GIRYA - nopeutta, voimaa ja kestävyyttä ... ?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Onko kellään kokemuksia tällaisesta treenitavasta? Kaveri käski etsimään tietoa, itse en ollut ikinä ennen kuullutkaan. Ainakin on hintaa painoilla.
hitme.gif

GIRYA - nopeutta, voimaa ja kestävyyttä

Sivuilta taas lainattua:

Keitä olemme?

Martti Nappari
F.A.F personal trainer. Compact-telineen kehittäjä.......Nykyään selkävaivainen "puoli-invalidi"

todella lupaavalta laitteelta kuullostaa. :lol2:

Se bodauslehden juttu ei ole juttu. Se on täysin moraaliton kolmen sivun mainos, jossa Napparin annetaan mainostaa omia tuotteitaan. Taitaa olla Ouramaan kavereita. Tällaiseen Nykypostijournalismiin se Bodaus näyttää olevan menossa. Veikaan, että parin vuoden kuluttua se lehti näyttää samalta kuin Muscular Development - täysin mahdotonta erottaa, että mikä on juttu ja mikä on mainos.

Mutta onko tuollaisesta painosta jossa on kahva mitään hyötyä verrattuna tavalliseen? Kun minun järjen mukaan paljon kätevämpi on nostella tavallisella käsipainoilla kuin tuollaisella mötikällä joka vääntää ranteen mutkalle ja painaa käteen?

ringside sanoi:
Tällaiseen Nykypostijournalismiin se Bodaus näyttää olevan menossa. Veikaan, että parin vuoden kuluttua se lehti näyttää samalta kuin Muscular Development - täysin mahdotonta erottaa, että mikä on juttu ja mikä on mainos.

Peruutinkin just poudarin ja tilasin BK:n

Bronx1984 sanoi:
Sivuilta taas lainattua:

Keitä olemme?

Martti Nappari
F.A.F personal trainer. Compact-telineen kehittäjä.......Nykyään selkävaivainen "puoli-invalidi"

todella lupaavalta laitteelta kuullostaa. :lol2:

Olen itse koittanut tuota laitetta Martilla ja voin sanoa, että menisit sinäkin hiljaiseksi kun koittaisit sitä. Esim. jos laitteella tekee vaikka jotakin rintapunnerrusta(variaatioita löytyy) niin liike on äärimmäisen raskas, jopa sillä omalla painolla ja vaatii vielä erittäin paljon "tukilihaksia" suorituksessa. Eihän tuo laite ole sinänsä kehitetty esim. kehonrakentajalle(tai miksi ei), mutta taatusti toimiva laite, joka kehittää lihaksistoa laaja-alaisesti.

Itse toki en käytä kyseistä laitetta, mutta koittanut siis olen, kuten myös girya-kuulaa.

Mahtava laite esim. taistelulajien harrastajille.

Ai tämä on suomeksi Girya... Englanninkielinen maailma tuntee painot sanalla kettlebell, netistä voi etsiä vaikka kettlebell exercises hakusanoilla tms. Supertraining listalla oli kuukausi pari sitten sanailua aiheesta, jotkut tuntuivat tykkäävän kovastikin. Ei liene mikään ihmevempele spodarille, mutta "funktionaalisen voiman" hankkimiseen suosittelevat.

Bronx1984 sanoi:
Onko kellään kokemuksia tällaisesta treenitavasta? Kaveri käski etsimään tietoa, itse en ollut ikinä ennen kuullutkaan. Ainakin on hintaa painoilla.
hitme.gif

GIRYA - nopeutta, voimaa ja kestävyyttä

No noita liikkeitä voi ihan hyvin kokeilla tarpeeksi painavalla käsipainolla, saa vähän tuntumaa siihen minkälaista on treenata kuulalla. Giryan etu käsipainoon verrattuna on se että paino kohdistuu ikään kuin "suoraan" käteen, saman painoinen käsipaino on ikään kuin kevyempi. Lisäksi kuula mahdollistaa enemmän otteita.

Itte oon silloin tällöin giryaa heilutellut, ja ainakin näin kamppailulajien harrastajan kannalta ihan loistava väline. Ei mikään kehonrakennus väline mutta giryalla on mahdollista tehdä monen näköisiä koko kropan voimaa kehittäviä liikkeitä. Itelläni on suhteita venäjälle mistä noita mötiköitä saa huomattavasti inhimillisempään hintaan, joten oma kuula ei kustantanut paljoakaan. Omien kokemuksien pohjalta suosittelen kaikille ketä kiinostaa kehittää kroppaa monipuoliseksi ja toimivaksi kokonaisuudeksi. ja on muuten ihan loistava välinen jos haluaa kunnon aerobisen rääkin itselleen.

ISO plussa, ranteet ja ote vahvistuu aika nopeasti kun leikkii kuulan kanssa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
hURJA sanoi:
Ai tämä on suomeksi Girya... QUOTE]
:pilkun nussintaa: Suomeksi kahvakuula toi girya on venäjää :/pilkun nussintaa:

Tuo kahvakuula(englanniksi kettlebell) on varmaan hyvä tuollaiseen kestävyys/peruskunto harjoitteluun, mutta maksimivoimaa haluavalle ei varmaan kovin hyvä. Kun kokokin on vakio, niin ei voi sitä painoa lisätä progressiivisesti. JOS käyn joskus käyn Venäjällä :D ja jos siellä on noita vähän inhimillisempään hintaan niin kyllähän niitä pitää tuliaisina tuoda. En siis ole noita kokeillu itse, mutta lukenu ja kuullu niistä ihan hyviä juttuja.

kummajainen sanoi:
JOS käyn joskus käyn Venäjällä :D ja jos siellä on noita vähän inhimillisempään hintaan niin kyllähän niitä pitää tuliaisina tuoda. .
Muistelisin että omasta kuulastani maksoin suurin piirtein puolet vähemmän kuin mitä noista pyydetään täällä suomen puolella...

Girya kuula

Löytyykö pääkaupunkiseudulta jotain putiikkia, josta voisi tuollaisen kuulan hakea?

Haluan hipelöidä kuulaa ennen ostopäätöstä. :hyper:

On tota Giryaa tullut testattua ja rasittaahan se erilailla lihaksia. Ihan ok väline himaan. Ei varsinaisesti mikään bodarin vehje, mutta "toiminnallisen lihaksen" hakijalle saattaa olla hyvinkin tehokas...

miulla on tommonen kahvakuula, olisko 16kg, ei tosissaan korvaa salitreeniä mutta oiva lisä. Paskalla ilmalla esim ko ei viitti ulos lähtee niin heiluttelee tolla semmosta etuheilahdusta(olisko oikee termi), niin keuhkot ja sydän huutaa muutaman minuutin päästä hoosiannaa myös aamualenkkejä oon tolla korvannu. Mielestäni hapenottokyky parantunut huimasti ja keskivartalon voima myös.

Onkohan jollain Joensuun salilla mahdollisuutta kokeilla tuota Girya-kuulaa? Isäntä harrastaa noita taistelulajeja, niin kuulemma siihen olisi hyvä. Suunnitteli ostavansa oman, mutta suosittelin kokeilemaan ensin, paikka vaan puuttuu.

Joensuun giryan kokeilu mahdollisuuksista en tiiä, mutta laita ukkos kokeilemaan giryalla tehtäviä liikkeitä käsipainolla. Käsipainolla saa jonkinlaista tuntumaa miten ne liikkeet toimiin, ja pääsee lähimmäksi kuulan tuntumaa. Kuulaa antaa kyllä hiukka erillaisen vastuksen ja useampia mahdollisuuksia varioida liikeitä, vaikea kuvailla mutta 24 kiloa voi tuntua kovin erillaiselta kun se laitetaan kuulan muotoon.

Ittekin kamppailulajeja harrastelevana uskallan suositella :thumbs:

Bronx1984 sanoi:
"Muista painoista poiketen tätä giryaa voidaan surutta heittää" :nolo:

Voin kuvitella, kuinka Mikkelin Sport Forumin alakerrassa tenniksenpelaajat kääntyvät katsomaan monttu auki yläkerran punttisalilta lasiseinän läpi räjähtävää kuulaa... :lol2:

Heittää voi myös vahingossa, ei hyvä vehje salille jossa on muitakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom