Gallup: Kuinka paljon nukut keskimäärin?

Nykyisin 8-11 tuntia, 8 tuntia ei tunnu oikeastaan riittävän... Monta vuotta meni niin, että nukuin 0-7 tuntia jatkuvasti. Nyt sitten lepäilen niitä aiemmassa elämässä kertyneitä univelkoja takaisin. Kantapään kautta olen oppinut unen merkityksen kaikkeen.

Yritän nukkua joka yö 8h, mutta kun noita ongelmia nukuhtamisessa on vähän liiankin paljon ni unet jää yleensä 5-7 tuntiin.

liian vähän

aika erot syö miestä, töitä hyvin eri aikoihin ja se sekoittaa täysin

nyt kun pidin lomaa ja ollut töissä sen jälkeen normaalisti aamusta iltaan niiin nukkuminenkin sujunut jotenkin ok.

wc-reissut kuulu joka yöhön.

loka-joulukuun olin koukussa stilnoctiin ja ilman sitä ei unta tullut vaikka olisi valvonut koko yön, sucks

Vuorotyössä olen, eli joinain yönä en nuku ollenkaan. Päivällä paikkaan sitten n. 8h unilla. Jos ei ole työpäivää, niin helpostikin nukun 10-12h. Vuorokausirytmini vaan on vähän vinksallaan, kun usein nukkumaanmenoaika on jotain 03.

Kyllä se vaan niin tän tyden elimistö huutaa sitä 8 tunnin yöunta, viimeistään viikonloppuna yritän ottaa rästitunteja kiinni.

Olen iltatöissä, joten voi viikollakin välillä nukkua kauemmin, aika usein kuitenkin se aerobinen keskeyttää yöunet, jotta treenirytmi säilyy.:) Tänään olin jo 5.30 stepperillä.heh..:cool:

Viikolla 5-7 tuntia, viikonloppusin pari tuntia kauemmin. Yritän mennä ajoissa nukkumaan mutta sitten pyörin sängyssä ainakin tunnin ennen kuin uni tulee. Nukahtamisvaikeudet sucks.

Tarviin kyllä sellaset kahdeksan tunnin unet. Välillä tosin aikaisen aamuherätyksen vuoksi unet jää lyhyemmäksi, jos illalla jostain syystä valvottaa. Viikonloppuna nukun niin kauan kuin nukuttaa ja ehtii. Ihanaa kun huomenna on lauantai :) .

Originally posted by Tomi
Muuten, mitenkäs tuo itse uni? Nukutteko sukkana aamuun asti vai kuuluuko siihen mitään rutiineja

Hesari tulee noin klo 5 niin silloin tulee yleensä herättyä. Usein myös herään yöllä siihen kun litran jäätelöpaketti huutaa pakastamisessa että tule syömään. :hmmm:

Viime yönä tuli sellanen 12 h. Oli sen verran kovat treenit eilen illalla, että uni maistu aikas hyvin. Yleensä tulee nukuttua niin pitkään kuin huvittaa ja samalla hyödynnettyä tuota akateemista vapautta ihan mukavasti. Mut eikös se nukkuminen oo aika tärkee juttu näissä hommissa.

7-8 tuntia, viikonloppuisin joskus enemmänkin. Tänä aamuna olis kai nukuttanu kun torkkuherätys ehti soida ainakin 6 kertaa ennen kuin nousin :p Joskus alkuillasta nokoset tekee terää, puol tuntia kun torkkuu sohvalla niin uusi mies astuu kehiin

Levotonta on nukkuminen...

...ylikuntoako vai mitä ? Jonkun kovan kyykyn ym. jälkeen on tosi vaikea saada nukuttua enempää kuin 5-6 h, ja sekin levotonta koiranunta. Päivät on sitte pilkkimistä koulussa + yleisesti melko vetämätön olo, ja pinnakin kiristyy joskus. Käsitreenit tekee samoja vaikutuksia myös, käsille vaikea "löytää paikkaa" yöllä. Kumma kyllä jostain löytyy aina virtaa treenata oksennuksen partaalle asti. Saako nukuttua lainkaan, jos käyttää Stack II jne ?

Re: Levotonta on nukkuminen...

Originally posted by -Stone Cold-
...ylikuntoako vai mitä ? Jonkun kovan kyykyn ym. jälkeen on tosi vaikea saada nukuttua enempää kuin 5-6 h, ja sekin levotonta koiranunta. Päivät on sitte pilkkimistä koulussa + yleisesti melko vetämätön olo, ja pinnakin kiristyy joskus. Käsitreenit tekee samoja vaikutuksia myös, käsille vaikea "löytää paikkaa" yöllä. Kumma kyllä jostain löytyy aina virtaa treenata oksennuksen partaalle asti. Saako nukuttua lainkaan, jos käyttää Stack II jne ?

No ei kai se uni nyt ihan heti tulekaan jos on tunti sitten treenannu vielä täysii. Itellä tulee unet mukavasti siinä 3 tuntia treenin jälkeen. Eli jos vaikka 8-9:n maissa loppu treenit niin kyllä unet maistuu puolenyön aikaan viimeistään...

Kyllä sellanen 5 tuntia tulee minimissään oltua hereillä joka treenin jälkeen, salilla menee yleensä aika klo 17-19, suihkuttelut, litkujenjuomiset mukaanlukien. Harvoin tulee mentyä oikein aikomuksena nukkua vällyihin ennen keskiyötä. Välillä vaan tuntuu että kroppa on niin "päällä" vielä keskellä yötäkin, että unet jää vähiin. Plus tietenkin proteiinin hillitön kusetusvaikutus. Kädet ei varsinaisesti kramppaa, magnesiumilla sain sellaset oireet häviämään, mutta yöt, jolloin olo on kuin madolla koukussa, on turhankin tuttuja.

Viikolla yritys ois vähintään 8 tuntia.. Yleensä se jää seitsemään, mutta silloin tällöin pystyy jopa 10 tuntia.. Viikonloppuisin 10-12 tuntia vähintään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom