Hanskat ei kasva

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hauksille kannattaa koittaa että vähentää reilusti sitä malmia, tekee hemmetin puhtaasti ja todella hitaalla negatiivisella ja kädet ei käy alhaalla eikä ylhäällä lukossa. Mutkatangolla vaikka kolme sarjaa. Siihen päälle hammeria kp:lla, tai myötäotteella tangolla veivausta (ottaa brachialis lihakseen, joka on ojentajan ja hauiksen välissä kädessä. Kun tämä lihas kasvaa, olkavarsi näyttää sivusuunnassa isommalta jonka myötä itse hanskan ympärysmitta kasvaa ja näyttää isommalta)

Hauksille kannattaa koittaa että vähentää reilusti sitä malmia, tekee hemmetin puhtaasti ja todella hitaalla negatiivisella ja kädet ei käy alhaalla eikä ylhäällä lukossa. Mutkatangolla vaikka kolme sarjaa. Siihen päälle hammeria kp:lla, tai myötäotteella tangolla veivausta (ottaa brachialis lihakseen, joka on ojentajan ja hauiksen välissä kädessä. Kun tämä lihas kasvaa, olkavarsi näyttää sivusuunnassa isommalta jonka myötä itse hanskan ympärysmitta kasvaa ja näyttää isommalta)

Puhtaasti totta kai mutta ei yksi cheat-voimaliike hauiksillekkaan tee hallaa ja tuo puhtaasti tehdään silti niin isoilla painoilla kuin mahdollista ,suoritustekniikan kärsimättä.
Noita pienillä painoilla pumppaajia näkee paljon saleilla, tehdään superhitaasti tai nopeammin mutta yhteistä kaikille on vain hiukan perus jäpikkää isommat hanskat vuosien treeneillä.
Itse pyrin joka treeneissä lisäämään painoja ja olen silti erittäin tarkka suorituspuhtauden suhteen, mutta malmia niin paljon kuin voit käyttää ja hiusten peseminen pitää olla tuskallista treenien jälkeen.
En käsitä tätä paskaa, pari liikettä hauiksille ja ojentajille yms. katselkaa Arnoldin, Sergio Olivan ja Larry Scottin treenimetodeja ja lopettakaa tuo voimanostofoorumeilta tuttu lopinä parista kevyestä apuliikeesta käsille. Hanskat kasvavat parhaiten puhtaalla bodybuilding tyylillä.

larry-scott.jpg

Larry Scott's bicep workout uses tri-sets (three exercises in a row with no rest inbetween) on the preacher bench. Larry Scott's training also involves burns (partial reps performed at the end of each set).
Dumbbell preacher curl, loose form 3-4 sets X 6 reps + 4-5 burns

Straight Bar preacher curl, strict form 3-4 sets X 6 reps + 4-5 burns

EZ bar reverse curl, loose form 3-4 sets X 6 reps + 4-5 burns

Nämä olivat sitten pelkästään hauiksille.

Itse pyrin joka treeneissä lisäämään painoja ja olen silti erittäin tarkka suorituspuhtauden suhteen, mutta malmia niin paljon kuin voit käyttää ja hiusten peseminen pitää olla tuskallista treenien jälkeen.

Agree.

yms. katselkaa Arnoldin, Sergio Olivan ja Larry Scottin treenimetodeja ja lopettakaa tuo voimanostofoorumeilta tuttu lopinä parista kevyestä apuliikeesta käsille.

Ironista. Arnold ja Scott kun tuppasivat juuri pumppailemaan melko paljonkin.

Ja eipä ole kovinkaan järkevää käyttää noita kavereita treeniesimerkkinä, koska käyttivät horkkaa ja ovat/olivat uskomattomia geneettisiä lahjakkuuksia. Molemmat asiat tuppaavat 'antamaan anteeksi' hieman treenin suhteen, eli treenillä ei ole niin väliä.

Yhtä tiettyä toimivaa treenimetodia ei voi kaikille olla PISTE. Kannattaa ite kokeilla ajan kanssa mikä toimii ja mikä ei. Pätevä yleisohje olis kuitenkin puhtaasti kunnon tuntumalla eikä kokoajan hirveellä runttaamisella epäpuhtaasti.

Yhtä tiettyä toimivaa treenimetodia ei voi kaikille olla PISTE. Kannattaa ite kokeilla ajan kanssa mikä toimii ja mikä ei. Pätevä yleisohje olis kuitenkin puhtaasti kunnon tuntumalla eikä kokoajan hirveellä runttaamisella epäpuhtaasti.

Nimenomaan! Monesti näkee kun porukka tekee hauiskääntöä tangolla niin että nostavat tangon sinne leuan alle. Paremman tuloksen saa jättämällä liikkeen hieman vajaaksi yläasennossa jolloin jännitys säilyy lihaksessa koko liikkeen ajan. Oma lempi habaliike on scott-penkki alataljassa suht kapealla otteella (noin 30cm käsien väli). Siinä varsinkin aloittelijalla on ehkä hieman helpompi säilyttää tasapaino ja kontrolli kuin tangolla. Useimmiten teen tämän viimeisenä liikkeenä pudotus sarjoilla.

Mulla hanskat lähti parhaiten kasvuun kun treenas kolme kertaa viikossa ne koko muun kropan kanssa. Nyt just tauon jälkeen takas yksjakosen kimppuun :rock:

Käsipainoilla penkillä, selkää tukien. Teen jotain raskaita vitosia. Siitä lasketaan muutamia kiloja ja kaseja ja kymppejä. Hyvän tuntuman saa :puntti:

Käsipainoilla penkillä, selkää tukien. Teen jotain raskaita vitosia. Siitä lasketaan muutamia kiloja ja kaseja ja kymppejä. Hyvän tuntuman saa :puntti:

Kavaako lihas tuntumalla?

matsku- tarkoittanee että toistot tuntuu siellä missä pitääkin tai jotta saa hyvän pumpin ainaki.. no en minä oo varma..

Kavaako lihas tuntumalla?
Kyllä? Kai? Siis tarkoitan että luulis menevän perille kun painojen määrää saa nostettua, mm taljassa en ikinä muista painoja millä tein, koska tein aijemmin sitä vaikka millä eri tyylillä. Nyt keskityin noihin perinteisiinin käsipainoihin. Sitten kun joku raskas kutonen + neg, per käsi, sitten otetaan loput 5 huijjaamalla mutta keskitytään hitaampiin negatiivisiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä ilmoittaudun kans näiden onnettomien joukkoon, joilla kädet ovat aina jäljessä muuta kroppaa. :( Mulla on 10 treenivuoden aikana painoa ollut enimmillään noin 98 kiloa (pituus 187), mutta koskaan en ole 40,5cm isommista hanskoista saanut nauttia. Sitten taas rinnan treenaamista joutuu oikein kunnolla rajoittamaan kun kasvaa niin helposti ihan törkeän isoksi. On se niin väärin. Mun salikaveri teki samaa käsitreeniä mun kanssa ja suht helposti sai hanskan jonnekin 43 senttiin, sitten tällä kaverilla taas rinta oli ihan olematon. Geenit, geenit.. ne perkeleen geenit.

Oon miettinyt, että voisko tämä olla enimmäkseen pitempien kaverien ongelma? Yleensä hyvin kehittyneitä käsiä näkee lyhyemmillä tyypeillä.

Mä ilmoittaudun kans näiden onnettomien joukkoon, joilla kädet ovat aina jäljessä muuta kroppaa. :( Mulla on 10 treenivuoden aikana painoa ollut enimmillään noin 98 kiloa (pituus 187), mutta koskaan en ole 40,5cm isommista hanskoista saanut nauttia. Sitten taas rinnan treenaamista joutuu oikein kunnolla rajoittamaan kun kasvaa niin helposti ihan törkeän isoksi. On se niin väärin. Mun salikaveri teki samaa käsitreeniä mun kanssa ja suht helposti sai hanskan jonnekin 43 senttiin, sitten tällä kaverilla taas rinta oli ihan olematon. Geenit, geenit.. ne perkeleen geenit.

Tulipa mieleen tällänen että miten sitten vertailette kumman tissit on isommat ? :D Rinnanympäryydelläkö ? Rinnanympäryyteenhän vaikuttaa latsit ja muutkin selkälihat aika paljon niin.....

Oon miettinyt, että voisko tämä olla enimmäkseen pitempien kaverien ongelma? Yleensä hyvin kehittyneitä käsiä näkee lyhyemmillä tyypeillä.

Oon ite 191cm pitkä ja vähän sama ongelma. Käsissä lähinnä ongelmana haukat jotka ei tunnu kasvavan millään vitullakaan. Ojentajat sentää onneks sentään kasvaa ihan hyvin. Rinta taas ollu just aina paras lihasryhmä.

Oon ite 191cm pitkä ja vähän sama ongelma. Käsissä lähinnä ongelmana haukat jotka ei tunnu kasvavan millään vitullakaan. Ojentajat sentää onneks sentään kasvaa ihan hyvin. Rinta taas ollu just aina paras lihasryhmä.

Itse olen 194cm ja sama ongelma. Muut kehittyvät kyllä hyvin treenivuosiini nähden, mutta kädet näyttävät olemattomilta. Treenikaverini kuitenkin saman pituinen, ilman treeniohjelmaa eli tekee mitä huvittaa, syö miten sattuu jne. kädet ovat kuitenkin sielä +40cm.
Joskus ottaa motivaation päälle, kun penkki-hauis tuottaa parempaa tulosta tuloksissa ja ulkonäöllisesti, kun itsellä, joka noudattaa raadollisesti ohjelmaa.. Noh, siinä toivossa mennään, että maltti on valttia.

Kaikilla ne kädet eivät vain ota kasvaakseen. Itsekin yritin saada olkavarteen lisää ympärysmittaa vuosia mutta siihen 41 sentin pintaan jäi. Rinta ja selkä ovat kasvaneet sen sijaan varsin mallikkaasti, mikä saa nämä narut näyttämään entistäkin naurettavammilta.

Ja eipä ole kovinkaan järkevää käyttää noita kavereita treeniesimerkkinä, koska käyttivät horkkaa ja ovat/olivat uskomattomia geneettisiä lahjakkuuksia. Molemmat asiat tuppaavat 'antamaan anteeksi' hieman treenin suhteen, eli treenillä ei ole niin väliä.

Tuo scott:in ohjelma (6 reps + 4-5 burns)ei oikei vaikuta pumppailulta, mutta arvasin että joku ottaa taas "palauttavat" mukaan keskusteluun.

Eikö natulla ja horkkailijoilla lihakset kasva samoilla toistomäärillä.
Jos horkkaajalla kädet kasvavat 8-15 toistolla optimaalisesti, luulen että ne kasvavat natuilla samoilla toistomäärillä myös optimaalisesti. Toki sarjoja ei ehkä pysty tekemään yhtä monta tai sitten pystyykin.

Kevyt pumppailu on mielestäni sitä että tehdää ne toistot liian kevyillä painoilla ja aina jää järkyttävästi toistoja varastoon.

En ikinä usko että Arnold valmistuessaan MR Olympia skaboihin olisi pumppailut kevyesti, vaan olen varma että käsitreenissä vedettiin varmasti sarjoja joissa toistot menivät kipukynnykseen asti ja useimmiten failureen asti. Käsillä tehdään tosin monesti 10-15 toista toiston sarjoja, mutta kyllä ne viimeiset ovat MR Olympialla kovia, eivätkä kevyttä pumppailua.

Kun itse teen noita supersarjoja käsille, muu salinporukka katselee suu auki kuin hullua ja usein väkisinkin lopussa tule päästettyä tuskanparkaisu kun polte on jo kova. Paitakin on käsitreenien jälkeen rinnasta ja selästä läpimärkä eikä todellakaan ole kyse pelkästä pumppailusta, vaikka hauiksetkin on lopussa niin turvoksissa, ettei myötäotteella tehdyssä hauiskäännössä edes saa niitä taipumaan alle 90 asteen kulmaan.
Saisi tietysti enemmänkin rautaa käytettyä jos lepäisi joka sarjan jälkeen 5 minuuttia mutta se ei ehkä toimisi yhtä hyvin.

Painoista sen verran:

kapea penkki lämmittelyt kaseilla + 2 x 6-8 x 140kg
Hauis kulmatangolla 2x 10 x 70kg

Superit:
ranskalainen maaten 2x 10 x 75kg
Hauis käsipainoilla seisten, etunojassa rinta kiinni ristikkäistaljan vinopalkissa 2 x 12 x 25kg/kpl

scott hauis taljassa yhdellä kädellä 2 x 10-14 x 50kg
ojentajan taakseisku taljassa yhdellä kadellä 2x 10-14 x 45kg

alaspuristus taljassa 2x 12-16 x koko pakka 100kg
myötähauis taljassa 2 x 15 x 70kg

Eivät nuo ainakaan tunnu kevyeltä, kun niitä vääntää "pumppaillen".

Tuo scott:in ohjelma (6 reps + 4-5 burns)ei oikei vaikuta pumppailulta, mutta arvasin että joku ottaa taas "palauttavat" mukaan keskusteluun.

Eikö natulla ja horkkailijoilla lihakset kasva samoilla toistomäärillä.
Jos horkkaajalla kädet kasvavat 8-15 toistolla optimaalisesti, luulen että ne kasvavat natuilla samoilla toistomäärillä myös optimaalisesti. Toki sarjoja ei ehkä pysty tekemään yhtä monta tai sitten pystyykin.

Kevyt pumppailu on mielestäni sitä että tehdää ne toistot liian kevyillä painoilla ja aina jää järkyttävästi toistoja varastoon.

En ikinä usko että Arnold valmistuessaan MR Olympia skapoihin olisi pumppailut kevyesti vaan olen varma että käsitreenissä vedettiin varmasti sarjoja joissa vedettiin kipukynnykseen asti ja useimmiten failureen asti. Käsillä tehdään tosin monesti 10-15 toista toiston sarjoja mutta kyllä ne viimeiset ovat MR Olympialla kovia, eivätkä kevyttä pumppailua.

Kun itse teen noita supersarjoja käsille muu salinporukka katselee suu auki ja usein väkisinkin lopussa tule päästettyä tuskanparkaisu kun polte on jo kova. Paitakin on käsitreenien jälkeen rinnasta ja selästä läpimärkä eikä todellakaan ole kyse pelkästä pumppailusta vaikka hauiksetkin on lopussa niin turvoksissa ettei myötäotteella tehdyssä hauiskäännössä edes saa niitä taipumaan alle 90 asteen kulmaan.
Saisi tietysti enemmänkin rautaa käytettyä jos lepäisi joka sarjan jälkeen 5 minuuttia mutta se ei ehkä toimisi yhtä hyvin.

Genettinen lahjakkuus on monesti sitä, että lopettaa sarjat vasta paljon sen jälkeen kun muut, eli kivunsietokykyä helvetinmoisella motivaatiolla ja periksiantamattomuudella höystettynä.

Jos pystyt lopettamaan 15 vuoden tupakoinnin päättäväisyydella parissa viikossa, pääset eroon alkoholismista, tai ilman apua laihdutat esim. kymmeniä kiloja, sinulla saattaa olla lahjoja kehonrakennukseen, eli sitä riittävää tahdonvoimaa ja kykyä kuvitella lopputulos, että todella jaksat toteuttaa koko homman.

Genettistä lahjakkuutta voi paranella palauttelevilla lääkkeilla, mutta niistä huolimatta tai niiden avulla, suurin osa salillakäviöistä ei tule saavuttamaan edes classic tason bodya.

Se failurekin on alussa kahdella yhtä voimakkaalla kaverilla, kaikesta huolimatta aivan eri käsite tai toistomäärä ja se toinen menee kauas ohitse...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom