Flunssasta parantumisen niksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by tirlittan
...pakko kommentoida sen verran, että ihan yleisesti kyllä käytetään nuita antihistamiineja flunssan oireisiin limakalvoturvotusta poistavavien vaikutustensa vuoksi...

eli ei se lääkäri mitään virhettä varmaankaan tehnyt, viruksiin ei ole tehoavaa lääkettä ja hän varmaan ajatteli helpottaa oireita=)
joo limakalvoturvotukseen autto ainakin mulle ku oli vuosia et pari kuuria(antib)joutu ottaan poskionteloiden takia.mut nyt ei 1,5 v räkätautia et joka aamu auringonkukkahattu uutetta30-40tippaa ni mul ainakin jelppiny.ja ei maksa paljoa;)

Lämpöä on nyt aikuisiällä ollut yleensä maks. kaksi päivää. Nuha & köhä voi jatkua pitempäänkin, ei viikkoa pitempään kumminkaan yleensä.

Originally posted by J0u
kauanko teillä yleensä kestää ihan tavallinen flunssa ja ku se on pahimmillaan ?

Tavallinen flunssa menee mulla ehkä yleensä näin: ekaks tulee nuhaa ja pientä kuumetta, seuraavana päivänä tulee kurkku kipeeks ja kuume nousee reilusti, sitä kestää ehkä 3-4 päivää, jonka jälkeen kurkkukipu laantuu niin että pystyy taas syömään ja kuumekin laskee pois. Sitten "jälkitautina" on nuhaa ja yskää ehkä parisen päivää. Sillanen yhden viikon operaatio toi suunnilleen siis on. Jos treenien kannalta ajattelee niin täyslepoa tulee väkisinkin n. 9-10 päivää ja tautia edeltävään tilanteeseen pääsemiseen menee sillaset 2-3 viikkoa. Tässä vaiheessa tulenkin yleensä uudestaan kipeeksi, eli kehitys junnaa jatkuvasti paikallaan :(

tässä kun itsellänikin tuli joku tommonen syysflunssan poikanen, nokka vuotaa ja silmät vuotaa ja pää iha tukos, ni tuli vaan mieleen että mistä räkä tulee, miks, mitä se on, ja miten sen saa lopetettua ? :D

kipeenä on aikaa miettiä kaikennäköistä :thumbs:

Eikös se räkä tule semmoisesta "loppumattomasta limakaivosta", joka sijaitsee jossain pääkopassa?

- näin mulle kerrottiin lapsuudessa... :D

Itse olen ainakin todennut omalla kohdallani sen, että ennakkoon nautitusta c-vitamiinista on hyötyä. tai sitten olen vaan outo tapaus. Kuumetta itselläni ei ole ollut yli 12 vuoteen ja flunssa jos sellaisen jostain onnistun saamaan niin jää tuohon nenän vuotamiseen.

olen pitkään juonut ns teen ja kahvin sijasta / ohella melkeen päivittäin kuumaa vettä siihen liraus tyrnimehua ja hunajaa. on pysyny pöpöt loitolla.

Originally posted by zart
Itse olen ainakin todennut omalla kohdallani sen, että ennakkoon nautitusta c-vitamiinista on hyötyä. tai sitten olen vaan outo tapaus. Kuumetta itselläni ei ole ollut yli 12 vuoteen ja flunssa jos sellaisen jostain onnistun saamaan niin jää tuohon nenän vuotamiseen.

olen pitkään juonut ns teen ja kahvin sijasta / ohella melkeen päivittäin kuumaa vettä siihen liraus tyrnimehua ja hunajaa. on pysyny pöpöt loitolla.

Jostain oon ite kans kuullu et tolla hunajalla olis jotai vaikutusta...

Saakohan tähän valittaa... Pää ei anna myöten lukea koko threadia. Eilen iski kauhea päänsärky ja kuume nousi hetkessä neljäänkymmeneen. Tänään samaa rataa jatketaan, mutta nyt kipu on suurimmaksi osaksi kohdentunut korvaan. Tuntuu kuin olisi veitsi työnnetty vasempaan korvaan ja välillä sitä joku vääntäisi :curs:

Olo on persiistä ja välillä lääkkeen avulla saan kuumeen hiukan alemmas että pystyn nousemaan sängystä vällyjen alta hoitamaan tarvittavia asioita kuten wc-käyntejä. Eipä ole tällaista ollut koskaan ennen. Ei ole yhtään nuhaa eikä yskää, koko homma iski todella yllättäen päälle :confused:

Edit: korjasin pari kirjoitusvirhettä, varmaan jäi vielä monta kun olen niin sekaisin :itku:

Originally posted by PattiPete
En tiiä, mutta kerran lähdin flunssassa ryyppäämään ja aamulla flunssa olikin poissa. Alkoholi desinfioi elimistön tai jotain. :)

Hmmm, ite en oo tota kokenu, tosin oon joskus vähän överimmän ryyppyreissun jälkeen huomannut, että aamulla on flunssa ja kaikki muutkin maholliset taudit vaikka illalla ei vielä ollut mitään :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Originally posted by J0u
kauanko teillä yleensä kestää ihan tavallinen flunssa ja ku se on pahimmillaan ?

Itellä on jo viides viikko menossa. Kuumetta ollu satunnaisia päiviä mut nyt viimenen viikko kuumeeton eli pelkkää yskää ja PALJON räkää.
Täs just mietin että uskaltautuisiko sitä salille!?!

Originally posted by Rujo
Itellä on jo viides viikko menossa. Kuumetta ollu satunnaisia päiviä mut nyt viimenen viikko kuumeeton eli pelkkää yskää ja PALJON räkää.
Täs just mietin että uskaltautuisiko sitä salille!?!

Mä kyl jättäisin salin väliin tai jos aivan pakko on nii tehdä "vähän" kevyempi treeni jos siihen taas pystyy

Just tänää ajattelin, että en oo ollu kipee pitkään aikaan ja nyt on kuumetta 38,6 astetta :(

Tässä aapeli vahtaa flunssaoireita suu auki nokka tukossa. Tuppaa olemaan, että noitten kelien muutokset kylmään-lämpimään-kylmään nostaa riskiä sairastua ainakin meikällä. Nyt pääsi jo tää ihanuus unohtuun, kun viime flunssantapanen on ollu joskus helmikuussa. Joku meinas että pukeutumisella ja käsien pesulla voi vaikuttaa siihen, ettei sairastu - noinpa se on.

Flunssan alussa luulee, että tää menee tässä parissa päivässä ohitse, ei tää niin pahalta tunnu, mutta oikeastaan aina lopulta menee se pari viikkoa, teki sitä tai tätä seisosko päällään vai mitä. Mitään lääkitystä en käytä flunssaan, vasta sitten kun on aivan pakko.

Tuntuu, että jos oot vetäny vaikka pari kuukautta tiukkaa treeniä tässä parissa viikossa se mukavasti läsähtää alkutilaan : [

Ehkä noin 1/3 tai 1/4 vuodesta tulee oltua sairaana, käytännössä flunssaa ja siitä seuraavia tulehduksia. On se vaan hurja etu minkä saa treenaamisessa jos ei sairastu usein. Sairastelu vie voimat ja siihen tulee vielä päälle muita pakottavia treeniä estäviä syitä ja lopputulos on se, että hyvällä tuurilla 6 kuukautta vuodesta on kohtuullisen tehokasta treeniä.

Itsellä ei oikeen ruoka tahdo maistua tavalliseen tapaan eikä haluis kuitenkaan ihan kokonaan kuihtua..nii mitä tässä nyt tehdä sitte?

skugge sanoi:
Itsellä ei oikeen ruoka tahdo maistua tavalliseen tapaan eikä haluis kuitenkaan ihan kokonaan kuihtua..nii mitä tässä nyt tehdä sitte?

Itelläkin alko tänään ilmestymään flunssan oireita. Kuumetta ei ole, vaikka olo on ihan kuumeinen. Salille menon jätin luonnollisesti väliin, mutta olen koittanu syödä silti hyvin. Samanlailla ei kyllä ruoka maistu kuin terveenä. Kannattaa tehä protskudrinkkejä ja vetää vaikka pari semmoista. Saa samalla nestettä, jota flunssassa tarvitsee.

Ja jos on esim. kova kuume, on selvää, että ei pysty syömään normaaleja ruoka määriä, joten jättää ne protskugrammat laskematta ja sairastaa ja lepää rauhassa ja alottaa syömisen uudestaan, kun on parantunut :thumbs:

Sen enempiä muiden vastauksia kattelematta, niin yksi takuuvarma juttu perinteisestä flunssasta paranemiseen on syödä syödä ja syödä. Monipuolista terveellistä kotiruokaa ja paljon. Ei pöpöt viihdy energisessä ruumiissa :)

En lukenut koko viestiketjua, mutta aihetta sivuten liittyen flunssan ennaltaehkäisyyn: Olen huomannut että hunaja on auttanut itselläni siihen ettei flunssa ole päässyt iskemään vaikka tyttöystävä on ollut vuoden sisään varmaan 3-5 taudissa. Toinen muutos on ollut se, että nykyään otan suurimman osan c-vitamiinistani hedelmistä tabujen sijaan. En tosin tiedä onko niillä mitään eroa, mutta ainakin on sitten tehokas placebo vaikutus jos ei muuta.

Itse en flunssia juuri sairasta (ehkä kerran parissa vuodessa muutaman päivän vähän nenä vuotaa ja yskittää) mutta joskus harvoin, kun tuntuu, että flunssaa pukkaa, kymppikassi olutta estää flunssan. Kuulostaa varmasti naurettavalta, mutta hyvin on toiminut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom