Originally posted by Iivili
No jos on 100% massameininki, niin ei kai siinä murot haittaa, mutta puuro tai puurohiutaleet silteensä on tod.näk. kumminkin parempi vaihtoehto. Entäs aamupalaksi vaikka puuro, jonka kanssa sitten esim. protskujuoma, rahkaa tai raejuustoo? Tai kuuluisa Tomi77:n rahkahässäkkä?![]()
Ootko muuten tarkasti kattonu muropaketin ravintosisältöetikettiä ja kohtaa "hiilarit, josta sokereita"? Yleensä kaikissa muroissa (kyllä, myös niissä paljon kuitua sisältävissä vähän paremmissa) on melkoisesti sokeria ja myös suolaa. Mun makuun perus mustikkasoppa on parasta, mutta muutkin menee, mansikka, ruusunmarja ja mitä niitä nyt olikaan. Kokeile, mikä sulle maistuu parhaiten.
Eiköhän tuommosella oliiviöljymäärällä (ja mahd. kalaöljyt) saa hormonitoiminnan ainakin pysymään normaalina ja suonet kunnossa. Mä laitan monesti ihan rypsiöljyä leivän päällekin, niinkuin muistaakseni moni muukin. Hyvää, halpaa ja terveellistä.
Aika vähiin sulla jää unet, ootko aatellu lisätä unen määrää? Ite koetan väen vängällä nukkua vähintään 8 tuntia/vrk, mieluiten enemmän.
Pitäänee siirtyä noihin hiutaleihin aamuisin.. Puuroa en jaksa alkaa joka aamu keittelee (tiedän kokemuksesta =) raejuustoa ja rahkaa vois tietysti harkita. Tuota rahkahässäkkää en ole vielä "uskaltanut" testata :p mutta ehkäpä tänään vois koittaa.
Enpä ole tosiaan katellut sinne muropaketin kylkeen. Tänään vois katella ne arvot mitä ne oikeasti on. Kyllähän niissä tietysti sokeria on mutta se selvinee tänään että minkä verran. Luulenpa että noista keitoista mansikka uppoaa parhaiten mutta testaanpa senkin tänään :hmmm:
Ei tosiaan ole tullut tajuttua että leivän päällekkin vois öljyä laittaa =) noh, pitänee harjoitella tuokin!
Tuota.. unohdin kyllä mainita tuossa että kun herään klo. 4:30 niin syön ja meen takas lepuuttamaan 6:00 asti (mulla on tosi hyvät unen lahjat joten nukahdan miltei heti uudestaan). Joten unta tulee tuossa noin 8 tuntia ja silloin kun seuraavana päivänä ei treenejä niin herään puol 7 ja silloin tulee myös n. 8h ja joskus jopa enemmän! Viikonloppuna sitten nukun n.12h / pvä
:D