Flunssasta parantumisen niksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Voe helvetan helveta. Olin jo päässyt edellisestä flunssan iskusta eroon, niin eikö viime yönä nostanut taas kuumeen ja kurkku on kuin hiekkapaperilla hiottu.:curs:
Enkä kerenny kuin pari tiukkaa treeniä vetää edellisen sairastelun jälkeen ja taas tulee taukoa... Tässähän kohta katoaa jo motivaatiokin.....:(

prkl

mulla iskeny pien ylikunto päälle... väsyttää kokoajan ihan pirusti, ja pientä yskän poikasta, mutta ei kuumetta eikä mitään muuta...

"eikä mitään muuta" ... toikin ihan tarpeeksi prkl ... :curs:

:eek: :david:

Originally posted by Jarna-Petteri
Ei kellään olis vinkkiä, millä sais sitkeen keuhkoputkentulehduksen lähteen. Yskä on ollut jo yli kuukauden, ei lopu millään. :curs: Söin yhden antibioottikuurinkin tossa (Zeclar 500 mg), ei mitään tehoa. Nyt iski vielä viime sunnuntaina kurkkukivun, joka on edelleen päällä. Alkaa kyrsimään kun ei oo päässy kuukauteen salille.:curs: :curs:

Ittellä oon ainakin huomannu helvetin hyväksi lääkkees keuhkoputkentulehdukseen Redol Comp. mikstuuran (reseptilääke). Eli ei muuta kuin lekurille ja kokeile saada tota lääkettä.

Mulla on keuhkoputkentulehdus aina lähtenyt kuurilla pois kun pienempänä noita oli useampia, mutta hanki jotain toimivaa mixtuuraa siihen yskään, tuhdit antibiootit keuhkoputkentulehdukseen ja paranna oloa sitten perinteisillä flunssakeinoilla.

Jos ei juuri tuo antibiootti pure niin hae kuuri toista antibioottia. Olen kyllä kuullut että nuo voivat olla sitkeitäkin, tutulla vaadittiin 4 peräkkäistä antibioottikuuria ennenkuin lähti.

Nonni. Olo meni sitten niin huonoksi, että piti oikein lääkäriin mennä. Poskiontelotulehdushan sieltä löytyi. Ei ihme että on ollu paskaolo tässä pari päivää....
Tulikin sitten pidempi treenitauko, masentaa.....:(

Taitaa olla neljäs flunssa tänä vuonna ja treenit aivan persiillään. Viime flunssassa kuumetta oli 3 viikkoa! Aivan helvetin typerää. Olen päässyt salille tänä vuonna semmosen 10 kertaa vaikkei ole ollut tarkoitus löysäillä yhtään. Ja nyt taas kurkkua kaivertaa ja kuuma ja kylmä olo vuorottelee. Ei helvetti.

Uskallatteko muuten mennä treenailemaan, jos vaikka vähän nenä vuotaa?

"Poppakonstisi" flunssasta toipumiseen??

No niin.. Onnistuinkohan keksimään threadin, jota ei oo täälä nähty vielä..

Siis 4pv jo kuumeessa, kurkkukivussa ja rankassa nuhassa. Kaksi vuotta sitten ollu viimeksi, joten hyvä siinä mielessä, mutta vituttaa silti ku ei voi reenata. Just mittasin 38,4. Mulla vaikuttaa jo pieni kuume kivasti. Näkyy "pikku-ukkoja" ja muuta kivaa:)

Kysymys kuuluu: Miten sinähankkiudut eroon flunssasta? Tavalliset buranat ja rankka veden juonti on koettu. Nyt luovuus peliin ja neuvoja kaikille meille Pakkislaisille syksyn varalle!

Tai ainakin piristävää luettavaa mulle... ;)

Lepoa ja joku on kertonut että ikkunoita auki, tulee raitista ilmaa, kuulemma edistää paranemista.
C-vitamiinia, ainakin 2000mg päivässä voi huoletta vetää naamariin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mullekin kelpais vinkit, vaikka en oikeastaan flunssassa olekaan. Tai enpä tiedä miksi taudiksi tän luokittelis.. nyt on ollut alhaista kuumetta (alle 37.5) 13 päivää eli pari viikkoa pian täynnä. Tämän lisäksi on pää- ja niskasärkyä. Kaikki oireet katoavat kun otan särkylääkkeen ja olo muuttuu miltei täysin terveeksi, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa niin kuume nousee taas sen verran että sen tuntee ja päätä alkaa jomottamaan välillä todellakin pahasti. En ole vielä viitsinyt ottaa yhteyttä lääkäriin sillä koin vastaavanlaisen kuumeilujakson viime syksynä, jolloin olin 6 viikkoa kuumeessa ja tutkimuksissa yms ei selvinnyt mitään ja kuume laski itsestään. Arvauskeskuksesta ei olisi kuitenkaan mitään hyötyä ja yksityisellä käyminen maksaa, tosin vakuutus taitaa maksaa takaisin.

Ensi viikolla kuitenkin voin käyttää YTHS:n palveluita, joten taidan painua alkuviikosta lekurin puheille. Kertokaapas kokemuksistanne jos olette joskus olleet vastaavassa "taudissa".

Onhan tätä nuhaa-kurkkua-kuumetta itse kelläkin. Ja pahasti eppäilen, että eivät ne poppakonstit auta, mutta mukava on silti haista valkosipulille. Ei muuten ollut hyvä enne se, että piruako pienestä kurkkukivusta kun jalkatreeni kulki paremmin kuin koskaan...

Heh, kaappeja penkoessa löytyi kaksikin purkkia nenätippoja, eri merkkiä mutta sama tehoaine. Toinen oli mennyt vanhaksi hetki sitten eli 1998, mutta toinen oli aika tuoretta, 11/2000. Eipä hassumpaa. Potemiseen suosittelen sitä threadin alkupään venäläistä menetelmää.

Mullakin on selkeesti joku cocksucker enduro-kusiaivomikobi :kuola: joka on saanu kurkun kipeeks, nokan vuotamaan ja kuumeen ylös. Hatuttaa niin pirusti kun just toipunu jalkamurtumasta ja ehtiny pari viikkoa treenata ni jo on taas taukoa pukkaamassa. Keskiviikkona jo jäi sali väliin heikon olon takia, perjantaina kuumeessa, nyt lauantaina ollu vähän parempaan päin, ei oo ollu kuumetta ainakaan paljoa, mutta yhä vuotaa nokka. Oon koittanu parannella itteäni juomalla kaakaota, välttämällä rasitusta ja safkaamalla monivitamiinipillereitä. Pitää toivoa että jo maanantaina pääsis takas treenaamaan...

Tässä pari vinkkiä miten pysyä terveenä:

Älä koskaan jää esim treenin jälkeen kylmään juttelemaan kavereiden kanssa. Hikisenä tai suihkusta tulleena varma flunssa.

Käytä riittävästi vaatetta vaikka ulkonäön kustannuksella. Lakki/pipo päähän aina kylmällä. Tai muuten tuo takissa mahdollisesti oleva huppu on erittäin hyvä jos tukka pitää pysyä kuosissa. Hikisenä ja pakkasella aivan must homma.

Pese kädet salilla ja muutenkin riittävän usein. Varsinkin jos olet opiskelija niin käy välitunnilla peseen hanskat. Niistä se pöpö leviää.

Älä syö turhaan mitään lääkekuureja tai buranaa tms. Jos on kova kuume niin silloin voi käyttää apuna jotain mutta kuume se pöpön tappaa eikä burana!

Re: "Poppakonstisi" flunssasta toipumiseen??

Originally posted by GymMan
Kysymys kuuluu: Miten sinähankkiudut eroon flunssasta? Tavalliset buranat ja rankka veden juonti on koettu. Nyt luovuus peliin ja neuvoja kaikille meille Pakkislaisille syksyn varalle!

Runsaasti C-vitamiinia, täydellistä lepoa, paljon hyvää bulkkiruokaa, riittävästi vaatetta (erityisesti jaloille, koko ajan tohvelit jalassa), kärsivällisyyttä jaksaa lepäillä vielä pari päivää vaikka olo tuntuisi hyvältäkin ja viimeisenä mustaherukkamehu+finrexin+vodka-kombo kuumassa vedessä. Tietysti myös vahvat rommitotit tekevät gutaa.

Nyt syksyllä olen tavallista paranoidimpi räkätaudin varomisessa, kevät meni sairastellessa ja olen päättänyt etten enää tämän vuoden puolella flunssaa ota. Yllämainitut keinot kaikki käytössä koko ajan, tosin täydellistä lepoa ja vodkaa/rommia hieman maltillisemmin.

Originally posted by trebla
nyt on ollut alhaista kuumetta (alle 37.5) 13 päivää eli pari viikkoa pian täynnä. Tämän lisäksi on pää- ja niskasärkyä. Kaikki oireet katoavat kun otan särkylääkkeen ja olo muuttuu miltei täysin terveeksi, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa niin kuume nousee taas sen verran että sen tuntee ja päätä alkaa jomottamaan välillä todellakin pahasti. En ole vielä viitsinyt ottaa yhteyttä lääkäriin sillä koin vastaavanlaisen kuumeilujakson viime syksynä, jolloin olin 6 viikkoa kuumeessa

Huhhuh!! Jätkä on 6 viikkoa kuumeessa ja nyt 13 päivää! :eek: Minusta tuo kuulostaa joko 1) vakavalle (ootko mittauttanu esim. maksa-arvoja?) tai 2) typerälle, eli sille, että buranan voimalla vaan jatkat töissä, opiskeluissa tms. etkä lepää. Se pitää vain uskoa, että päätä tyynyyn ja huilia niin kauan, että tauti taittuu. Saikkua hakea, jos on töissä. Särkylääkkeillä pettää vain itteensä. Lentsussa niitä ei mun mielestä kannata käyttää muulloin kun illalla, jotta saa paremmin unta. Muuna aikana vain lepäilee. Ei lentsuun todella auta mikään muu. Oireita voi lievittää, mutta ei sitä pois saa kuin lepäämällä, antamalla kropan tapella rauhassa tautia vastaan.

Ennaltaehkäisy on sitten eri asia. Siihen vaikuttaa noi pukeutumiset, c-vitskut, valkosipulit yms. poppakonstit, jos vaikuttaa. Ainiin, ja ternimaitokapselit messiin ehottomasti. Niitä kalleimpia mahdollisia, halpisroskaan hukkaa vaan euronsa. :D

Jotain erikoista tuossa nyt on, veikkaan mä. Ei ole normaalia kuumeilla 6 viikkoa putkeen (tai 13 päivää).

Mitä luulette onko päivittäisellä runsaalla vedenjuonnilla mitään tehoa flunssan ehkäisemiseen ja ku lisäks vetää viel tarvittavat vitamiinit, syö hyvin ja pysyy lämpimänä ?
Ite oisin huomannu et toi veden juonti auttais ehkäsemään flunssaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom