Flunssan jälkeen treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juho sanoi:
Nyt alkaa olla oma flunssa hoidettu :kippis1: . Pikaisisa paranemisia muillekin ja muistakaahan syödä kunnolla, vaikka tiedän että se flunssa ei kauheesti motivoi. Itse pidin tiukan linja syömisistä, ja nyt oon tod. tyytyväinen siitä.

Tämä on juuri itselläni paha ongelma. Jos olen vaikkapa viikon treenaamatta, motivaatio oikeaoppisesti syömiseen putoaa nollaan, tulee syötyä miten sattuu ja sitten on taas vittumaista ruveta treenailemaan ja syömään kunnolla. Siksi pyrinkin pitämään niin vähän treenitaukoja kuin mahdollista.

Mua kiinnostais tietää, että onko riski sairastua johkuun sydänlihastulehdukseen, jos käy flunssassa tai liian nopeasti sen jälkeen treenaamassa ja mitkäköhän on sydänlihastulehduksen oireet? Mulla on suurinpiirtein 7-10 flunssaa vuodessa ja sen verran kyrpii, että mä en koskaan anna sen parantua kunnolla vaan käyn välillä flunsassakin treenaamassa. Nyttekin on ollu flunssa pitkän aikaa. 9 päivää lepäsin ja sitten alotin taas, mutta tuntuu et olo ei oo vieläkään kunnossa. Mulla menee aina pari kolme viikkoa, että tulokset nousee normaalille tasolle flunssan jälkee ja sitten siitä 4- 5 viikkoo niin taas jysähtää joku flunssa päälle. Taitaa olla vastustuskyky tosi huono. Mä en tiedä ees ketää toista kuka on näin usein flunsassa. Syön tosi hyvin ja vedän vitamiinejakin ihan sikana, mutta mikään ei auta. Vedin jopa ternimaitoakin, mutta ei sekään auttanu..

Tatuoitu mies sanoi:
Mua kiinnostais tietää, että onko riski sairastua johkuun sydänlihastulehdukseen, jos käy flunssassa tai liian nopeasti sen jälkeen treenaamassa ja mitkäköhän on sydänlihastulehduksen oireet? Mulla on suurinpiirtein 7-10 flunssaa vuodessa ja sen verran kyrpii, että mä en koskaan anna sen parantua kunnolla vaan käyn välillä flunsassakin treenaamassa. Nyttekin on ollu flunssa pitkän aikaa. 9 päivää lepäsin ja sitten alotin taas, mutta tuntuu et olo ei oo vieläkään kunnossa. Mulla menee aina pari kolme viikkoa, että tulokset nousee normaalille tasolle flunssan jälkee ja sitten siitä 4- 5 viikkoo niin taas jysähtää joku flunssa päälle. Taitaa olla vastustuskyky tosi huono. Mä en tiedä ees ketää toista kuka on näin usein flunsassa. Syön tosi hyvin ja vedän vitamiinejakin ihan sikana, mutta mikään ei auta. Vedin jopa ternimaitoakin, mutta ei sekään auttanu..

Kokeile vetää glutamiinia. Auttanut monella paljon.

Alotinkin just ekan kerran elämässä syömään glutamiinia. En mä oo kerenny kun vasta viikon syömään, mutta ajan kanssa näkee oisko siitä hyötyy.

Tatuoitu mies sanoi:
Mua kiinnostais tietää, että onko riski sairastua johkuun sydänlihastulehdukseen, jos käy flunssassa tai liian nopeasti sen jälkeen treenaamassa ja mitkäköhän on sydänlihastulehduksen oireet?

Oireet on väsymys, rintakipu ja kuolema. Joskus pelkästään jälkimmäinen.

Sairaana tai toipilaana liikkuminen ei varsinaisesti aiheuta sydänlihastulehdusta, mutta se rasittaa mahdollisesti jo olemassaolevan tulehduksen heikentämää sydäntä. Väsynyt sydän ei jaksa tehdä siltä vaadittua työtä ja tuloksena on edellämainitut oireet.

Jos flunssan jälkeen on todella väsynyt ja kevytkin rasitus tuntuu tavallista kovemmalta (syke nopeutuu, hengästyy) niin ehdottomasti pakkolepoa. Treenaaminen sopii aloittaa vasta kun mitään oireita ei ole ja on muutaman päivän ollut terveenä. Tauko voi tuntua pahalta, mutta kyllähän muutaman viikonkin lepo on lopulta halpa hinta henkikullasta.

Äijä sanoi:

Mää olin tässä vasta sairaana. Olin pari viikkoa todella väsynyt enkä jaksanu tehdä mitään ja yks aamu kun heräsin ja nousin ylös pisti rintaan ihan perkeleesti. Tätä tapahtui sitten muutaman kerran tämän saman päivän aikana muttei sen jälkeen. Ihmettelin kyllä itse, että miten voi väsyttää näin paljon mutta pistin sen sitten lääkekuurin piikkiin. Taispa mennä parhaimmillaan lähemmäs 24h etten muuten sängystä noussu ku kusella käydessä tai juomassa. E tiiä liittyykö sitten mitenkään sydänlihakseen. Tuskinpa.

Nyt oon jo pikkuhiljaa parantunu ja rupean tekemään punttiakin kevyesti. Itellä on vähentäny flunssia huomattavasti 1-1.5g C-vitamiinia päivässä ja lisäksi 10g Glutamiinia.

Äijä sanoi:

Sairaana tai toipilaana liikkuminen ei varsinaisesti aiheuta sydänlihastulehdusta, mutta se rasittaa mahdollisesti jo olemassaolevan tulehduksen heikentämää sydäntä. Väsynyt sydän ei jaksa tehdä siltä vaadittua työtä ja tuloksena on edellämainitut oireet.

Jos flunssan jälkeen on todella väsynyt ja kevytkin rasitus tuntuu tavallista kovemmalta (syke nopeutuu, hengästyy) niin ehdottomasti pakkolepoa. Treenaaminen sopii aloittaa vasta kun mitään oireita ei ole ja on muutaman päivän ollut terveenä. Tauko voi tuntua pahalta, mutta kyllähän muutaman viikonkin lepo on lopulta halpa hinta henkikullasta.
Se on kyllä totta, että muutaman viikon lepo on halpa hinta hengestä. Sitä ei van aina malta levätä kun on niin usein se flunssa. Sitten saa aina skitsoilla viikkotolkulla et koska tulee jotain sydän vaivaa...Ei oo mitään hajuu et koska sellain tulee ja mitkä oli oireet, mut nythän tossa oli niitä oireita. Täytyy vaan toivoa, ettei tässä enää mitään tulle kun flunssa on parantumaan päin ja viikko kovaa treenii takana. Onneks nyt on 3 päivän lepo.

Sattusko kenelläkään löytymään vinkkejä kuumeessa nukkumiseen. Kaikki varmasti tietää että on joko hemmetin kylmä tai hirveä hiki, välimaastoa lähes mahdoton löytää.

Mietin vaan ettei kukaan olisi vastausta tähän löytänyt? Löytyy tuo lämpökerrasto intin ajoilta, ajattelin sitä kokeilla jos se edes hieman helpottaa

Lhw sanoi:
Sattusko kenelläkään löytymään vinkkejä kuumeessa nukkumiseen. Kaikki varmasti tietää että on joko hemmetin kylmä tai hirveä hiki, välimaastoa lähes mahdoton löytää.

Kannattaa varmaan valita se hikinen vaihtoehto. Silloin ainakin kuume on laskemaan päin. Hereillä ollessa kannattaa kuunnella kehoaan eli mennä lämpimään, kun on kylmä ja mennä kylmään, kun on kuuma.

Ton sydänlihastulehduksen pelon ym. suhteen mun mielestä tuntuma käyttöön.

Jos on tullu nukuttua vähän heikommin, tai joku flunssa muuten meinaa iskeä, on olo mulla usein sellanen hitusen "kuumeenoloinen" ja niin edelleen, mutta sillon en näe järkeä heittää heti treenitauolle - mun tapauksessa yleensä treenaamalla kaikki OK mutta jos rupeaa laiskottelemaan niin voi hyvinkin tärähtää kipeäksi.

Sitten jos oikeasti tuntuu siltä että ei ole mitään voimaa ja heikottaa niin sitten ei mennä sinne salille, tai lähdetään kotiinpäin jos siellä jo ollaan. :)

Kyllähän sen huomaa ylirasittuuko trenistä, jos rauta kulkee normaalisti, tuskin on vaaraa vaikka olo oiskin vähän lentsunpuoleinen...I think.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla vähän samanlaiset ajatuksein kuin turre101:llä. Jos sitä joka aivastuksesta heittää tauolle, niin tauolla saa olla jatkuvasti. Mutta jos selkeästi huomaa että olo on tukkoinen, väsynyt ja vetämätön, niin sitten tietää jäädä lepäämään. Kyllä sen itseään tutkiskelemalla oppii huomaamaan milloin on tulossa kipeäksi ja milloi vaan johtuu vaikka stressistä tai huonosti nukutusta yöstä. Oireet kun voi todellakin olla samat kun fllunssan kanssa.

joo, sama vika rahikaisella eli kipeenä täälläkin ollaan 2 päivää 40 asteen kuumeessa ja kurkkukipee ja yskää.viimeks on tullu oltua kipiä varmaan 2 vuotta sitten. onneks tuli vilkastua tätä topiccia ennenkuin menee kipeenä möheltään ja sit sairastutaan kahta kauheemmin johki jälkitautiin.
inttikaverin serkku kuoli sydänkohtaukseen kun pienessä kuumeessa lähti lenkille ja tää kaveri oli sentään hyvä pikajuoksija eli näköjään kannattaa tuonkin vuoks pysyy sit pois salilta. eihän pikku rapulassakaan saa treenata joten kai krapula on vaan hyttysen ininää siihen verrattuna että on oikeen rankasti ollu kipee. ottaa vaan pannuun tää tauko.

eli odotampa rauhassa vielä muutaman päivän. :arvi:

tosta sydänlihas tulehduksesta sen verran että se saattaa tulla nimenomaan siitä jos kipeenä menee treenaan tai voi jopa tulla siitä että lähtee kaljotteleen kipeenä (näin kävi kaverille, ja vieläpä kahdesti). oireina on varmaan että rintaan pistää ja sydän hakkaa ja rytmihäiriöt ja tietty jos sitä ei hoida niin saa hautapaikkaa alkaa varaileen

ei se sydänlihastulehdus edelleenkään tule flunssassa treenaamisesta ja vielä vähemmän flunssassa kaljotteleen lähtemisestä, uskon että kaverillas kävi nimenomaan sillä tavalla että sillä oli jo tullu tavallisen virustaudin mukana toi piilevä sydänlihastulehdus ja sit ku lähti ryyppäämään niin rupes tulehdus oireilemaan ja sen perusteella luuli sen tulevan sen takia että lähti kaljotteleen.

Sen verran aihetta sivuten, olin viime viikon keuhkokuumeessa. Ei paha sellainen, olin viikon antibioottikuurilla ja eilen kuuntelutin uudestaan keuhkot eikä mitään rutinaa enää kuulunut, mutta tähän asti olin lepolomalla duunista, huomenna toimistolle.

Sen verran vetämätön olo on että tarvii aika hissukseen aloitella. Lääkäri myös varoitteli että hän on sydänlihastulehduksen sairastanut ja suosittelee rauhallista alkua... Olen tehnyt 3-jakoista, mutta jotenkin on sellainen fiilis että jos vaikka torstaina ja sunnuntaina ottais ekat kevyet treenit, niin olisiko järkevintä palautella kuntoa tekemällä 3krt/viikko kevyesti koko kroppa kerralla?
2-3 x10 esim penkki, ojentajapunnerrus, pystypunnerrus, kyykky, vatsat, mave, kulmasoutu,haukkarit ja vaikka viparit. Alkuun ei tosiaan pysty vetään loppuunasti, niin tuntuis jotenkin järkevämmältä ärsyttää lihaksia vähän kerrallaan mutta useammin, ihan ekat kerrat kuitenkin sillain että esim pulssi ei nouse juurikaa, tai hiki pukkaa läpi. Jos vaikka 2vk tekis noin ja fiiliksen mukaan painoja lisäämällä...

Onko ajatus ihan tuulesta temmattu?

sammyx sanoi:
En tiedä, mikä on, kun tän vuoden puolella oon ollut flunssassa nyt kolme kertaa.

Mulla oli viime vuonna 4 flunssaa ja nyt kivasti tammikuussa alkoi flunssa nro 5 lähimmän vuoden sisällä. Kävin reilu kuukausi sitten erikoislääkärillä joka sanoi että kaikki johtuu tukkoisasta nenän rakenteesta. Nenä, kurkku ja keuhkot on sitten samaa limakalvoa että ylimääräinen ärsytys menee nenästä alaspäin.

Yleensä jos joku aamu herää kurkku kipeänä niin saa varautua siihen että alle viikossa on nuhakuume ja muuta vastaavaa.

On vissiin pakko ruveta käymään salilla flunssaisena koska muuten tää on ihan skeidaa koko homma jatkuvine treenitaukoineen.

training_day sanoi:
pientä flunssaa voi huonolla tuurilla olla koko talven, jos ei viime kesänä tehty nenäleikkaus (nenä onteloiden "laajennus") toimi oletetulla tavalla

Missä leikkaus tehtiin, miten se tehtiin, mitä maksoi, mitä oireita leikkauksen jälkeen ja miten kauan olit sairaslomalla? Niin ja kaikista tärkeimpänä miten sait lähetteen ko. leikkaukseen?

onkohan järkeä käydä treenaamassa kun vielä kurkku pikkasen rohisee ja on yskänpoikasta. kuumetta ei ole ollut enää pariin päivään..

e: taitaa jäädä väliin, ettei käy niinko viime vuonna jolloin kuume uusiutui aika pahana liian aikaisen treenin takia ja taukoa tulikin yhteensä n. 3 viikkoa :(

joo-o, taitaa olla TAAS joku lenssukausi, kun about kaikki frendit on flunssassa ja täälläkin jengi kiroaa räkätautia..
Eli ite olen tässä kärvistellyt flunssaisena jo kohta viikon päivät ja treenireflat on aikamoiset :curs:
Noh, olen oppinut sen kantapään kautta, että kannattaa tosiaan sairastaa sairaudet kunnolla vex ennen treenailuja. Eli itse vedän salikuteet niskaan vasta joskus ensi viikolla. Sapettaa ja paljon, hitto!

Sentään jokin menee meikäläiselläkin hyvin:)
Ei ole flunssaa sitten hetkeen ollut!

Mulla kans flunssa päällä just ku pääsin vauhtiin treenin ja syömisten kanssa! :curs: Eilen oli niin kehno olo, että piti nukkumaanki mennä klo 19:10 ja tänään nousin vasta 8:30... Tuli ainaski kunnon yöunet, jos ei muuta. Silti heikottaa ja väsyttää.
Pitää toivoa, ettei tule ihan mökkihöperöks, ku ei oo melkein viikkoon päässy salille :evil: ..
Noh, ei se auta ku lepäillä ja alotella sitte varovaisesti, ku tästä selviää.

Angelene sanoi:
Mulla kans flunssa päällä just ku pääsin vauhtiin treenin ja syömisten kanssa! :curs: Eilen oli niin kehno olo, että piti nukkumaanki mennä klo 19:10 ja tänään nousin vasta 8:30... Tuli ainaski kunnon yöunet, jos ei muuta. Silti heikottaa ja väsyttää.
Pitää toivoa, ettei tule ihan mökkihöperöks, ku ei oo melkein viikkoon päässy salille :evil: ..
Noh, ei se auta ku lepäillä ja alotella sitte varovaisesti, ku tästä selviää.
sullahan alkoi lowcarb just?! itse aloitin kans ja saman viikon lopulla kuumetta ja flunssaa, nukuin koko ajan.

Suositut

Back
Ylös Bottom