Glutamiini täysin turhaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kribulin
  • Aloitettu Aloitettu
Lääketieteestä nyt en juuri muuta tiedä kuin mitä nyt normaalit perustiedot omaan. Voisin kuitenkin vailla parempaa tietoa väittää, että palovamma-potilaan solujen uusiutumista ja/tai solujen vaurioiden korjaamista varten tuota glutamiinia annetaan. Myöskin kehonrakennuksessa treenissä lihassolluun tulleiden vaurioiden korjaaminen pyritään maksimoimaan ja edesauttamaan elimistö pois kataboliasta ja ylipäänsä välttämättän tuota tilaa. Glutamiini nyt tuskin itsessään ihmeitä tekee, mutta uskon kyllä sen tuovan oman panoksensa monista asioista koostuvaan kokonaisuuteen ja sen takia sotkenkin sitä tuonne palautusjuoman joukkoon. Treenin jälkeen kun on tärkeää saada mahdollisimman nopeasti katabolia seis ja palautuminen kunnolla käyntiin.

Lihaksen hankkiminen muutenkin on sen verran pitkäjänteistä hommaa, että jotkut "käytän nyt kuukauden tota tuotetta ja jossen huomaa selvää lihaskasvuu ni heitän kyl pois" tuumailut voi kyllä heittää suoriltakäsin roskakoriin. Vaikka glutamiini ei välttämättä mitään silmiinpistävää muutosta tai vaikutusta aiheuttaisikaan, niin se ei silti tarkoita, että aine olisi hyödytön. Pitkällä aikavälillä sitä lihasmassaa hankitaan ja esim. vuoden lihasmassan saantia tarkkailtaessa on pikkaisen vaikeaa alkaa miettimään, että "mikähän osa tosta määrästä on minkäkin ravintoaineen ansiota.". Tietenkin voi vetää esim. vuoden glutamiinin kanssa ja vuoden ilman. Siitä voi sitten jo ihan järkeviä tuloksia vertailtavaksi saada, vaikka tuossakin tapauksessa lihasten kasvuun ensimmäisenä vuonna ja toisena vuonna vaikuttaa niin monta muutakin asiaa kuin glutamiini, että en lähtisi itse vertaamaan.

Omat tietoni eivät pohjaudu mihinkään mainosmiesten lupauksiin, tai ostosTV:n ihme jippohin. Kirjallisuutta lukemalla ja kehonrakentajilta kyselemällä olen tämän vielä suppean tietovarastoni hankkinut. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä 500 geen pussi glutaa.

Vetelen sen 10 geen annoksina tyhjään masuun nyt tunti ennen iltapalaa.
Suapi nähdä "hyövyttääkö" mittään.

Glutamiininhan väitetään parantavan immuniteettiä eli vastustuskykyä. Ennen kuin aloin käyttää glutamiinia ei ollut ollu flunssaa/kuumetta yli kahteen vuoteen. Kun otin glutamiinin käyttöön on flunssaa/kuumetta ollu jo 3krt/6kk :(
Kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?

Täysin päinvastaisia kokemuksia itellä. Glutamiini tulee olemaan mulla aina mukana lisäravinteissa. Tällä hetkellä Arginiini 5g + Glutamiini 10-20g ennen nukkumaanmenoa + treenipäivinä palkkarissa. Olkoonkin vaikka placeboa, kunhan omasta mielestä toimii. Eikä hintakaan enää paha ole, verrattuna viiden vuoden takaiseen.

hyöty,vaikka se olisi kuinka pientä tahansa,kaikki on kotiin päin näissä hommeleissa.:) .

Ehkä äiten rahoilla... Voisin minäkin maksaa joka saatanan haposta ja peptidistä 100e kuukaudessa ja saada " hyötyä, jota ei voi todistaa, mutta kyllä se silti auttaa ". Mielummin panostan perusasioihin, kun ne eivät oikeestaan koskaan ole kunnossa...

:(

Ehkä äiten rahoilla... Voisin minäkin maksaa joka saatanan haposta ja peptidistä 100e kuukaudessa ja saada " hyötyä, jota ei voi todistaa, mutta kyllä se silti auttaa ". Mielummin panostan perusasioihin, kun ne eivät oikeestaan koskaan ole kunnossa...

:(

Työn teolla tulee omat lisäravinteet ostettua.:D .

Monelle toki äiti ostelee lisäravinteet, itselle ei ole äiti tai kukaan muukaan koskaan penniäkään lisäravinteisiin antanut rahaa. Omilla rahoilla(jotka nekään eivät ole vanhemmilta peräisin:D) nuo "mömmöt" tulee osteltua. KSENA todistettuja juttuja glutamiinista: Yksittäisistä aminohapoista voimakkain soluakorjaava vaikutus. Jokainen voi sitten itse laskea 1+1 ja miettiä miten tuommoinen ominaisuus olisi kehonrakennuksessa hyödyksi. Sitähän ei voi kukaan todistaa, että montako grammaa lihasta on kellekkin tullut minkäkin ajan sisällä minkäkin aineen vaikutuksesta. Mielestäni glutamiinin hyödyt ovat aivan tarpeeksi todistettuja. Minkälaisia todisteita nämä todisteluja kaipaavat oikein haluaisivat? Mikäli haluaa jotain silmiä mullistavaa kasvua ja kehitystä nähdä ajan x sisällä aineen x vaikutuksesta, niin sitten vain voinappia leivän päälle. :O

Monelle toki äiti ostelee lisäravinteet, itselle ei ole äiti tai kukaan muukaan koskaan penniäkään lisäravinteisiin antanut rahaa. Omilla rahoilla(jotka nekään eivät ole vanhemmilta peräisin:D) nuo "mömmöt" tulee osteltua. KSENA todistettuja juttuja glutamiinista: Yksittäisistä aminohapoista voimakkain soluakorjaava vaikutus. Jokainen voi sitten itse laskea 1+1 ja miettiä miten tuommoinen ominaisuus olisi kehonrakennuksessa hyödyksi. Sitähän ei voi kukaan todistaa, että montako grammaa lihasta on kellekkin tullut minkäkin ajan sisällä minkäkin aineen vaikutuksesta. Mielestäni glutamiinin hyödyt ovat aivan tarpeeksi todistettuja. Minkälaisia todisteita nämä todisteluja kaipaavat oikein haluaisivat? Mikäli haluaa jotain silmiä mullistavaa kasvua ja kehitystä nähdä ajan x sisällä aineen x vaikutuksesta, niin sitten vain voinappia leivän päälle. :O

Glutamiinin vaikutus on varmasti todistettu, mutta lisäravinteena otettuna on eri juttu. Saahan tota muista lähteistä paljon, niin vaikuttaako se "ylimääräinen" 5-20g mitään? Itse en tiedä vastausta.

Glutamiinin vaikutus on varmasti todistettu, mutta lisäravinteena otettuna on eri juttu. Saahan tota muista lähteistä paljon, niin vaikuttaako se "ylimääräinen" 5-20g mitään? Itse en tiedä vastausta.

No tuotahan minä tarkotin. On varmasti todistettu, mitä proteiinit ja muut tekevät kehossa, mutta esim. kun C-vitamiini on antioksidantti, joka tekee sitä sun tätä, niin tarkottaako, että enemmän C-vitamiinia ---> enemmän hyötyä. Monissa asioissa ei ole näin.

Dietillä kannattaa iskeä glutaa enemmän kuin se 5g päivässä jotta siitä saadaan jotain hyötyäkin. Itse otan yleensä aina ennen aamuaerobisia noin 5-10g glutaa ja 5-10g kreaa ja joskus vielä leusiinia 5g, tietää ainakin, ettei ihan katabolian tuoneloissa vetele aamuaerobisia. :D

Joo, ajattelin ottaa sitä 5-10g aamulla, ennen treeniä, treenin jälkeen ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Ei sitte tarvi katabolian tuoneloissa vedellä niin paljon vaan voi kirmata anabolian laitumilla. :kippis1:

Kuuleman mukaan sitä glutaa kuuluis kiskoo sellaset 15-40 grammaa, että vaikutukset tuntuu. Tässä lainaus eräältä suomalaiselta nettisivulta:

"Glutamiinilla tiedetään olevan myös lihaskatoa ja tulehduksia ehkäiseviä vaikutuksia. Glutamiinilisäravinteiden hyötyä koskevia tutkimuksia on tehty lukuisia ja pähkinänkuoreen tiivistettynä voidaan sanoa, että glutamiinilisäravinne on ehdoton Iso + kaikille urheilijoille. Yhdessä kreatiinin kanssa edesauttaa rasituksesta palautumista ( tehostaa lihasten ja maksan glykogeenivarastojen täydentymistä ). Glutamiinista on merkittävää hyötyä ainoastaan riittävän suurina annoksina, toisinsanoen 15-40 g päivässä.Glutamiinin kohdalla ongelmaksi muodostuu kuitenkin imeytyminen. Suuret kerta-annokset eivät imeydy tehokkaasti suun kautta. ( Huom! glutamiini ja glutamic acid, ei sama asia). Käytännössä tämä tarkoitta sitä että urhailijan tulisi nauttia 3-5g annoksia 4-6 kertaa päivässä, mikäli han haluaasssda maksimaalisen hyödyn glutamiinilisäravinteesta. Lisäksi on hyvä huomioida että keho valmistaa suuren määrän glutamiinia haaraketjuisista aminohapoista, joten niiden riittävä saanti on tärkeää."

Tuossa fastin glutamiinissa on ohje että 5-10g/pvä eikai siitä sitten ole mitään haittavaikutuksia vaikka ottaa 15-20g/pvä?

Mä olen tähän mennes kiskonu palkkaris 15-20g, mutta onko se nyt pilkun nussimista ottaako sen 4x5g päiväs vai kerralla?

ei ole koska sen voi jättää kokonaan ottamattakin koska ei ole minkäänlaista hyötyä yhtään mihinkään IMO :).

Suositut

Back
Ylös Bottom