Hanna Partanen On the Air!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Rinkku & Co ovat huomanneet että porkkanoiden ilot eivät rajoitu ainoastaan naisiin, ja haluavatkin levittää tätä ilosanomaa kaikkialle. :)

Tämän sanominen saattoi olla paha virhe. Nämä hullut eivät tarvitse yhtään enempää rohkaisua. :lol2:

Niin, ja jottei eksyttäisi asiattomuuksiin, niin tässä olisi ruokavalioon liittyvä kysymys (jos Nuppu siis vielä vastailet kysymyksiin):

Mitä mieltä olet "lajinomaisesta" ruokailusta?

Monet kehonrakentajat ja voimailijat syövät runsaasti proteiinia sen vuoksi, että he kokevat saavansa siitä selvää hyötyä kehitykseensä, voimien ja lihasmassan kasvuun. Rajussa treeneissä vaurioituneet lihaskudokset kaipaavat polttoainetta ja rakennusainetta, ja ruokaympyrään perustuva ruokavalio ei yksinkertaisesti ole optimaalista...itseasiassa mietin että onko se terveyden kannaltakaan hyvä asia, että keho ei saa ravintoaineita tarpeeksi.

Tällä hetkellä bodauspiireissä vallalla näyttää olevan käsitys, jonka mukaan proteiinia pitäisi saada n. 1,8-2 g/painokilo päivässä, jotta kehitys olisi optimaalista. Olen empiirisesti havainnut tämän olevan hyvin lähellä totuutta omalla kohdallani. Vähemmästä on haittaa eikä enemmästä ole hyötyä. Mitä mieltä olet? Entä tiedätkö onko eroa "naturaalin" ja "roinaajan" proteiinintarpeessa?

"Yllättäen" meillä ei koulutuksessa ole juuri näit asioita käyty läpi, sillä tutkimusnäyttö on vähäistä ja ei kosketa sairauksia tai kansanterveyttä. Mikäli muistan oikein, niin 1,2-1,5 oli jonkun alaan perehtyneen ravitsemustieteilijän suositus. Pitkäaikainen käyttö on sitten asia erikseen. Normaalisuositushan on 0,8 g protskua/ painokilo tai oikeastaan ihannepainokilo, joka me lasketaan BMI 22:een.

Protskulisiin en uskalla ottaa kantaa, kun Mike suuttuu :hyper:

Mun kysymys kuuluukin: "Miks pitää olla sellainen lihaskimppu???" Mun makuun on enemmän ainakin sellaiset jalkapalloilijakroppaiset :kuola:

Copy paste päivyristä:

Nyt näet tulokset ko. valiolla. Onko ok tahti, meinaan jos multa viedään vielä 500kcal niin musta tulee äkänen :)

No sit sulla on kyllä suht fyysinen työ :) Onnittelut siitä, sillä muutoin saisit syödä huomattavan paljon vähemmän... Niin kuin moni työkseen koneen ääressä istuva joutuu tekemään :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun kysymys kuuluukin: "Miks pitää olla sellainen lihaskimppu???" Mun makuun on enemmän ainakin sellaiset jalkapalloilijakroppaiset :kuola:

:love: Olenkin lähempänä sitä. :love:

:lol2:

Nyt on pakkiksen pojat viiltelemässä ranteitaan. :D

Liikennemerkki jolla on puuhelmet kaulassa. :down:

Nimim. 100kg futaaja

Niin ja Mikelle ja muille tiedoksi, ja muuten joku tätä kysyikin, että mitkä on mun paheeni :D Niin... Ben & Jerryn jäätelöt NAMMMMM!!!! En polta, en juo alkoholia juuri koskaan, en käytä huumeita, en voi sietää homejuustoja yms. rasvaisia suolaisia juttuja, mutta makeaa söisin vaikka joka päivä!!! Mutta yllättäen, en syö, ammatin varjo puolia :( Mulla on kaverin kanssa nyt 100 euron veto, et meillä on vain yks herkkupäivä viikossa ja nyt kesällä lisäksi yks jäätelöpäivä. Se rajoittaa mun herkuttelua :) Ja tietty tuo ammattikin... Vyötärönympärys nyt 83 cm, joten 3 cm pitäis nipistää...

Ai niin vielä pitää kommentoida, kun vähänkö mä repeilin, kun joku pojista kirjoitti, kun olin syönyt juustosnackseja jääkiekko-ottelua kattoesani Senaatin torilla. M syö sipsejä tai juustosnackseja yleensä 1-2 kertaa vuodessa ja aina kun on lätkn arvikisan joku tärkeä matsi. Ja nyt kun pidin perinteistä kiinni, niin heti jäin kiinni :D Tiedoksi sinulle poika, jonka kyllä taidan muista... En syönyt kuin vajaat puolet pussista loppujen lopuksi :D Loput on edelleen tuolla kaapissa :D

Oi Hanna, Uunoa mukaillakseni: kauneutenne, kultivoitu käytöksenne, älykkyytenne ja tissit tietysti:love:

Tulpa mieleeni se, että ootko sä kirjoittanut tuonne http://www.visukinttu.com/blog/archives/001793.html
Heh! Onpas hauska googlata oma nimi näin "julkisuuden jälkeen" ja katsoa mittee kansa pohtii. Pojat, pysykää housuissanne : )

Oma terveysterroristinne
Hanna
Kommentoija: Hanna at 11.11.05 21:29

edit siis kirjotitko sä ton oikeesti? ;)

Joku tuolla aikasemmin jo kysyikin, joten toistetaan jos tulisi vastaus: mitä neuvoa antaisit paljon treenaavalle, mutta liian vähän syövälle ihmiselle?

Niin ja mun näppis on muuten hieman sökö ja siksi välistä puuttuu etenkin Ä-kirjaimia, joten yrittääkähän saada selvää ;)

Ilmettelin pitkään, että pakkislaiset ei osaa googlata ollenkaan! Meinaan nimen perusteella musta löytyi jo vaikka kuinka paljon tietoa jo ensimmäisen tuotantokauden aikoihin ja kukaan ei tajunnut sitä tällä sivustolla. Mun firmaa tai myöhemmin jopa mun omia vaalisivustoja, joissa oli blogi ja erityisesti "Hannan jääkaappi" sivut, joka olis ollut erityisesti teidän suosiossa.

Niin ja joku kysyi, et paljonko tienaa ohjelmaa tehdessä. Saman verran kuin joku hyvä insinööri, omaa firmaa pyörittäessä tienaan usein paremmin, tosin olen kyllä valitettavan työnarkomaani :(

Tulpa mieleeni se, että ootko sä kirjoittanut tuonne http://www.visukinttu.com/blog/archives/001793.html

edit siis kirjotitko sä ton oikeesti? ;)

Jep kirjoitin :) Jarkon kanssa ollaan oltu yhteyksissä senkin jälkeen.

Joku tuolla aikasemmin jo kysyikin, joten toistetaan jos tulisi vastaus: mitä neuvoa antaisit paljon treenaavalle, mutta liian vähän syövälle ihmiselle?

Pitää miettiä missä vaiheessa tulee kysymykseen syömishäiriö... Jos homma alkaa karata käsistä, kuten tuttavani siskolla, joka syötyään perhejuhlissa pienen palan mustikkapiirakkaa, joutui lähtemän heti 10 km juoksulenkille, sillä muuten se olis ahditunut tilanteesta niin, että pää olis hajonnut... Ei tervettä...

Joillakin ihmisillä elimistö menee yllättävän helpolla säästölieekille ja pärjäävät hyvin alle 1500 kalorin pitkäänkin, vaikka treenaavat. Paino ei siis tipu vaikka hulluna treenaisivat. Näin tapahtuu jopa huomattavan ylipainoisilla ihmisillä. Olen kokeillut heidän kanssaan ns. aineenvaihdunnan starttaamista ja ne syö reilusti yli 2000-2500 kcal pari viikkoa ja sitten alkavat vähentämään taas PIKKUHILJAA kalorimäärää. Monilla tämä on toiminut. Tästä teen tulevaisuudessa väikkärin, jos elämäntilanne antaa vain myöden!

1. Mitä sanottavaa sinulla on aloittelijoille - ihmiset jotka aloittavat laihduttamisen

2. Jos sinut näkee kadulla, saako tulla nykimään hihasta tai jäädäänkö tuijottamaan salaa

Entä kun on ylipäätänsä vaan vaikea syödä se 3000kcal päivässä? Ei vaan uppoa vaikka yrittää.

Meinaatko tulevaisuudessa jatkaa kirjoittelua tänne aina vain kun ehdit? Vai onko tämä once-in-a-lifetime-chance?:D

1. Mitä sanottavaa sinulla on aloittelijoille - ihmiset jotka aloittavat laihduttamisen

2. Jos sinut näkee kadulla, saako tulla nykimään hihasta tai jäädäänkö tuijottamaan salaa

1. Kokonaisuus ratkaisee ja mitä hitaammin paino tippuu, sen pysyvämmin se on poissa. Oikeat elintarvikevalinnat ja sopiva annoskoko on kaiken a ja o monilla.

2. Saa tulla nykimään, tuijottelu häiritsee usein enemmän, kun en voi tietää miks ihminen tuijottaa :D Onko jäänyt hammastahnaa suunpieleen vai onko paita päällä :hyper:

Niin ja kunhan tulee kohteliaasti kysymään nimmaria tms. niin yleensä kyllä niitä kirjoitan. Hirveesti en jaksa alkaa ihmisiä neuvomaan keskellä kaupunkia, sitä varten mulla on vastaanotto Diacorissa, että saisin palkkaakin jostakin :)

Kuinkas paljon seurailet ihmisten ruokailutottumuksia arki elämässä , katotko kaupassakin kaikien kärryt ja mietit mielessässäs , että mitä sääkin läski ämmä tollasia vedät.

Meinaatko tulevaisuudessa jatkaa kirjoittelua tänne aina vain kun ehdit?
Toivottavasti! Olisi mukavaa lukea jatkossakin Hannan tekstejä täällä Pakkiksella. On se niin fiksun tuntuinen nainen, ja kaiken lisäksi kauniskin! :haart:

Toivotan teille kaikkea hyvää, ja poistun takavasemmalle! :)

Entä kun on ylipäätänsä vaan vaikea syödä se 3000kcal päivässä? Ei vaan uppoa vaikka yrittää.

Suklaalevy 1100 kcal, sipsipussi 1800 kcal, rypsiöljylisä (terveellisin vaihtoehto :) ) 1 dl päivän aikana 900 kcal

Välipaloja hieman enemmän, että ateriakertoja olisi 6 kpl, sillä monella liian pienet annoskoot ovat jopa saaneet mahalaukun kutistumaan niin pieneksi, että normaalit annoskoot tuntuvat mahassa pahalta...

Kuinkas paljon seurailet ihmisten ruokailutottumuksia arki elämässä , katotko kaupassakin kaikien kärryt ja mietit mielessässäs , että mitä sääkin läski ämmä tollasia vedät.

Oon ollut Prisman kassalla 4 vuotta töissä opiskeluaikan, niin ei enää jaksa... Nyt kiinnitän huomiota liian laihoihin ja sitten lihaviin lapsiin, muutoin ei jaksa niin kiinnostaa...

Meinaatko tulevaisuudessa jatkaa kirjoittelua tänne aina vain kun ehdit? Vai onko tämä once-in-a-lifetime-chance?:D

Ehkä aina joskus juu :D Silloin kun on työt tehty ja akkua jälkellä koneessa, niin mikäs siinä. Nyt on parempi vastailla, kun ei ole tsiljoonaa kysymystä kerralla :D

Mitenkäs te pojat mulle tän korvaatte, ilmaset ammattilaisen neuvot??? :hyper:

No joo, tiedän kyllä teidän ehdotukset :D Pitäkää mölyt mahassanne:rolleyes:

Nyt tietsikasta loppuu akku ja samoin minusta virta. Öitä siis!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom