Rinkku & Co ovat huomanneet että porkkanoiden ilot eivät rajoitu ainoastaan naisiin, ja haluavatkin levittää tätä ilosanomaa kaikkialle.
Tämän sanominen saattoi olla paha virhe. Nämä hullut eivät tarvitse yhtään enempää rohkaisua. :lol2:
Niin, ja jottei eksyttäisi asiattomuuksiin, niin tässä olisi ruokavalioon liittyvä kysymys (jos Nuppu siis vielä vastailet kysymyksiin):
Mitä mieltä olet "lajinomaisesta" ruokailusta?
Monet kehonrakentajat ja voimailijat syövät runsaasti proteiinia sen vuoksi, että he kokevat saavansa siitä selvää hyötyä kehitykseensä, voimien ja lihasmassan kasvuun. Rajussa treeneissä vaurioituneet lihaskudokset kaipaavat polttoainetta ja rakennusainetta, ja ruokaympyrään perustuva ruokavalio ei yksinkertaisesti ole optimaalista...itseasiassa mietin että onko se terveyden kannaltakaan hyvä asia, että keho ei saa ravintoaineita tarpeeksi.
Tällä hetkellä bodauspiireissä vallalla näyttää olevan käsitys, jonka mukaan proteiinia pitäisi saada n. 1,8-2 g/painokilo päivässä, jotta kehitys olisi optimaalista. Olen empiirisesti havainnut tämän olevan hyvin lähellä totuutta omalla kohdallani. Vähemmästä on haittaa eikä enemmästä ole hyötyä. Mitä mieltä olet? Entä tiedätkö onko eroa "naturaalin" ja "roinaajan" proteiinintarpeessa?
"Yllättäen" meillä ei koulutuksessa ole juuri näit asioita käyty läpi, sillä tutkimusnäyttö on vähäistä ja ei kosketa sairauksia tai kansanterveyttä. Mikäli muistan oikein, niin 1,2-1,5 oli jonkun alaan perehtyneen ravitsemustieteilijän suositus. Pitkäaikainen käyttö on sitten asia erikseen. Normaalisuositushan on 0,8 g protskua/ painokilo tai oikeastaan ihannepainokilo, joka me lasketaan BMI 22:een.
Protskulisiin en uskalla ottaa kantaa, kun Mike suuttuu
Mun kysymys kuuluukin: "Miks pitää olla sellainen lihaskimppu???" Mun makuun on enemmän ainakin sellaiset jalkapalloilijakroppaiset
Copy paste päivyristä:
Nyt näet tulokset ko. valiolla. Onko ok tahti, meinaan jos multa viedään vielä 500kcal niin musta tulee äkänen
No sit sulla on kyllä suht fyysinen työ Onnittelut siitä, sillä muutoin saisit syödä huomattavan paljon vähemmän... Niin kuin moni työkseen koneen ääressä istuva joutuu tekemään :(