Ironista. Arnold ja Scott kun tuppasivat juuri pumppailemaan melko paljonkin.
Ja eipä ole kovinkaan järkevää käyttää noita kavereita treeniesimerkkinä, koska käyttivät horkkaa ja ovat/olivat uskomattomia geneettisiä lahjakkuuksia. Molemmat asiat tuppaavat 'antamaan anteeksi' hieman treenin suhteen, eli treenillä ei ole niin väliä.
Tuo scott:in ohjelma (6 reps + 4-5 burns)ei oikei vaikuta pumppailulta, mutta arvasin että joku ottaa taas "palauttavat" mukaan keskusteluun.
Eikö natulla ja horkkailijoilla lihakset kasva samoilla toistomäärillä.
Jos horkkaajalla kädet kasvavat 8-15 toistolla optimaalisesti, luulen että ne kasvavat natuilla samoilla toistomäärillä myös optimaalisesti. Toki sarjoja ei ehkä pysty tekemään yhtä monta tai sitten pystyykin.
Kevyt pumppailu on mielestäni sitä että tehdää ne toistot liian kevyillä painoilla ja aina jää järkyttävästi toistoja varastoon.
En ikinä usko että Arnold valmistuessaan MR Olympia skaboihin olisi pumppailut kevyesti, vaan olen varma että käsitreenissä vedettiin varmasti sarjoja joissa toistot menivät kipukynnykseen asti ja useimmiten failureen asti. Käsillä tehdään tosin monesti 10-15 toista toiston sarjoja, mutta kyllä ne viimeiset ovat MR Olympialla kovia, eivätkä kevyttä pumppailua.
Kun itse teen noita supersarjoja käsille, muu salinporukka katselee suu auki kuin hullua ja usein väkisinkin lopussa tule päästettyä tuskanparkaisu kun polte on jo kova. Paitakin on käsitreenien jälkeen rinnasta ja selästä läpimärkä eikä todellakaan ole kyse pelkästä pumppailusta, vaikka hauiksetkin on lopussa niin turvoksissa, ettei myötäotteella tehdyssä hauiskäännössä edes saa niitä taipumaan alle 90 asteen kulmaan.
Saisi tietysti enemmänkin rautaa käytettyä jos lepäisi joka sarjan jälkeen 5 minuuttia mutta se ei ehkä toimisi yhtä hyvin.
Painoista sen verran:
kapea penkki lämmittelyt kaseilla + 2 x 6-8 x 140kg
Hauis kulmatangolla 2x 10 x 70kg
Superit:
ranskalainen maaten 2x 10 x 75kg
Hauis käsipainoilla seisten, etunojassa rinta kiinni ristikkäistaljan vinopalkissa 2 x 12 x 25kg/kpl
scott hauis taljassa yhdellä kädellä 2 x 10-14 x 50kg
ojentajan taakseisku taljassa yhdellä kadellä 2x 10-14 x 45kg
alaspuristus taljassa 2x 12-16 x koko pakka 100kg
myötähauis taljassa 2 x 15 x 70kg
Eivät nuo ainakaan tunnu kevyeltä, kun niitä vääntää "pumppaillen".