Gallup: Kuinka paljon nukut keskimäärin?

meen nukkuun siinä 01-03, herään n. 08 kouluun. vkloppuna univelat pois. oikein kunnon 10-12 tunnin tekee kyllä eetua. ja voi sitä onnea jos voi ottaa pirisevän herätyskellon ja heittää sen seinään ja jatkaa unia...

Viikolla meen nukkuun 11-12 ja herään 8:n jälkeen. Jos saisin paremmin nukahdettua, niin menisin varmaan nukkuun jo kymmeneltä, mutta se on ihan sama, et yritänkö nukahtaa 10 vai 11.30, kun kumminkin nukahdan klo 12! :mad:

Viikonloppuna nukun niin paljon kun vaan ikinä mahdollista. Useimmiten nukkumaan 12-01 ja herään aikasintaa 12 ja senkin jälkeen kierin sängyssä pari tuntia! :hmmm: Joskus viikonloppuna laitan herätyskellon oikeen kiusallani soimaan klo 8 ja sitten aamulla pistän pois, heitän menemään ja nukun vielä useita tunteja! Ihanaa...! :D

Nukkuminen

En searchilla löytäny mitään nukkumisesta.. ?

Kellään minkään näköstä havaintoa paljonko ihminen tarvitsee about unta päivässä... tai siis sillai ettei seuraavana päivänä ole mitään vajaa toimintaa tai jotain ;)

Eikä mitään tyypillisiä näsäviisasteluja (no nyt niitä sit tulee ainakin)

:D

Kiitos kaikille jo valmiiksi !:kippis1:

sehän riippuu ihan että minkälaista elämää elää ja muuta mutta kyllä mun mielestä 8 tuntia on ihan minimimäärä että sitä voi kutsua normaaliksi yöuneksi, 5-6 tunnin unet on jo sellaista hajaunta että sama kuin ei nukkuisi ollenkaan...

Viikonloppuisin maistuu 10-12 tunnin yöunet, joskus kesällä on tullut nukuttua jopa 16 tunnin yhtämittaisia yöunia. :)

Niihin kannattaa panostaa, sillon se kehitys tapahtuu.

Useimmille mahdoton mutta varmasti hyvä ohje on, että jollet joka aamu herää virkeänä ilman että sinut herätetään (herätyskello), niin et nuku tarpeeksi. Olisi tietysti ihanaa kun tuohon pystyisi...

Originally posted by Prof
...sehän riippuu ihan että minkälaista elämää elää ja muuta mutta kyllä mun mielestä 8 tuntia on ihan minimimäärä että sitä voi kutsua normaaliksi yöuneksi, 5-6 tunnin unet on jo sellaista hajaunta että sama kuin ei nukkuisi ollenkaan...

Toi on kuule äärimmäisen yksilöllinen juttu. Mitään "8h minimi" lukuja on turha heittää. Se, että sinä tarvitset esim. 10h unta voi tarkoittaa ettei sun uni ole yhtä syvää tai tehokasta (lyhyemmät hidasaaltovaiheet tms.) kuin jollain, joka tarvitsee vain 6-7h. Itse olen 6h unien jälkeen täysin virkeä, mutta pyrin siihen 7h. Kuten kaikessa muussakin: ei se määrä vaan se laatu .

jos yöllä ei saa nukuttua tarpeeksi niin itellä tulee siinä iltapäivällä otettua semmoset tunnin mittaset "päiväunet". viikonloppusin tulee semmonen 10 tuntia nukuttua

Nyt intti aikaan viikon unet jää sellaseen ~7h yössä. Kyllä sekin riittää, mut kun lomilla on ja ku tuo nyt joskus loppuu, niin palataan siihen totuttuun ja hyväksi todettuun ~10h/yö uniin. :)

Hyvin yksilöllistä, kuten edellä jos sataan kertaan todettiin. Jos tunnet itsesi väsyneeksi nukkuessasi jonkun tietyn ajan, niin ehkä sitten pidemmät unet olisivat paikallaan. Jos taas tuntuu siltä, että vähemmätkin unet riittäisivät, niin mikä sitä sitten estää kokeilemasta. Mielestäni on turha heittää elämä ohi nukkuen - parempaakin tekemistä on. Itselläni riittää jotain 7 ja 8 tunnin välistä eli paljon menee hukkaan.

Sitä on olemassa sellaista "unettomuustautiakin", joka voi pitää hereillä vaikka viikkoja ja kuukausia. Tuskin elimmistö siitä pidemmän päälle pitää, varsinkaan jos on koko ajan menossa hirveästi, mutta kyllä senkin kanssa ilmeisesti pystyy elämään.

Mua alkaa huolestuttaa tämä mun nukkuminen.

Tulee nukuttua joka yö vähintään 10 tuntia. Ei siinä vielä mitään, mutta joku 2-3 kertaa viikossa noiden 10 tunnin yöunien lisäksi simahdan illalla joskus klo 19-20 aikoihin ja herään seuraavana päivänä klo 12-13.

Eli "normaalien" 10 tunnin yöunien lisäksi 2-3 kertaa viikossa mun on pakko nukkua sellainen 15-16 tuntia yössä etten simahda kesken kaiken. :confused: En edes tee mitään kovin rasittavaa, paitsi 3 krt viikossa tunnin punttitreeni ja nyt dieetillä aerobinen välipäivinä.

Kyllähän tuo ainainen nukkuminen olisi varmasti ihan hyvä vain jos voisi viettää ammattikehonrakentajan elämää eikä käydä töissä tai koulussa, mutta eihän toi voi olla normaalia että mies nukkuu koko ajan keskimäärin puolet ajasta.

Pitäisikö käydä lääkärissä, mun unenlahjat on ollut tuota sama luokkaa jostain 15-vuotiaasta saakka.

Originally posted by Tomi
Nukutteko sukkana aamuun asti vai kuuluuko siihen mitään rutiineja? Mulla on jostain syystä ollut vuosikaudet se yksi pakollinen vessareissu per yö.

Heh... mä oon aina vitsaillut poikakaverilleni samasta asiasta, että kantsisko mennä tutkituttaan eturauhasensa :D Itelläni ainakin häiritsee unen laatua, jos kesken kaiken herään pystyyn.

Mutta mitä omaan nukkumiseeni tulee, niin nukun yleensä ottaen liian vähän, arkena sellaset 5 - 8h, riippuen päivästä. Jos viikon kitkuttelee jollain 4 tai 5 h yöunilla, niin alkaa olla aika sippi. Viikonloppusin sit suosiolla nukun about 11 tai 12 asti. Tein uudenvuoden lupauksen, että koitan nukkua keskimäärin 8h yöunia, mutta niin sitä vaan joutuu siitä luistamaan :( Perkeles, isona kyllä sellanen työ, jossa on hyvät liukumat työaikojen suhteen, on yks tärkeimpiä kriteerejä paikkaa hakiessa. Näin illanvirkun kannalta se on niin väärin, että tää maailma pyörii noitten "klo 8-17"- ihmisten mukaan! Tai sit tarvii vaan äänestää kommunisteja tulevissa vaaleissa, kun ajavat työajan lyhentämistä 30 vkotuntiin, mikä ei oikeesti olis huono juttu.

Viikolla tulee nukuttua noin 5-7 tuntia. viikonloppusin sitten aika reilusti.. ellei sitten tule näitä "rytmi herätyksiä" et herää 5.30 ihan ku lähtis töihin. sit on välillä vaikea saada unta sen jälkeen:mad2: kai sitä vois tästä mennä nukkumaan et saa kunnolla levättyä :D

Mä nukun jotain 7-8 tuntia arkisin ja viikonloppuisin 8-10 tuntia. Ennen väsytti enemmän, mut nyt kun pidän huolen siitä, että vitamiineja ja mineraaleja tulee tarpeeksi, tarvitsee nukkua tunti vähemmän vuorokaudessa.
Kusella käynti yöllä on todellakin tullut tavaksi; kerran on pakko käydä. Unta se kyllä häiritsee. Juuri kun pitäisi olla syvimmän unen aika menossa, täytyy mennä tyhjentämään rakko.

arkena 6-7 tuntia joka on ihan liian vähän. aamulla menee 20 minsaa ennenkuin tajuaa mistään mitään. sitten kun koittaa perjantai nukahdan usein klo 18 ja nukun seuraavan päivän klo 12 asti. viikonloppusin tulee kaloreitakin varmaan tuplamäärä kun on niin saatanan rättinä ettei mitään muuta jaksa.

Lomalla ja viikonloppusin 10-12h.
Kouluaikana n.7h tai vähemmän, joka on liian vähä, koska aamulla oon niin väsyny ettei jaksa ees aamupalaa syödä tai mitään muuta.

Koulun lukuvuoden aikana tuli nukuttua varmaan joka yö vähintään se 10 tuntia. Nyt kun on taas kesätöissä niin yritän päästä nukkuun 23 aikaan ja herätys on 7 eli 8 tuntia, mut tahtoo se usein mennä tuohon 7 tuntiinkin. Viikonloppusin sitte nukutaan vähän enemmän. Ja kusella pitää aina käydä yössä kerran, varmaan yks kauheimmista asioista mitä tiedän. Ei uskalla ees kusta seisaalleen ku ei voi olla varma ettei nukahda pystyyn ja lyö päätään vessanpönttöön.

Tuntuu vaan nyt että kun nukkun ton 7-8 tuntia niin ei ole lähellekkään niin väsynyt kun vertaa siihen että tuli koulu aikana nukuttua 10 tuntia ja yli. Ilmeisesti sitä ei saa liikaakaan nukkua.

Mulla noi unihommat menee kyllä aika huolellisesti perseelleen,johtuu töistä.
Edellispäivänä nukuin 11 tuntia ja olin koko päivän ihan out.
Eilen aamulla unet jäi 3 tuntiin,tänään pitäis yrittää huilata hiukan enemmän...:david:

Paistijauhelihalla on hyvät unenlahjat -varsinkin viikonloppuisin tai vapaapäivänä jos ei tarvitse mennä mihinkään,tulee kevyesti nukuttua 16h.

Enkat on armeija-ajoilta jolloin ei intissä ehtiny nukkua, ja sitten kun eka viikoloppuloma tuli, meikäläinen otti 24h unta palloon!:)

Yleensä tulee nukuttua sellanen 8h, joka on mulle ihan minimi ja siihen tulee otettua vielä tunnin parin päiväunet päälle.

Nukkuminen onkin mun lempiharrastuksia treenin ja syömisen ohella. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom