Gallup: Kuinka paljon nukut keskimäärin?

Originally posted by Tomi
Nukutteko sukkana aamuun asti vai kuuluuko siihen mitään rutiineja? Mulla on jostain syystä ollut vuosikaudet se yksi pakollinen vessareissu per yö. Joskus ottaa sitten päähän jos herää kusihätään esim 3 varttia ennen kellonsoittoa, jonka jälkeen onkin sitten vaikeaa saada unenpäästä kiinni, kun takaraivossa on ajatus "kohta pitää herätä..."

Mulla ei ton kusemisen kanssa riitä kerta/yö. Yleensä se on 2-3 kertaa. Mutta on ollut niitäkin öitä kun on pitäny käydä kusella neljästi. Just tulet kuselta ja saat unenpäästä kiinni, niin taas on rakko täys. :perkele:
Mä juon monta litraa vettä päivässä, joten johtunee siitä..

Ja toi, että takaraivossa jyskyttää "kohta pitää herätä.." on vittuimaisinta mitä minä tiedän..jos takana on lyhyet yöunet -onko koko päivä pilalla.

Originally posted by paistijauheliha

Enkat on armeija-ajoilta jolloin ei intissä ehtiny nukkua, ja sitten kun eka viikoloppuloma tuli, meikäläinen otti 24h unta palloon!:)

No musta tuntuu, että sä olit jo koomassa...

Edit: välillä on sellasia ihmeellisiä heräämisiä, että herää kun on nukkunu 2-3 tuntia... ihme homma, että mäkin pystyn stressaan jopa nukkumista, sen siitä saa kun on tosikko. Ja kun on hidas hämäläinen niin välillä on vaikeuksia saada unen päästä kiinni, sen oon pystyny ratkasee,että herää joka päivä samaa aikaa, 9 nukkuun ja 5 aikaan ylös, niin kerkee aamulla syömään hyvin ja kattoo illan leffan minkä on pistäny nauhalle... arkisin menee pakostakin noin ja viikonloppuna sama homma, muuten menee uni rytmi sekaisin ja vituttaa kuin :david: :iä

Tulee nukuttua 9-10 tuntia joskus vieläkin pitempään.. kun ei koulussakaan enää tarvitse juossa eikä töissä, aikaa on vähän liikaakin.

Originally posted by Sun
Tulee nukuttua 9-10 tuntia joskus vieläkin pitempään.. kun ei koulussakaan enää tarvitse juossa eikä töissä, aikaa on vähän liikaakin.

Joo mul on vähä eri tilanne, kun on töitä saannu, niin vähän pakko siellä on käydä. ois se kyllä kiva nukkua 9-10 tuntia... ja sitten kun vielä ois tarpeeksi rahaa ;) niin ei tarttis käydä töissä

Kyllä se on n. ~7 tuntia sekä viikolla että viikonloppuisinkin ja yleensä kerran yössä tulee heräiltyä pakollisille tarpeille.

hitto että toi nukkuminen on addiktoivaa puuhaa.... aikasemmin nukuin 4-6 tuntia yössä ja kerran parissa viikossa kunnon unet, mutta kun opiskelut loppuivat ja jäin työttömäksi niin unetkin on pidentynyt 10-12 tuntiin, joskus menee jopa 15 tuntiakin... jotenkin tuntuu että on vaikeampaa herätä 12 tunnin jälkeen kuin muutama kuukausi sitten 4 tunnin unien jälkeen ... nyt on ihan känkkä-ränkkä olo jos ei saa vähintään 10 tunnin unija

kai se pitäs totuttaa roppa ja mieli noihin lyhyempiin uniin että ei sitten työtä saadessa olisi elämä ihan helvettiä kun tulee kuitenkin yöt useimmiten valvottua

Tulee nukuttua jotakuinkin 7 tuntia.

Nuorempana oli pakko nukkuu 8-9 tuntia yössä, muuten oli todella vittumainen ja kärtsy hela dagen.

Nykyään nousen joka aamu ylös klo 6:00. oli sitten arki tai pyhä.

Originally posted by makew
Joo mul on vähä eri tilanne, kun on töitä saannu, niin vähän pakko siellä on käydä. ois se kyllä kiva nukkua 9-10 tuntia... ja sitten kun vielä ois tarpeeksi rahaa ;) niin ei tarttis käydä töissä

Ei sitä rahaa mullakaan puussa kasva, lähinnä siksi ei tarvi töissäkään juossa kun en ole töitä vielä saanut :(

Kouluaikana noin 7 tuntia, viikonloppuisin mä nukuin ~8 tuntia.. Nyt lomalla tulee nukuttua pitkään, jos saa nukkua.. Eli noin 11-12 tuntia, iltapäivään saakka..

Vähän riippuu..viikolla keskimäärin 7-7,5 h
ja viikonloppuisin 8-10 h.

Ozwald nukkuu viikolla kahdeksisen tuntia, ja viikonloppuna vähän pidempään, jos viikolla on määrä jäänyt vajaaksi.

Viikolla klo 2100 olen jo sängyssä ja aamuisin herään 6.45. Siis 9-10 h unta arkisin ja viikolla joku 9-11 vähän riippuen.

Ikään kohta jo 22 ja unentarve vaan tuntuu olevan isompi kuin muilla.

Ja sanoihan viisas mutsini mulle jo pienenä että seksi, syöminen ja nukkuminen on niitä asioita joiden takia elämä on toisinaan jopa kivaa.. :) Äitini valaisi elämän perusasioita 5-6 vuotiaalle pojalleen..

Jos aamulla on töitä, niin noin 6 tuntia tulee nukuttua... Muulloin 7-10 tuntia. Toisinaan tulee vielä otettua iltapäivällä nokoset 30min - 2 tuntia.

Jokaöinen tavoite olisi sellaset 8 tuntia + mahdolliset päiväunet. Hyvin pysyy elimistö toimintakykyisenä noilla eväillä...

Originally posted by stranger
Jos aamulla on töitä, niin noin 6 tuntia tulee nukuttua... Muulloin 7-10 tuntia. Toisinaan tulee vielä otettua iltapäivällä nokoset 30min - 2 tuntia.

Samoin!

Arkisin sellaset 3-7h yössä.. Enimmäkseen ehkäpä 6h. Jos arkisin nukun enemmän ku 8h oon koko päivän jumissa. Viikonloppusin univelat takaisin syvässä krapula unessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom