Hanna Partanen On the Air!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
En bra idé! :D Joo, ei tuol meidän koirapuistossa ainakaan käy kuin varattuja tai vanhempia naisia, ja naisiin (en ainakaan vielä) ole vaihtamassa :)

Sit jos vaihdat niin Mike vois kuvata videolle?
Ja siitä vois tehdä Olet Mitä Syöt -erikoisjakson...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tiedän kyllä aika montakin jopa sinua vanhempaa (todellakin! niinäkin löytyy :hyper:) miestä, jotka käyttäytyy kuin pikkupojat... Vaikka aika huolehtivainen ja äidillinen olen, niin kyllä se mies saa olla jo mies ja osata silittää omat paitansa ja pitää ehkä välillä meikäläisestäkin huolta :rolleyes:

Pitäiskö mun sitten laajentaa tätä ikäjakaumaa vaikkapa 21-42 vuotiaisiin? :D

mun mielestä semmonen 23-24 ois parempi ;)

Hanna, mulla ois yksi kysymys sulle :)

Jos Suomessa haluaa lähteä opiskelemaan ravitsemusta yliopistoon, niin suosittelisitko ennemmin Kuopiota vai Helsinkiä? Kuinka paljon ammattinimike (Kuopiosta ravitsemusterapeutti, Helsingistä ravitsemusasiantuntija) rajoittaa tulevaa työnkuvaa?

Sulla on varmaan yliopistoajoiltasi opiskelukavereita - millaisiin eri tehtäviin he ovat ajautuneet?

DI:n paperit on kourassa, mutta ei oikein tyydytä... sydän halajaa jotakin muuta. Ja jos yöllä puoli kahdelta lukee vielä sängyssä ravitsemusalan kirjoja niin kai se sydän on sitten jo valinnut mitä pitäis tehdä. :)

Vain Kuopiossa saat laillistetun ravitsemusterapeutin pätevyyden eli se puoli on ns. kliinistä. Eli toimitaan sairaaloissa, terveyskeskuksissa ym. ravitsemusterapeuttina. Helsingin puolella ollaan enemmän keskittyneitä teknlogiaan ja toisen tyyppiseen tutkimiseen. Jos haluat hoitaa potilaita (mm. munuaispotilaat, diabeetikot, anorektikot ym...) niin sitten valitse Kuopio.

Sanoisin, että kuitenkin 70% valmistuneista oli sitten Hkistä tai Kuopiosta pystyy tekemään samoja hommia. Kuten asiantuntijatehtäviä ruokateollisuudessa tai järjestöissä.

Kuopiosta valmistuneista yksi on sydänliitolla projektisihteerinä, yks tekee väikkäriä liikuntalääkiksessä, yks on Tampereella ravitsemusterapeuttina, yks Seinäjoella sairaalan lasten ravitsemusterapeutti (keskoset, diabeteslapset ym.), yks Nutricialla tuotepäälikkönä ja sitten yks on Keliakialiitossa...

Myös alan opettajaksi voi sitten myös myöhemmässä vaiheessa kouluttautua.

Vaikka aika huolehtivainen ja äidillinen olen, niin kyllä se mies saa olla jo mies ja osata silittää omat paitansa ja pitää ehkä välillä meikäläisestäkin huolta

Vaikka aika huolehtivainen ja isällinen olen, niin kyllä se nainen saa olla jo nainen ja osata vaihtaa omat fillarinrenkaansa ja pitää ehkä välillä meikäläisestäkin huolta.

Koska olen aito feministi, eli todellisen tasa-arvon kannattaja, käännän aina nämä läpät ympäri ja katson näyttääkö se typerältä. Jos se näyttää, on kohteella vääristynyt käsitys todellisuuden luonteesta. Alan pikkuhiljaa hahmottamaan, miksi sä olet sinkku. Sulle on tää vakio, missä super-ego haluaa miestä, joka toteuttaa sun oikut - sähän olit LAITTANUT kolme miestä lopettamaan röökaamisen - mutta tästä tietenkin seuraa se, että et kunnioita niitä pätkän vertaa. Miksiköhän kukaan niistä kolmesta ei kestänyt? Sun idi taas haluaa uroon, joka näyttää kaapin paikan. Sanoo sulle, että "lopeta akka kitiseminen, meikähän röökaa ja jos ei mielytä, niin vaihda parempaan" Jos sä olet ton ikäsenä sinkku, niin ehkä vika ei olekaan maailman miesten laadun alenemisessa vaan kylppärin peilissä.

Koska olen aito feministi, eli todellisen tasa-arvon kannattaja, käännän aina nämä läpät ympäri ja katson näyttääkö se typerältä. Jos se näyttää, on kohteella vääristynyt käsitys todellisuuden luonteesta. Alan pikkuhiljaa hahmottamaan, miksi sä olet sinkku. Sulle on tää vakio, missä super-ego haluaa miestä, joka toteuttaa sun oikut - sähän olit LAITTANUT kolme miestä lopettamaan röökaamisen - mutta tästä tietenkin seuraa se, että et kunnioita niitä pätkän vertaa. Miksiköhän kukaan niistä kolmesta ei kestänyt? Sun idi taas haluaa uroon, joka näyttää kaapin paikan. Sanoo sulle, että "lopeta akka kitiseminen, meikähän röökaa ja jos ei mielytä, niin vaihda parempaan" Jos sä olet ton ikäsenä sinkku, niin ehkä vika ei olekaan maailman miesten laadun alenemisessa vaan kylppärin peilissä.

Tätä ei olisi voinut paremmin sanoa. Juuri tällaisen käsityksen sain itsekin. :worship:

t: ex-fani

Vaikka aika huolehtivainen ja isällinen olen, niin kyllä se nainen saa olla jo nainen ja osata vaihtaa omat fillarinrenkaansa ja pitää ehkä välillä meikäläisestäkin huolta.

Hehhee :) Osaan kyllä tehdä aikalailla miestenkin hommat. Kaapista löytyy mm. oma akkuporakone ja meisselisarjat :D Lisäksi osaan laittaa laminaatit, tapetit, koota erilaisia huonekaluja... eli tasa-arvon kannattaja minäkin :D

Niin ja kuka sanoi, että ne tupakan polton lopettajat ovat jättäneet minut? Kyllä se valitettavasti on niin, että minä ne miehet aina pistän syystä tai toisesta kävelemään... Joten syy on todellakin siinä kylppärin peilissä, kun en ole jaksanut vielä ketään heistä pitää messissä alttarille saakka... Mutta mitä sitä huonon kanssa naimisiin menemään, jos avioeron riski on sitten suuri?

Itse pelaan jalkapalloa ja omaan (ex-) jalkapalloilijakropan. Mutta tuo Hanna on vain liian nuori ja pitkä. :D

Mites Hanan kasvissyöjänä, kieltäydytkö kylässä syömästä, jos ei ole sinulle sopivaa ruokaa tarjolla?

- mutta tästä tietenkin seuraa se, että et kunnioita niitä pätkän vertaa.

Niin ja pakko vielä kommentoida tota. Parisuhde lähtee juuri tästä kunnioituksesta. Minusta on kunnioitettavaa juuri se, että ottaa toisen ihmisen huomioon. Suurin osa tupakoitsijoista haluaa lopettaa, paitsi ehkä sinä Rinkku ("ung o rebel"). Tupakoinnissa on nääs se haittapuoli, että vieressä olija joutuu hengittämään savut sisäänsä väkipakolla. Lisäksi ei todellakaan ole miellyttävää pussailla pahalle haisevaa ja maistuvaa miesta :urjo:

Minun mielestä kaikkien tupakoitsikoiden pitäisi vaihtaa nuuskaan, jolloin kenenkään sivullisen ei tarvitsisi kärsiä toisen nautinnosta. Itse olen saanut mm. rasitusastman todennäköisesti juurikin passiivisesta tupakoinnista, sillä porukat poltti sisällä ollessani lapsi.

Eräässä yleisötapahtumassa keksinkin idean, jota en ole tohtinut vielä toteuttaa... Eli kun joku alkaa röökaamaan mun vieressä, mä kaivan taskustani jotain karmean hajuista vanhanakan hajuvettä tai Menneniä ja alan suihkuttelemaan sitä ympäriinsä. Jos tulee huutoa, että älä viitti roiskia sitä ympäriinsä, niin mä sanon, et mik vi...n oikeus sulla on tulla mulle sanomaan mun rentoutustaktiikasta. Mä vaan nautin niin älyttömästi tästä hajusta ja pienestä sormen liikkeestä!!! :hyper:

Mä kunnioitan kaikkia niitä ihmisiä, jotka kunnioittaa myös muita kanssaolijoitaan :D

Eräässä yleisötapahtumassa keksinkin idean, jota en ole tohtinut vielä toteuttaa... Eli kun joku alkaa röökaamaan mun vieressä, mä kaivan taskustani jotain karmean hajuista vanhanakan hajuvettä tai Menneniä ja alan suihkuttelemaan sitä ympäriinsä. Jos tulee huutoa, että älä viitti roiskia sitä ympäriinsä, niin mä sanon, et mik vi...n oikeus sulla on tulla mulle sanomaan mun rentoutustaktiikasta. Mä vaan nautin niin älyttömästi tästä hajusta ja pienestä sormen liikkeestä!!! :hyper:

Haha! Kiitos, annoit mulle yhden idean lisää! Alakerran partsilla oleskelee ketjupolttaja, jatkuvasti tulee ylöspäin karsea lemu. Röökinhaju on sen luokan ympäristöhaitta jatkuvasti syötettynä, niin ajattelin antaa takaisin kaatamalla jotakin häiritsevää alakerran partsille sen viiden minuutin välein kun se juoppo lyllertää "rentouttavalle" röökille. Hajuvesi ei myöskään pahempi idea, pitää vaan keksiä miten sen lemu ei häiritse muita kuin tuota yhtä tupruttelijaa.

Ensin kokeillaan tosin väittää että parvekkeet ovat turvallisuushaitta, tosin vain tupakoitsijoiden kohdalla, ja että alakerran asukin tupakointi on terveyshaitta kun hajut ja savut leijailee kaikkialle, käytäville ja parvekkeille ja ovista ja luukuista sisään... Pitää kasata jokin mahtava lista mahdollisia keinoja lopettaa tuo saastuttaminen (jotka eivät kuitenkaan toimi) ja kokeilla jokaista. Jos ei mikään mene läpi niin eihän tälle ärsytykselle löydy rajaa, hajuvesiostoksille johonkin halpahalliin vaan! Juopot eivät kuitenkaan mitään tervettä elämää rupea viettämään ja kestää ärsyttävän kauan venata että se kuolee. Ehkä se päättää jossain vaiheessa lähteä itse kälppimään. *rant*

Eräässä yleisötapahtumassa keksinkin idean, jota en ole tohtinut vielä toteuttaa... Eli kun joku alkaa röökaamaan mun vieressä, mä kaivan taskustani jotain karmean hajuista vanhanakan hajuvettä tai Menneniä ja alan suihkuttelemaan sitä ympäriinsä. Jos tulee huutoa, että älä viitti roiskia sitä ympäriinsä, niin mä sanon, et mik vi...n oikeus sulla on tulla mulle sanomaan mun rentoutustaktiikasta. Mä vaan nautin niin älyttömästi tästä hajusta ja pienestä sormen liikkeestä!!!

En lähtisi tuota Mennenillä toteuttamaan, koska 90% miehistä (ja 95% naisista) pitää Mennenistä. Kokeile päästää vaikka ÄÄNEKKÄÄT suolikaasut niin taktiikkasi voisi toimia.

En lähtisi tuota Mennenillä toteuttamaan, koska 90% miehistä (ja 95% naisista) pitää Mennenistä. Kokeile päästää vaikka ÄÄNEKKÄÄT suolikaasut niin taktiikkasi voisi toimia.

Vetäsee jonkun 60g protskua sopivin väliajoin, niin ei sillä äänellä oo enää merkitystä :D

Joo, mutta alussa on tärkeä päästä ääneen että jengi tietää mistä tuulee.

Tästä tulikin mieleen, että mitäs mieltä Partas-Hanna ravintolatupakoinnin kieltämisestä? Tämä kieltohan on aiheuttanut mm. sen, että ravintoloissa haisee paska nykyään.

"Olit sitten ajatellut leipoa tästä jotain?"
"Joo.."
"ET leivo!"

Vähänkö repesin... :D

Niin ja kuka sanoi, että ne tupakan polton lopettajat ovat jättäneet minut? Kyllä se valitettavasti on niin, että minä ne miehet aina pistän syystä tai toisesta kävelemään...

No tätähän mä juuri tarkoitin, sitä että ne suhteet eivät kestäneet. Pojat lopetti röökaamisen kunnioituksesta sua kohtaan ja sä sitten kunnioitit niitä niin paljon, että annoit kenkää, kun ne tanssi vähän liikaa sun pillin mukaan. Mä en oikeasti tajua, että mitä sillä, että sä sanot jollekin jannulle "lopeta röökaaminen" ja se sanoo "kyllä kulta", on tekemistä kunnioituksen kanssa. Voin kertoa hajuvesiallergikkona, että ei todellakaan tarvitse toteuttaa tuota pikku "näpäytystäsi". Kyllä se on ihan läsnä joka arkipäivä. Tiedätkö mitä minä teen? Paanko mielenosoituksellisesti pölliksi ja whinetän, että "nyt sinä tiedät miltä minusta tuntuu!" vai vaihdanko paikkaa? Toisesta äiskä opetti, että se on ns. "suurisieluisen" ihmisen tunnusmerkki ja toisesta, että ne on ns. "pikkusieluja". You do the math, beibi.

No tätähän mä juuri tarkoitin, sitä että ne suhteet eivät kestäneet. Pojat lopetti röökaamisen kunnioituksesta sua kohtaan ja sä sitten kunnioitit niitä niin paljon, että annoit kenkää, kun ne tanssi vähän liikaa sun pillin mukaan. Mä en oikeasti tajua, että mitä sillä, että sä sanot jollekin jannulle "lopeta röökaaminen" ja se sanoo "kyllä kulta", on tekemistä kunnioituksen kanssa. Voin kertoa hajuvesiallergikkona, että ei todellakaan tarvitse toteuttaa tuota pikku "näpäytystäsi". Kyllä se on ihan läsnä joka arkipäivä. Tiedätkö mitä minä teen? Paanko mielenosoituksellisesti pölliksi ja whinetän, että "nyt sinä tiedät miltä minusta tuntuu!" vai vaihdanko paikkaa? Toisesta äiskä opetti, että se on ns. "suurisieluisen" ihmisen tunnusmerkki ja toisesta, että ne on ns. "pikkusieluja". You do the math, beibi.

No kiva kuulla, että sulle äiti on opettanut elämän suuria totuuksia. Voi vaan kuvitella millainen ihminen sinustakin olisi tullut, ilman äidin opetuksia :D

Mies, joka on 35-v ja puhuu äidistän keskustelupalstalla on... noh miten sen nyt sanoisi :hyper:

Olen myös pahoillani allergiasi vuoksi. Ajattele nyt, joku nainen haluaa iskeä sut ja tuoksua mahdottoman vastustamattomalle ja sinä saat kohtauksen ja haluat tarjota vastineeksi hänelle astman ja keuhosyövän :rolleyes: Miten sankarimaista Rinkku :D Siis mennäänkö naimisiin jo nyt tänä kesänä vai odotetaanko ensi kesään, kun musta tuntuu, että en ole kunnioittanut ketään yhtä paljoa kuin sinua elämäni aikana :thumbs:

Niin ja miehelle ei tarvitse sanoa, että kulta olis tosi kiva kun lopettaisit sen röökaamisen. Fiksut miehet tajuaa sen ihan sanomattakin, kun huomaa yhtälön siinä, että lähelle pääsee kun ei haise röökille - karkuun lähtee kun haisee röökille :D

Tästä tulikin mieleen, että mitäs mieltä Partas-Hanna ravintolatupakoinnin kieltämisestä? Tämä kieltohan on aiheuttanut mm. sen, että ravintoloissa haisee paska nykyään.

Viimeks olen käynyt baarissa muistaakseni huhtikuussa, joten laske siitä :)

Mites Hanan kasvissyöjänä, kieltäydytkö kylässä syömästä, jos ei ole sinulle sopivaa ruokaa tarjolla?

Syön mitä löytyy esim. leipää ja salaattia. Kerran olen syönyt vahingossa kanatortillaa ja tuli sit kaaressa ulos :urjo:

Ei elimistö enää hirveasti tykkää lihasta, joten vieraisillakin parempi jättää syömättä kuin yrjötä vessassa :D

Ei elimistö enää hirveasti tykkää lihasta, joten vieraisillakin parempi jättää syömättä kuin yrjötä vessassa :D
Monet kasvissyöjät sanovat että laattaisivat, jos söisivät lihaa. Onko tälle olemassa jotain tieteellistä perustaa,vai onko kyse täysin psykosomaattisesta oireesta? Olen monesti pohtinut tuota. Olin itse teini-ikäisenä kasvissyöjä, (laktovegetaristi, vuoden kärvistelin jopa vegaanina) ja lopetettuani kasvissyönnin ei kyllä tullut mitään oireita... Vaikka melko raflaavasti päätin vegetarismini syömällä tuplalihakebabin. :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom