Galluppia unihäiriöistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

Hippa

Okkapukku.
VIP
Onko sinulla unihäiriö? Miten se ilmenee? Kauan se on ollut? Häiritseekö elämää? Jos häiritsee, miten? Miten toimit unihäiriösi kanssa? Lääkitystä? Unihygieniaa? Omia jippoja? Muuta oleellista?

Aika harvinaisia on ainaki omalla kohdalla unihäiriöt. Kerran kuussa ehkä tulee rullattua lakanoita ja mietittyä tärkeitä asioita. Yleensä tuonlaiseen unettomuuteen liittyy perustason vitutus. Uni tullee lopulta joskus 0400 jälkeen. Mitään erikoiskeinoja tai muita näppäinkomentoja ;) ei tuu käyteltyä.

Kyllä todellakin on unihäiriö... Vaikea saada iltasin unta.. nukun vähän ja heräilen. Siitä seuraa vitutus maximus / olo ettei jaksais treenata. :curs:

Ollu jonkinasteinen unihäiriö varmaanki jo ekalta luokalta asti. Ikinä en suostunu menee nukkuu. Nykyään valvon yöt ja harvoin nukun edes 6h. Harvoin tosin olen sit päivällä edes väsyny, ehkä aamut ovat pahimmat ku pitää itseasiassa jopa herätä. Viikonloppusin sit univelat pois pitkällä 8h unella. En edes tiedä minkä takia valvon koska usein väsyttääki jo erittäin aikasin silti ei viitti mennä goisaa. Kerron heti jos löydän jotain mikä tehoo tähän "vikaan" :D

ei ole aikasemmin ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa... aivan sama mihin aikaan kävi nukkumaan niin uni tuli max.5min ja nukkumaan pystyi niin kauan kuin itse halusi ilman katkoksia

nyt sitten on ketodietillä alkanut heräilemään n.3 tunnin välein useimmiten ilman syytä (joskus tosin nestemäärä kusettaa)... uni siis tulee silloin kun haluan mutta toi pätkiminen vituttaa

Keskiviikkoisin on kovin treeni, joten huomenna on taas pieniä univaikeuksia edessä. Yleensä olen väsynyt joskus 22, mutta kun ei silloin jaksa mennä nukkumaan. Seuraavan kerran uni tulee silmään joskus 2-3 aikoihin yöllä.

Univaikeuksia on pukannut viime talvesta lähtien. Ei meinaa tulla uni silmään ja sitä katselee kattoa vielä klo 03. Usein tulee myös herättyä keskellä yötä. Nykyään on herätessä kaikki neljä raajaa puutuneet. Pitää varmaan vierailla kiropraktikolla. Nykyään kestää lähes poikkeuksetta vähintään pari tuntia sänkyyn menosta ennenkuin uni tulee. Lukemisella väsytän itseni usein aivan piippuun, mutta sekään ei aina auta. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Kyllähän sitä välillä on vaikea saada unenpäästä kiinni kun elämä on näin epäsäännöllistä. Eipä mulla mitään pahaa ongelmaa onneksi ole.

no yöllä joskus 1 - 3 aikaa nukkuun, yleensä lomalla, eli joka päivä, ja aamulla herätys 6.30 - 11...viime yönäkin nukkuun kahelta, herätys noin 6. 45 ja nyt ei väsytä yhtään...en sitte tiä onko tää unihäiriö mut sama se

Joskus on ollut nukahtamisvaikeuksia. Pyörin sängyssä monta tuntia vaikka väsytti. Lääkärilta hain reseptin nukahtamislääkkeisiin, otin muutamana iltana ja sen jälkeen rupes nuhkahteleen ilman pilleriäkin..

Originally posted by Marek
Lääkärilta hain reseptin nukahtamislääkkeisiin, otin muutamana iltana ja sen jälkeen rupes nuhkahteleen ilman pilleriäkin..

Kas, kerrankin joku joka käyttää näitä lääkkeitä kuten niitä olisi tarkoitus käyttää, tai paremminkin kuten niiden olisi tarkoitus toimia. :)

Mulla ei unihäiriötä oo, mitä nyt unirytmi on aika syvältä näin lomalla, 2-3 aikaan nukkumaan ja herään aina 12:sta, ennen ei oikein itseään saa ylös. Kello usein soi 08:00 tai vastaavaa, mutta sitä tulee hakattua "torkkua" puhelimeen kahteentoista asti. :)

Eilen yöllä 7 aikaan koitin nukkua... ei tullu mitään... valvon vieläkin samaa putkee ja kello on 3... ihme homma ei väsytä ees :confused:

Ikävä kyllä.

Nukahtaminen yleensä vielä jotenkuten onnistuu, mutta herään ainakin 2 kertaa yössä. Siis joka yö. Ja harvoinpa tulee edes nukuttua 6 tuntia enempää, kun jo 04.30 aamulla pitää nousta.

Ja väsyttää yleensä muutenkin pirusti. Puhelin asiasta lekurillekin viime talvena ja otettiin kaikki mahdolliset veri/muut testit. Missään ei ollut mitään vikaa(onneksi).

Uni/nukahtamislääkkeitä en vielä oikein ole halunnut ottaa, mutta pitänee kohta harkita sitäkin uudelleen.

Pitemmän päälle aikas vittumainen juttu meinaan...

Itsellä oli viime syksynä sattuneista syistä ajanjakso millon en reenannu mitään pitkään aikaan. Siihen kun ynnätään erittäin v*ttumainen ja mieltä ressaava duuni (kotonakin funtsas koko ajan duuneja ja miten ne saa ajoissa klaarattua jne.) ja se saatanan monitorin tuijotus josta tulee pää kipeeks ja silmiä alkaa särkeen niin siinähän se oli. Oli pitkään ku tein niin et lauantaina ajoissa aloitetut ryyppyreissut jonkun kaverin kans oli ainoot päivät millon ei muistanu ajatella duuniasioita, mutta sit sunnuntai menikin aina torkkuessa ja nukkuessa mikä teki hyvää (ei välttämättä toimi kaikille eikä ole se terveellisin tapa). Viina vanhin lääkkehistä. Mut yleensäkin jos duunipaineet on kovat, niin opettelee suhtautuun siihen mahd. iisisti vaikka mikä olis.

Mut sit olosuhteet helpottu sen verran et aloin vääntäytyyn vaikka väkisin aamuisin puntille, joka arkiaamu. Jos ei punttia niin vaikka kuntopyörää ja kunnolla. Sit kotona ei enää monitorin tuijotusta, varsinkaan ei 2 tuntia ennen unta, vaan ehkä pari tuntia telkkaria (mulle unilääkettä) ja nukahdin joka ikinen ilta kuin pieni lapsi. Tästä aamureenistä olen pitänyt kiinni siitä asti enkä siitä aio luopua. Iltareenistä jää niin kova syke ja kortisolitasot jotenkin päälle moneks tunniks iltamyöhään.

Toinen asia mikä vaikuttaa paljon mulle, on se että jos mahdollista niin viilentää kämppää sen verran että uni tulee. Monet nukkuu talvellakin niin saatanan lämpösessä etten mä pysty nukkumaan semmosessa. Ja jos mahdollista, pyydä emännältä vähän suuhoitoa niin alkaa ramaseen.

Ja nälkäsenähän ei nuku hullukaan. Murua rinann alle sopivasti.

Opiskeluaikana välillä tuli stressattua jonkun tentin tms. takia, eikä uni tahtonut millään tulla silmään kun vain kelasi sitä samaa juttua edestakaisin. Jossain vaiheessa keksin ottaa ryypyn ja toisenkin, jollei eka auttanut. Tämä rentoutti oikeastaan aina sen verran, että pääsi nukkumaankin.

Duunissaoloaikana en ole tuohon juuri joutunut turvautumaan, kun olen pakottanut itseni unohtamaan työasiat aina kun työpaikalta lähden. Aina se ei ole helppoa, mutta onnistuu kyllä. Täytyy vain muistaa, ettei maailma tule valmiiksi vaikka kuinka rypistelisit.

Päinvastainen ongelma: kun menen sänkyyn on tosi vaikea pysyä hereillä edes viittä minuuttia. Tää on ongelma kun tosta alkaa se aika kun vois olla kullan kanssa rauhassa kahden. ZZzzzzz....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom