Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo katoin mä tota mountain cookerii, ei tullu ostolupaa mammalt.... Meille ei kuulemma pihalle tuu tollast vitun rumaa munaa....:face:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oikeasti nyt kannattaa erottaa "grillaaminen" ja grillaaminen. On eri asia kiduttaa jotain kaupan pilalle marinoitua kasslerin jämää tai jauhonakkia jossain huoltsikan 10 euron pallogrillissä kuin järkevästi kypsyttää (savustamalla tai muuten) edullista, hyvää lihaa.

Hyvät vehkeet helpottaa kypsyttämistä koska oikeasti ero huonolla ja hyvällä on käsittämätön; alitehoisella kämpikässillä päältä poltettu sisältä raaka kana ei ole nautinto vaikka alla olisi kolme mäyräkoiraa ja kilon paali kokkelia.

No perseelleen se välillä menee välineistä huolimatta. Weberiä mullakin on esiliinasta lähtien, mutta ei se homma silti aina suju kuten kokkiohjelmissa.

Zone-sarja -42%
No ei sitä mihinkään miseliinin tarvi tähdätä, mutta jos nyt välttyis vaikka salmonellalta näin alkuun... appiukon mökillä oli sellainen satasen kämpinkätsy jolla aina piti koko perheelle grillata kanat, lihat, sienet ja kasvikset. Homma kesti neljättä tuntia ja lopputuloksena oli kylmää hiiltä raaka-aineesta huolimatta.
Kun grillissä ei riitä koko eikä teho, se huojuu ja tärisee kuin hullun mulkku ja kuumenee käytössä niin että kiinalaiset muoviosat palaa sinisellä liekillä niin melkein sitä lähtee enemmin uimaan pitsat lähitaajamasta kuin lusii vielä sen vittuilun kun et vaan osaa rillata, mekun paistettiin tuolla juhannuksena atrillia niin tuli niin hyvää että unohdettiin hukkua mökkirantaan.
Samoin ne saatanan savustusboksit, ei muuta kuin särki ineen ja notski alle...purkin perkele kuumenee niin että vääntyy ikuisesti kiinni tai räjähtää auki ja palaa tulipallona kesäyössä kun happi pääsee lastuihin kiinni.

No perseelleen se välillä menee välineistä huolimatta. Weberiä mullakin on esiliinasta lähtien, mutta ei se homma silti aina suju kuten kokkiohjelmissa.

Eihän tuollasella Weberin isolla pallogrillillä pysty epäonnistumaan sitten millään! Pari-kolmekymmentä brikettiä pesään ja sytytetään 4-10kpl brikettejä siihen päälle, näin saadaan pitkä paloaika ja matala lämpötila vaikka savustamiseen eikä tarvitse säätää tämän jälkeen moneen tuntiin. Briketit toiseen nurkkaan tai mieluiten ostat ne Weberin omat brikettikorit, lihat vastakkaiselle puolelle ja lihojen yläpuolelle kannen säätöventtiili.

Minä ostin tuollaisen Cellon viime kesänä, kun meidän terassi valmistui.
http://www.rautia.fi/Pages/Product....Size=10&filter=rautiaFiProductBrandfiFI=Cello

Helppo käyttää ja hyvin siinä ruuat kypsyy. Ja mä puhdistan ritilät ja levyt aina grillailun jälkeen. on ainakin toistaiseksi pysynyt pinnoitteet moitteettomassa kuosissa.¨Diggailen kaasua, sopii blondille paremmin kuin kekäleet ja briketit.
Talvella poltin paistinlastoja sytykkeinä kun en saanut takkaa tulille. Ei oo mun juttuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Milläs putsaatte/pidätte iskussa tuota parilalevyä? Vittumaista roudata johonkin kämppään sisälle putsattavaksi. Toistaiseksi kuumana harjannut siitä pahimmat kököt pois ja öljyä väliin. Sitten vähän pyyhkinyt suuremmat määrät öljystä pois talouspaperilla. Välillä epäilyttää onko tossa mennyt vähän pieleen käyttöönotto kun tarttuu sapuskat ihan kunnolla.

Kämpän remontti kun on saatu valmiiks, niin nyt tarttis sitten alkaa hommaan rilliä. Joku kaasurilli pitäs hommata takapihan terassille kesäiltojen ratoksi. Minkät tyyppistä suosittelisitte? Budjetti siinä 250€-400€. Noitahan saa melko monta jo tohon hintahaarukkaan, mutta tuskin niitä halvimpia kannattaa edes katsoa. Saisi olla 3:lla polttimolla ainakin, muita kriteetereitä en vielä ole päättänyt.

Kämpän remontti kun on saatu valmiiks, niin nyt tarttis sitten alkaa hommaan rilliä. Joku kaasurilli pitäs hommata takapihan terassille kesäiltojen ratoksi. Minkät tyyppistä suosittelisitte? Budjetti siinä 250€-400€. Noitahan saa melko monta jo tohon hintahaarukkaan, mutta tuskin niitä halvimpia kannattaa edes katsoa. Saisi olla 3:lla polttimolla ainakin, muita kriteetereitä en vielä ole päättänyt.

Weber.

Eiköhän joku tämmönen tule keväällä kampanjaan vielä, tyyliin 459e tms:
http://www.gigantti.fi/product/pien...LASSIC/weber-kaasugrilli-spirit-e-310-classic
Tästä on uusi 2013 malli, eli tämän vanhan voisi jostain K-Raudastakin vielä löytää alennuskorista.

Beefeater. http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19656&compartmentId=20181&categoryId=23744

Onko Weberin Q100 ja Q200 malleissa riittävästi potkua kun niissä on vaan yksi poltin? Haluaisin juuri tuollaisen kompaktin grillin ja grillausala noissa riittäisi itselle varsinkin Q200/Q220 mallissa.

Milläs putsaatte/pidätte iskussa tuota parilalevyä? Vittumaista roudata johonkin kämppään sisälle putsattavaksi. Toistaiseksi kuumana harjannut siitä pahimmat kököt pois ja öljyä väliin. Sitten vähän pyyhkinyt suuremmat määrät öljystä pois talouspaperilla. Välillä epäilyttää onko tossa mennyt vähän pieleen käyttöönotto kun tarttuu sapuskat ihan kunnolla.
Mä en uskalla omaani koskea sillä grillinpuhdistus harjalla, kun siinä on joku pinnoite.
Mä oon kantanut sen vaan sisälle ja tiskannut. Siinä se menee kun ne astiatki.

Onko Weberin Q100 ja Q200 malleissa riittävästi potkua kun niissä on vaan yksi poltin? Haluaisin juuri tuollaisen kompaktin grillin ja grillausala noissa riittäisi itselle varsinkin Q200/Q220 mallissa.

Kyllä niillä makkarat ja vartaat paistaa. Jos Q-sarjaa meinaa peruskäyttöön hommata niin se järein on ainoa, eikä sekään suositeltava vaihtoehto. Mieluummin sitten vaikka Spirit 210 (kahden polttimen).
Panostaisin kyllä ja säästäisin vaikka vuoden rahaa ja ostaisin 3-polttimellisen Weberin, enkä koskaan enää tarvitsisi uutta grilliä.

- - - Updated - - -

Mä en uskalla omaani koskea sillä grillinpuhdistus harjalla, kun siinä on joku pinnoite.
Mä oon kantanut sen vaan sisälle ja tiskannut. Siinä se menee kun ne astiatki.

Pinnoitettu parila grillissä? Eikö se ole sitten sama paistella ne makkarat ja sapuskat sisällä pinnoitetulla Ikean pannulla. Maksaa 12.99e, eikä tartte kiduttaa itteään kylmässäkään.

Itsellä on tuo Q100 parvekkeella ja voin sanoa että tällä hetkellä päivittäisessä käytössä. Viimeset neljä vai viis liharuokaa oon sillä valmistanut. Ei oo pannu tai uuni hetkeen nähnyt siis lihaa. Kai tämä buumi tästä laantuu, vaikka tosin talvellakin grillailin.

Eilen viimeks valmistin porsaan sisäfilepötkön. Talvella kun on pakkasta -25 niin alkaa siitä polttimesta teho vähän uupuun, samoin jos lappaat grillin täyteen isoja paksuja pihvejä ja lisukkeita niin että joutuu kokoajan käänteleen ja väänteleen tuotteita eli pitään kannen auki.

Tuosta oli hupen kanssa juttua ja hän sanoi että paksut ja isot lihat tavallaan keittyy kun teho loppuu. Mutta itsele ei vielä ole osunut kohdalle lihaa joka ei grillautuis kunnolla. Lämmittä vaan grillin täydellä teholla ensin todella kuumaks ja sitten alkaa touhuun niin hyvin rittää teho. Suosittelen hommaan liittimen ja letkun isolle pullolle, niin ei tarvi sillä kullan arvosella kaasulla grillailla jota saa pikku pulloissa. Löytyy tuota settiä valmiksi Weberiltä. Jakarilla selviää vaihdosta ja reissuun voi ruuvata pikkupullon romut paikalleen.

Nämä kokemukset sitten Q100, se kun itseltä löytyy. Ostin sen kompaktin koon vuoksi partsille ja joskus isona poikana sitten isompaa Weberiä kylkeen, kun asumismuoto sen mahdollistaa.

Milläs putsaatte/pidätte iskussa tuota parilalevyä?
Grillailun jälkeen en tee mitään. Mutta kun alkottaa uuden grillauksen, grilli kuumaksi ja harjaus. Sitten lihat tiskiin.

Tossa kun sen viimeks tiskasin keväisessä siivoilussa, niin eipä oo hetkeen mikään palanut niin kiinni. Johtunee siitä että pesin hyvät rasvat pois. Eli jatkossakin harjaus riittää.

Edit. Puhuitkin parilasta.

Pinnoitettu parila grillissä? Eikö se ole sitten sama paistella ne makkarat ja sapuskat sisällä pinnoitetulla Ikean pannulla. Maksaa 12.99e, eikä tartte kiduttaa itteään kylmässäkään.
No ei siinä nyt mitään teflonia ole :D mut sellanen joku! olisko emaloitu? emmätiiä. Mut en mä missään kylmässä itteäni kiduta, mä grillailen kesäisin terassilla auringon paisteessa!

http://www.grillimaisteri.fi/
Aikooko joku lähteä skabailemaan tittelistä?

Itte oon putsannu ihan lastalla ja talouspaperilla. Kerran kesään voitelen silavalla ja poltan n.150 :ssä asteessa parikyt minuuttia. Pintaan on muodostunut kiiltävä kalvo, eikä puhettakaan tarttumisesta.

Latest posts

Back
Ylös Bottom