Harjoitteluvälistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuinka usein lihasryhmä on viisasta reenata, vai onko tähän mitään yleistä sääntöä?

Mulla on ollu tossa 5 kk sellanen ohjelma jossa jokainen lihasryhmä tehdään kerran viikossa, mutta nyt oon fiilistelly jalkapäivinä myös ojentajia ja olkapäitä ja selkäpäivänä hauksia ja rintaa.... onks tossa mun hommassa mitään järkeä??

:david:

Jos tuntuu että palautuu hyvin lyhyemmälläkin tauolla niin mikäjottei. näitä juttuhan ei oo missään kiveen kirjotettu, toisten mielestä kasvaa parhaiten kun vetää kevyesti lihasryhmät läpi jokatoinen päivä :)

Jossain vaiheessa tietysti kannattaa miettiä sitä treeni-intensiteettiä, että vedätkö tarpeeksi kovaa jos lihakset ei rasitu.

Teet vaan niin, mikä tuntuu susta itestä parhaalta. :) Itsekin otan aina edellisen treenikerran loppuun seuraavan kerran lihasryhmille pienen pumpin, eikä tuo nyt ole vaikuttanut palautumiseen mitenkään.

Kannattaa ehkä treenata enemmän tai kovempaa jos tuntuu että helposti palautuu, mutta varovainen kannattaa olla ettei yhtäkkiä huomaa olevansa kunnolla ylikunnossa.

Mutta pisti vähän silmään noi lihasryhmät mitä treenataan useemmin, ehkä pitäs treenata sitten tasasesti koko kehoa useammin jos palautuu hyvin, ei mun mielestä kannata käsiä, olkapäitä ja rintaa hinkata 2 x viikossa ja jättää ne tärkeimmät eli jalat ja selkä 1 x viikossa treenattaviksi, jollei ne sitten kovin paljon ole muuta kroppaa edellä mitä suuresti epäilen.

Yks vaihtoehto no treenata vaikka 2 - jakosella kovaa, joka toinen päivä reeniä ja näin koko kroppa tulee tehytä 2 x 8 pv:n kierrolla. Taikka kolmijakosella 2 x treeniä ja 1 x lepoa rytmityksellä, tällöinkin vähän nopeutuu toi kierto.

Timba79 sanoi:
Yks vaihtoehto no treenata vaikka 2 - jakosella kovaa, joka toinen päivä reeniä ja näin koko kroppa tulee tehytä 2 x 8 pv:n kierrolla. Taikka kolmijakosella 2 x treeniä ja 1 x lepoa rytmityksellä, tällöinkin vähän nopeutuu toi kierto.

Minkälainen lihasryhmien jaottelu tuohon 2-jakoiseen sitten sopisi? Jotain esimerkkiä..? Vetävät/työntävät?

Broke sanoi:
Minkälainen lihasryhmien jaottelu tuohon 2-jakoiseen sitten sopisi? Jotain esimerkkiä..? Vetävät/työntävät?

Ylävartalo/Alavartalo
3-jakoiseen sopii esim. vetävät/työntävät/jalat

Broke sanoi:

Mulla on ihan näppärä 2-jakosen runko olemassa, mutta se on kotona koneella ja en sitä tähän hätään pysty kopsimaan tähän. Mutta laita vaikka meiliä jos en muista sitä tähän laittaa niin voin sen sulle laittaa...

Onhan ne jalat ja selkä tärkeitä myös, mutta miksi aina pitää sanoa tärkeimmät? Jokaisella on omat tavoitteet, mutta voi sitä keskittyä enenmän lihakseen jonka haluaisi eniten kasvavan. Asia erikseen sitten jos jalkoja tekee 1krt kahessa viikossa ja penkkiä joka kerta.

kilkkinen sanoi:
Ylävartalo/Alavartalo
3-jakoiseen sopii esim. vetävät/työntävät/jalat

Olen lukenut, että jos on 2-jakoisella ohjelmalla ylä-/alavartalo, olisi kumpaankin hyvä lisätä vatsa- ja selkälihakset.

Mitä tuumitte?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Broke sanoi:

Lukaseppas mailisi, postailin sulle jotain.

Kiitoksia Timba!

Maili tuli perille ja näyttää ihan testaamisen arvoiselta! :worship:

Broke sanoi:
Maili tuli perille ja näyttää ihan testaamisen arvoiselta! :worship:

Jep, ja ei kannata paljon yli minuutin palautuksia pitää tai rupeaa treenit venymään. Kannattaa ehkä jättää jostain kohtaa joku sarja pois jos meinaa tuntua että ei jaksa tai rupeaa menemään liian pitkäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom