Hammaslääkärikokemuksia? Pelkäätkö? :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
Myönnän, pelkään hammaslääkäreitä ihan helvetisti, enkä syyttä. Minua on porattu ikeniin muutaman kertaa sekä poskeen. Yksi paikka laitettu useammin takaisin. Muistan lekurin puheet, ei tämä satu - paskat. Taitaa olla siinä penkillä vieläkin kynnen painaumat :D
Ainii paikkasivat väärän hampaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko muilla käytetty hammaskiven poistossa tuota mitälie ultraääntä? Ennen noita vaan raaputettiin pois, muttä tällä kertaa hieman jo kirpaisi kun tuolla koko suu hoonattiin läpi.
Joo, käytettiin. Minun mielestäni se raaputus tuntui kamalalta, mutta ultraääni ei tuntunut yhtään miltään. Varoitettiin kyllä että vihloo, mutta ei muuta kun piti inisevää ääntä.

Hyh, ylihuomenna olisi vielä taas hammaslääkäri. Kolmena kertana se on yrittänyt puuduttaa leukaani, mutta vielä ei ole ihan onnistuttu vaikka lähes maksimimäärä puudutuspiikkejä on laitettu. Tokalla yrityskerralla leuka puutui vähän, jolloin saatiin juurihoidettava hammas porattua auki. Ei onnistunut enempää kun ei ollut juuri puutunut yhtään. Muulloin on vaan puoli naamaa mennyt toimimattomaksi, mutta ei mitään vaikutusta alaleukaan. Noh, yritetään taas... Mainitaan nyt kuitenkin että pelkään ihan järjettömästi piikkejä. Saa taas hammaslääkäri avustajineen naureskella kun tärisen penkissä ihan valkoisena ja silmät valuu minkä kerkiää. Hienoa onpi se.

En pelkää, ainakaan enää. Meikäläisen turpavärkkiä porattu niin monesti, että oon siihen jo tottunu. Voisin melkeen nukahtaa siihen hoitotuolille.

Juurihoito on parhautta. Ainaki oppii käymään säännöllisesti tarkastuksissa, ettei tarvi saman hampaan takia vierailla neljästi peräkkäin. Tosin kipeäähän se käy vain ekalla kerralla.

Perkele etuhammasta särkee kun sitä painaa vähän :( Täytyy varmaan varata aika kammottavimmalle otukselle - hammaslääkärille. Huonoja kokemuksia löytyy täältäkin. Mm. poraus on tuntunut helvetin vihlovalta ja kivuliaalta, vaikka on laitettu 2 kertaa puudutusainetta :D Näköjään tiheät hermot tuolla hampaissa.

Mä just päätin, että jos mun viisurit pitää poistaa, teen sen nukutuksella ja yksityisellä maksoi mitä maksoi. Noi ei oo kipeet, mutta on puskenut sen verran ulos, että mä oon potenut fyysistä pahoinvointia operaatiota miettiessäni.

Voitin hammaslääkäripelkoni ja annoin porata reiät kuntoon, mutta tähän en todellakaan ole valmis. Ei helvetti, kukaan ei revi musta irti mitään niin että mä oon tajuissani!

Nimimerkillä "Hei olen Jepu, iso vauva ja hoitoalalla :D"

Kävin yksityishammaslääkärillä vuositarkastuksella (en ole käynyt ollenkaan ainakin 5 vuoteen). Ne otti kans röntenkuvia ja otti pois kaikki hammaskiveä. tarkastus ja röntgen maanantaina, ja suuhygienisti eilen. Sinne meni 200 €! :D

Slarti missäpäin oli ton hintasta? Itekkin ajattelin voittaa pelkoni ja menemällä yksityiselle. Onko jollain heittää hintoja, mitä maksaisi esim. hampaan paikkaus? Toki se riippuu kaupungista ja sijainnista.

Se oli Oral-vastaanotto Vaasassa. http://www.oral.fi/wwwroot Niillä oli hyvät kotisivut, joten valitsin ne sen perusteella :)

On ärsyttävää kun ei oo minkäänlaista käsitystä paljonko tulee maksamaan kun kukaan ei halua antaa mitään hintatietoja. Joten ei voi vertaa ja valita halvimman vaihtoehdon.

En pelkää, ainakaan enää. Meikäläisen turpavärkkiä porattu niin monesti, että oon siihen jo tottunu. Voisin melkeen nukahtaa siihen hoitotuolille.

Sama juttu. Porattu tosin ei ole koskaan, mutta rautoja tungettiin aikanaan suuhun niin perkeleesti, ja loppuhuipennuksena leikattiin kaikki viisaudenhampaat pois. Marjatan iso ja pehmeä tissi poskea vasten oli mukava torkahtaa kalut suussa.

Mulla ois ens tiistaina viisaudenhampaiden poisto, ajattelin jänistää ja jättää menemättä. Ei ne oo mitenkään vaivannu edes.

Mulla ois ens tiistaina viisaudenhampaiden poisto, ajattelin jänistää ja jättää menemättä. Ei ne oo mitenkään vaivannu edes.
Viime maanantaina poistivat viisaudenhampaan ja eilen tikit veke. Ei siinä ihmeempiä. Syöt vain toispuoleisesti ja pidät lepoviikon. Mene vain, vielä kun ovat terveet.

Multa leikattiin pois kaksi yhtäaikaa. Kävi tosi näppärästi, vaikka puudutus ei näköjään oikein toimi minulla niinkuin pitäis.

Voin tulla pitämään sua kädestä jos pelkäät :)

Viime maanantaina poistivat viisaudenhampaan ja eilen tikit veke. Ei siinä ihmeempiä. Syöt vain toispuoleisesti ja pidät lepoviikon. Mene vain, vielä kun ovat terveet.
Molemmat ne haluu ottaa! Minkä ihmeen lepoviikon? :D Ottiko ne sulta ylhäältä vai alhaalta? Mulla otettais alhaalta ja toista on kerran yritetty repiä, mutta se ei lähteny, niin sit se paikattiin. Eli todennäkösesti täytyy leikata ne ja sehän ei kyllä oikein käy.
En mä, saavat jatkaa paikkailua, jos niihin viel tulee jotain :)

Tosi tyhmää jättää menemättä. Jos hammaslääkäri on kerran todennut että ne kantsii poistaa, nii poistata nyt ihmeessä kun ne ei vielä pahasti vaivaa ja sulla kerran on jo aikakin varattu.

Kävin viimeksi viikko sitten. Lääkärisedältä lipesi sellainen piikki ja se upposi kitalakeen. Sanoi vain hupsis ja jatkoi touhuaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

4 viisuria pitäisi nyt kuulemma ottaa. Menen eri lekurille.

Kävin viimeksi viikko sitten. Lääkärisedältä lipesi sellainen piikki ja se upposi kitalakeen. Sanoi vain hupsis ja jatkoi touhuaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Mulla yhden viisurin poiston yhteydessä kans piikki teki niin gutaa että aijaijai!!!
Lekuri vaan totesi, että taisi osua johonkin hermoon tms kun aloin sätkiä vähän huolestuttavan paljon. Sattui niin saatanasti, ja tuntui kuin jotain happoa olisi kaadettu naamalle.

Muuten oli ihan mukavaa.

Joo kyllä aivan varmasti menen nyt varsinkin ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Tässä hieman "kauhutarinaa" :) Menin hampaanpoistoon hammaslääkärille uutenavuotena 2004. Poistettava hammas oli viisaudenhampaasta seuraava ja sijaitsi yläleuassa vasemmalla puolella.
Poiston piti olla simppeli operaatio, mutta asiat ei aina mene niin kuin on suunniteltu. Kaksi hammaslääkäri-tätiä yritti repiä, hajotta, riuhtoa ja kiskoa hammastani 2h tuloksetta. Lääkärit vaipuivat jo hieman epätoivoon ja puhetta oli jo leikkaukseen siirrosta sairaalaan, 100km päähän omalta paikkakunnaltani :(. Viimeisenä keinona lääkäri-tädit saivat miespuoleisen hammaslääkärin avukseen ja avot, kolmen tunnin rääkkäyksen jälkeen hammas irtosi (tai mitä siitä nyt oli jäljellä). Huonoksi onnekseni hammastohtorit saivat samalla murrettua myös yläleukani. Uusivuosi juhlittiin pillimehun merkeissä, että sillä lailla :david:

Voin kertoa että viimevuonna oli oikeen kivat tunnelmat mennä poistattaan kahta viisauden hammasta :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom