Flunssasta parantumisen niksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itellä jo kolmas tauti menossa puolivuotisen saliurani aikana. Ensin olin muutaman päivän kuumeessa elokuun lopulla. Tästä jäi päälle muutaman kuukauden lievä flunssa, kun liikunnan opettaja laitto juoksemaan cooperin heti vähänkään tervehdyttyä... :curs: Seuraavaksi joulukuun alussa viikko kuumeessa. Paranin normaalisti ja nyt on uutta taas tulossa. Tiistaiaamuna veto pois, kurkku kipee ja vähän nuhaa. Nyt paripäivää myöhemmin kurkkukipu oikein todella kovaa, kyljessä raahaa myös yskä ja nuha... Äänikään ei kauheen kivalta kuulosta :(

Päätin sitten huijata itseäni ja koitan nyt uskotella, että joka tapauksessa olis kevyt viikko ollu ja muuta... :david:

Tarvii nyt toivoo, että menis äkkiä ohi ja pääsis taas kolistelemaan rautaa. Ihmetyttää vaan, että miksi sairastelu on lisääntyny, vaikka olen alkanut kuntoilemaan ja syömään paremmin...?! :confused:

Liika itsensä rääkkäys tunnetusti myös alentaa vastustuskykyä. Pitäis vaan onnistua tekemään sopivalla intensiteetillä treeniä ja pysymään erossa kaikista flunssapöpöistä. Käsienpesu on kova juttu, tosin ei sitäkään aina joka väliin pysty tekemään.

Toisaalta toi on kyllä aika henkilöstä riippuvaa toi sairastelu niinkuin tässäkin threadissa on aikaisemmin puhuttu. Mulla on taas tällä hetkellä flunssa päällä vaikka olen vetänyt 2 grammaa c-vitamiinia päivässä jo pitkään enkä ole mitään hirmu rääkkiä tehnyt salilla..mutta ilmeisesti jostain vaan aina löytyy joku virus joka pääsee elimistöön ja sitten se on menoa.

1) kuori n. 5-10 valkosipulin kynttä (riippuen koosta)
2) kaada pieneen lasipurkkiin n. 0,5dl rypsiöljyä (tai muuta ruokaöljyä, mitä ny löytyy)
3) murskaa valkosipulit öljyyn.

Testattu. Toimii. Suosittelen :-)

Liipasin vielä sekaan yhden kotimaisen luomukasvatetun Aji Cristal -merkkisen chilin siemenineen. Makukin on kohdallaan. Makaroonilaatikko ja pyttipannu saivat tällä seoksella ihan uusia ulottuvuuksia ja flunssakin pakkasi kamansa ja häipyi!

Tätä tautia on yrittänyt päälle jo hieman päälle kuukauden ja nyt se sitten räjäytti aamulla kauhean kurkkukivun ja nenä vuotaa kuin hana.
Noin kuukauden oli jatkuvaa aivastelua ja nuutuneisuutta.
Kauheaa olla kurkkukipuisena. Kurkkukarkit ei oikein auta, mutta jäätelö ja lämmin juoma hieman rauhoittanu. Vittumainen olo kyllä kun nieleminen sattuu niin maan perkeleesti.

Piti kokeilla tota valkosipulimurska-öljykomboo ja ei ainakaa vielä oo parempi olo. Tälläne vittumainen flunssa tulossa -fiilis edelleen. Olo ei oo huono muttei täysin tervekään.

Omiin kurkkuturvotuksiin ja kipuihin on auttanut Rooibos-tee ihan älyttömän hyvin. Ainakun iskee kurkkukipu niin juon kyseistä teetä noin 2 litraa päivässä, ja parin päivän päästä kurkkukipu on parantunut. Nytkin toissapäivänä aamulla kurkku oli ihan turvonnut, ja tällä hetkellä enään hieman limaa kurkussa, turvotus ja kipu kadonnut.

vituttaa ku pikkupoikaa parturissa, mitäs tässä nyt tekis? jo yli 2kk ollut kuumeilua(max. 10päivää), flunssaa koko aika, 2 poskiontelontulehdusta -> 2 antibioottikuuria.. pari kertaa kävin alkupäässä reenaamassa, mikä taisi olla aika tyhmä temppu, vaikka reenit oli kevyitä, ei edes hengästynyt kunnolla ja hiki tuli juuri ja juuri pintaan. Nyt kun vähänkään hengästyy, tulee kuumeinen olo ja kylmä hiki tulee pintaan.. Unessa ja sykkeessä ei ole ollut mitään muutoksia.

Tänään loppui siis tuo toinen antibioottikuuri, ja korvat on kipeenä ja nuha taas päällä. Nestettä olen paljon juonut, n. 1,5-3L päivässä, syönyt terveellisesti ja aika paljon, sekä C-vitamiini poretabletti aamulla puuron ja marjojen kanssa..

Eikö tässä auta kuin levätä?

Mulla loppu poskiontelotulehdukset ku seinään heti ku aloin lääkärin ohjeesta käyttämään nenähuuhtelua. Apteekista saa semmosen huuhtelukannun ostaa (~10-13e) ja siihen suolaa ja suht lämmintä vettä ja sit vaan vettä nenään (ohjeen mukaan toki). Aina flunssan ihan ensimmäisistä oireista alan huuhtelemaan niin kauan että oireet häipyy (max 4krt/vrk). Sillä oon nyt tän syksyn siirtäny flunssaa eteenpäin jo 8 vkoa. Jos flunssa tulee kuitenkin, niin tuolla nenänhuuhtelulla olon saa siedettäväksi, hengityksen kulkevaksi (= pystyy jopa nukkumaan) ja poskiontelontulehdus jää syntymättä.

Mulla loppu poskiontelotulehdukset ku seinään heti ku aloin lääkärin ohjeesta käyttämään nenähuuhtelua. Apteekista saa semmosen huuhtelukannun ostaa (~10-13e) ja siihen suolaa ja suht lämmintä vettä ja sit vaan vettä nenään (ohjeen mukaan toki). Aina flunssan ihan ensimmäisistä oireista alan huuhtelemaan niin kauan että oireet häipyy (max 4krt/vrk). Sillä oon nyt tän syksyn siirtäny flunssaa eteenpäin jo 8 vkoa. Jos flunssa tulee kuitenkin, niin tuolla nenänhuuhtelulla olon saa siedettäväksi, hengityksen kulkevaksi (= pystyy jopa nukkumaan) ja poskiontelontulehdus jää syntymättä.

tällainen sininen huuhtelukannu on ostettu jo ensimmäisen poskiontelotulehduksen jälkeen, se auttaa kyllä tuohon ettei nenä vuoda koko ajan ja olen käyttänyt sitä pari kertaa päivässä yleensä aamulla ja illalla. Kuitenkin uusiutui tuo poskiontelotulehdus tai sitten ei ensimmäisellä kerralla edes parantunut?

Nyt tarvittais vinkkejä. Nenä vuotaa kokoajan, kurkku hieman kipeä ja muutenkin helvetillinen olo. Miten tuota osais lähteä parantelemaan, ku näyttäis taas flunssaa olevan liikkeellä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Tulinpa just fess-leikkauksesta,ei ollu poskiontelotulehdus kestänytkään ku vuoden,vaikka vedin 6 antibioottikuuria ja kävin parikymmentä kertaa max punktiossa.

Nyt tarvittais vinkkejä. Nenä vuotaa kokoajan, kurkku hieman kipeä ja muutenkin helvetillinen olo. Miten tuota osais lähteä parantelemaan, ku näyttäis taas flunssaa olevan liikkeellä..

Itellä oli täysin sama viikonloppuna ja kun sain kurkkukivun pois alkoi kova yskä.
Nyt laitain 1-2 kertaa päivässä suolaliuosta nenään mikä poistaa bakteereja nenästä.
Puhallan letkulla pulloon missä on vettä eli keuhkot tyhjiksi, pitäisi lievittää/poistaa yskää.
Sitten juonut lämpimiä juomia ja ottanut aamulla ja illal 2 posinova kapselia!
Tällä hetkellä siis nuhaa ja yskää.

edit: Ollut taukoa salista 5 päivää!

Tää nuha ei muute ois mitää, mutta ku pieni kuume ja lihassärky lisätään niin viduddaa ku ei salille voi mennä :( Ja muutenkin kun kova on liikkumaan niin vain olla...

Itselläkin oli viikon ajan pientä flunssan alkua, kunnes sitten paheni tän viikon alussa niin, että kurkku meni aivan karheaksi ja tuli tosi heikkovointinen olo.

Toimivaksi keinoksi havaitsin 0,5 Meukow konjakin.;) Sitä nappaillin muutaman päivän ja taisinpa kurlauttaakkin sillä:D
Nyt on ihan hyvä olo, ei flunssaa ja pullo tyhjä:)

Tietenkin isompaan flunssaan sopii isompi lääke jne.

Raakaa kossua ottaa nii kyllä lähtee!

En ole näköjään ainoa, jolla on flunssaa. :o

n.3 viikkoa sitten iski flunssa, ja pidin taukoa salista n.2viikkoa, jonka jälkeen vielä puolikuntosena menin salille, tyhmä kun olen.
Tietenkin seuraavana päivänä tuli flunssa moninkerroin äkäsempänä ja kuume nousi.

Tämän viikon oon koittanu sängyn pohjalla ottaa lepoa, että pääsis takaisin taas salille. Kaiken tämän flunssa-casen kruunaa se, että tänä aamuna, oli ilmestynyt molempiin silmiin silmätulehdus,
vaikka flunssakaan ei ole kokonaan ohi.
: ) Taitaa olla taas pieni tauko pumppailusta...

Jotenkin ihmeen kaupalla antibiottikuurin jälkeinen päivä oli kuin taivas, ei minkään näköistä nuhaa tai poskiontelokipuja.. Olo on niin terve kuin olla ja voi, jospa tästä nyt parin päivän päästä pääsis taas jatkamaan tuota typerää harrastusta :D

Viime torstaina alko kurkku kivulla ja viikonloppuna tuli myös korvakivut mukaan..Nyt burana kuuri lupee oleen lopuillaan ja huomenna olis tarkotus mennä pumppaan,mikäli korvakin on täysin kivuton..Antibioottikuurin olisin hakenu jos olisin jaksanu lääkäriin painella,mutta eipä tullu mentyä..:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom