Hammaslääkärikokemuksia? Pelkäätkö? :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla olisi edessä jossain vaiheessa tuo viisaudenhampaan poisto, josta olen pakkiksella aikaisemminkin maininnut. Aika oli jo kesällä vai millonkahan se oli, mutta peruin :D Kyllä se vaan meinaa hirvittää varsinkin kun hammashoitaja käyntien jälkeen on aina ikenet vitun revityt ja verillä ja se vihlonta operaation aikana on perseestä. Varmaan tässä syksyn aikana pitäs oikeesti käydä tuo poistattamassa ennenkun alkaa oireilemaan. Eipä tuo kuulemma mikään kummoinen olisi, mutta kyllä se vaan meinaa jännittää ku puhutaan hampaan repimisestä yms vaikka olisi mitkä puudutukset :face:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo viimeisen viisaudenhampaan poiston tulen ottamaan ilman puudutusta.

Kysyin aikanaan hammaslääkäriltä (kirurgilta), että onko hänen urallaan kukaan ottanut ilman puudutusta.

Sanoi, että yksi on ottanut.

No niin, pääsinpä johonki valittamaan!
Oliskohan ollu toissa vuonna, kun oli tämä "viimeinen ilmainen hammashoito" tms, kun täysi-ikäisyys lähestyi. Sehän meni ihan leppoisasti, ilman suuria ongelmia. Lääkäri laittoi paikan johonkin poskihampaiden väliseen koloon, koska se keräsi ruokaa ym. törkyä ja oli jatkuvasti hiukan kipeä.
Seuraavan viikon ajan mulla oli aivan järkyttävää hammassärkyä ja soitin sitten asiasta, että voiko tälle tehdä jotain, koska ei ihan tällaista ollut ennen hammashoitolakäyntiä. No nehän lupasivat uuden ajan ja menin sitten sinne toiveikkaana. Hammaslääkäri (naispuolinen, not that it matters) oli sama kuin viime kerralla. Jossain vaiheessa hän sitten sanoo hoitajalle jotain tyyliin "Ohoh, katos vaan ei menny ihan".
Ja minä tietenkin ajattelin, että mitä helvettiä, kohta varmaan joutuu repimään ne hampaat pois. Lekuri alkaa selittämään, kuinka viime kerralla teki arviointivirheen, eikä laittanut tarpeeksi isoa paikkaa, ja kolo oli tulehtunut hieman. Pahoittelee tapahtunutta ja tekee tällä kertaa paremmin.
Jee, eiköhän tämä nyt ollu tässä. No vittu EI. Seuraavan viikon ajan, tuntui vielä pahemmalta kuin edellisellä kerralla. Uusi soitto ja uusi aika luvattu. Kolmannella kerralla eri lääkäri, tällä kertaa miespuolinen. Hän kyselee, että mikä vaivaa, ja mitä sille tehtiin viimeksi. Samalla katsoo koneelta, että joo-o, niinpä näkyy. "Katsotaanpa sitten"
Sama hoitaja kuin naislääkärin kanssa, muuten. Lääkäri kysyy hoitajalta: "Öö... mitä tässä on yritetty siis tehdä?" Mulla oli varmaan loistava ilme... Lääkäri jatkaa: "Noniin homma on sellainen, että nyt pitää repiä tuo paikka hiiteen tuolta, ja minä laitan uuden tilalle." Voi vittu. Teki ihan hyvästi kipeää siinä vaiheessa, kun se alko sitä irrottelemaan sieltä. Mutta heppu osasi hommansa, ja sanoi, että nyt jos tulee kipuja, niin ei enää tuosta raosta johdu. Laittoi kuulemma sen verran paljon paikkaa siihen, että kahdesta hampaasta tuli yksi. :jahas:
Anyways, sen jälkeen ei ole ollut ko. asian kanssa ongelmia. Kaiken kaikkiaan kävin hammaslääkärissä kolme kertaa noin kuukauden sisällä. Ja onneksi meni silti ilmaiseksi kaikilla kerroilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom