Hanna Partanen On the Air!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
En bra idé! :D Joo, ei tuol meidän koirapuistossa ainakaan käy kuin varattuja tai vanhempia naisia, ja naisiin (en ainakaan vielä) ole vaihtamassa :)

Mäpä taidankin itse viedä sut ja hauvan kävelylle.Ai niin mulla ei enää oo koiraa.Jäi vanhaan elämään.Mut jos otan lainakoiran. :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäpä taidankin itse viedä sut ja hauvan kävelylle.Ai niin mulla ei enää oo koiraa.Jäi vanhaan elämään.Mut jos otan lainakoiran. :hyper:

Olitkos sä se jolla oli vain se pari viikkoa elinaikaa? Ei kun siis sori, pari viikkoa siihen ikärajan ylittämiseen :D

Olitkos sä se jolla oli vain se pari viikkoa elinaikaa? Ei kun siis sori, pari viikkoa siihen ikärajan ylittämiseen :D

Ketun ikärasisti....:curs: .Just täytin 36-v ,joten ikähän on vain numero...:D

edit : Nostappa ikärajaa vuodella,päästään TLP.n kanssa "kisaan " mukaan. Vaikka TLP. onkin varattu.Yks kilpailija vähemmän.;)

Ei, se olin minä ja deadline tulee huomenna vastaan :D

Hehee :D Arvaa uskaltaako ne miehet tulla baarissa iskemään, kun oon niin tyranni telkassa :hyper:

Tere tulemasta viikolla 38 Luostolle... ei lopu pokaajat kesken ja sinnikkäimmät jaksaa vongata rukkasia koko viikon, parraassa tapauksessa jopa vuodesta toiseen samalta emännältä samaisella viikolla (8:s vuosi lähtee nyt syksynä liikkeelle).

Ketun ikärasisti....:curs: .Just täytin 36-v ,joten ikähän on vain numero...:D

Joo tiedän kyllä aika montakin jopa sinua vanhempaa (todellakin! niinäkin löytyy :hyper:) miestä, jotka käyttäytyy kuin pikkupojat... Vaikka aika huolehtivainen ja äidillinen olen, niin kyllä se mies saa olla jo mies ja osata silittää omat paitansa ja pitää ehkä välillä meikäläisestäkin huolta :rolleyes:

Pitäiskö mun sitten laajentaa tätä ikäjakaumaa vaikkapa 21-42 vuotiaisiin? :D

Pointti on siis, että meillä taviksilla on niin paljon muutakin tekemistä, että täydellisen optimaalisen ruokavalion noudattaminen on huomattavasti haastellisempaa ( Huom en käyttänyt sanaa mahdotonta ;) )
Taisin kirjoittaa että tekee kahta työtä ja treenaa kaksi kerta päivässä, mutta silti onnistuu syöminen. Voin taata, että Hannan päivä on pelkkää leikkiä noihin kahden duunin ohella dieettaaviin tyyppeihin ja silti edelleen nämä kahta duunia vääntävät pystyvät järjestämään syömisensä. 99% puhuu paskaa jos sanoo, ettei kerkeä tai ei pysty.

Joo tiedän kyllä aika montakin jopa sinua vanhempaa (todellakin! niinäkin löytyy :hyper:) miestä, jotka käyttäytyy kuin pikkupojat... Vaikka aika huolehtivainen ja äidillinen olen, niin kyllä se mies saa olla jo mies ja osata silittää omat paitansa ja pitää ehkä välillä meikäläisestäkin huolta :rolleyes:

Pitäiskö mun sitten laajentaa tätä ikäjakaumaa vaikkapa 21-42 vuotiaisiin? :D

Kannatetaan. 36-v riittää hyvin.Kyllähän se Hannakin jo vuodessa hurmataan.Ootappas vaan, kun saan vipit,parin päivän sisällä.Laitan sitten privaviestiä ... Söpölle ja älykkäälle...:haart::nolo: Ei enempiä tähän ,kun kaikki näkee...:D

Ei, se olin minä ja deadline tulee huomenna vastaan :D

Tere tulemasta viikolla 38 Luostolle... ei lopu pokaajat kesken ja sinnikkäimmät jaksaa vongata rukkasia koko viikon, parraassa tapauksessa jopa vuodesta toiseen samalta emännältä samaisella viikolla (8:s vuosi lähtee nyt syksynä liikkeelle).

Aih katos, kun menee jo ukot mulla sekasin :D

Jos naiset tykkää keräillä kenkiä, niin sä taidat tykätä hyvästä rukkasvarastosta :hyper:

Noh, kyllähän se aina itsetuntoa edes hieman nostattaa, jos joku yrittää edes lähestyä, vaikka rukkaset antaisikin :rolleyes:

Just kyl olin siellä suunnilla (Pyhällä) itikoita syljeksimässä ja maastopyörällä ajelemassa... Taidan pitäytyä Savo-Hki-akselilla :D

Taisin kirjoittaa että tekee kahta työtä ja treenaa kaksi kerta päivässä, mutta silti onnistuu syöminen. Voin taata, että Hannan päivä on pelkkää leikkiä noihin kahden duunin ohella dieettaaviin tyyppeihin ja silti edelleen nämä kahta duunia vääntävät pystyvät järjestämään syömisensä. 99% puhuu paskaa jos sanoo, ettei kerkeä tai ei pysty.

Nyt heräs oikeesti mielenkiinto! Mä haluun tietää mitä ne syö!!! Ja kuinka usein :) Ja pääsevätkö suosituksiin, jos sellaisiin nyt edes halajaisivat... Siis mm. rasvanlaadullisesti, kuidunsaannin ja suolan saannin suhteen.

Kerro kerro kerro :hyper:

Oletko koskaan seurannut Hanna kehonrakentajan valmistautumista kisoihin? Sitä puolen vuoden rumbaa, jossa lopussa marginaalit suoloissa ja nesteissä ovat erittäin pienet? Jos seuraisit, niin ymmärtäisit, että sun omat ongelmat saada oikeaan aikaan retiisiä, ovat aika helvetin helposti ratkaistavissa.

Niin ja en mäkään vissiin ole sanonut sen olevan mahdotonta. Toki jos mulla olisi 1000 euron veto päällä, että pystynkö syömään kiireisimpään työaikaan (jolloin teen 12-14 h päiviä 6 päivänä viikossa) täysin suositusten mukaisesti, niin varmasti pystyisin, kun olis erilainen motivaatio, niin kuin näillä kisaajilla.

Normi ihmisillä, joilla ei ole sen kummempia tavoitteita sen suhteen, paljonko nousee penkistä tai pullistuuko m. triceps brachii riittävän somasti, niin asiat pitäisi olla hieman helpommin ulottuvilla... Olen pohtinut vakavasti mm. oman ravintolan perustamista, missä voisi syödä hyvällä omalla tunnolla aina lautasmallinmukaisesti ja suositusten mukaisesti... Rohkeus/aika/kunnianhimo ei ole moiseen projektiin vielä riittäneet :(

Oletko koskaan seurannut Hanna kehonrakentajan valmistautumista kisoihin? Sitä puolen vuoden rumbaa, jossa lopussa marginaalit suoloissa ja nesteissä ovat erittäin pienet? Jos seuraisit, niin ymmärtäisit, että sun omat ongelmat saada oikeaan aikaan retiisiä, ovat aika helvetin helposti ratkaistavissa.

Juu pakko myöntää, että ei ole tullut tutustuttua, kun jostain kumman syystä ei meikäläisten opintoihin kuulu :D Kehonrakentajat ovat kuitenkin sen verran marginaaliryhmä, joka kisaa tosissaan ja sellaiseen äärirajoille vetämisen kanssa pohdin myös sen terveysvaikutuksia... Mutta Suomihan onneksi täysin vapaa maa ja harrastukset saa valita aivan itse :D Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mielummin tuollainen harrastus kuin asioiden vetäminen toiseen ääripäähän, kuten viinan kanssa lotraamiseen, josta alkaa sitten tulla jo haittaa muille kanssaihmisille ja yhteiskunnalle...

No vo herraisä, kun se pointti on juuri se, että jos nämä äärimmäistä työtä tekevät kykenevät, niin kyllä kykenee taviskin. Sulla on naurettavan helppoa syöminen.

Suomeksi:

Sä teet ruokavalion. Sä pakkaat ne safkat mukaan ja kuskaat niitä joka paikkaan mukanasi. Kun menet kuselle(varmaan käyt vessassa palavereiden välillä), niin sä heität siellä huiviin sen retiisin ja palsternakan. Olen katsonut vieressä kun kisoihin valmistautuva avaa leffateatterissa kesken leffan eväspurkkinsa ja vetää tonnikalat lärviin, ei se selitä, että "voi äiti kun mulla on 2 työtä ja 2 treeniä päivässä, en kerkee nyt avaamaan tätä purkkia". Se vain avaa sen ja syö. Kaikki kellotetaan ja ne safkat kerkee erkkikin vetämään missä tahansa välissä. Taviksella homma on todellakin naurettavan helppoa pitää kuosissa, se on nyt valitettavasti vain kiinni siitä, että ollaan niin helvetin laiskoja ja sitten selitellään itselle juuri tota "kun mulla on niin sitä ja tätä, en kerkee nyt vetämään tätä porkkanaa".

Ja sitten vielä se, että ei välttämättä ole tarvetta edes pyrkiä syömään täydellisesti, mutta minähän tässä vain selitän, että siihen pystyy kuka vain jos haluaa.

Me voidaan sitten kahvilla keskustella tästä lisää. Valaisen sitten sua vähän tarkemmin itse kehonrakennuksesta.

Vakaamuspohjalta... Koulumatka meni ennen pienen teurastamon ohi, joka hieman edesauttoi lopullista päätöstäni...

Itsellä se lihansyönti vain lisääntyi kun olin teurastamo/makkaratehtaassa töissä.

No vo herraisä, kun se pointti on juuri se, että jos nämä äärimmäistä työtä tekevät kykenevät, niin kyllä kykenee taviskin. Sulla on naurettavan helppoa syöminen.

Suomeksi:

Sä teet ruokavalion. Sä pakkaat ne safkat mukaan ja kuskaat niitä joka paikkaan mukanasi. Kun menet kuselle(varmaan käyt vessassa palavereiden välillä), niin sä heität siellä huiviin sen retiisin ja palsternakan. Olen katsonut vieressä kun kisoihin valmistautuva avaa leffateatterissa kesken leffan eväspurkkinsa ja vetää tonnikalat lärviin, ei se selitä, että "voi äiti kun mulla on 2 työtä ja 2 treeniä päivässä, en kerkee nyt avaamaan tätä purkkia". Se vain avaa sen ja syö. Kaikki kellotetaan ja ne safkat kerkee erkkikin vetämään missä tahansa välissä. Taviksella homma on todellakin naurettavan helppoa pitää kuosissa, se on nyt valitettavasti vain kiinni siitä, että ollaan niin helvetin laiskoja ja sitten selitellään itselle juuri tota "kun mulla on niin sitä ja tätä, en kerkee nyt vetämään tätä porkkanaa".

Ja sitten vielä se, että ei välttämättä ole tarvetta edes pyrkiä syömään täydellisesti, mutta minähän tässä vain selitän, että siihen pystyy kuka vain jos haluaa.

Me voidaan sitten kahvilla keskustella tästä lisää. Valaisen sitten sua vähän tarkemmin itse kehonrakennuksesta.

Juu, vedähän Mike vähän henkee :D

Kyllä pystyy, mutta suurin ongelma ihmisillä onkin se motivaation löytäminen! Sen jos joku keksii, niin on muuten enemmän kuin tuhannen taalan paikka! Eli jos tekee vaikka joka ilta itselle safkat sit seuraavaksi päiväksi mukaan, niin mistä se motivaatio siihen löytyy? Mikäänhän ei ole mahdotonta, kuin löytää se motivaatio tehdäkseen kaikki itselle mahdolliseksi :D

Niin ja henkilökohtaisesti, mieluusti söisin ruokapöydän ääressä (tai edes tietokonepöydän ääressä) enkä vessassa :hyper: (Lue: ruoka on myös muutakin kuin tankkaamista NORMAALI IHMISILLE!!!)

Ja jos nyt pilkkua ihan kiusaksi asti aletaan viilaamaan, niin linssikeitto on muuten aika pahaa kylmänä ja säilyvyyskin huono, jos aamulla otan sen ysin aikaan mukaan ja saan syötyä klo 18... (nimimerkillä entinen elintarvikehygienian opettaja)

Noh, lopetetaan tämä vääntö tähän ja sovitaan, että minä se vaan olen laiska ja huono organisoimaan, kun en joka päivä saa syötyä suositusten mukaisesti kiireisen työni vuoksi :D Happy now :nolo: ? :lol2:

Jos ruoka on muutakin kuin tankkaamista, ei sen enää voi olettaa olevan optimaalista terveyden kannalta. Hyvin usein parhaimmat safkat ovat jo hieman liian suolaisia, rasvaisia tai makeita ollakseen optimaalisia.

Jos haluamme syödä optimaalisesti kellon mukaan, siinä ei auta itku mäessä. Joka ateriaa ei ole tarvis syödä ravintolassa. Nyt puhuttiin tilanteista, jossa jää ruoka syömättä kokonaan versus tilanne, jossa se vedetään vaikka vessassa.

Seuraavassa Fightsportissa on muuten koko vuoden mielenkiintoisin artikkeli, haastateltavana monta kisaajaa mestariksi valmentanut Aki Mähönen. Ja siinä jutussa on sitten asiaa ja totaalisesti ratakiskosta väännettynä. Must luettava kaikille, etenkin Hannalle.

Vähän OT, mutta ei helvetti toi tonnikalajuttu oli kyllä hyvä:lol2:
Oliko sillä joku intin lusikka-haarukka yhdistelmä mukana??

Nuppu vois ottaa Miken ohjelmaansa special guest stariksi kaikkein vaikeimpia tapauksia varten. Jos asiakas alkaa ruikuttamaan, että ei tämä raejuusto ole hyvää ja ei näillä pelkillä rehuilla pärjää, niin Mike tulee kertomaan miten asiat on. :whip:

Voisko Mike kävellä paikalle sillain topakasti rintalihakset askelten tahdissa pompahdellen ja siihen vähän sellasta lievää hidastuskuvaa? Toi näyttää aina hyvältä telkkarissa, oon jossain nähnyt. :hölkynkölkyn: :)

Pitkäikäisyyden ja terveyden salaisuudesta, 122½v Jeanne, onko kaikki hypetys turhaa, geenit sen eliniänodotteen ja elämänlaadun kuitenkin pääasiassa ratkaisee, vai olisko tuo mamma elänyt 130 vuotiaaksi ilman viinaa, tupakkaa ja suklaata?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeanne_Calment

"Äärimmäisestä pitkäikäisyydestään huolimatta Calment poltti säännöllisesti 117-vuotiaaksi ja käytti myös alkoholia kohtuullisesti. Calment rakasti suklaata, ja hänet kuvattiin syömässä sitä vielä 112 vuoden iässä."

Aika HC ikä ja vielä todistettu ikä. Tuo rööki on kumma juttu, luulis sitä tervaa kertyvän, mutta tossa 122(tai 100v, miten nyt on aloittanut röökaamisen) vuodessa sitä myös jo poistuu aikamoisesti.

Toki noissa on aina kalajuttuja mukana, eli voi olla että on säännöllisesti polttanut joka joulu yhden sikarin 80 joulua putkeen.

Hanna, mulla ois yksi kysymys sulle :)

Jos Suomessa haluaa lähteä opiskelemaan ravitsemusta yliopistoon, niin suosittelisitko ennemmin Kuopiota vai Helsinkiä? Kuinka paljon ammattinimike (Kuopiosta ravitsemusterapeutti, Helsingistä ravitsemusasiantuntija) rajoittaa tulevaa työnkuvaa?

Sulla on varmaan yliopistoajoiltasi opiskelukavereita - millaisiin eri tehtäviin he ovat ajautuneet?

DI:n paperit on kourassa, mutta ei oikein tyydytä... sydän halajaa jotakin muuta. Ja jos yöllä puoli kahdelta lukee vielä sängyssä ravitsemusalan kirjoja niin kai se sydän on sitten jo valinnut mitä pitäis tehdä. :)

Jos naiset tykkää keräillä kenkiä, niin sä taidat tykätä hyvästä rukkasvarastosta :hyper:

Siitä se on lähdettävä, ettei kerrasta saa lannistua ja sinnikkyydellä on tässä maassa aiemminkin tehty suuria tekoja.

Ps. ei oo palellu käsiä, joten jotain hyvää tuostakin seuraa :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom