Georgia hyökkää Etelä-Ossetiaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Omasta mielestä tässä ei ole väitetty että venäläisillä ois ollu täys oikeus lähteä georgiaan, vaan että ei jenkeillä sen isompaa oikeuttaa ollu irakiin lähteä ku venäläisillä georgiaan. Eli ei tarvitse provota koko ajan tolla kun antaa kritiikkiä jenkkien reissuista.
Tai itse olen näin ainakin ilmottanut mielipiteeni.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Venäjän sota on varmasti normaalin kansan keskuudessa tuomitumpaa, koska monille ihmisille Georgia on täysin tuntematon valtio. Ja siintä syystä sitä pidetään ns. viattomana,
koska ei tiedetä mitä se on tehnyt ja mitä ei.

USA:n Irakin sodan syy taas oli lähes kaikille täysin tiedossa ja kiitos USA:n propagandan he saivat meidät ajattelemaan Arabit=Terroristija. Mikä tekee hyökkäyksestä Lähi-Idän maahan/maihin sallitumpaa.
Samaan aikaan terroristit tekee iskuja eripuolille Eurooppaa(esim. Madrid, Lontoo) jolloin Euroopan maat eivät ole niin kiinnostuneita torumaan USA:ta, koska haluavat itsekin "terrorismin vastaista sotaa".
 
Eli ei tarvitse provota koko ajan tolla kun antaa kritiikkiä jenkkien reissuista.
Tai itse olen näin ainakin ilmottanut mielipiteeni.

Mielestäni "kritiikin antaminen" jenkkien reissusta tai siihen viittaaminen tässä keskustelussa on jo itsestään provokaatio.
 
Venäjän sota on varmasti normaalin kansan keskuudessa tuomitumpaa, koska monille ihmisille Georgia on täysin tuntematon valtio. Ja siintä syystä sitä pidetään ns. viattomana,
koska ei tiedetä mitä se on tehnyt ja mitä ei.

USA:n Irakin sodan syy taas oli lähes kaikille täysin tiedossa ja kiitos USA:n propagandan he saivat meidät ajattelemaan Arabit=Terroristija. Mikä tekee hyökkäyksestä Lähi-Idän maahan/maihin sallitumpaa.
Samaan aikaan terroristit tekee iskuja eripuolille Eurooppaa(esim. Madrid, Lontoo) jolloin Euroopan maat eivät ole niin kiinnostuneita torumaan USA:ta, koska haluavat itsekin "terrorismin vastaista sotaa".

Sota terrorismia vastaan on sinänsä hyväksytympää kuin sota Georgiaa vastaan koska tänäkin päivänä ihmisiä kuolee kymmenittäin ellei sadottain terrori-iskuissa eri puolella maapalloa.
 
Sota terrorismia vastaan on sinänsä hyväksytympää kuin sota Georgiaa vastaan koska tänäkin päivänä ihmisiä kuolee kymmenittäin ellei sadottain terrori-iskuissa eri puolella maapalloa.

Kymmenittäin ellei sadoittain? Ja se oikeuttaa tappamaan miljoona ihmistä Irakissa:eek:
 
Noh noh. Jenkit teki virheen hyökätessään Irakiin, koska venäläisillä on nyt vapaammat kädet mellastaa. Sinänsähän se on meidän kakkien kannalta hyvä, että öljynsaanti pyritään turvaamaan - myös täällä Euroopassa.
 
Kymmenittäin ellei sadoittain? Ja se oikeuttaa tappamaan miljoona ihmistä Irakissa:eek:

Oliko tuo kysymys?

Ja jenkkien toimet ovat vaikuttaneet sen vähenemiseen? Not.

Se on hyvä että meillä on täälä sun kaltaisia jotka tietävät tähänkin vastauksen.
 
Luuletko oikeasti että jenkit saa joskus kitkettyä terrorismin pois kokonaan? Terroristit vaan innostuu mitä enemmän niita ärsyttää, hetkellisesti saattaa iskut yms. vähentyä. Mutta kyllä ne taas riemastuu joku kaunis päivä oikein kunnolla.
 
Luuletko oikeasti että jenkit saa joskus kitkettyä terrorismin pois kokonaan? Terroristit vaan innostuu mitä enemmän niita ärsyttää, hetkellisesti saattaa iskut yms. vähentyä. Mutta kyllä ne taas riemastuu joku kaunis päivä oikein kunnolla.

Luuletko oikeasti että terrorismin vastainen sota lisää terrorismiä? Jos näin on niin mitä ehdottaisit ratkaisuksi?

Ja katson tarpeettomaksi vastata esittämääsi kysymykseen.
 
Millä tavalla v. 1918 sisällissota oli oleellinen osa Suomen itsenäistymisprosessia?
Se oli seurausta Suomen itsenäistymisestä, ja punaisten pyrkimyksenä oli liittää Suomi takaisin osaksi Venäjää (Neuvostoliittoa).
 
Kyllä minäkin joskus lukiossa olin ehdottomasti Irakin sotaa vastaan, mutta erään nimeltä mainitsemattoman intendentuurin käytyäni ja vallitsevien realiteettien ymmärtämisen jälkeen olen alkanut ajatella että suurvalloista hyväksyn mieluiten Yhdysvallat maailmanpoliisiksi ja tankkaan jatkossakin autoni. Pidän myös ajatuksesta että huumeiden liikennöinti etelä-amerikasta ja lähi-idän suunnalta on tehty vaikeammaksi.
 
Sota terrorismia vastaan on sinänsä hyväksytympää kuin sota Georgiaa vastaan koska tänäkin päivänä ihmisiä kuolee kymmenittäin ellei sadottain terrori-iskuissa eri puolella maapalloa.
Siis ihmisten sieppaaminen laittomasti muiden maiden maaperältä ja vieminen kidutusleireille määräämättömän pitkäksi ajaksi ilman oikeudenkäyntiä on hyväksyttävää, koska yhdysvaltoihin on kohdistettu yksi(!) terrori-isku vuonna 2001?
 
Siis ihmisten sieppaaminen laittomasti muiden maiden maaperältä ja vieminen kidutusleireille määräämättömän pitkäksi ajaksi ilman oikeudenkäyntiä on hyväksyttävää, koska yhdysvaltoihin on kohdistettu yksi(!) terrori-isku vuonna 2001?

Voitko kirjoittaa vielä vähän vääristyneemmän tulkinnan kommentistani ja vielä siitä asteen verran johdattelevamman kysymyksen minulle kuin yllä oleva jo on?
 
Voitko kirjoittaa vielä vähän vääristyneemmän tulkinnan kommentistani ja vielä siitä asteen verran johdattelevamman kysymyksen minulle kuin yllä oleva jo on?
Ainahan tämä menee siihen, että ryssien tekosia aletaan selitellä USA:n tekosilla.
En mä ainakaan mitään selittele. Toi sota terrorismia vastaan on vaan jo käsitteenä niin absurdi, että siihen halusin puuttua.
 
Noh karjalaisten oli pakko lähteä pois kotoaan, osseettien ei tarvitse lähteä, mutta turha kuvitella että voisivat muka perustaa jonkun oman valtionsa toisen valtion alueelle. Ei tulla idiootteja varmasti ole asiaa selvittämässä, mutta jokainen näistä toimijoista ajaa omaa etuaan ja minusta Georgian asia on legimitiivein näistä.

Ahvenanmaa itseasiassa vertautuu jotenkin tuohon, mutta enivei oletko sitä mieltä, että Venäjä voi pitää sotilaitaan Georgiaan kuuluvalla alueella, ilman Georgian suostumusta?
Mä olen esittänyt kantani sopimuksen voimassaolosta ja siitä, että sitä ei voi mielestäni purkaa yksipuolisesti jos siltä vaan tuntuu (ja sen jälkeen hyökätä rauhanturvatulle alueelle, myös rauhanturvaajien kimppuun). Siinä ei vaan olisi mitään järkeä ja usein noissa sopimuksissa joku järki löytyy.

Olen itseasiassa aika pitkälti samaa mieltä Ukrainan ex-pressan kanssa, alla hänen lausuntonsa Ukrainalaisessa lehdessä:

---------------------------------

Georgian presidentti Mihail Saakashvili teki Etelä-Ossetialle saman, minkä Venäjän presidentti Boris Jeltsin teki Tshetshenialle, kertoi Ukrainan ex-presidentti Leonid Kravtshuk ukrainalaisen Den´ -sanomalehden haastattelussa.

- Yritän tarkastella kaikkea mahdollisimman puolueettomasti ja olen nyt varma siitä, että Saakashvili on toistanut Etelä-Ossetiassa lähes identtisesti sen, minkä Jeltsin teki aikoinaan Tshetsheniassa, Kravtshuk kertoi.

- On perustavanlaatuisia rauhanprinsiippejä: Me emme hyväksy, että maan alueellista eheyttä rikotaan. Me emme hyväksy myöskään sitä, että joku toinen sekaantuu maan sisäisiin asioihin ja kertoo, miten siellä pitäisi toimia. Tämän lisäksi me kuitenkin samalla vastustamme kategorisesti sitä, että alueellisen eheyden ongelmia ratkotaan sotimalla, Kravtshuk täsmentää.

- Jos haluat, että kansalaisesi ovat sinulle uskollisia ja jos he eivät sitä itse halua, niin ratkaisu ei ole kansalaisten tappaminen, Kertoi Leonid Kravtshuk.

- Tässä tapauksessa sodan aloittaja ei ollut kukaan muu kuin Georgian presidentti. Venäjä toimi asiassa kieltämättä liioitellusti ja sen ei olisi pitänyt aloittaa suurimittaista sotilasoperaatiota maassa. Toisaalta Venäjä, joka toteutti alueella rauhanturvaamistehtävää, käytti statustaan hyväksi voimansa näyttämiseksi Kaukasuksella, Kravtshuk korosti.

Ukrainan ex-presidentti Leonid Kravtshuk muistutti, että Venäjä on sekä Jeltsinin, Putinin että Medvedevikin aikana muistuttanut, että sillä on intressejä Kaukasuksella, uutisoi venäläinen uutistoimisto Rosbalt ukrainalaislehteä siteeraten.

-------------------------------------------

Eli tilanne on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen.
 
En mä ainakaan mitään selittele. Toi sota terrorismia vastaan on vaan jo käsitteenä niin absurdi, että siihen halusin puuttua.

Voitko vielä tarkentaa mikä siitä mielestäsi tekee absurdin?
 
Tottakai, kun ryssien teoista tehdään aina kauhea haloo, vaikka suurin paskaläpi loytyykin toisesta ilmansuunnasta, venäjän tullessa vanavedessä.

Sanon nyt tämän viimeisen kerran:

Mua ei se amerikkalaisten häärääminen niin paljoa haittaa, koska ne ei ikinä tule hääräämään Suomeen. Ryssä on tullut aina ja tulee edelleen. Milloin? Sitä en tiedä.

Onko tällainen "pieni" ero nähtävissä paskaryssän ja USA:n välillä ihan muillakin suomalaisten lasien läpi katsottuna?
 
Back
Ylös Bottom