H1N1-rokote ja treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jesc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve vaan!!

En löytäny kyseisestä aiheesta pahemmin tietoa pakkikselta joten ajattelin pistää tälläsen tänne.

Itse sain rokotteen eilen aamulla klo 8.00. Tuolloin ei ollut mitenkään erilainen olo kuin normisti ja fiilis oli ihan hyvä. Klo.15.00 menin salille ja alku siellä meni ihan mukavasti. Mukavuus ei kauaa kestäny vaan noin puolen tunnin päästä treeni tyssäs kuin seinään.
Illalla oli mitattaessa pientä lämpöä ja päänsärkyä. Yöllä kuume sitten alkoi nousta oikein urakalla ja olotila huononi entisestään. Nyt aamulla lämpöä hieman päälle 37 eli kai se tästä alkaa rauhottua.
Niin ja käden kipeeksi tulemisesta on paljon ollut puhetta, mutta minulla se ei kovin kipeäksi tullut...ainakaan vielä.

Eli en suosittele salille menoa/urheilua samana päivänä kun piikin otatte (jos siis otatte). Fiksuinta olisi pitää varmaan vapaapäiviä ainakin muutama. Tosin tämä on yksilöllistä.

Toihan nyt on [melkein] perusjuttu, ettei rokotteen perään mennä sporttailemaan.
Hoitaja ei muistuttanu asiasta?
Kukaan hoitaja ei ole ikinä kertonut?

Se on se rokotteen luoma sairastumista jäljittelevä tila, johon keho luo immuniteetin/vastustuskyvyn, ja se laittaa kropan kyykkyyn.
Vapaapäivät ovat siis hyvästä.

Intissä viimeks saanu piikin, ja sillon oli ainakin se rokotuspäivä ihan pelkkää oppituntia, en muista seuraavaa päivää et mikä oli ohjelma.

Niin ja siis ihan vaan sen lisäks että tosta rokotteesta tulee pieniä sivuoireita, niin jos menee salille samana tai seuraavana päivänä, niin se käsi mihin piikki on pistetty voi äityä hyvin kipeeks moneks päiväks.

Varmaankin pari vapaapäivää riittää kyseisen rokotuksen jälkeen että treeni kulkee taas normaalisti. Toivottavasti rokotteen saaneet vähän ilmoittelee kuinka kauan tässä ns. ''palautumisessa'' on mennyt :) ajattelin itekkin käydä nimittäin tämän ottamassa.

Itekkin joskus tuli käytyä verikokeessa ja muistaakseni vielä samana päivänä menin salille tekee hauiksia ja sit ihmeteltiin kun hauis oli todella kipee pitemmän aikaa:wall:

Niin ja siis ihan vaan sen lisäks että tosta rokotteesta tulee pieniä sivuoireita, niin jos menee salille samana tai seuraavana päivänä, niin se käsi mihin piikki on pistetty voi äityä hyvin kipeeks moneks päiväks.

Itelläni kävi just näin ja treeni kärsii mukavasti.:itku: Suosittelen pitää ainaki muutaman päivän taukoo rokotuksesta, ettei äidy pahemmaks.

Ite otin joskus kauan sitten kumpaankin käteen rokotteen ja samana päivänä tekemään Hauis-Ojentaja treeniä, Oli kädet suht isossa kunnossa :D

Itse pidin possurokotteen saatuani lepopäivän, ja vaikka koko päivänä en treenannut lainkaan niin käsi kipeytyi ja turposi rokotuskohdalta, myös muu kroppa tuntui todella väsyneeltä. Eli ainakin pari päivää suosittelen lepäämään rokotteen jälkeen, on aika tujua tavaraa.

Itse olen ottanut h1n1 rokotteen jo 2 viikkoa sitten ja tietääkseni siinä menee se 2 viikkoa että immuniteetti alkaa vaikuttamaan. Sain jälkikäteen tästä rokotteesta nyt sellaisen olon että joku lievempi sika flunssa varmaan iski. Ei ole pystynyt 4 päivään ottamaan ''täysiä keuhkollisia'' ilmaa muuten alkaa yskittämään ja lääkäri epäili keuhkokuumetta. lämpöä myös oli vielä eilenkin 38.. nielu on punainen jne.. mutta kyllä pystyin salilla olemaan tuon viikon puoli toista ilman mitään. sivuolkapää tottakai hieman kipeä rokotteesta mutta ei pahasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
H1N1-rokotteen jälkeen samana päivänä nousi pientä lämpöä ja väsymys oli niin kova ettei minkäänlainen liikunta tullut mieleenkään. Seuraavana päivänä käsi oli tosi kipeä, mutta muun kropan treeni ehkä varmaan onnistunutkin. 2. päivänä rokotteen jälkeen normitreeni salilla, käsi oli tosin vielä vähän kipeä ja heikon tuntuinen.

Eli pari päivää mun kokemuksella kannattaa varata lepoa ainakin piikin saaneen käden suhteen.

Nyt kausiflunssarokotteen jälkeen normaali treeni heti seuraavana päivänä onnistui mainiosti.

Mulla ainakin alko käden kipu jo noin kahden tunnin päästä siitä rokotteesta. Samana päivänä tunsin olevani elämäni kunnossa mut illalla kun pitikin yhtäkkiä tuurata eräs juNppa (ei mikään raskas mut paljon käden heiluttelua) rupes tuntumaan että ei tästä mitään tuu, ei saa edes henkee ja armoton päänsärky. Kun menin kotiin en pystyny mennä suihkuun kun käsi oli niin jäätävä kipeä! Yöllä en nukkunut varmaan kun sen puol tuntia ennen kuin herätyskello soi kun mitenkään ei voinut olla, joka hemmeti lihasta särki ja päätä särki ja kuume 38. No seiskalta piti ohjata aamulla pump-tunti mut en saanu edes vaatteita ite päälle ja itku tuli siinä pukiessa. Onneks asiakkaitakaan ei tullut tunnille kuin kaksi jotka ei halunnut että kipeenä ohjaan niin eipä tarvinnut sitten ohjata. Sen päivän olin saikulla ja seuraavana päivänä taas töihin ja olin kun ei mitään ois ollutkaan. Ei yhtään huono olo eikä mitään. Käsi vaan edelleen kipeä mut lähin kyl porrajuoksua harrastelemaan sekä loikkimaan eikä väsyttänyt yhtään. Että eiköhän se olo ole paras mittari että millon sitä voi mennä urheilemaan. En tiiä tuleeko mulle tästä jotain takapakkia, en kyl usko. Kättä varmaa kannattaa vähän varoa, varsinkin jos kovasti turpoaa.

itse otin rokotteen tänään 10 aikaan aamulla. nyt tulin salilta ja ihan hyvin meni, vähän alko yskittää treenin jälkeen mutta muuten olo on ihan hyvä. eikä toi pistokohtakaan nyt erityisen kipeä ole, vähän arka. aamulla kysyin hoitajalta lupaa treenata illalla ja hänen mielestä se oli ihan ok jos ei ole ollut paha/kuumeinen/flunssainen olo päivän aikana

en tiedä johtuuko tämä rokotteesta tai yhdistelmästä rokote+treeni mutta nyt minulla on flunssa. joudun siis perumaan puheeni hyvästä olosto..helvetin kova nuha ja yskä ja lämpöäkin löytyy vähän (37.5)

Tavallisesta flunssarokotteesta olin viikon poissa "pelistä" todella paska olo. Suunnilleen saman vei tuo H1N1 rokote. Tällä viikolla reenaamaan.

itse otin rokotteen tänään 10 aikaan aamulla. nyt tulin salilta ja ihan hyvin meni, vähän alko yskittää treenin jälkeen mutta muuten olo on ihan hyvä. eikä toi pistokohtakaan nyt erityisen kipeä ole, vähän arka. aamulla kysyin hoitajalta lupaa treenata illalla ja hänen mielestä se oli ihan ok jos ei ole ollut paha/kuumeinen/flunssainen olo päivän aikana

Itse sain tänään rokotteen ja sain vielä erillisen lapun jossa kiellettiin kaikki fyysinen rasitus ja jopa saunominen samana päivänä. Erikoista että näin erilaisia ohjeita tulee...:wtf:

Ite en ole ottanut, enkä kuulu mihinkään riskiryhmään, niin saa nähä jaksaako edes hakea tuota. Voipi olla jo että ite sairastin tuon possunuhan pois niin ei voi tarttua enää. :) Kun yleensä ei tule flunssassa itelle kuumetta niin sillon nousi 39.2'c asteeseen jopa. Ja yskitti ja nuha jne.

Tunti sitten kävin rokotteen ottamassa, suoraan salilta piikille :D Mihinkään riskiryhmään en kuulu. Nyt pistoskohta hieman kipeä, saas nähdä nouseeko kuume ja sen sellasta. Toivottavasti ei...

Suositut

Back
Ylös Bottom