Foam Rolling

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ironlife
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tajusin kyllä. :)

Tuntuu kun istun penkilläkin ja koitan tuosta latsista, niin tunnen sen.. Tulee sivuttain tissiä kohti. Hmm..

Se on tuolla takapuolella. Tästä kuvasta kun katsoo niin Teres Major voisi olla lähimpänä:

image012.webp

Onko mahdollista? :D

Mites paljon teillä on mennyt retkipatjaa siihen viemäriputken päälle? Mulla olis tollanen metrin putki ja ajattelin pari kerrosta laittaa, kuulostaako hyvältä? Montako patjaa siihen kannattaa varata?

Mites paljon teillä on mennyt retkipatjaa siihen viemäriputken päälle? Mulla olis tollanen metrin putki ja ajattelin pari kerrosta laittaa, kuulostaako hyvältä? Montako patjaa siihen kannattaa varata?

Ei yhtään.
Urheiluteippiä laiton yhden kerroksen, niin ei luista edes parketilla.
Useimmissa kaupallisissa versioissa on juuri se vika, että ovat liian pehmeitä. Kova putki on ainakin omalla kohdalla kaiken paras. Ei tulisi mieleenkään lähteä sitä pehmentämään retkipatjalla tms.

Ei yhtään.
Urheiluteippiä laiton yhden kerroksen, niin ei luista edes parketilla.
Useimmissa kaupallisissa versioissa on juuri se vika, että ovat liian pehmeitä. Kova putki on ainakin omalla kohdalla kaiken paras. Ei tulisi mieleenkään lähteä sitä pehmentämään retkipatjalla tms.
Jep, sama täällä. Silloin ihan alussa, kun etu- ja sivureiteni olivat kamalassa jumissa, oli pakko laittaa putken alle aerobicalusta pehmusteeksi (miksi useampi ei tee näin? miksi siihen putkeen pitäisi liimata tai teipata pysyvästi yhtään mitään?), sen jälkeen olen jyräillyt pelkällä 75mm putkella, joka on kovalla lattialla, 110mm putki on jäänyt aika lailla käyttämättömäksi.

No ei hyvänen aika, ei mitään pehmusteita? Onkohan mulla sitten paikat suht jumissa, kun kokeilin paljaalla putkella rullailla ja itkuhan siinä meinasi päästä. Ehkä se tulevaisuutta ajatellen olisi parempi jos sitä ei liian pehmeäksi laita, mutta en kyllä viitsi ihan naturellina rullata. Hmm, ehkä se yksi kerros olisi sopiva kompromissi.

Pistä vähän phmustetta ja ota pikkuhiljaa fyllinkiä pois.

Ostin tollasen foamrollerin fyssarin kautta kun mulla on ollu selän ja jalkojen kanssa ongelmia jo vuosia. Jumeja ja jänteet ja lihasten kiinnityskohdat aina sinnillä. Nyt puoli tuntia sitten taas tuli todistettua että minulle ainakin tuo suurta helpotusta selän jumitiloihin. Laitoin sisäpelikenkiä jalkaan hampaat irvessä ja käsin autoin jalan toisen päälle ku selkään kävi taas niin perkeleesti. Näytin vaimolle etukumarrusta jossa oli tarkoitus taivuttaa eteenpäin ja sormet lattiaan= Ei puhettakaan ja selkä ja polvet alkoi koukistumaan

Otin tuon rollerin ja rullasin pohkeet,etu ja takareidet, persposket ja alaselkää.
Voila, sormet lattiaan etutaivutuksessa ilman selän tai jalkojen notkahtamista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan mulla sitten paikat suht jumissa
On. Pistä sen pehmustamattoman putken alle telttapatja, aerobicalusta tai ainakin joku muu kodin matto. Taittele kaksinkerroin, jos tarvitset vielä lisää pehmustetta. Itellä oli reisien ulkosivut niin pahasti jumissa aikoinaan, ettei silloinen kumppani voinut ihan kevyesti edes voimapyörällä niitä rullailla, sattui liikaa. Ei olisi silloin tullut kyseeseen minkäänlainen putkirullaus, oli mitä pehmusteita tahansa. Ensin piti käydä hierojalla otattamassa pahimmat jumit pois, sitten vasta pystyin omatoimisesti pitämään putkirullailulla jumeja loitolla.

Joo niinhän ne oli pirun jumissa. Reilu viikko sitten aloin rullailemaan vähän useammin ja rullasin jumppamattoa putken päälle. Tuo oli hyvä ratkaisu, koska putken pehmeyttä pystyi helposti säätelemään. Rullaussession edetessä aloin pikkuhiljaa poistamaan pehmusteita ja kuinka ollakkaan, paljaalla putkella pystyikin rullailemaan aiempaa enemmän. Ei se vieläkään kunnolla onnistu, mutta paljon paremmin kuin aiemmin. Parhaiten tuohon vastasi takareidet, joita pystyy jo rullaamaan paljaaltaan. Takareisien yläosa oli todella kireä ja sen kun sain auki, niin liikkuvuus parani todella paljon. Etureiskat ja it-band on vielä työn alla.

Pitääpäs ottaa huomenna työn alle tuo kertomasi takareisien yläosa. Ja jos saisin aikaiseksi oman kovan putken hommaamisen huomenna. Tänään oli selkä ihmeen jumissa vaikka en ole juuri mitään tehnyt. Menin sitten salille rullailemaan tuota selkää, en saanut lukkoja auki. Sitten muistin tämän pätkän.

Otin 20 kg limpun syliin ja rullailin uudestaan, aukes lukot mukavasti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten rullailette latseja? Jos rullaan kyljellään niin tuossa keskivaiheilla on joku saatanan kova juttu joka liikkuu ettei oikeen voi rullailla? Mikä se on :D

Makaat vaan selälläs sen päällä ja rullailet työntämällä jalkojen kanssa, koita pitää selkä rentona, onnistuu jos riiputat päätä lähellä lattian pintaa kuin painija sillassa. Suurin osa latseista kuitenkin on siellä selänpuolella, eikä kyljessä. Pitkiä vetoja vaan niskasta alaselkään asti.

Pakko muuten kommentoida tähän väkiin, että yllättävän hyvin tohon rullailuunkin tottuu. Alussa tuli karmea tuskan hiki ja suurinpiirtein oli tippa linssissä, nyt voi vetää ihan naama peruslukemilla enimmäkseen. :)

Budget sportista käyn varmaan tämmöisen täysmittaisen hakemassa kun halvatta lähtee (Tais olla alle 17e.)
14215235_120816223000.jpg

Mulla aiemmin ollut semmoinen puolikas ja vihaseks semmosen kanssa vaan tulee.
Vai pitäisköhän sijoittaa johonkin pvc putkeen jos tämä vaahtomuovi pätkä tuntuu liian pehmeeltä?

No ei se ainakaan mikään kauhean kallis sijoitus ole, vaikka et sitten siitä tykkäisikään. Jos tuntuu liian kovalta alussa, niin rullaile vaikka jotain jumppamattoa päälle. Itselläni hirvitti alussa viemäriputkella rullailla, mutta nyt se on se ainoa oikea. Once you go viemäriputki, you never go back!

Ostin nyt tuon vaahtomuovisen kun ei tuntutkaan niin kauhean pehmeältä mitä luulin kokeilet sitten kotona kun pääsen. :)
Toivottavasti tarpeeksi kova takareisille.

Itse hommasin heti alussa kovan viemäriputken ja ekat rullailut oli kyllä tuskaa ja on vieläkin, mutta parempaan päin mennään kokoajan. Latsien rullaus on ehkä se kaikista tuskaisin alue rullata omalla kohdalla, edes reiden sivuosat ei vedä vertoja sille kivulle... Huomaa että selkä on ihan juntturassa, varsinkin tuosta kainaloiden alta.

Miten muuten suosittelisitte tuon putkirullauksen sijoitettavan viikkokiertoon? Olen nyt koittanut pitää ns. kehonuoltopäivät lepopäivinä, eli tiistaisin ja lauantaisin siten, että tiistaina yläkroppa ja lauantaina alakroppa. Pitäisikö tuota viemärinputkea alkaa kuljettamaan salikassissa ja rullailla sillä sitten paikanpäällä treenattavat lihasryhmät auki ennen treeniä, vai vasta treenin jälkeen venyttelyn yhteydessä? Treenikassissa on kuitenkin sen verran tilaa että voisi hyvinkin mahtua mukaan. Tätäkin tekee kaikki varmaan omalla tyylillään mutta en osaa sijoittaa tuota rullailua vaan oikeen kunnolla mihinkään väliin.

Semmonen kyssäri vielä tähän loppuun, että tykkääkö selkä siitä, että sitä hierotaan monta kertaa viikossa sellaisella OBH Nordican hierovalla penkkihärdellillä? Tommonen hierova penkinpäällinen on ollut meillä jo kauan mutta olen alkanut käyttään sitä vasta nyt lähiaikoina, kun se rentouttaa jumiselkää aika hyvin. Mietin vain että voiko sillä ''ylihieroa'' itseään? Hieromaan laite on aika hellävarainen, eli ainakaan liian kovakouraista hierontaa siitä ei voi saada irti.

Back
Ylös Bottom