Haittaako jalkojen treenaamatta jättäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BKT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
JOS ET treenaa jalkoja juuri kukaan ei tervehdi sua salilla ja saat kyräileviä ivakatseita niskaasi. Mukava siinä sitten koikkelehtia nuudelijalkojen kanssa kun variksetkin nauravat valinnallasi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyviä vastauksia tullu! Ja idea tässä oli vähänniinku että kattosin nyt esim. puol-vuoden eteenpäin että jos kasvua ei ala kuulumaan niin sitte alkaisin jalkoja. En tullut ajatelleeksi ees tota alakropan niveliä enkä tota kasvuhormoni purkausta. Oon aina ollut se lyhyt kaveri paitsi nyt 9. Lk lopussa kiriny muita ja nyt toivottavasti niit senttejä pitäs tulla nii oon tosi varovaine :D

Kiitoksia!

Häviät paljon, jos et treenaa jalkoja puoleen tai jopa kokonaiseen vuoteen... Mutta omapahan on valintasi ja turha sitä on järkeä alkaa väkisinkään suhun takomaan. Mieti silti seuraavia juttuja:
-Kehtaatko pitää lyhyt lahkeisia housuja, jos jalat ovat olleet treenaamattomat, mutta yläkroppa ei
-Alakroppa on puolet kehosta ja näin siellä on myös suuri määrä lihasmassaa
-Alakropan treeni suurilla liikkeillä (kyykky, mave) boostaa kasvuhormonin ja testosteroinin
-Jalkojen treenaus on pirun kivaa
-Alakropan liikkeet vaikuttavat myös yläkropan kasvuun, koska vaativat näitä lihaksia tuekseen
-Voimantuotto lisääntyy (penkissä tarvitaan jalkoja, pystypunnerruksessa tarvitaan jalkoja jne.)
-Kehon symmetria pysyy hyvänä
-Kehittää henkisesti, sillä raskaat nostot vaativat myös henkistä voimaa
-Oikea tekniikka ei vähennä pituuskasvua yhtään enempää kuin oikein tehty penkki tai hauiskääntö ennemminkin lisää
-Nivelet tykkäävät, kun keho on tasapainossa

Että noin sulle. :)

Jos nyt tuo olisi totta, niin eikö hänen silloin kuuluisi treenata jalkoja, jotta ne vahvistuisivat? En usko tuotakaan tarinaa... Vanhalla salilla oli mies, kenellä oli jalkaproteesi(polvesta alaspäin) ja jopa hän treenasi jalkoja!

E: Annatko linkin tuohon crossfit foorumin tekstiin, jossa tuo on selitetty?
E2: Netissä on muuten helppoa väittää vähän kaikenlaista ja kertoa kaikenlaisia tarinoita. Minäkin tapoin Kennedyn

Voi tsiisus mitä tekstiä!

Mistäs tiedät vaikka tuo reenaisi jalkoja 100x enemmän kuin sinä? Jos kaveri on juuri päässyt pyörätuolista niin voisi olettaa, ettei reeni vielä paljoo jaloissa näy. Sitä paitsi koko kuvan pointti on näyttää mitä tapahtuu jos ei reenaa jalkoja. Kuvan tyypin lähtökohdilla ei ole mitään merkitystä vaan sillä että tollanen tulos siitä tulee, pyörätuolissa tai ei jos jättää jalat reenaamatta. Ja mitä tulee tuohon "olisi jättänyt kuvan ottamatta jos oli pyörätuolissa" niin ei käynyt mielessä että kaveri olisi halunnut ikuistaa tapahtuman, jossa pyörätuolimies pääsee vihdoin kävelemään?
Vaikket tuota pyörätuolitarinaa uskokaan niin musta ainakin noi jalat on jo niin surkastuneet, että kuulostaisi uskottavammalta toi pyörätuoli kuin se, että kaveri oikeesti jättää jalat kokonaan käyttämättä.

PS: Aika skilli toi kävelytyylin arviointi still-kuvasta.

Kunhan kyykkää niin sitten on kaikki ok, eipä muuten välttämättä tarvitsekkaan niitä treenata :) Nähty niin monta iso yläkroppasta tikku jalkaa että eipä ne isot jalat muiden lihasten kasvuun taida juuri vaikuttaa. Vain pohkeet näkyy muutenkin jos ei speedoissa vetele, ja ne penteleet nyt taas ei kasva välttämättä treenillä juuri mitenkään jos geenit sellaiset :D

Kunhan kyykkää niin sitten on kaikki ok, eipä muuten välttämättä tarvitsekkaan niitä treenata :) Nähty niin monta iso yläkroppasta tikku jalkaa että eipä ne isot jalat muiden lihasten kasvuun taida juuri vaikuttaa. Vain pohkeet näkyy muutenkin jos ei speedoissa vetele, ja ne penteleet nyt taas ei kasva välttämättä treenillä juuri mitenkään jos geenit sellaiset :D

A one lift per day -tyylillä, kun treenaa niin tulee jaloille vain kyykky ja mave ja kyllä sillä ihan kivasti kasvaa kintut. Pohkeet siihen kyl pitäis ottaa apuliikkeeks, koska ne ei nyt oikein kasva millään...

Zone-sarja -42%
Jalkoja muuten aivan perseestä tehdä yksin, mutta kun ottaa jonku kaverin messiin ni johan lähtee. Pohkeisiin en muuten saa millää kokoa yhtään ei näytä myöskään kovin fiksulta kun on paksut reidät ja ranteen paksuiset pohkeet.

Itsehän lopetin kyykkäämisen niinkin yksinkertaisesta syystä,että naamaan alkoi tulemaan finnejä.
Mielummin pretty face,kun kyykkääjän finninaama :(

Jalkoja muuten aivan perseestä tehdä yksin, mutta kun ottaa jonku kaverin messiin ni johan lähtee. Pohkeisiin en muuten saa millää kokoa yhtään ei näytä myöskään kovin fiksulta kun on paksut reidät ja ranteen paksuiset pohkeet.

Mitä kettua olenko minä tyhmä vai onko tuossa lauseessa jotain vikaa? Mihin tarvitset sitä kaveria jos reenaat pohkeita? loppuuko levypainot kesken vai :D
Ei kyllä varmaan nuo lauseet liity toisiinsa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä kettua olenko minä tyhmä vai onko tuossa lauseessa jotain vikaa? Mihin tarvitset sitä kaveria jos reenaat pohkeita? loppuuko levypainot kesken vai :D
Ei kyllä varmaan nuo lauseet liity toisiinsa..

Mä luulen, et toi muuten tarkottaa tossa niinku by the way eikä otherwise, jos tuo nyt selvensi. :D

Millä tavalla treenaat pohkeitasi? Ne voi olla vähän vaikeet saada kasvamaan, mut mun mielestä mun pohkeet on kyllä kasvanu ihan huomattavasti, vaikken sitä oikeen meinaa uskoakkaan.

Juu taitaa olla by the way :)

Kannattaa kattoo se gymlogin pohkeet jakso jos ois apuja. Eli tärkein juttu tais olla että pitää niitä jalkoja eri kulmissa niin ne sivupohkeetkin kasvaa paremmin, ja näyttää leveemmältä.

Kannattaa muistaa että ei ehkä ole olemassa parempia keskivartalon tehoreenejä kuin kovat kyykyt ja vedot. Nimittäin yläkropan treenejä on helppo tehdä niin että keskikroppa antaa vähän periksi ja sitä ei välttämättä huomaa negatiivisena asiana mutta jalkatreeneissä sen kyllä huomaa. Näkyvät vatsalihakset saa helposti mutta vahvoja ei.

Pohkeitahan kannattaa (täytyy) treenata niin suorilta jaloilta eli seisten ja polvien ollessa kulmassa eli istuen, jotta saataisiin rasitettua niin soleusta (polvet kulmassa) kuin gastrocnemiusta (jalat suorina, mutta ottaa myös soleukseen).

Itse pidän solttupenkistä, mutta vituttaa että holkkipolvet* saavat siinä melkoista etua.

Holkkipolvi* = jalan paksuin kohta polvi

Mä luulen, et toi muuten tarkottaa tossa niinku by the way eikä otherwise, jos tuo nyt selvensi. :D

Millä tavalla treenaat pohkeitasi? Ne voi olla vähän vaikeet saada kasvamaan, mut mun mielestä mun pohkeet on kyllä kasvanu ihan huomattavasti, vaikken sitä oikeen meinaa uskoakkaan.
Lauseiden välissä oli ihan tarkoituksella piste :D Pohkeita oon tehny seisten ja istuen, rauta liikkuu hyvin mutta kokoa ei vaan tule.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom