Flunssasta parantumisen niksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by trebla
Kaikki oireet katoavat kun otan särkylääkkeen ja olo muuttuu miltei täysin terveeksi, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa niin kuume nousee taas sen verran että sen tuntee ja päätä alkaa jomottamaan välillä todellakin pahasti.

Se ei parane jos tuolla meiningillä jatkat. Karmeimmat flunssani olen kokenut just noin, ottamalla buranaa ja menoksi. Parin päivän päästä on sitten 39-40 kuumetta. Tai sitten tauti venyy just tuolla tavalla, pikkulämpöä ja väsyä oloa jatkuu ja jatkuu.

Buranaa vaan kun tosissaan tarvii tai on pakko saada nukuttua. Muuten sitten kannattaa sinnitellä ilman niin tietää missä vaiheessa tauti etenee.

Jännää, ei ole vuoteen oikein edes yrittänyt tulla sairaaksi. Lapsena en juuri sairastellut. Sitten tuli musta kausi kun tyhmä laihdutus vei vähän mehut. Nyt taas porskutetaan, ja flunssat on luokkaa "2 päivää vähän lämpöilyä".

Originally posted by J0u
Mitä luulette onko päivittäisellä runsaalla vedenjuonnilla mitään tehoa flunssan ehkäisemiseen ja ku lisäks vetää viel tarvittavat vitamiinit, syö hyvin ja pysyy lämpimänä ?
Ite oisin huomannu et toi veden juonti auttais ehkäsemään flunssaa...

Tuo on hyvinkin mahdollista ja varmasti nestetasapaino vaikuttaa muutenkin yllättävän paljon. Esim kun hikoilet reilusti ja tulee nestevajaus, silloin nousee ruumiinlämpö välittömästi ja tulee kuumeinen olo.
Saattaa myös olla että vilustuminen tulee lievässäkin nestehukassa helpommin. Neste auttaa kuitenkin ruumiinlämmön pitämisessä tasaisena..
:eek:

:offtopic:

Oksennustauti on kans yhtä v*ttua! Paino tippuu silmissä ja mitään ei pysty syömään, kun kaikki tulee samantien ulos. :urjo: Viime viikolla oli kyseinen tauti eikä vieläkään ruoka maistu entiseen malliin. Paino tippunut melkein 4kg ! ja just kun oli vielä niin hyvä nousukausi päällä...... :itku:

Originally posted by sam68
Tuo on hyvinkin mahdollista ja varmasti nestetasapaino vaikuttaa muutenkin yllättävän paljon. Esim kun hikoilet reilusti ja tulee nestevajaus, silloin nousee ruumiinlämpö välittömästi ja tulee kuumeinen olo.
Saattaa myös olla että vilustuminen tulee lievässäkin nestehukassa helpommin. Neste auttaa kuitenkin ruumiinlämmön pitämisessä tasaisena..
:eek:

Voi hyvinkin olla mahdollista.

Tulin pippaloista viime perjantai yönä kotiin kohtalaisessa kaasussa, ja päätin tuulettaa huoneessa vähän sillä aikaa, kun kävin syömässä. No tietenkin sammuin suoraan sängylle, kun tulin takaisin, ja ikkuna jäi auki.

Nyt sitä sitten ollaan kunnon flunssassa ja vituttaa.

Tuo kupittelu muuten vaikuttaa nestetasapainoon tosiaan negatiivisesti. Olen jostain lukenut että seuraavana päivänä pitää normaalin nestemäärän (~2L) lisäksi juoda yhtäpaljon kuin joi viinaa edellisenä päivänä.
12 olutta=4L => 6L vettä päivän aikana..
:kippis1:

Originally posted by sam68
Olen jostain lukenut että seuraavana päivänä pitää normaalin nestemäärän (~2L) lisäksi juoda yhtäpaljon kuin joi viinaa edellisenä päivänä.
12 olutta=4L => 6L vettä päivän aikana..
:kippis1:

5 desiä pirtua = 0,5 l => 2,5l.... joo, kyl mie juon tästä eteenpäin vain pirtua:)

kerran kävi toisin päin: olin flunssassa, en tosin missään kauheassa, mutta kuumetta oli ja nenä oli tukossa. No, kaverit ylipuhuivat kupittamaan, ja siinä sitten mentiin. Seuraavan päivän darran haihduttua olikin flunssa mystisesti kadonnut. En tiedä mistä moinen johtui, lienee edellisen illan tequilashoteista :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
voisin minäkin kommentoida ko. asiaa.. flunssaan ei auta kuin lepo ja neste vaikka, tee rauhoitaa kurkkukipua jos on ollut pitkään..

Reenit kulkee ennen kipeäksi tulemista hyvin, koska elimistö on alkanut erittää kaikki hormoonit virusta vastaan.

mitä mieltä olette kuumasta suihkusta ? olo ainakin helpottuu, kuume voi kyllä nousta..

Jos kuume ei meinaa nousta, niin pieni treeni ja lenkki päälle.. niin kyllä elimistö siitä tajuaa.. (omalla vastuulla)

mulla on joskus auttanu överi kuuma sauna siihe fiiliksee ku tuntee kurkussa pientä karhennusta ja tietää että nyt on flunssa tulossa... mutta toho flunssaa nyt ei varmaa auta mikää muu ku lepo, prkl 2003 ja nuhaa ei saada parannettuu :jahas:

Originally posted by trebla
Mullekin kelpais vinkit, vaikka en oikeastaan flunssassa olekaan. Tai enpä tiedä miksi taudiksi tän luokittelis.. nyt on ollut alhaista kuumetta (alle 37.5) 13 päivää eli pari viikkoa pian täynnä. Tämän lisäksi on pää- ja niskasärkyä. Kaikki oireet katoavat kun otan särkylääkkeen ja olo muuttuu miltei täysin terveeksi, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa niin kuume nousee taas sen verran että sen tuntee ja päätä alkaa jomottamaan välillä todellakin pahasti. En ole vielä viitsinyt ottaa yhteyttä lääkäriin sillä koin vastaavanlaisen kuumeilujakson viime syksynä, jolloin olin 6 viikkoa kuumeessa ja tutkimuksissa yms ei selvinnyt mitään ja kuume laski itsestään. Arvauskeskuksesta ei olisi kuitenkaan mitään hyötyä ja yksityisellä käyminen maksaa, tosin vakuutus taitaa maksaa takaisin.

Ensi viikolla kuitenkin voin käyttää YTHS:n palveluita, joten taidan painua alkuviikosta lekurin puheille. Kertokaapas kokemuksistanne jos olette joskus olleet vastaavassa "taudissa".

Mä oon huomannu että pitkäaikanen stressi toisinaan laukasee juuri tollasen 37-37.5 kuumeen. Sitä saattaa sitten kestää parikin viikkoa kunnes stressin syy laukeaa. Myös liian vähän nukkuminen useampana yönä peräkkäin saattaa nostattaa kuumetta. Elimistön varotusmekanismit ylirasitustilassa alkaa toimia ja kehottaa ottamaan rennommin.

Originally posted by gotto
kerran kävi toisin päin: olin flunssassa, en tosin missään kauheassa, mutta kuumetta oli ja nenä oli tukossa. No, kaverit ylipuhuivat kupittamaan, ja siinä sitten mentiin. Seuraavan päivän darran haihduttua olikin flunssa mystisesti kadonnut. En tiedä mistä moinen johtui, lienee edellisen illan tequilashoteista :D

Jos ei sauna, viina tai terva auta -> tauti on kuolemaksi! :thumbs:

Jos on flunssainen olo niin vitusti vaan safkaa naamariin ja kaikkia vitun vitamiinejä ja sanoo mielessään että PERKELE, EN SAIRASTU.

Ja jos haluu paremman vastustuskyvyn niin voi jättää ne kaulahuivit kotiin, jättää kädet kusemisen jälkeen pesemättä ja nuolla sormia, juoda sairaan kaverin kanssa samasta pullosta... Kaikkea likasta niin varmasti vastustuskyky kasvaa semmoseks ettei tule tavallisia flunssia. Hygieenia-homot saa aina kaikki flunssat ja tulehdukset kun ne käy aina hakemassa antibiootteja pienimpäänkin sairauteen, ottaa buranaa jos pikkasen särkee ja on muutenkin niin neitejä.

Nimim. ikinä en oo antibiootteja, särkylääkettä tai yskänlääkettä ottanu enkä sairaana ole ollut

Originally posted by JSmith
Se ei parane jos tuolla meiningillä jatkat. Karmeimmat flunssani olen kokenut just noin, ottamalla buranaa ja menoksi. Parin päivän päästä on sitten 39-40 kuumetta. Tai sitten tauti venyy just tuolla tavalla, pikkulämpöä ja väsyä oloa jatkuu ja jatkuu.

Buranaa vaan kun tosissaan tarvii tai on pakko saada nukuttua. Muuten sitten kannattaa sinnitellä ilman niin tietää missä vaiheessa tauti etenee.

Joo, tämä mulla on ollutkin jo tiedossa, mutta buranan ottamisen syy oli lähinnä tappava päänsärky. Kun jomottaa niin kovin ettei pysty ajattelemaankaan niin on pakko ottaa buranaa. Mulla on sillanen ikävä "piirre" että ainakin on vähänkin kuumetta niin pää, niska ja joskus selkäkin vetää todella kipeäksi ja niskat menee täysin jumiin. Kuumeen laskettua nämä "oireet" poistuvat.. Ei kyllä taida olla mitenkään harvinaista ?

Originally posted by Kiuaskivi
Mä oon huomannu että pitkäaikanen stressi toisinaan laukasee juuri tollasen 37-37.5 kuumeen. Sitä saattaa sitten kestää parikin viikkoa kunnes stressin syy laukeaa. Myös liian vähän nukkuminen useampana yönä peräkkäin saattaa nostattaa kuumetta. Elimistön varotusmekanismit ylirasitustilassa alkaa toimia ja kehottaa ottamaan rennommin.

Mulla voi hyvinkin olla koko hässäkän syynä juuri stressi. Olin ollut koko kesän duunissa ja lopuksi sain 2 viikkoa lomaa ennenkuin alkoi koulu uudessa kaupungissa täysin uudessa ympäristössä. Eli "paineet" lomailusta ja pieni jännitys muutosta uuteen kaupunkiin ja opiskelujen aloittamisesta uudessa koulussa ilman ainuttakaan vanhaa kaveria saattoivat laukaista tällaiseen pitkäaikaisen kuumeilun. Onneksi alkaa olla ohi tuo "tauti" ja toivottavasti katoaa kokonaan kun pääsen alkuun "uudessa elämässä".

Itekin alan pikkuhiljaa paranemaan taudista, joka kesti vaivaiset 3 viikkoa. Alkuun oli nielu niin kipeä, ettei pystynyt kunnolla sylkeä nielemään, saati sitten muuta. Tuo kesti 3 - 4 päivää. Sitten pientä kuumeilua viikko siten, että joka toinen päivä ei kuumetta, joka toinen jotain 37 - 38 välillä. Sitten alkoi kohtuu kova yskiminen - vatsat oli kuin jonkun "abdominizerin" jäljiltä, siis helvetin kipeet. Rinta tuntui halkeavan, kun yski, kuume jatkoi taas pomppimistaan 37 - 38 välillä. Koko ajan kuitenkin kävin töissä, hoitelin kahta pikkupojua ja käytin koiraakin vielä ulkona. Sitten alkoi vituttamaan ja menin lääkäriin, lääkärin kuunteli rinnan ja sanoi - mene kotias, ei oo mitään vikaa. Kun ei ollut kuumetta juuri sillä hetkellä. Oli kestänyt vajaa pari viikkoa tuolloin tauti. Sitten siinä köhin, räin, ja kuumeilin vielä viikon loppuun, jolloin menenin uudestaan päivystykseen. Sitten sanottiin heti, että keuhkoputken tulehdus - antibioottia naamaan heti 10 päivää. Nyt alkaa sitten olo olla pikkuhiljaa normaali - kurkusta kun vaan syleksii semmoisia kynnen kokoisia kovia räkäpaakkuja ja niistää noin kahden minuutin välein.

Salihommat sitten onkin luontevasti jäänyt reilun kuukauden ajalta, ensiksi kesälomalla pientä taukoa ja heti perään pikku flunssa. Toki iseäkin voi syyttää, kun ei oikein rauhoittunut sänkyyn, mutta vaikeetahan se on, kun toinenkin puolisko on töissä ja pojuja oli hoidettava, kun hoito alkoi vasta loppukuusta. Koirakin on kusetettava. Jospa sitä nyt sitten alkais taas puntit alusta - ainakin tuntuu siltä. Painoo ei kuitenkaan lähtenyt ihan siinä mittakaavassa, kuin halmeelta.

Originally posted by Jarna-Petteri
Niinpä. Sanoin sille vielä, että ikinä ei ole ollut minkään sortin allergiaa havaittavissa. Tulipahan maistettua elämäni ensimmäiset antihistamiinit.:D

...pakko kommentoida sen verran, että ihan yleisesti kyllä käytetään nuita antihistamiineja flunssan oireisiin limakalvoturvotusta poistavavien vaikutustensa vuoksi...

eli ei se lääkäri mitään virhettä varmaankaan tehnyt, viruksiin ei ole tehoavaa lääkettä ja hän varmaan ajatteli helpottaa oireita=)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom