- Ikä
- 38
Kai huomasit hymiöt viestissäni? Toki mielipideasioista voi väitellä.
Ei ihmiset ole sitä mieltä, mitä ovat, siksi, että muut on sitä mieltä. En itse usko tuohon.
Itse sanot, että ennen kuin harrastit lajia, niin et itsekkään pitänyt sitä urheiluna. Sanot myös ymmärtäväsi heidän näkökulman. Miksi siis tämä tredi?
Ymmärsin, että ihmiset, jotka ei pidä lajiasi urheiluna aiheuttavat sinussa negatiivisia tuntemuksia. Jos ymmärrät heitä, niin aika erikoinen reaktio.
Nyt kun lajia olet harrastanut ja pidät sitä urheiluna, niin eikö ole niin, että laji on muuttunut vain sinun silmissäsi ja muut ovat edelleen samaa mieltä, kuin ennen. Jos ymmärsit heitä ennen, niin miksi et enää. Siis kai ymmärrät, miksi itse et ennen pitänyt lajia urheiluna (oli se syy mikä hyvänsä).
En menetä mitään, jos ihmiset pitävät bodausta ja muuta "pullistelua" urheiluna. Se on mulle aivan sama. Missä olen väittänyt, että mulle olis tärkeetä, että noita lajeja ei pidetä urheiluna? En edes ilmaissut mielipidettäni, vaan kirjoitin ns. objektiivisen näkökulman.
Vähän hyökkäävä ja yksipuolinen mielikuva sun suhtautumisesta tuli, siksi kehoitin avartamaan katsantoa.
Nämä lajit on selkeesti ns rajatapauksia, toisin kuin esim. uinti. Siksi turha olettaa, että kaikki vois tajuta tai oivaltaa lajisi olevan urheilua. Itse ymmärrän, että työmäärä ja omistautuminen lajiin voi olla erittäinkin kovaa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että kisa suoritus on se mikä se on. Joidenkin mielestä kisasuoritus pitää olla ns. urheilullinen, eikä siihen näkökulmaa vaikuta se, että harjoittelu on kovaa jne.
Aiheesta toiseen. NGV:n posti sai taas sykkeen nousemaan. Koskahan se poika saa ne ravihevosiltakin tutut silmälaput pois päästä.
Ai miksi tämä tredi? että ihmiset oikeasti saisivat vähän ajateltavaa urheilusta. En ennen edes ajatellut muuta ennen lajin aloittamista, koska kukaan ei antanut vaihtoehtoista näkökantaa tai siis saada mut miettimään toisin. Mutta mä nyt tarjoan mietittävää, joka saa kunkin ihmisen tässä nyt miettimään asioita. Negatiivisia tunteita voi tulla, vaikka ymmärtäisikin kannan, koska haluaa puolustaa omaa lajiaan. No jos sä vaikka tykkäät punaisesta väristä ja joku tulee sanoo, että "ompa törkee paita" nii ymmärrät hyvin, että kullakin on oma värimaku ja silti tunnet närkästystä? vai oletko joku erikoine ihminen,joka ei koskaan tunne negatiivisia asioita? NEgatiiviset olot kuuluu ihmisille halusitpa sitä tai et. Mutta sinäkin voisit yrittää ymmärtää, jos kerta kaiken ymmärrät, että miksi tunnen negatiivista:P