Gallup: Cooper 3000+ penkki 100kg+

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

JFG

Kiinnostaisi tietää kuinka paljon pakkislaisista harrastaa "yhdistettyä" eli koittaa saada massaa/voimaa ja lisäksi pitää juoksukunnon kohdallaan. Molemmat kärsii toisistaan. Omana haaveena olisi saada kunto cooper 3000 + penkki 1.5 x omapaino. Kumpikaan ei toteudu vielä. :D

Siirsin tän tänne, koska tuonne blaa blaa & gallupit -osiolle kuuluu ennemminkin sellaiset "mikä on sun lempiväri?", "minkä merkkisiä sukkia käytät?" ja "kuinka ison munakkaan saa tiusta unkarilaisen metsästyshaukan munia?" -tyyliset kysymykset.

Eipä oo tullu ite paljon juostua,mutta tuli tuosta mieleen,että Toivasen Janne juoksi 3000 cooperissa ja oli kuitenkin jo silloin voimanoston maailmanmestari.

1997 sain 140 kg penasta ja juoksin 3 km Cooperissa. Painoa tuolloin noin 92 kg. On helvetillinen tuo juokseminen ylipainolla. Oli se liika paino sitten lihasta tai läskiä..............

Joskus meni cooperissa 2950 ja penkistä tuolloin joku 110 kg - kumpaakan en tuolloin ollut harjoitellut paljon, läskiä vaan oli vähemmän.

Nyt ei mee cooperissa mitään, penkissa 130 kg X 7.

Eli kaikenkaikkiaan paska jätkä tähän kyselyyn.

Tähämpä tulee mieleeni se taannoin tullut tv-ohjelma nimeltänsä Kova laji. Poliisien joukkueessa kilpaili semmoinen vaalea kaveri, joka näytti olevan todella hyvässä lihaskunnossa ja sanoi juosseensa vasta maratonin. Mielestäni siinä lihaskunnossa olevalta kaverilta erittäin hyvä suoritus. Ja penkistäkin varmasti menee kaverilla pitkästi toista sataa kiloa.

linkki Kovan lajin sivuille, poliisien joukkueeseen:

http://www.tahdittamo.com/kovalaji/joukkueet_ja_kilpailijat.html#poliisi

edit - kaverin pituus 176 ja paino näyttää olevan "vain" 84kg, mutta muistelen, että ohjelmassa tyyppi näytti olevan kyllä kovassa lihaskunnossa.

Originally posted by Wintikka
1997 sain 140 kg penasta ja juoksin 3 km Cooperissa. Painoa tuolloin noin 92 kg. On helvetillinen tuo juokseminen ylipainolla. Oli se liika paino sitten lihasta tai läskiä..............

Ai jaa? Tosissaanko yhtä nihkeetä vaikka paino olisi läskinä taikka lihaksena.. Luulisi lihasten jotenkin tukevan noita niveliä tai ainaskin... no paskaakos mä tässä jassutan kun en tiedä.

Miten muuten, saiskohan yhtä vittumaiset fiilarit jos lähtis juoksemaan vaikkapa 10 kg reppuselässä cooperia.. tai ylipäätään juoksentelis lisäpainojen kanssa?

Originally posted by JFG
Luulisi lihasten jotenkin tukevan noita niveliä tai ainaskin...

Taysin päinvastoin. Juoksu EI ole painavien ihmisten laji, oli massa sitten lihasta tai läskiä. Nivelkuluma tulee yhtälailla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai jaa? Tosissaanko yhtä nihkeetä vaikka paino olisi läskinä taikka lihaksena.. Luulisi lihasten jotenkin tukevan noita niveliä tai ainaskin... no paskaakos mä tässä jassutan kun en tiedä.

Miten muuten, saiskohan yhtä vittumaiset fiilarit jos lähtis juoksemaan vaikkapa 10 kg reppuselässä cooperia.. tai ylipäätään juoksentelis lisäpainojen kanssa?

Ongelmana lienee se, että suurempi lihasmassa kuluttaa happea aivan uskomattomia määriä työskennellessään. Tätä voi tietenkin kompensoida hyvällä VO2max: lla, mutta tulee se raja vastaan jossakin...

:)

Pitäisi onnistua. Penkki nyt menee ja cooper on kyllä siinä ja siinä. Jos ei nyt keskellä talvea niin kyllä kevään korvilla kun vähän on saanut juoksennella enemmän.

En muuten edes ajattele että olisin kovassa kunnossa vaikka molemmat menevät. Olen "ok" kunnossa.

Intissä meni vuonna -97 140 kg penkistä ja 3000 Cooperissa painon ollessa noin 77 kg. Kyykkykin oli yli 200 kilon.

Nyttemmin ei ole tuo Cooperi kiinnostanut, mutta eiköhän se menis pienellä harjoittelulla. Ei tuo 3000, niin hirveän kova ole. Ei se voi olla, jos olen sen lenkkeilemättä juossut.

Punttitulokset eivät ole siitä ainakaan huonontuneet. ;)

Originally posted by N.O.Kummonen
Intissä meni vuonna -97 140 kg penkistä ja 3000 Cooperissa painon ollessa noin 77 kg. Kyykkykin oli yli 200 kilon.

Nyttemmin ei ole tuo Cooperi kiinnostanut, mutta eiköhän se menis pienellä harjoittelulla. Ei tuo 3000, niin hirveän kova ole. Ei se voi olla, jos olen sen lenkkeilemättä juossut.

Punttitulokset eivät ole siitä ainakaan huonontuneet. ;)

Jätkällä on lahjoja molempiin:)

Originally posted by Tomi
"kuinka ison munakkaan saa tiusta unkarilaisen metsästyshaukan munia?" -tyyliset kysymykset.

REPESIN! :D :D :D :5:

Ei luulisi noitten tuloksien saavuttaminen olevan mitenkään kummallisuus jos on urheilutaustaa (itellä ei kyllä mee kumpikaan mutta ei niitä taustojakaan ole), yli 150 kg ja yli 3500 m miehet lienee jo harvassa ;)

Intissä meni 1996 cooperissa helposti tuo +3000m, mutta penkistä punttia noin 1/2 vuotta harrastaneena noin 60kg, siis oman painon verran :D

Kyllä se massa haittaa sitä kestävyysjuoksua, oli se sitten mitä hyvänsä. Esim 70kg painava jannu voi kokeilla miltä tuntuu juosta 90kg painoisena kun ottaa 20 kg:n repun selkään ja juoksee cooperin. Intissä tuli vedettyä se 3000+ joskus vuonna yksi ja kaksi ja penkkikin oli jo silloin päälle 100kg, oma paino siihen aikaan sahasi väliä 76kg-84kg.

Nyt on massaa vähän enemmän, että voisi mennä aika tiukille sen cooperin kanssa. Kyllä mä sen efen kanssa kiskon, jos oikein tiukka paikka tulee, mutta mieluummin olen kokeilematta.

Meillä oli muuten intissä yksi bodari, yksi voimanostaja ja muutama jenkkifutaaja. Muistaakseni suurin osa herroista juoksi sen 3000m, mutta meilllä olikin kaikilla miestä vahvemmat juoksun vauhdittajat käytössä(mulla vaan kofeiinia).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom