Gastroskopia, hui!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no hyvä että täällä oli tosta pallosta faktaa. muuten ois taas syytetty paskanpuhujaksi ja ois hirvee työ ollu alkaan tonkiin että mistä sen tiedon luin :D

Klo 15:10 olis gastroskopia tänään. jännittää melko reilusti. toivottavasti menee suht helposti. pari pahoinvointi lääkettä nappasin aamulla kun heräsin, saa nähdä onko hyötyä noista tota ajatellen. palataan asiaan kolmen jälkeen niin kerron miten meni ;)

Ottakaa homma miehuus/naiseuskokeena ... kyllä mun mielestä näissä hommissa se mikä ei tapa, vahvistaa! :D

Mulla mätäni aikoinaan hammas, ja viivyttelin lääkäriin menon kanssa. Oli niin pahasti ien tulehtunut etteivät saaneet puuduksiin. Porasivat puolet hampaasta helvettiin. Kyyneleet valuivat silmistä ja tärisin tuolissa, mutta sen kokemuksen jälkeen muutuin jollain tasolla kestävämpään/rohkeampaan suuntaan.

Rohkeasti vaan kurimukseen!

thohoho. tähystys tehty, ei vatsahaavaa.
kokemuksena aivan perseestä. tosiaan ei puudutuksia, ei rauhoittavia, vain letkua mahaan ja tiukkaa rykimistä se 5-7min mitä se kesti. limaa irtos hyvin, onneks juuri muuta ei suusta tullut pihalle. kyyneleet valu silmistä. hyhhyh, hirveetä touhua kuitenkin. kyllä ton kerran tekee mutta ei mielellään usein :)

Ensi viikon tiistaina gastroskopia Tikkurilan Mehiläisessä :evil:

Jippii! :urjo:

Menihän se neitsyys sitten viimmein tässäkin :D
Todella epämiellyttävä kokemus taas vähään aikaan. Eniten oksetti sen putken liikkuminen kokeen aikana, vaikka kurkun päähän suihkutettiin jotain puudutetta.

Mitään ei onneksi löytynyt, vaikka itse jo kuvittelin vaikka mitä, tosin koepalojen tutkimisessa menee vielä se 10 päivää. Paksu suoli ilmeisesti vain ärtynyt liiasta kahvin juonnista.

Tälle kokeelle annan :1:
Sen yhden tähden annan vain sen takia, että auttamassa oli kivan näköinen hoitsu ;)

Mites tuo koepalojen ronkkiminen tapahtuu? Minkä kokoista palaa sieltä revitään? Tuntuuko se jossain vai onko siinä vaiheessa ajatukset kokonaan siinä kurkkuun uppoavassa letkussa...?

Mites tuo koepalojen ronkkiminen tapahtuu? Minkä kokoista palaa sieltä revitään? Tuntuuko se jossain vai onko siinä vaiheessa ajatukset kokonaan siinä kurkkuun uppoavassa letkussa...?

Semmosella pirun ohuella ronkkijalla, joka menee siitä tähystysletkun putkessa. Palat on semmosia nuppineulanpään kokoisia. Ei pitäs tuntua, suolessa ei ole pahemmin sellaista tuntoaistia.. olen nähnyt mooooooonta skopiaa, yhdessäkään ei ole valittanut potilas koepalan otosta..

Semmosella pirun ohuella ronkkijalla, joka menee siitä tähystysletkun putkessa. Palat on semmosia nuppineulanpään kokoisia. Ei pitäs tuntua, suolessa ei ole pahemmin sellaista tuntoaistia.. olen nähnyt mooooooonta skopiaa, yhdessäkään ei ole valittanut potilas koepalan otosta..

Kyllä sen nykäisyn tuntee, mutta se ei satu yhtään.

Hyi helev...! Tieto lisää tuskaa. Jos mulla ois tuollasia ni en todellakaan haluais tietää tai ainakaan nähdä :urjo: Yäk, niitä ei pääsis karkuun edes juoksemalla. Mä luulen, että mulla napsahtais aika pahasti. Hoitoon joutuisin, kun yrittäisin tehdä omatoimisesti ruumiinavausta.

Tiedänpä ainakin miltä rukoilisin suojelusta tänä iltana, jos rukoilisin.

Niijoo, mulle on muuten tehty tuo tähystys. Oksentamiskammoisen ihmisen elämän huippuhetkiä sanoisin :rolleyes: Pelkään yökkimistä, niin en sitten yökkinyt kirveelläkään. Lääkärit kehui ihan ihmeissään, että melkoista kurkun hallintaa. Jepjep :D

Lis. Ja jos joku on vielä tähystykseen menossa, niin voin sanoa että ei se oo ollenkaan niin paha kuin miltä kuulostaa. Kannattaa vaan yrittää rentoutua.

Mulle tehtiin vuosia sitten. Kyllä siinä yökkäysreaktio tuli monta kertaa, mutta letkun liikuttelu ei tuntunut sen pahemmalta. Multa otettiin näytteitä vatsan limakalvolta, se pikkuisen nipisti mutta ei ollut kivuliasta. Operaatio on kuitenkin nopeasti ohi ja pian sen jälkeen pystyi jo juomaan ja illemmalla syömään. Kurkku on kipeenä pari päivää.

** voimahali **

Täytyypä todeta, että on perseestä koko tutkimus. Omalla kohdalla siitä ei ole edes ollut mitään hyötyä, vaikka kolme kertaa jo käynyt. Tekee sen vieläkin ärsyttävämmäksi. En ole oppinut nauttimaan.

Voisi jotenkin kuvitella, että ihminen tottuu asioihin elämässään, mutta tässä ei ole ainakaan omalla kohdallani käynyt niin. Nimittäin on tuntunut pahenevan vain kerta kerralta! Kaipa se jokin asenneongelma myös osaltaan on. Kaikkein ikävintä siinä on omasta mielestäni se alku, kun se letku nyt ei kuitenkaan mitään ihan siiman luokkaa ole. Siinä niitä oksennusrefleksejä tulee ja itellä niitä on myös tullu sen jälkeen koko tutkmuksen ajan paljon. Toinen mikä siitä tekee ikävän, on ehkä se tukehtumisen tunne tai tunne siitä, että on voimaton taistelemaan vastaan. On tavallaan kädet sidottuina (alistettuna) ja se tunne voi ehkä muistuttaa jotakin ahtaanpaikankammoa. Eli lyhyesti voisi sanoa näin: Tuo tutkimus ei ole fyysisesti kivulias, mutta se on henkisesti ahdistava.

Minun mielestä olisi hyvä, jos noihin saataisiin vakiona kaksi kaunista naista (tai miksei kokonaista piiriä pyörimään hula vanteineen ja samboineen) seisomaan vierelle ja silittelemään. Ekassa tutkimuksessa se taisi auttaa todella paljon, kun oli seksikäs nainen hymyilemässä ja silittämässä poskelle. Melkein oli sen takia jopa miellyttävä kokemus (tuntui jopa tutkimuksen aikana välillä todella hyvältä!) ja hymyilin jälkeenpäin :)

Olen kyllä vähän niin ajatellut, että jos neljännen kerran menen, niin varaan ajan perjantai-illalle ja otan sen viihteellä :D Eli tuhdit bentsolataukset ja mahdollisesti jotakin euforisoivaa analgeettia kyytipojaksi. Tiedän jo mitä se on, eikä kiinnosta yhtään kokea uudestaan, ellei sitten saada niitä naisia sinne...

ei helvetti... luin ekan sivun spiikit ja enempää ei kyenny. Mulla ois edessä toi sama onnenhetki, mut nyt alkoi jotenkin ajatus karhentamaan mieltä. Lekuri sanoi et se on ihan piis of keik, jos on asialliset hoitsut mukana. Kuulemma mun aikoinaan kokemani virtsarakontähystys on paljon tuskallisempi (ja joo, ei sitä enää ikinä!!!).
Joka tapauksessa tässä mietin, että oon nyt 2vkoa ollut gluteenittomalla ja ekan viikon jälkeen jo alkoi vointi tasoittua. Mulla on siis pakki sekaisin, mut lisäksi noita imeytymishäiriöitä, ja iho tuppaa menemään rikki, yms.

Mitä sillä on oikeestaan edes väliä tehdäänkö varsinainen keliakia-diagnoosi, jos kerran ruokavalio toimii mulla niin sehän se on pääasia. Ei sitä että mua mitenkään kauhistuttais mennä gastroskopiaan..... :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom