Hanskat ei kasva

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olettaen, että suoritustekniikat pysyy kunnossa, ei se patti kasva jos tankoa heiluttaa esim alaselällä.

Ja hemmetin isot kädetkin omaavat bodarit tekevät aika maalliko painoilla hauista. Ainoita liikkeitä jossa inhimilliset painot yleensä. Tekniikalla on toki suuri merkitys.

Vastaote leuanvetoon luotan että se tuo hankaan kokoa jos painot kasvaa.

Tekniikka pitää olla kondiksessa, ettei se hauiksen heiluttelu mene olkapäille tai selälle, etusivun Cutlerin videossa Jay mielestäni hyvin tiivisti hauiskäännön salat. Pienemmillä rasvoilla toki kädet näyttää isommilta kuin isommilla rasvakerroksilla ja täällä keskustelufoorumeillakin saattaa olla kalamiehen lisää käsien koossa, sekin erottelee miten mittaa; jännityksellä vai ilman, ero huikea.

Tekniikka pitää olla kondiksessa, ettei se hauiksen heiluttelu mene olkapäille tai selälle, etusivun Cutlerin videossa Jay mielestäni hyvin tiivisti hauiskäännön salat. Pienemmillä rasvoilla toki kädet näyttää isommilta kuin isommilla rasvakerroksilla ja täällä keskustelufoorumeillakin saattaa olla kalamiehen lisää käsien koossa, sekin erottelee miten mittaa; jännityksellä vai ilman, ero huikea.

Kyllä sen nyt tasan varmasti tuntee treenin jälkeen, että menikö se treeni hauikselle vai ei. Eli ei tartte todellakaan olla mikään ultrapuhdas tekniikka, toki en yritä sanoa, että silleen olisi huono. Mutta ei se tumpun kasvu siitä kiinni jää. Nämäkin voi miksata. Ensin alkuun tangolla seisten vähän rivakammin ja sitten vaikka scottia tai käsipainoin tai millä tahansa härpäkkeellä puhtaasti.

Mikään ei ehkä ole niin yksinkertainen lihas treenata kuin hauis! Se sitten on geeneistä kiinni, että miten se tykkää kasvaa jos noin niinkun muuten ukko tai akka kasvaa. Jos ei kasva muutenkaan, niin vikaa on turha etsiä käsitreenistä.

En tiiä pitäskö melkein jo koittaa tuota.10kg taas omaapainoa nosteltu ja hanska pysyy aina siinä samassa 38cm mitassa.Penan ja kulmasoudun 5xmax sarjapainoihin semmoset 15-25kg lisäykset eikä tuollakaan ollut vaikutusta.Housuja saa vaihdella kuukauden välein ja paidat repeilee kainaloista ja puristaa rinnasta mutta hihat vaan lepattaa tyhjänä tuulessa :(

On se kumma, eiköhän se ole ihan reenistä ja ruokavaliosta kiinni jos ei tuloksia tule siihen suuntaan kun niitä halutaan.. Itse olen 17v ja 40cm tumput omaava, enkä edes ole missään bulkki kunnossa.. Ei ne tumput sieltä hienosäätelyllä kasva, kerran viikkoon tumput ja se riittää, ittellä ainakin säännöllistä kasvua, säännöllistä mittailua.. ( Aina nelijakosena reenanneena, ja tällä kasvulla voin todeta että ainakin itselle riittää kerta viikkoon, toki aina on poikkeuksia )

E: Ja mitä metallican postiin tulee, niin olen samaa mieltä.. Itse en ole ikinä reenannut hannuja voima painotteisesti, vaan kunnon pumppailulla loppuun asti.. Tällä ne tumput on tuntuneet säännöllisesti paisuvan.

Itsellä on toiminnut kun olen alkanut tekemään liikkeitä jotka ovat ollut kaikista vittumaisimpia minulle, täten erilainen ärsyke tuonut hyvää tulosta, vaihtelua ikivanhoihin liikkeisiin ja järkevä progressia painoihin/toistoihin.

On se kumma, eiköhän se ole ihan reenistä ja ruokavaliosta kiinni jos ei tuloksia tule siihen suuntaan kun niitä halutaan.. Itse olen 17v ja 40cm tumput omaava, enkä edes ole missään bulkki kunnossa.. Ei ne tumput sieltä hienosäätelyllä kasva, kerran viikkoon tumput ja se riittää, ittellä ainakin säännöllistä kasvua, säännöllistä mittailua.. ( Aina nelijakosena reenanneena, ja tällä kasvulla voin todeta että ainakin itselle riittää kerta viikkoon, toki aina on poikkeuksia )

E: Ja mitä metallican postiin tulee, niin olen samaa mieltä.. Itse en ole ikinä reenannut hannuja voima painotteisesti, vaan kunnon pumppailulla loppuun asti.. Tällä ne tumput on tuntuneet säännöllisesti paisuvan.

Luulen vähän itsekin että aika moni astuu pikemminkin siihen miinaan tosiaan että pumppaa niitä tumppuja liikaa. Itellä on aina kasvanu kädet hyvin ja ojentajakin erottunut jo ennenkun sitä alkoi kunnolla treenaamaan. Pitää kuitenkin ottaa huomioon että esim leuat ottaa aika hyvinkin hauiksiin ja kaikki pystynpunnerrukset ja penkit taas ojentajiin että niille ei tosiaan tarvii kun sen yhen suoran treenipäivän viikossa jos se tehdään oikein. Toki meissä kaikissa on yksilöitä mutta liikaa ei kannata mitään tehdä, joillain kasvaa kädet jopa ilman yhtään suoraa sarjaa.

Tuskimpa niitä liikaa tuli treenattua tuona massa kautena,käytössä oli SF 5x5 ohjelma ja hauberia ja ojentajaa tuli viikon viimeisenä treeni päivänä pumpattua pari sarjaa.Tuskimpa tuota ruokavalionkaan piikkiin voi laittaa,prodea se 2g/per kilo ja paino nous kuitenki koko ajan.

Ottaa kokeiluun seuraavaksi 4-jakonen jossa käsille oma päivä ja katsoa jos sillä alkas tumput kasvaan.

Kannattaa niitä ojentajia hinkata kanssa, ne kun tuo huomattavasti enemmän sitä paksuutta loppupeleissä.

Juurikin näin! Perusraskaita punnerrusliikkeitä. Penkkiä, kapeeta penkkiä, pystypunnerrusta, dippiä... Niillä kasvaa ojentaja ja ojentaja on 2/3 olkavarren paksuudesta.

Juurikin näin! Perusraskaita punnerrusliikkeitä. Penkkiä, kapeeta penkkiä, pystypunnerrusta, dippiä... Niillä kasvaa ojentaja ja ojentaja on 2/3 olkavarren paksuudesta.

Juurikin näin! Ei tästä punttailusta tarvitse mitään rakettitiedettä kehittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu kaipa se vaan täytyy uskoa että suurin vika on päänsisällä. Kaikki reenipainot muissa liikkeissa on kyllä noussut hyvällä tahdilla.
Ehkä niitä käsiä on vaan tullut tehtyä liikaa.
Aattelin alkaa tekee yhden käsipäivän viikossa, koska ennen tullut tehtyä 2/3 kertaa.

Osa syynä saattaa olla se, että toistot ovat melkein aina ollut 10 pintaan. Jotenkin se vain jäi päälle.
Nyt kysymys.
Toistoja lisää vai toistoja vähemmän?

Juu kaipa se vaan täytyy uskoa että suurin vika on päänsisällä. Kaikki reenipainot muissa liikkeissa on kyllä noussut hyvällä tahdilla.
Ehkä niitä käsiä on vaan tullut tehtyä liikaa.
Aattelin alkaa tekee yhden käsipäivän viikossa, koska ennen tullut tehtyä 2/3 kertaa.

Osa syynä saattaa olla se, että toistot ovat melkein aina ollut 10 pintaan. Jotenkin se vain jäi päälle.
Nyt kysymys.
Toistoja lisää vai toistoja vähemmän?

Kokeile vähemmillä toistoilla. Tee ojentajille punnerrusliikkeitä 5-6 toiston sarjoja ja hauksille kaseja. Pyri kasvattamaan sarjapainoja, älä siis vedä aina finaaliin sarjoja.

Itsellä ei kasvanut kädet alkuun juuri ollenkaan ku tein liikaa. Nyt viime kuukausina kasvanut 2x sen mitä ensimmäisen 6kk aikana kasvoi.

Muutosksia treeniin: Jätin haukkarit pois. Sillon tällön tehny jonkun 3x6 sarjan haukkareille. Kerran parissa viikossa ehkä. Ennen taas tein haukkarit kerran viikossa sen 2 tai 3 liikettä ja sarjoja ainaki riittävästi, mutta ei kasvanut ei millään.

Kannattaa kokeilla jättää säännöllinen haukkaritreeni pois, jos oikeasti ei ne haukkarit kasva yhtään vaikka kuinka niitä tekee.
Tosin ei luultavasti toimi jos ei ohjelmaan sisälly rankkaa selkätreeni, mikä sisältää paljon vetoliikkeitä suurilla painoilla.

E: Ainiin, samalla jaotin ojentajatreeniä. Rintatreenin päätteeksi muutama sarjaa pushdownia puhtaasti. Olkapäätreenin päätteeksi muutama sarjaa kapeaa penkkiä isoilla painoilla. Esim. 3x3 tai vaikka 4x2.

Tämä toimi itselläni, mutta ei varmastikkaan toimi kaikilla.

Kaikki reenipainot muissa liikkeissa on kyllä noussut hyvällä tahdilla.

Hauis ja ojentajathan ovat suht pieniä lihasryhmiä ja liikkeet oikein tehtynä aika eristäviä. Ei ole realistista odottaa että voimatasot kasvaisi prosentuaalisesti samaa vauhtia kuin esim. kyykky, penkki ja monet selkäliikkeet joissa muutkin lihasryhmät työskentelevät.

Vaikka mistä minä mitään tiedä kun olen tällainen laiska paska joka ei ole jaksanut salille yli kahteen vuoteen?

Omalla kohdalla viimetalvena käsien kasvupyrähdys tuli justiisa kovan dippaamisen ansiosta, tai se oli isoin muuttuja silloisessa treenissä. Huvittavaa tahi ei, täytyy sanoa että toi armblaster on kans toiminu ihan kiitettävän hyvin. Jos ei muuta niin tuntuma ainakin on ihan omaa tasoaan. Tosin oon kyllä senverran salidildo, et oon aina veivannu käsiä suht paljon, joskus silloinkin kun ei pitäisi.

T:87/175/44

Eilen luin uudesta BODY-lehdestä Hulkin kolumnin käsien treenaamisesta ja otan kyseisestä oppia. Eli,eli...

Kannattaa lukea koko juttu, mut se minkä itse siitä raapasen ohjelmaan on tuplasupersarjat. Toista metodia en osaa selittää ilman lehteä, koska muisti ei oo ihan parhaimmasta päästä ;) Suosittelen lukemaan jutun.

Perustuu juuri siihen mihin nimi viittaa eli vedetään hauiksille ja ojentajille supersarja, esim. hammer kp 6-8toistoa ja ranskalainen 6-8toistoa, ja siihen kylkeen toinen supersarja, siis ilman palautuksia, esim. keskitetty hauis scott/kp 12-15toistoa ja ojentaja narulla 12-15toistoa. Liikkeethän voi itse päättää mitä tekee, mutta pääasia on se että ensimmäinen supersarja olisi hiukan vähä toistoisempi ja toinen oli enemmän pumppia hakeva.

Pidemmillä tyypeillä käsivarsien kasvaminen suhteessa vie luonnollisesti pidemmän aikaa. Itsellä alkoi ottamaan parhaiten kokoa kädet kun aloin treenata 2 jakoisella, toisessa treenissä hieman isommilla raudoilla, toisessa sitten erittäin pienillä painoilla ja todella lyhyillä palautuksilla. Vaihtelua peliin, ja toki sitten lepo, ravinto ja tekniikat kuntoon :)

Omalla kohdalla viimetalvena käsien kasvupyrähdys tuli justiisa kovan dippaamisen ansiosta, tai se oli isoin muuttuja silloisessa treenissä. Huvittavaa tahi ei, täytyy sanoa että toi armblaster on kans toiminu ihan kiitettävän hyvin. Jos ei muuta niin tuntuma ainakin on ihan omaa tasoaan. Tosin oon kyllä senverran salidildo, et oon aina veivannu käsiä suht paljon, joskus silloinkin kun ei pitäisi.

T:87/175/44

Dipillä ne omatkin ojentajat ovat kehittyneet hyvin. Sitten kun saa dipissä lisäpainot kasvatettua lähelle kehon omaa painoa, niin kasvaahan ne ojentajatkin. ;)

Mutta jos niitä käsiä hieroo todella paljon, niin kannattaa kokeilla huomattavasti vähemmällä treenillä. Tosin voi olla ettei tämä mitään auta. Kädet kestää reeniä loppupelistä ihan törkeästi, joten saattaa olla että sellainen, jolla ne ei kasva, treenaa niitä ihan liian vähän!

Tällä foorumilla on joku ihme konsensus siitä, että jalkoja ei voi ikinä treenata lisää ja kädet kasvaa kunhan vähän muistaa selkää treenata ja penkkailla.

Itsellä on aina kädet vastanneet treeniin hyvin, mutta kyllä mä niitä treenaankin. Aina ollut treenissä mukana käsille omia liikkeitä. Ojentajille dippiä ja kapeeta penkkiä + eristävämpiä ja hauksille scottia tai mutkatangolla seisten ja eristävämpiä. Lyön vaikka pääni vetoa, että käteni olisi huomattavasti pienemmät jos ne pelkän selkä ja rintatreenin varaan olisin jättänyt.

Vaikea sanoa että treenaanko käsiä liikaa vai liian vähän.. 2-jakoiseen ohjelmaan tekis mieli siirtyä ja jättää toi G6 pois jo.

Voisin veikata et liian vähän saa hanskat rasitusta jos oot useemman kuukauden tuolla treenannu. 2-jakonen 4krt viikkoon on ainaki itellä osottautunu kaikintavoin helvetin toimivaks. Alkuviikon reenit voimaa ja loppuviikosta saa sit samat lihat toisen kierroksen pidemmil sarjoil ja riittää paukut viel lisätä pari sarjaa lihaksille jotka tuntuu olevan jäljessä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom