Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljos Huppe noista Sweet Baby Rays bbq-kastikkeista joutuu maksaan suomessa?
Ite asun jenkeissä tällä hetkellä ja pullo taitaa maksaa täällä vajaa 3 dollaria. Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Tuollainen sivupönttösavustin on esim. Motonetin valikoimassa nimellä Savustingrilli tuote 42-1238, hintaa 99€. Laadusta ei ole hajua ja sisämitoiltaan jää varmaan Hupen värkistä mutta luulisin että perheen tai pienen kaveriporukan safkat tuolla värkkäilee ihan ok.Huppe, mistä tollasia savustimia saa suomessa ? Tuo sinun savustin on käsittääkseni jossain pajalla tehty, maksoiko paljon ? Kelailin että jos tuohon saisi piirustukset jostain niin voisi kysellä esim. ammattiopiston metallipuolelta tekisikö joku oppilastyönä tollaisen. Suoraan pajaltakin voisi kysellä toki mutta epäilen että osaa tulla tollaiselle yllättävän paljon hintaa ?
Tuollainen sivupönttösavustin on esim. Motonetin valikoimassa nimellä Savustingrilli tuote 42-1238, hintaa 99€. Laadusta ei ole hajua ja sisämitoiltaan jää varmaan Hupen värkistä mutta luulisin että perheen tai pienen kaveriporukan safkat tuolla värkkäilee ihan ok.
Tämmösiä noista sitten tuli:
Tandoorikana:
Resepti näkyy edellisessä kuvassa, marinaadissa on 20gr tandoorijauhetta (aasiakaupasta ostettua) ja 200gr maustamatonta jugurttia.
Bernerit:
Eli pekoniin käärityt nakit. Suosittelen juustonakkeja noihin.
BBQ-lihakepakot:
Jauhelihaa, bbq-rubia ja päällä Sweet Baby Rays bbq-kastiketta.
Jälkkäriksi sitten Moccha-Caramel Frappuccino:
2dl jäitä
3dl maitoa
3tl murukahvia (pirkka)
2rkl sokeria
1tl kaakaota (oboy)
2rkl kinuskikastiketta
+päällä kermavaahtoa ja kaakaojauhetta.
Blenderissä sekaisin
Vielä kyselen hupelta vinkkejä tohon savustukseen. Voi olla että olet jossain jo kertonutkin, mutta millaista kamaa poltat savustimessa ? Käytätkö jotain hiiltä / brikettejä ja sitten lisäksi jotain omenapuuta tms. jolla saat savun maun ? Ihan suoraan puutahan tuossa ei käsittääkseni kannata polttaa vaan nimenomaan jotain hiiltä tms.. vinkeistä kiittäen vesi kielellä!
Kiitti, pitääpä katella sitten tuosta jotain muuta kuin havupuita. varmaan koivuklapikin käy hätäseen. Pitää kokeilla nyt aluksi avotulella ja sitten ostaa kaveriksi siihen hiiltä. Hiiliähän on kätevä viskoa sitten perään ja hallita lämpötilaa niillä kun on ensin tehnyt tulet esim. lepällä.
Weberi on varmaan hyvä, mutta koska olen köyhä ostan tuon motonetin "paskan". Jos saan sen käytettyä ihan oikeasti puhki niin ostan sitten jonkun paremman kenties.
Kehittelin mielessäni sähkösavustimen vol2. Hankitaan vanha sähköuuni ja roudataan pihalle. Lapioidaan uuniin tonni puulastuja ja laitetaan alalämpö päälle. Ritilälle lihat ja luukku kiinni. Toimii. Tai sitten ei. Olis ainakin miehekäs.
Sielläpä pöhisee motonetin pöntössä abaut kiloinen kassleri, eli pulled porkkia tulossa. Alun opettelun jälkeen oon nyt saanut lämmöt pysymään aika mukavasti siellä n. 150C. Käytän lehtipuuhiiliä sekä koivuklapeja.
Pönttö on ihan yllättävän tukeva ja laadukkaan oloinen. Aika ohutta tavaraahan tuo on, jotain parimillistä, mutta toisaalta mitäpä muutakaan voi odottaa kun hinta oli 99€. Uskoisin pari kesää tuolla savustelevani.
Keli on kohdillaan, mikäs tässä savustellessa. Voi olla että joutuu korkkaamaan oluen kunhan on saanut illalla mukulat unille =)
Mistähän tämä muuten mahtanee johtua, tämä pitkä paistoaika savustettaessa? Itse olen tehnyt useita kertoja coca cola ribsejä uunissa 150 asteessa ja kaksi tuntia on aina riittänyt siihen, että liha tippuu luusta. Ne ribsit on siis uunipannulla puoliksi cokiksen peitossa ja folio päällä. Olisko siinä syy? Se on vähän kuin keittämistä.Kyllä se siitä. Ribsit vaatii kyllä sen 5-6 tuntia, itse taidan pitää vähän viileämmällä, semmoiset 120-130 astetta.