GIRYA - nopeutta, voimaa ja kestävyyttä ... ?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
On kyllä kiva treenata noilla. Jos olet ajatellut tilata niin suosittelen Wrangen kuulia, hyvä, mukavan paksu ja varsinkin tarpeeksi leveä ja aika sileä kahva. Musta aika täydellinen ja olen todella tyytyväinen. En tiedä miten kestää tiputtelua mutta itse en ikinä tule heittelemään joten minuun se ei vaikuta.

Itsekin olen noihin hurahtanut, nyt 3 viikkoa kuulan omistanut. Ensimmäinen kuula oli 12-kiloinen kun halvalla sain, mutta aivan liian kevyt.

Pari uutta tilaukseen, 2x 16kg. Heti tuli ohjelmasta rankka, 15 minuutissa saa itsensä loppuun. Treenaaminen noilla on hauskaa, ja löytää itsestään joka aamu uusia kipeitä lihaksia.

Täytyy vain noihin yhden käden heilautuksiin ym. ostaa jo isompaa kuulaa :)

Kaveri on Venäjällä keikkahommissa, ja ajattelin pyytää häntä katsomaan, löytyisikö sieltä kahvakuulia. Ovat ilmeisesti rajan takana halvempia kuin Suomessa. Onko kellään kokemuksia itänaapurilta ostetuista kahvakuulista? Itse haluaisin tehdä kuulilla myös heittoharjoituksia, joten niiden pitäisi kaiketi olla lujateräksestä valmistettuja. Mitenköhän kahvakuulien laadusta voisi varmistua, onko olemassa jotain standardeja, jotka ostajan pitäisi tarkistaa? Miten esimerkiksi lujateräs kirjoitetaan kyrillisillä aakkosilla?

Venäjän kuulat ovat noin 50% suomen hinnoista. Kuulat ovat hyviä, pintaviimeistelyssä vähän parantamisen varaa. Ei niissä kuitenkaan mitään teräviä kulmia ole. Jos on mahdollista sieltä hankkia, niin suosittelen. Kuulien hinnat on nousseet Suomessa aika kovasti.

Oon aatellu tollasen kuulan hommatta, mut mietin et pystyyks noil tosiaan treenaa kunnolla ihan vaik kerrostaloasunnos ilman että lattiat jytisee ja parketit menee paskaks? :)

Oon aatellu tollasen kuulan hommatta, mut mietin et pystyyks noil tosiaan treenaa kunnolla ihan vaik kerrostaloasunnos ilman että lattiat jytisee ja parketit menee paskaks? :)

Kyllähän noilla voi ihan kerrostalossakin treenailla. Eihän noissa treeneissa tuota kuulaa yleensä maahan/lattiaan kolisteta.

Heittohommelit sitten ihan erikseen ulkona jos sellaisia haluaa tehdä.

Itse olen tehnyt lähinnä käsipainoilla vastaavan tyyppisiä harjoituksia, mitä noilla kahvakuulilla yleensä tehdään. Hyvää aerobista harjoitusta mielestäni, koska koko ajan joutuu ponnistelemaan eri tavalla kuin esim. juoksulenkillä. Vastaa aika paljon sellaista pystypainityyppistä ärsytystä, jossa joutuu pinnistämään.

Hemmetin hyvää treeniä saanut noilla kuulilla. Aloitin kuulailuni lokakuussa 2007. Ensimmäinen kuula oli 16kg, sillä pääsi hyvään alkuun. Nyt löytyy jo 12,16 ja 20kg kuulat. Seuraavaksi varmaan hankkimassa toisen 16kg kuulan niin saa lisää elementtiä treenaamiseen.

Kesällä yllättävän mukava treenata pihalla. Tosiaan tietää jotain tehneensä, kun näillä kuulilla heiluttelee sen 3-4 kertaa viikossa. Onkos tällä palstalla oikein lajiin vihkiytyneitä? Itsestä tuntuu, että aina oppii jotain uutta lajista ja melko monipuolisena voinkin pitää giryan kanssa heilumista.

Tosiaan on kyllä loistavaa treeniä tullut kuulan kanssa. Oma kokemus on parin kuukauden mittainen ja olen jo täysin menettänyt sieluni tähän touhuun. Tuntuu vain että liikkeitä on 1000 erilaista ja jokaista tekisi mieli kokeilla. Mutta mennään toistaiseksi perusjutuilla.

Sen verran haluaisin kysyä että kun tällä hetkellä omistan 16 kg giryan ja se tuntuu joissain liikkeissä jo vähän kevyeltä, niin onko yleispätevää sääntöä kuinka iso möhkäle kannattaisi ostaa seuraavaks? Eli käytännössä 20 kg tai 24 kg tulis kysymykseen.

Mun mielestä järetöntä ostaa noita kuulia omaks. Ite ainakin tarviin niin montaa eri kokoista kuulaa reenissä, että niihin menisi omaisuus.
Normaalissa treenissä tarviin 12-32 kg pareittain, ja siitä ylös päin yksittäisiä 42 kg asti

Jos pystyt vetelemään tempausta nyt tuolla 16 kilolla niin ostele vaan 8 kiloa isompaa aina. Voit aloitella etuheiluttelulla, siirtyä riveen ja taas lopuksi tempaukseen ja sitten taas uutta kuulaa. Näin mä ite olen tuon tehnyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mun mielestä järetöntä ostaa noita kuulia omaks. Ite ainakin tarviin niin montaa eri kokoista kuulaa reenissä, että niihin menisi omaisuus.
Normaalissa treenissä tarviin 12-32 kg pareittain, ja siitä ylös päin yksittäisiä 42 kg asti

Noh kuulat nyt on lähes ikuisia. Jos perus murkula maksaa sen ~ 70€, niin eiköhän noita voi muutaman hankkia.Kaupaksikin menevät jos jostain syystä sattuisi kyllästymään.
Salikorttikin kun maksaa sen 70€=>/kk. Täällä meilläpäin, kun ei oikein löydy saleilta noita kuulia.Kivahan se on näin kesäaikaan pihalla heilutella.

En kyllä jaksa uskoa siihenkään että, 42kg kuula olisi heti ensi viikolla itselleni jotenkin kevyt.

Kuulien hommaamista suosittelisin. Todella hauskaa vaihtelua treeneihin ja tuo ainakin allekirjoittaneelle tehoa tukeviin, syviin lihaksiin. Näitä tahtoo varsinkin koneilla treenatessa olla aavistuksen vaikea kurittaa, mutta kuulilla nekin saavat runtua.

Onneksi omalta salilta kuulia löytyy, joten itselle ei ole tarvinnut hankkia.

Menee niin älyttömäksi googlettamiseksi, eikä sekään ehkä tulosta tuota, että kysynpä täällä:

Ostoslistalla olisi 20 tai 24-kiloinen kahvakuula. Mistä tällaisen saisi suht. edullisesti ja pyöreällä kahvalla? Vuoripexillä on lähes pelkästään noita kulmikkaita kahvoja, pari hassua eripainoista löytyy pyöreänä, 16 ja 20-kiloiset. Tuo 24 olisi nyt mieluummin hankintalistalla.

Menee niin älyttömäksi googlettamiseksi, eikä sekään ehkä tulosta tuota, että kysynpä täällä:

Ostoslistalla olisi 20 tai 24-kiloinen kahvakuula. Mistä tällaisen saisi suht. edullisesti ja pyöreällä kahvalla? Vuoripexillä on lähes pelkästään noita kulmikkaita kahvoja, pari hassua eripainoista löytyy pyöreänä, 16 ja 20-kiloiset. Tuo 24 olisi nyt mieluummin hankintalistalla.

Oletko kokeillut girya hakusanalla?
esim. http://www.harjoittelu.net/basic-girya/p/224

Omasta mielestäni on hassua ja vailla todellisuusperää, että tätä Giryaa on lähdetty kamppailulajien kautta mainostamaan ja annettu ymmärtää että kyseisten lajien harrastajat kyseistä pallukkaa innolla heittelevät. Luulisi, että vastaava laite olisi ollut jossain (kilpa)kamppailu-urheiluporukoilla käytössä jos siitä todellista suorituskykyä lisäävää hyötyä olisi.
Toki funktionaaliseen harjoitteluun kamppailulajeja harrastavalle se on varmasti aivan loistava apuväline muun harjoittelun tueksi aivan samalla tavalla kuin vaikkapa golfaajalle tai tenniksen pelaajalle. Itsekin olen nähnyt eräässä vanhassa okinawalaisen karaten näytöksessä vastaavaa epäkeskopainoa käytettävän, mutta tosiaan mitään muitakaan "old school" harjoitusmenetelmiä ei enää järin laajalti harrasteta paitsi erikseen niitä vaalivissa piireissä.
huh, huh. Olipahan vuodatusta. ja lajivoimaa muuten hankitaan lajisuorituksia tai niiden osia tekemällä...

Näyttipä olevan Fedor Emelianenkon treeni paikan nurkassa kuulat.Myös lekalla treenailee.Ja hän nyt kuitenkin kamppailu puolella aika kova nimi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom