Flunssan jälkeen treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olin viikon verran flunssassa ja kuumeessa, löytyykö vinkkejä siihen miten tästä kannattais lähteä treenaamaan, ettei alota liian kovaa/löysästi jne? Elimistöhän on siis edellisestä treenistä palautunut ruhtinaallisesti, mutta mites tollanen tauti? Miten se vaikuttaa elimistöön ja sitä kautta treeneihin? Snadi nuha on vielä päällä, ajattelin tiistaina mennä ensimmäisen kerran puntille. Normaalisti treenaan kropan läpi 3 jakoisella ohjelmalla 6:ssa päivässä, olisko nyt syytä pitää esim. enemmän välipäiviä?

Kiitti vinkeistä jo etukäteen, sairastelu sucks...

annat nuhan mennä kunnolla ohi ja sitten vaan normaaliin tapaan treenailemaan, jos nyt välttämättä haluaa niin voi ottaa muutaman toiston vähempi. äkkiä noista pienemmistä sairauksista palautuu kuitenkin kunhan ei vaan kipeänä treenaile.

Pitäen mun mielestä toisaalta mielessä myös sen, että jokasen pikku vilustumisen takia ei kannata hyvää ja säännöllistä treeniä pistää tauolle tai siitä tulee yhtä vuoristorataa.

Jos on selvästi kuumetta tai muuten ihan vetämätön olo niin silloin ei treenata. Simple as that.

turre101 sanoi:
Pitäen mun mielestä toisaalta mielessä myös sen, että jokasen pikku vilustumisen takia ei kannata hyvää ja säännöllistä treeniä pistää tauolle tai siitä tulee yhtä vuoristorataa.

Jos on selvästi kuumetta tai muuten ihan vetämätön olo niin silloin ei treenata. Simple as that.
Tai sitten se vuoristorata seuraa siitä, kun ei malteta potea flenssua rauhassa pois.

nelkku sanoi:
annat nuhan mennä kunnolla ohi ja sitten vaan normaaliin tapaan treenailemaan, jos nyt välttämättä haluaa niin voi ottaa muutaman toiston vähempi. äkkiä noista pienemmistä sairauksista palautuu kuitenkin kunhan ei vaan kipeänä treenaile.

Erittäin hyvin sanottu. Pari päivää on syytä olla ihan terve olo ennen puntille menoa, tai käy äkkiä niin, että saa sen flunssan takasin ja tulee viikko lisää treenitaukoa.

Joo taukoa vaan. Vähintään tuo pari tervettä päivää ettei varmasti tule takasin. Ei se lepo yleensä ole kuin hyväksi.

Jep, kiitti paljon vinkeistä. Keuhkoissa rohisee vielä sen verran pahasti välillä, että lepäillään tässä vielä muutama päivä ennen punttia. Tässä kyllä huomaa kummasti sen, että kun on kohta jo lähemmäksi vuoden säännöllisesti käynyt puntilla, niin täyslepo alkaa tuntua todella pahalta. Lihakset tuntuu löysiltä ja heikoilta, ja läskiä tuntuu tulevan kilo päivässä. No, levon jälkeen lihakset sitten shokin kautta kasvuun! ;)

Mulla vähän samantapanen tilanne; kuumetta oli viime viikolla ja nyt tulee yskän ja aivastuksien mukana hieman räkää. Tänään teki mieli lähteä salille, mutta tämän threadin luettuani päätin itsekin pitää kunnolla taukoa.

Ahaan, no tähän aijon vastata.

Kun olen parantunut flunssastani, aijon aloittaa aivan yhtä kovan treenin, kuin mitä tein ennen sairastuttuani, koska silloin saan selville, miten paljon olen heikentynyt ja miten paljon on palautettavaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa todellakin parannella kunnolla ennen puntille menoa tai ottaa ainaskin todella kevyesti! On ikävän paljon kokemusta sairastelun uusiutumisesta!!

1(-2)kk. treeniä tänävuonna :itku: :curs:

Jees! Täällä yksi flunssainen lisää, tosin olen parantunut jo lähes kokonaan ja perjantaina olen suunnitellut vasta meneväni taas treenaamaan.

Itselläni on nyt viikko taukoa flunssan takia, ja tänään olin salilla ja tein yhtä helvetin kovaa kuin ennenkin vaikka pientä nuhaa olikin, mutta itselläni tuota pientä nuhaa on nyt tässä ollut viimeiset 5 vuotta. Nenä huutaa hunajaa ku joka yö taytyy laittaa nenäsumutteita. Noh, ens viikolla allergia testit, saa nähä. TOivottavasti ei mitään allergiaa, sillä se tuhoaisi suunnitelmat Laskuvarjojääkäriksi menoa.

Täälläkin yksi flunssainen.. Lähemmäs viikko nyt oltu flunssan kourissa. Kuumetta ei tiettävästi ole ollut, mutta nuhaa ja imusolmukkeiden turpoamista sitäkin enemmän. Ajattelin, että tänään olisi jo voinut käydä kävelyllä vaikka, kun olo tuntuu jo paremmalta (-->nenä ei vuoda enään siihen tahtiin, että täytyy niistää vähintään joka viides minuutti), mutta tahtoo olla vähän niin, ettei sitä malta vain lähteä "käveleskelemään" rauhallisesti.. :/ Koiran kanssa voisi olla hyvä käydä..Menis koiran ohjeilla jokaisen pusikon kautta ja pysähtisi siis joka kymmenes metri vähintään..
Äh, on kyllä todella ahdistava olo, kun ei pääse kunnolla urheilemaan!

Jep jep, helvetin flunssa-aalto iskee juuri silloin, kun on parin kuukauden tauon jälkeen saanut taas treenin kulkemaan. Nyt on parina aamuna ollut kurkku pirun kipeänä, joka mulla ainakin yleensä edeltää tuota kuumeilu- ja räkätautia. En tiedä, mikä on, kun tän vuoden puolella oon ollut flunssassa nyt kolme kertaa. Sitä ennen meni pari vuotta ilman mitään. Edes armeijassa en onnistunut a-virusta saamaan, vaikka joutui altistumaan tupakavereiden levittämille eritteille 24/7.

VITUTTAA!

sammyx sanoi:
Jep jep, helvetin flunssa-aalto iskee juuri silloin, kun on parin kuukauden tauon jälkeen saanut taas treenin kulkemaan. Nyt on parina aamuna ollut kurkku pirun kipeänä, joka mulla ainakin yleensä edeltää tuota kuumeilu- ja räkätautia. En tiedä, mikä on, kun tän vuoden puolella oon ollut flunssassa nyt kolme kertaa. Sitä ennen meni pari vuotta ilman mitään. Edes armeijassa en onnistunut a-virusta saamaan, vaikka joutui altistumaan tupakavereiden levittämille eritteille 24/7.

VITUTTAA!
Otan osaa. Mäkin oon saanu olla pitkään rauhassa flunssalta yms. Alkoi kans kovalla kurkkukivulla jota kesti pari päivää, sitten viikko kuumetta perään ja toinen viikko vielä flunssaa. Semmonen parin viikon tauti kaikilla mahdollisilla flunssan oireilla höystettynä. :itku:

On kyllä harvinaisen vittumainen flunssa nyt liikkeellä. Tasan kaksi viikkoa tuli täyteen tänään flunssan alkamisesta, ei toivoakaan salille pääsystä vielä.

Aika tutuilta oireilta kuulostaa: kurkku pari päivää pirun kipeä, sitten kuumetta vajaa viikko ja nyt aika sitkeän olonen räkätauti päällä. Tänään kävin ton taudin jälkeen ekan kerran puntilla, ja vedin noin tunnin treenin: voimat oli aikalailla pois, tiputin suosiolla 10kiloo raskaista pääliikkeistä ja silti tuntu että jäi lyhyeks toistomäärät. Kun lähdin pois ja pääsin junaan, niin nukahdin saman tien kun istuin penkille. Varmaan menee viikonloppuun asti ennenku viittii mennä seuraavan kerran puntille, sen verran hutera olo on vielä. Nyt vaan ruokaa naamariin ja lepoa.

Nyt on perkele tuota flunssa liikeellä ja itsellekin tuli flunssa kun vain pari päivää stressasin ja murehdin duunista. Samalla tuli hieman huonosti syötyä ja levättyä. No tässä on nyt mennyt viikko pieleen ja nyt olen kaksi kertaa tehnyt todella kevyen treenin koko kropalle. Nyt olisi tarkoitus tänään kokeilla kunnon treeniä siten että siitä mihin jäin painoissa ja toistoissa niin siitä jatketaan.
Eikö ole viellä kukaan keksinyt doping puolella sellaista ainetta jolla saisi estettyä nuo flunssat. Jos on niin heti loppuu natuilu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom