Hanna Partanen On the Air!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Sen sijaan komppaan ravitsemustietämyksen osalta Cthulhun aiempaa postausta tässä ketjussa, se kaipaisi ehkä päivitystä. Oletko Nuppu Partanen muuten tutustunut Juha Hulmin ja Anssi Mannisen kirjoituksiin tai ehkäpä vielä paremmin niiden kirjoituksiin, keitä he tutkimuksissaan lainaavat?.

Nyt on hyvä muistaa se että kaikki tutkimus on intressisidonnaista. Eikös Manninen ole Kuopion lääkäreitä ja Hulmi vastaavasti liikuntatieteiden maisteri Jyväskylästä? Tottakai on selvää että Nupunkin akateeminen kakku kattaa vaan tietyn siivun koko ravintotodellisuudesta. Poikkitieteellisyyttä on toki hyvä harrasta itse kunkin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkastaja Partasta voin edelleen fanittaa ulkonäkönsä, esiintymisensä (jo ne pari jaksoa, mitä katsoin, vakuuttivat, ihan käsittämätöntä, miten jotkut luulevat telsun perusteella nalkuttajaksi, upea mimmi) ja avuliaan asenteensa (esim. tämä ketju) takia.

Sen sijaan komppaan ravitsemustietämyksen osalta Cthulhun aiempaa postausta tässä ketjussa, eli ravintotietoutensa kaipaisi ehkä päivitystä jatko-opintojen kautta (tosin siihen tuskin on firman pyörittämiseltä aikaa). Oletko Nuppu Partanen muuten tutustunut Juha Hulmin ja Anssi Mannisen kirjoituksiin tai ehkäpä vielä paremmin niiden kirjoituksiin, keitä he tutkimuksissaan lainaavat? He ovat enemmälti keskittyneet siihen, miten millainenkin ravinto vaikuttaa kehonkoostumukseen (ei pelkästään läskin määrän, vaan myös lihaksen määrän osalta) ja fyysiseen suorituskykyyn (vars. voiman suhteen).

Tossapa mielenkiintoinen ja nykyaikainen uutinen hiilarivoittoisesta ravinnosta:
http://today.reuters.com/news/artic...HO978549_RTRUKOC_0_US-CARB-BLOOD-PRESSURE.xml

Oletko muuten tutustunut stumptuous.comiin? Jos et, niin tuossapa linkki suoraan ko erinomaisen saitin syömisosiolle:
http://www.stumptuous.com/cms/displaysection.php?sid=4

Jos kyllä, niin mitä mieltä olet saitista?

Vielä yksi kysymys:

Aiemmin oli puhetta lapsista ja heidän syömisestään. Jos sinulla on ollut lapsia asiakkaana, niin kuinka paljolti asiakkaiksi silloin otetaan itse asiassa koko perhe? Eikö siihen olisi syytä, koska eihän lapsilla itsellään ole juuri ollenkaan valtaa syömisiinsä, vaan syömisensä ja juomisensa (tärkeää! kittaavat nykyään pirusti sokerimehuja ja limuja :( ) päättävät ja kustantavat 100% vanhemmat. Jep, lapset voivat vaatia, kiristää, mankua, kitistä jne. tietynlaisen ruoan ja juoman perään, mutta lopullisen päätöksen tekevät kumminkin aina vanhemmat.

Kävinpä tässä aikani kuluksi lukemassa tuon ekan linkin tutkimuksen lyhennelmän... Lopussa sanottiin näin:

However, the magnitude of the difference may not justify making recommendations to alter the carbohydrate and cis-monounsaturated fat content of the diet to manage blood pressure.

Ravitsemustieteissä on se hankala juttu, että niin moni asia vaikuttaa niin moneen juttuun... Esim. verenpaineeseen vaikuttaa tuon äskeisen lisäksi monilla natriumin saanti, liikunta, ruokavalion kuidun määrä, alkoholin käyttö...

Kun suosituksia tehdään, pyritään löytämään se kultainen keskitie, jolla suurin osa väestöstä voisi hyvin. Esim. suola ei kaikilla edes nosta verenpainetta, mutta suurimma osalla väestöstä nostaa...

Lisäksi, kun tutkimuksia luetaan, niin pitää selvittää mitä tarkoitetaan sanalla high-carb eli energia% osuus 50 vai 60 vai jopa 70. Tälläkin on merkitystä... Lisäksi millaisia hiilihdraatteja. On tiedossa, että paljon sakkaroosia sisältävä ruokavalio ja sitä kautta myös high-carb ruokavalio nostaa monilla triglyjä.

Myönnän toki sen, että paljon on vielä tutkimatta ja en taatusti voi tietää kaikkea, sillä ravitsemus on aiheena niin laaja. Amerikassa ravitsemusterapeutit erikoistuvat, kuten lääkärit, Suomessa meidän tulisi tietää kaikesta kaikki mikä on sula mahdottomuus. Vai tiedätkö sinä asiaan perehtyneenä myös keskosen ruokavalion peruslinjaukset ja dialyysipotilaan tärkeimmät ongelmatekijät ja ratkaisut :D?

Lisäksi on hyvä muistaa, kun lukee toimittajien kirjoittamia juttuja eri tutkimuksista, että asiaan perehtymätön voi kääntää sanat aivan väärinpäin ihan vahingossa. Tästä minulla on myös paljon omakohtaista kokemusta :(

Nyt tää lähtee shoppaileen! :D

Paljonko kaloreita 5 tunnin lavatanssisessio mahtaa kuluttaa? :hyper:

En ole Hanna, mutta tanssi kuluttaa tunnissa 1050-3350 kJ / 250-800 kcal eli viidessä tunnissa n. 1250-4000 kcal, rauhalliset tanssit helpottavat painonhallintaa, kehittävät sydän- ja verenkiertoelimistöä, parantavat veren kolesterolipitoisuuksia ja sokerinsietoa. Rajut, hyppyjä sisältävät lajit, kuten diskotanssit, polkka ja jenkka vahvistavat luustoa. Rauhalliset tanssit, kuten valssi, foxtrot ja monet kansantanhut sopivat kaikenikäisille.

Ps. Riippuu myös jatkuuko "tanssi" vielä tanssin jälkeenkin. Silloinhan kulutetut kokonaiskalorit ovat jo huomattavasti suuremmat.;)

Voi jumalauta sanon minä!

Se on SINKKU! Nyt meni prioriteetit uusiksi, kyllä tällainen tieto laittaa minkä vaan suhteen koetukselle.

Ja sellaisen kysymyksen jos Hanna tänne joskus saapuu vielä, että millaisia muutoksia tekisit tuohon tämänhetkiseen laihdutusohjelman konseptiin? Ottaisitko esim ei-niin-lihavia, mutta muista ruokaongelmista kärsiviä, tai vahtisitko syömistä pidemmällä aikavälillä vai muuttaisitko mitään.

Tosin juts katsoin sun profiilista, että painat 90 kg... Se poika ei kyl painanut kuin 70 kg, joten tais sittenkin ohi mennä tai sä suurentelet painoas :D

Ikä meni suunnilleen, mut painoa löytyy toi 90kg. Tosin entisenä futarina en vieläkään näytä kyllä mitenkään isolta paitsi ehkä jaloista=) Eikä hiukset nyt hirveän lyhyet olleet. Tais olla aukkarit melko lailla koko ajan naamalla.

Kaverit oli aivan pihalla, kun fiilistelin niille sun läsnäoloa;) Eivät kuulemma olleet ohjelmaa katelleet. Näytit kyllä luonnossa hoikemmalta kuin telkkarissa, varmaan just sen 5 kiloa. Plus ei tainnut olla meikkiä päällä?

Jumalani Maiköl, avas oven Narniaan
Nuppuseni linjalla, on Pakkis ihmemaa
Pakkis-karjut muuttuivat, he pieniksi kuin hiiret
Yllemme kun levittyivät Nupun nahkasiivet

Jos Nuppuseni topakois: ”Syöt Rinkku kukkakaalin”
Lähtis suustani noin sekassa, tuo tuttu tuoksu rektaalin
Jos Nuppu oisi aurinko, ja minä lintu Feenix
Mä palaisin sen tulessa, ois jäykkänä mun peenis

Mut älä lähde skabaamaan, sä kera vihanneksen
Meet silloin jäälle ohuel, saat aikaan pahennuksen
Jos valintaan mut laitetaan, sut nakuna tai juures
Tuo suippo juttu anaaliin, vai tissisi nuo suuret?

Muut kundit valkkais enkelin, vaik housuissa ois kakit
Mut sori beibi, multa saisit – sekunnissa pakit
Ei kuppi D, hymysi, ja lupaus ihmemaan
Saa harrastuksest luopumaan – Mä istun porkkanaan.

...
Mun kysymys kuuluukin: "Miks pitää olla sellainen lihaskimppu???" Mun makuun on enemmän ainakin sellaiset jalkapalloilijakroppaiset :kuola:

..

Kiva että vastailet täällä kysymyksiin, täytyy kyllä myöntää että itse en ole aktiivisesti seurannut sarjaasi.

Ja sitten kysymykseen... kumpia jalkapalloilijoita tarkoitat, tavallista europpalaista versiota pelaavia filmaavia pitkälettejä vai lihaksikkaita, karskeja, komeita miehiä pelaamassa jalkapallon amerikkalaista versiota?

:haart:

Joo, minäki tässä jo mietin, että miten sen omalle muijalle ilmottasin, että pitää mun muuttaa lähemmäksi Hannaa :D

Mukava Hannasta huomata, että jalat vaikuttais olevan vielä tiukasti maassa kiinni...

"eikä miehen tarvi näyttää räikköseltä tai häkkiseltä" :hyper:

Kaunista niin kaunista.....

Aivan loistava runo Rinkulta! :thumbs:

Rinkun mansikka puhkeaa kukkaan, ei se enää huku housujen nukkaan.
Helmeilevän mansikan rinkku esiin ottaa, sen haluaisi tottakai johonkin upottaa.

Mutta minne Rinkku mansikan jemmaa, ei siihen kyllä kaivata horoa joka vastineeksi pyytää femmaa.
Kuin taivaalta Rinkulle iskee Nuppu, nyt mansikan päältä lähtee huppu.

Ei tätä voi kukaan missaa, pakkiksen pojat vuodattaa hätäpissaa.
Ringmaister ketjun alunperin omisti, Nuppu sen läsnäolollaan kauniiksi somisti.

Onko kynnyksellä vuosisadan rakkaustarina, vai jatkuuko Rinkun kaipuun narina?
Itse pidän Rinkulle porkkanaa pystyssä, itseasiassa pidämme sitä Aimon kanssa yhdessä.

Onnea Rinkku!

porkkana.jpg

Kiva että vastailet täällä kysymyksiin, täytyy kyllä myöntää että itse en ole aktiivisesti seurannut sarjaasi.

Ja sitten kysymykseen... kumpia jalkapalloilijoita tarkoitat, tavallista europpalaista versiota pelaavia filmaavia pitkälettejä vai lihaksikkaita, karskeja, komeita miehiä pelaamassa jalkapallon amerikkalaista versiota?

:haart:

Kumpaakohan lajia mahdat itse harrastaa? :whip:

Ja Hannalle kiitos siitä, että vastailet täällä näiden horkkasikojen testosteronin kyllästämiin kysymyksiin pilke silmäkulmassa ;)

Jos kolmas kausi on tuloillaan niin ei muutaku pakkis-paita päälle kuvauksiin. Mieluiten sellanen tiukemman puoleinen tietysti...

Myönnetään, että kuulun itsekin siihen kuppikuntaan, jonka ajatuksissa olet ollut tällaisissa opettajatar-tyhmä renkipoika-tyyppisissä fantasioissa :kuola:

Niin istui Rinkku porkkanaan
kera kukkien ja kaalin
Me palaamaan sut halutaan
Sitä jopa ma vaadin
On luova käyttö kasvisten
Sun vahvuutesi siemen
Ja tuntemus tuo anusten
vaikuttavan suurta
Mit kaikkee sinne tunkemaan
sopii kun on mieltä
Luovaa sekä tahtoa
ja magnesiumia

Liian proteiinipitoinen ruoka saattaa olla joillekin haitaksi munuaisten toiminnalle ja uusimpien tutkimusten mukaan lisää osteoporoosin riskiä... Joten kohtuus kaikessa...
Otapa yhteyttä Anssi Manniseen, niin hän korjaa virheelliset käsityksesi. ;)

Nuppu Partanen sanoi:
Liian proteiinipitoinen ruoka saattaa olla joillekin haitaksi munuaisten toiminnalle ja uusimpien tutkimusten mukaan lisää osteoporoosin riskiä... Joten kohtuus kaikessa...
Missä ajassa ne munuaiset poksahtaa noiden tutkimuksien mukaan? Manssisen Anssin tutkimuksissa ei moisia munuais ongelmia ole todettu vaikka proteiinia on kiskottu kiitettäviäkin määriä (taisi olla 3-4g per paino kilo). Jos näin olisi, millä me geenittömät kynikset muka lihasta rakkennetaisi? :D :lol2:

BTW, mikäs on Partasen mielipide nuorison ravinnosta?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom