Flunssasta parantumisen niksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itselläni näyttäisi nyt toimivan L-glutamiinin säännöllinen käyttö. Olen ottanut suunnilleen 5g aamulla ja 5g illalla (joskus unohtunut), eikä ole puskenut flunssa päälle vaikka töissä ja kotona on porukalla flunssaa ollutkin. Yleensä olen saanut aina flunssan kun hiukankaan jollain on nokka vuotanut...

Torstaina alko kurkkukipu, tänää ei enää nii pahasti oo kipiä. Jos tuo päivänmittaan loppus nii vois ainaki vähä kokeilla reenailla.

Ja mitä miesten maailma-lehestä luin yhestä chilien kasvattajasta, joka myös syö kohtalaisen paljon chilejä, niin hänellä ei oman kertomansa mukaan ole ollut moneen vuoteen minkäänlaista flunssaa. Et alan täs itekki päivittäin syömää chilejä, ku tänä syksynä jo kahesti tätä enne ollu flunssa.

Tämän viikon oon koittanu sängyn pohjalla ottaa lepoa, että pääsis takaisin taas salille. Kaiken tämän flunssa-casen kruunaa se, että tänä aamuna, oli ilmestynyt molempiin silmiin silmätulehdus,
vaikka flunssakaan ei ole kokonaan ohi.
: ) Taitaa olla taas pieni tauko pumppailusta...

Otan osaa. Mulla meinaa aivan sama, et silmätulehdus tähän kaiken muun flunssailun päälle. Eilen hain tipat, ku ei viides päiväs parantunu ittestään. Ja totta kai jätin ne tipat sit aamulla kotio :curs: Lenttisreeneis kävin täl viikolla kokeileen, ku kuumeilu loppu viime viikon puolessa välis ja olo muuten toipuneempi. Pulssin herkästä nousemisesta huomas kyl, et ei oo mimmi ihan kunnossa. Mutta pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa kärsiville! Koittakaa kestää se vitutuksen määrä...

Oon just kahen vaiheilla et uskaltaisko lähtee salille, nyt en oo ollu viikkoon. Kuumetta mulla ei ole, ja kurkkukaan ei oo kipee, mut nenä vuotaa ja vähän heikko olo :( tekis niin mieli lähtee mut sit kyllä vituttaa jos aamulla ollaan kuumeessa..

Oon just kahen vaiheilla et uskaltaisko lähtee salille, nyt en oo ollu viikkoon. Kuumetta mulla ei ole, ja kurkkukaan ei oo kipee, mut nenä vuotaa ja vähän heikko olo :( tekis niin mieli lähtee mut sit kyllä vituttaa jos aamulla ollaan kuumeessa..

No jos on heikko olo, niin turhaan sinne salille menee kroppaansa kiusaamaan (eikä heikkovointisena saa oikein mitään edes aikaiseksi). Lepää nyt vielä ainakin tää ilta ja katso huomenna mikä on olo :) Ei se oo päivästä kiinni!

Otin sitte pikkusen riskin ja kävin sitte eilen salilla. Yllätyin todella kun huomasin että en suinkaan joutunut laskemaan sarjapainoja vaan pikemminkin nostamaan niitä :D Tänään fiilis aika lailla sama kun eilen, nenä tukossa mutta muuten suht ok olo, päivällä tuntu että ois kuumeine olo mutta eipä mulla mitään ollut. Toivotaan nyt tosiaan että kroppa ei ottanut mitään damagee tosta eilisestä reenistä.

Hohhoi, täällä taas on oltu nelisen viikkoa joka toinen päivä kuumeessa..lääkärilläkin kävin ja meinas et useampi flussa sattunu peräkkäin. No on niitä sitten kyllä ollu hemmetin monta :rolleyes: . Ei tässä muuten, töihin jaksaa raahautua mut kun ei pääse salille...yritin kyllä kun aattelin että kai tässä ollaan jo sairastettu ja seuraava viikko menikin sitten taas sängyn pohjalla pyöriskellessä.

Nyt ei kuumetta mut kurkkukipu ei vaan laannu..mietiskelen et uskallanko ottaa sitä riskiä että taas salillakäymisen jälkeen kuume nousee ja oon petipotilaana vai pitäskö vaan pysyä poissa. Toisaalta sitä ei saikullakaan viitsisi koko ajan viihtyä. Pikkulämmön kans pärjää kyllä mut korkeempi kuume on jo aika kurja. Toisaalta tuntuu että oon varmaan koko loppuiäksi tuomittu tähän kuntoon, jos mulla vaan on krooninen kurkkukipu ja kuume :wall: .

Pakko laittaa omat poppakonstit kehiin.
Valkosipuli, hunaja, inkivääri ja chili. Siinä luonnon omia flunssan nujertajia.
Äiti opetti tällaisen cocktailin:
2-4 v.sip. kynttä puristettuna
1 rkl Hunajaa
5-10 g raastettua Inkivääriä
ripaus Chiliä (jos haluaa, itse käytän omasta puutarhastani)
sekoitetaan kuumaan veteen (pari desiä)
ja voi lisätä hieman kirkasta jos siltä tuntuu.

Lähtee muuten flunssa. Ei ole tänäkään syksynä tullut sairastettua tämän avulla!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Yskä lähtee yskimällä, nuha niistämällä.

Ittellä jos tulee tukkoinen olo niin hakemaan paikalliselta grilliltä tosi tulista kebappia. Aukeaa nokka ja kyynel kanavat. Sitten ei auta kuin levätä ja syödä monipuolisesti. Lenssun jälkeen vielä "terve" päivä kotona ja sitten vasta uutena miehenä salille.

Mulla lähtee flunssa sarvikuonokannua (apteekista) käyttämällä. Käytän aina jos tuntuu että flunssa pukkaa päälle, ja käytännössä 97% tapauksista sitä ei tulekaan. Kerran kävi niin että flunssaa kuitenkin pääsi päälle (ulkomailla 3 päivää märissä kengissä ku ei ollu muita), mut lähti se sit kahden vuorokauden päästä pois ku ahkerasti käytti tota kannua aamuin illoin. Muutoin flunssa kestää mulla iät ja ajat.

Toi keksintö on mulle ollu kyllä oikee aarre :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom