Hanskat ei kasva

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän ne kaikki noilla lavoilla paina yli 130kg 0%-rasvoissa :) Ja yli 150kg näillä tavis-rasvoilla.

Tuskin painaa. Tossa on netistä poimittuja Mr.Olympioiden kilpailupainoja/pituuksia, painoindeksin mukaan pienimmästä suurimpaan. Eli 2008 Mr.Olympia ollut 105-kiloinen lavakunnossa.

Metallican kommentti saattoi mennä huumorin puolelle(?). :D Joka tapauksessa, nuokin painot lienevät ilmoitettuja, eikä faktoja. Ronnie ainakin eräässä haastattelussa puhui, että Dexter lienee 210 paunan tienoilla lavakunnossa, mutta väittää tietysti julkisesti painavansa enemmän. Dexterillä, Flexillä ja monilla muillakin mittasuhteet luovat illuusion valtavasta koosta, mutta eivät kaverit todellisuudessa mitään 130kg massahirviöitä ole. Näyttäisivät todennäköisesti huonommilta noissa lihasmassoissa. Cutlerin kaltaiselle kaverille massat taas tosin sopivat, sillä rakenne ei todellakaan muutoin riittäisi kärkikamppailuihin. 1990-luvun ehkä kovin massafriikki, Nasser El Sonbaty, oli kisapainoltaan parhaimmillaan tuolla 130kg:n tienoolla. Ja tosiaan oli niin rivo kunto vielä 1990-luvun lopulla, että sillä varmaan oltaisiin nykyisin tämänhetkisen tason huomioon ottaen hallitsevana Mr Olympiana.

Jännä kun Mentulakin on yli 130kg niin tiukkana ettei sitä rasva prosenttia voi oikeastaan mitata, muttei silti ole viellä asiaa noille lavoille?

Menee muuten vähän offtopiciksi taas :)

Ei siellä Olympiassa painoja katella vaan miltä se homma näyttää itsekseen ja verrattuna muihin. Se päivän kunto on niin hyvä ku mihin sitä muihin vertaa.

Itselläni on myös tämä ongelmana, että hauis ei tahdo kasvaa.
Olen melko aloittelija vielä eli saliuraa takana penkki + hauis pelleilyt poislukien noin 1.5v.
Aloitin joulukuussa Arnoldin kuusikon, jonka jälkeen siirryin elaston 2-jakoiseen ja tästä kuusikon aloituksesta on painoa tullut lisää vajaa 20kg.
Kädet ovat kasvaneet n. 2-3cm.... Mikähän on vialla? Treeniä ne on ainakin saaneet, koska usein olen myös pitänyt yhden käsipäivän satunnaisesti.
En ole kokeillut vielä tuota treenaamisen pois jättöä niille, mutta vähän se pistää syömään miestä, että satunnaisesti x viikossa pumppaavalla amatöörillä on samankokoinen käsi >.<
Olen pyrkinyt nostamaan myös sarjapainoja aina, kun on esim 4x6 mennyt melko puhtain tekniikoin.

Olen melko aloittelija vielä eli saliuraa takana penkki + hauis pelleilyt poislukien noin 1.5v.
Aloitin joulukuussa Arnoldin kuusikon, jonka jälkeen siirryin elaston 2-jakoiseen ja tästä kuusikon aloituksesta on painoa tullut lisää vajaa 20kg.
Kädet ovat kasvaneet n. 2-3cm.... Mikähän on vialla? Treeniä ne on ainakin saaneet, koska usein olen myös pitänyt yhden käsipäivän satunnaisesti.
En ole kokeillut vielä tuota treenaamisen pois jättöä niille, mutta vähän se pistää syömään miestä, että satunnaisesti x viikossa pumppaavalla amatöörillä on samankokoinen käsi >.<
Olen pyrkinyt nostamaan myös sarjapainoja aina, kun on esim 4x6 mennyt melko puhtain tekniikoin.

Eli noin neljässä kuukaudessa 3 cm lisää hanskaan? Minä en näe mitään ongelmaa kyllä tässä, paremminkin kovan kehitystahdin.

Kokeileppa tätä käsitreeninä:

Lämmittely suoralla tangolla 1x20

Scotti-hauis suoralla tangolla ja hartianlevysellä otteella 3x10-12

Hammerikäännöt istuen 3x8

Et tee enempää etkä vähempää.. Tekniikasta sen verran, että pidä hauikset kokoajan 'jännittyneinä', eli paine hauiksissa sarjaa tehdessä (vikat sarjat voi olla aika tuskaa tolla toistomäärillä, mutta se kasvattaa sitä palaa SE). Treenaa KOVAA! Itellä menee aina välillä treenit vahingossa liian laiskoiksi vaikka luulen treenaavani lujaa, lujaa treenaamisella en tarkota hauiskääntöjä yhdistettynä maastavetoon tai 10 juoksuaskelta käyttäen, vaan rutistetaan se paino sinne ylös ASENTEELLA!!!

Edit: Se polte hauiksessa ei tarkota toistojen keskellä että nyt pitäis lopettaa kesken, sitten se hupi vasta alkaa jolla se liha kärsii kasvaakseen..

Kokeileppa tätä käsitreeninä:

Lämmittely suoralla tangolla 1x20

Scotti-hauis suoralla tangolla ja hartianlevysellä otteella 3x10-12

Hammerikäännöt istuen 3x8

Et tee enempää etkä vähempää.. Tekniikasta sen verran, että pidä hauikset kokoajan 'jännittyneinä', eli paine hauiksissa sarjaa tehdessä (vikat sarjat voi olla aika tuskaa tolla toistomäärillä, mutta se kasvattaa sitä palaa SE). Treenaa KOVAA! Itellä menee aina välillä treenit vahingossa liian laiskoiksi vaikka luulen treenaavani lujaa, lujaa treenaamisella en tarkota hauiskääntöjä yhdistettynä maastavetoon tai 10 juoksuaskelta käyttäen, vaan rutistetaan se paino sinne ylös ASENTEELLA!!!

Edit: Se polte hauiksessa ei tarkota toistojen keskellä että nyt pitäis lopettaa kesken, sitten se hupi vasta alkaa jolla se liha kärsii kasvaakseen..

Onko sillä väliä jos suoran tangon korvaa käyrätangolla? Toi suoratanko vihloo ikävästi ranteisiin..
Tehdäänkö tämä treeni normaalisti normaalin ohjelmanmukaisen treenin lisäksi, tilalle vai kuinka? Esimerkiksi, kun mulla on nyt KE: hauis kp 3x ja SU: hauis käyrätangolla 3x

Onko sillä väliä jos suoran tangon korvaa käyrätangolla? Toi suoratanko vihloo ikävästi ranteisiin..
Tehdäänkö tämä treeni normaalisti normaalin ohjelmanmukaisen treenin lisäksi, tilalle vai kuinka? Esimerkiksi, kun mulla on nyt KE: hauis kp 3x ja SU: hauis käyrätangolla 3x

Teet käsille/hauiksille liikaa/liian usein treeniä jos vihloo, kylmä ja kuumahauteet voi auttaa tohon, ja tietenkin lepo.. Itekki ollu joskus samassa tilanteessa.. Kuulemma forkkujen lihaspussit on niin kireellä että puristaa luita, ja luut puristaa niiden välissä meneviä hermoja.. Että venyttelykään ei varmaan oo poissuljettu vaihtoehto..

Ja tee kädet omana päivänään, pelkästään tota ohjelmaa käyttäen hauisten osalta..

Teet käsille/hauiksille liikaa/liian usein treeniä jos vihloo, kylmä ja kuumahauteet voi auttaa tohon, ja tietenkin lepo.. Itekki ollu joskus samassa tilanteessa.. Kuulemma forkkujen lihaspussit on niin kireellä että puristaa luita, ja luut puristaa niiden välissä meneviä hermoja.. Että venyttelykään ei varmaan oo poissuljettu vaihtoehto..

Ja tee kädet omana päivänään, pelkästään tota ohjelmaa käyttäen hauisten osalta..

Okei! Selvennys vielä, että tajusin: jätän käsien treenaamisen ohjelmasta kokonaan pois väliaikaisesti!
Otan mahdollisesti yhden treenipäivän viikolle lisää, jolloin treenaan antamiesi liikkeiden avulla kädet!!

Näillä eväillä uuteen nousuun! :puntti: Kiitos paljon!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli noin neljässä kuukaudessa 3 cm lisää hanskaan? Minä en näe mitään ongelmaa kyllä tässä, paremminkin kovan kehitystahdin.

Heh. Perskeles jos tuollasta tahtia lapanen kasvaisi niin vuodessa vajaa 10 senttiä lisää ;).

Ite olisin tyytyväinen jos vaikka 2 senttiä saisi vuodessa lisää, turha kuvitellakkaan että saisi mutta toivoa voi aina.

Ohoh.. En huomannut marden kommenttia tuola välissä..
Olen luullut, että toi on todella vähän.. Itseasiassa viimeisen kuukauden aikana kasvua ei ole tapahtunut ollenkaan.
Pisti vain mietityttämään se, kun kaverin kanssa ollaan samaa tahtia käsien suhteen kehitytty, vaikka hän käy kerran viikossa rautaa nostelemassa ja silloinkin ilman minkäänlaista ohjelmaa ja hauiksen teko rajoittuu yhteen/ kahteen liikkeeseen sekä sarjaan. Ottaa sen verran luonnolle itseäni, joka on yrittänyt panostaa täysillä tähän touhuun, mutta eiköhän se siitä :D

2cm neljään kuukauteen hanskan ympärysmittaan lisää on aika hyvä lisä.. Tosin jos painoa on tona aikana kertyny 20kg, niin se on vähän miten sen ajattelee, läskiähän se suurimmaks osaks on hauistenkin osalta se 2cm..

Samaan kerhoon kuulun itsekin, kädet ei todellakaan kasva minnekään. Hikisesti 40cm saatu joskus rikki. Ja nyt rapakunnosta ylöspäin pyrkiessä ja dietatessa tottakai ekana sentit lähtee käsistä. Ei paljoa naurata joku reilu 38cm (suorana reilu 34cm, tuon takia mittasinkin), varsinkin kun painoa pitäisi vielä pudottaa joku 10kg. Sama oli joskus bulkatessa, viimeisenä sai senttejä käsiin. Kunhan dieetti on joskus ohi ajattelin kokeilla EDT-treeniä käsille ja toivoa että joku 45cm olisi vielä joskus saavutettavissa ilman että peilistä tuijottaa rantavalas.

Täysin sama homma täälä.. Tosin lukemat ovat vain eriluokkaa (alempaa) -.-
Viimekesän jälkeen alkoi jumalaton treeni ja joulun kohdalla armoton käsitreeni. Painoa tuli se 20kg lisää, mutta kädet eivät muuttuneet juuri nimeksikään. Diettaamaan nyt pitäisi alkaa ennen kesää kuukaudenpäivien ajaksi ja tavoitteena saada n- 5kg kiristeltyä.. No senhän arvaa mistä kohdasta kehoa se kavennus tapahtuu.. .. ..

Kädet kasvanu n. 30 cm -> n.40 cm kahdessa vuodessa, mutta viimeisen puolen vuoden aikana ei ole tullut kehitystä kuin maksimissaan alle 1 cm.

Tein ennen hanskoille aivan liikaa sarjoja, esim. hauista treenattiin joka kulmasta ja kaikilla mahdollisilla salilta löytyvillä vempaimilla: tangoilla, kässäreillä ja koneilla. Tuloksena vain kipeytyneet nivelet hanskojen kasvamisesta puhumattakaan.

Lukasin tuon Manfred Höberlin 10min käsitreenikirjan läpi ja muutin hanskatreenejä sen mukaisesti niin, että tein hauistreenissä 2-3 liikettä joissa 3 sarjaa per liike. Mitään kelloa en ole katsellut mutta ei tuohon treeniin varmaan varttia enempää aikaa mene ja hauikset saa todella treenattua aivan loppuun kunhan käyttää kunnon painoja ja keskittyy rauhalliseen alaslaskuun tuntuman pysyessä koko ajan lihaksella. Ei ole mitään järkeä hakata lihasta kaamealla liike- ja sarjamäärällä kun pari kolme liikettä saa lihaksen jo aivan loppuun.

Tähän lisäsin ennen ja jälkeen treenien tapahtuvan hauisten perusteellisen venyttelyn ja nivelkipuja ei tän jälkeen ole ollut.

Sama treenimetodi pätee tietenkin myös ojentajille. Ja kannattaa valita ne itselle parhailta tuntuvat liikkeet.

Tein ennen hanskoille aivan liikaa sarjoja, esim. hauista treenattiin joka kulmasta ja kaikilla mahdollisilla salilta löytyvillä vempaimilla: tangoilla, kässäreillä ja koneilla. Tuloksena vain kipeytyneet nivelet hanskojen kasvamisesta puhumattakaan.

Lukasin tuon Manfred Höberlin 10min käsitreenikirjan läpi ja muutin hanskatreenejä sen mukaisesti niin, että tein hauistreenissä 2-3 liikettä joissa 3 sarjaa per liike. Mitään kelloa en ole katsellut mutta ei tuohon treeniin varmaan varttia enempää aikaa mene ja hauikset saa todella treenattua aivan loppuun kunhan käyttää kunnon painoja ja keskittyy rauhalliseen alaslaskuun tuntuman pysyessä koko ajan lihaksella. Ei ole mitään järkeä hakata lihasta kaamealla liike- ja sarjamäärällä kun pari kolme liikettä saa lihaksen jo aivan loppuun.

Tähän lisäsin ennen ja jälkeen treenien tapahtuvan hauisten perusteellisen venyttelyn ja nivelkipuja ei tän jälkeen ole ollut.

Sama treenimetodi pätee tietenkin myös ojentajille. Ja kannattaa valita ne itselle parhailta tuntuvat liikkeet.

Geenit vaikuttaa aika paljon kropan kehittymiseen. Massaa lisäämällä saa käsiin kokoa. Monella läskillä on isot kädet.

Ensimmäisinä treenivuosina on tulee helpoiten kehitystä, mutta sen kehitys usein pysähtyy ja senttejä käden ympärykseen on vaikea saada.

Järkevintä olisi reenata sillain että välillä olisi kausia jolloin sarjoja olisi paljon ja kokonaismärää kasvatetaan. Esim. Hulkki teki jossain treenissä 60 sarjaa käsiä.

Välillä sitten tekis kovan pääliikkeen esim. leuat/dipit ja sitten 1-3 eristävää liikettä, joissa sarjoja 2-3.

Vaihtelua myös kun korostaa nopeutta/hitautta tai tekee negatiivisen osuuden hallitusti.

Olen ajatellut että kun sarjoissa tulee kehitystä esim. jaksaa tehdä kp haukkaria isoimmilla painoilla niin lihaskin voisi kasvaa. Vuoden sisään olen saanu haukkarikääntöön 6kiloa kummalleki puolelle ja reenivuosia on n. 5 yhteensä. Yksinkertaisesti olen tehnyt 2x6->3x8 samalla painolla ja sitten taas rautaa lisää. Varma keino saada sarjapainoihin kehitystä.

Geenit vaikuttaa aika paljon kropan kehittymiseen. Massaa lisäämällä saa käsiin kokoa. Monella läskillä on isot kädet.

Ensimmäisinä treenivuosina on tulee helpoiten kehitystä, mutta sen kehitys usein pysähtyy ja senttejä käden ympärykseen on vaikea saada.

Järkevintä olisi reenata sillain että välillä olisi kausia jolloin sarjoja olisi paljon ja kokonaismärää kasvatetaan. Esim. Hulkki teki jossain treenissä 60 sarjaa käsiä.

Välillä sitten tekis kovan pääliikkeen esim. leuat/dipit ja sitten 1-3 eristävää liikettä, joissa sarjoja 2-3.

Vaihtelua myös kun korostaa nopeutta/hitautta tai tekee negatiivisen osuuden hallitusti.

Olen ajatellut että kun sarjoissa tulee kehitystä esim. jaksaa tehdä kp haukkaria isoimmilla painoilla niin lihaskin voisi kasvaa. Vuoden sisään olen saanu haukkarikääntöön 6kiloa kummalleki puolelle ja reenivuosia on n. 5 yhteensä. Yksinkertaisesti olen tehnyt 2x6->3x8 samalla painolla ja sitten taas rautaa lisää. Varma keino saada sarjapainoihin kehitystä.

Joo ei se käsien koko välttämättä mitään ratkase vaan se miltä ne näyttää.

Itse treenaan hauikset selkätreenin loppuun ja ojentajat vastaavasti rinnan jälkeen joten paljoa sarjoja tuskin kannattaa käyttää on sen verran tullut kyseisille lihoille jo rasitusta.

Mitkään EDT-treenit ei mulle sovi kun noi nivelet alkaa heti kipuilemaan, jonkin verran olen supersarjoja ja liikepareja harrastanut. Varmasti moni saa EDT:llä käsiä kasvamaan, en epäile yhtään, mä en saa kuin tulehdukset käsiin. Selvää on myös, että liikkeitä, sarja- sekä toistomääriä kannattaa välillä muutella.

Pointtini oli kuitenkin, että 15:sta vuotta salilla käyneenä on mielenkiintoista huomata paluun mahdollisimman yksinkertaiseen 2-3 liikkeen habatreeniin saakin yllättäen kehitystä aikaan.

Tälläsen tossa kirjotin ja liitän tähänkin jos joku saisi jotain irti:

Joo, mulla on ollu jo jonkin aikaa treenimentaliteettinä enemmänkin toistojen kohdistaminen sinne mitä treenataan, vaikka lujaa treenataankin ni "ajatellaan sillä lihaksella mitä treenataan".. Esim penkissä pyritään pitämään paine koko ajan siellä rinnalla, ja rutistetaan rinnalla se paino ylös, mielummin jätetään loppuvaihe vähän vajaaksi kun rintalihas ei sitä loppua pysty usein sarjoissa työntämään, vaan liike jatkuu enemmän ojentajilla.. Eli treenataan ne ojentajatkin erikseen..

Positiivisissa vaiheissa tärkeetä olis aina isoilla lyhyilläkin sarjoilla pyrkiä tekemään se positiivinen vaihe nopeasti, mutta niin että tehdään se työ sillä treenattavalla lihaksella.. Niinkuin Fuhrer joskus sanoi: "Isompi vastus jota yritetään liikuttaa nopeasti vaatii lihaksilta 2b-tyypin solujen rekrytointia supistukseen, ja näillä soluilla on kovin potentiaali hypertrofiaan ja voimantuottoon. Joten niitä kannattaa yrittää repiä jokaiseen toistoon mukaan".. Liikkeet kannattaa aina suorittaa myös negatiiviset vaiheet kontrolloidusti, eli jarrutetaan sillä treenattavalla lihaksella, näin saadaan paine pysymään koko ajan treenattavassa lihaksessa..

Tuo treenimalli syö paljon sarjapainoja sekä toistoja oikein tehtynä, mutta on paljon tehokkaampaa treenattaville lihaksille, kuin päämäärää vailla oleva läpsytys räjähtävine negatiivisineen.. Liikkeitäkään ei tarvita useita joka lihasryhmälle, vaan ennemmin 2 liikettä tehtynä kovaa, kuin 25 liikettä eri kulmista rasitettuina.. Pieni fuskaaminen esim vipunostoissa sivuille on ihan ok että saa pari extratoistoa mukaan, kuhan sisäistää eka nuo edellämainitut seikat, ja saa kontrolloitua sen liikkeen oikein..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom