En sano kaikkia ahdasmieliseksi, koska kyllä tuolla irl on minun mielipiteen kannattajia. Taas turha yleistys, ikään kuin olisin yksin tässä nyt kannattelemassa omaa mielipidettä ja muut ovat ahdasmielisiä. Se oli vain ehdotus, että muutkin voisivat katsoa ja laajentaa ajatusmaailmaa, minä ymmärrän muidenkin näkökulman, koska itekin olen ennen ollut sitä mieltä. ettei se ole urheilulaji. Olen tällä hetkellä huomattava vähemmistö tässä threadissa. Mun mielestä pitäis kannustaa sellasia, jotka uskaltavat olla eri mieltä, kun nykymaailmassa mennään valtavirran mukana ja kukaan ei uskalla helposti olla vähemmistö. No kyllä mä ymmärrän toisten näkemystä siitä, että tää ei ole urheilua, koska hehän vain näkevät sen sellaisena kuin näkevät ja ovat oppineet kokemuksen kautta asian.. Eikös muuten aina ole varma omasta mielipiteestä? Eihän se ole oma mielipide, jos ei ole varma tai sitten voi mielipide ja asenne tulla ilman pohtimatta ympäristöstä. En mäkää ennen ymmärtänyt tätä urheiluna, kunnes aloin itse harrastaa ja ymmärsin tän liikunnan ja urheilun määrän eli turhaan sä syyttelet mua ymmärtämättömäksi. Mutta sano, että miksi en saa väitellä asiasta, että tämä on urheilua? Ai mun vaa pitäis sanoo heti ensimmäisen eriävän mielipiteen jälkeen "joo ymmärrän sua, olen hiljaa ja en uskalla väitellä". Mutta et sinä minua saa hiljaiseksi tollaiselle puheella. Sun mielestä ei siis saa ihmiset puhua mielipiteistä ja vakuutta toista muuttamaan mieltä? Objektiivisesti katsoen noinhan se menee kuten sanoit. Mitäs sä muuten menetät, jos saisin ihmiset ymmärtämään tämän urheiluksi? Onko se niin paha juttu? Mutta muille on näköjään tärkeää saada mutkin taipumaan ,että se ei ole urheilua ja sitten kaikki ovat tyytyväisiä vai? Helppohan se on muuten on mua kohtaa hyökätä ja sanoa, että "koita ymmärtää" mutta miksi et sano noille muillekin vastassa oleville, että "koita nyt ymmärtää?"
Kai huomasit hymiöt viestissäni? Toki mielipideasioista voi väitellä.
Ei ihmiset ole sitä mieltä, mitä ovat, siksi, että muut on sitä mieltä. En itse usko tuohon.
Itse sanot, että ennen kuin harrastit lajia, niin et itsekkään pitänyt sitä urheiluna. Sanot myös ymmärtäväsi heidän näkökulman. Miksi siis tämä tredi?
Ymmärsin, että ihmiset, jotka ei pidä lajiasi urheiluna aiheuttavat sinussa negatiivisia tuntemuksia. Jos ymmärrät heitä, niin aika erikoinen reaktio.
Nyt kun lajia olet harrastanut ja pidät sitä urheiluna, niin eikö ole niin, että laji on muuttunut vain sinun silmissäsi ja muut ovat edelleen samaa mieltä, kuin ennen. Jos ymmärsit heitä ennen, niin miksi et enää. Siis kai ymmärrät, miksi itse et ennen pitänyt lajia urheiluna (oli se syy mikä hyvänsä).
En menetä mitään, jos ihmiset pitävät bodausta ja muuta "pullistelua" urheiluna. Se on mulle aivan sama. Missä olen väittänyt, että mulle olis tärkeetä, että noita lajeja ei pidetä urheiluna? En edes ilmaissut mielipidettäni, vaan kirjoitin ns. objektiivisen näkökulman.
Vähän hyökkäävä ja yksipuolinen mielikuva sun suhtautumisesta tuli, siksi kehoitin avartamaan katsantoa.
Nämä lajit on selkeesti ns rajatapauksia, toisin kuin esim. uinti. Siksi turha olettaa, että kaikki vois tajuta tai oivaltaa lajisi olevan urheilua. Itse ymmärrän, että työmäärä ja omistautuminen lajiin voi olla erittäinkin kovaa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että kisa suoritus on se mikä se on. Joidenkin mielestä kisasuoritus pitää olla ns. urheilullinen, eikä siihen näkökulmaa vaikuta se, että harjoittelu on kovaa jne.
Aiheesta toiseen. NGV:n posti sai taas sykkeen nousemaan. Koskahan se poika saa ne ravihevosiltakin tutut silmälaput pois päästä.