Finnair lakossa

Äh, en ala kaivamaan mitään tutkimuksia. Mutta esimerkiksi paperifirmojen kurssit pomppasivat kun ilmottivat heivaavansa 3k ihmistä pihalle. Tuo "fakta" on muodostunut mulle kursseja seuraamalla.
Syy tehtaiden sulkemiseen, ulkoistamisiin ja työvoimanvähennyksiin on toiminnan kannattavuus, pörssikurssit kylläkin seuraavat tätä. Kannattavuus on se tärkein yhteiskunnallinen vastuu, ilman sitä ei ole kellään töitä. Suomalaiset alan firmat eivät ole tehneet hyvää tulosta pitkiin aikoihin. Varsinkin Euroopassa tilanne on tukala. Markkinoilla on yylitarjontaa, kilpailu kiristyy ja tuotteen jalostamisesta saata korvaus kutistuu koko ajan. Jos samaa paperimäärää ei pystytä tekemään yhä pienemmin kuluin tulevaisuudessa, niin sitten voi lopettaa koko toiminnan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turha siinä on sitten valittaa, jos ei uskalla tai halua lähteä. Kukaan ei tyhjänpäälle käske hypätä. Voihan sitä uutta duunipaikkaa järjestellä jo ennen lopareita

Jos on aidosti sitä mieltä, että ansaitsee parempaa palkkaa niin sitten vaan työhakuun ja tarkastamaan tarjoukset läpi. Tämän jälkeen pomon kanssa juttelemaan, että firmasta x tarjottiin tämän verran. Jos pomoa ei kiinnosta niin sitten nostaa sitä kytkintä.

Pistetään vielä löylyä sen verran, että jos tuntuu siltä että vastaavia työpaikkoja ei ole tai joku yksittäinen firma on monopoliasemassa, niin senkin takaa saattaa löytyä kilpailua ja nousevia firmoja hidastava lainsäädäntö... :rolleyes: Oikeasti, kun duunareitaan tarpeeksi ruoskii niin parhaat lähtevät karkuun ja kohta on naapurissa tehokkaampi ja innovatiivisempi firma - ei työnantajallakaan riistämisessä ihan vapaita käsiä ole vaikka AY-liike ne saatanaksi kuvaakin.

TLP: Pidit mun aiempaa kysymystä retorisena, etkä viittiny vastata? :)

TLP sanoi:
Neuvotteluratkaisuihin näissä yleensä pyritään, tosin nykypäivänä on kaikunut monella allalla pahaa sanelemisen meininkiä.
Tästäkin ollaan samaa mieltä. Siitä kuka sanelee, meillä on varmaan vähän eri käsitykset. Viime aikoina AKT:tä voi mun mielestä pitää parhaimpana esimerkkinä.

Ja tottakai ne lakkoilut(joustamattomuudet) myös vaikuttavat siihen, paljonko ja millaisia työpaikkoja täältä ulkomaille lähtee. Olis mukava kuulla niitä esimerkkitapauksia joissa ulkoistaminen on tullut rankalla kädellä kalliimmaksi. Minkä takia tulleet kalliimmaksi. Onko tehty huonoja arviointeja vai ovatko esim. niistä seuranneet (laittomat) lakot aiheuttaneet ylimääräisiä kustannuksia?? Myös mukavaa olis tietää minkä vuoksi irtisanomiset on sun mielestä helppo tapa tehdä säästöjä ja miten se muka on jotenkin vaihtoehtoinen muiden kustannussäästöjen kanssa? Vai meniköhän se sittenkään noin punavalkoisesti...;)

Kannattaa oikeasti laittaa vierekkäin yleissitova työehtosopimus ja työehtosopimus finnairin lisäpöytäkirjalla, niin laskiessa huomaa, että pikkueroista kasvaa aika suuri summa.

Vaikea laittaa noita vierekkäin kun SLSY:ltä ei saa edes sitä työehtosopimusta, kuten kas-vain aikaisemmin kertoi. Työntekijäosapuoli on useaan otteeseen ilmoittanut, että työnantajan ilmoittamat palkkatiedot ovat täyttä :anssi: Melko hankalaa ulkopuolisen saada käsitystä, jos kommentit ovat tasoa "ei se noin mee ku noi sanoo, mutta eipäs kerrota miten se oikeesti menee".

Missään nimessä ei ole tarkoitus väheksyä matkustamohenkilökuntaa tai sen ammattitaitoa, työn raskautta jne. Kuitenkin, kuten JSmith totesi, alalle on tulijoita enemmän kuin tarpeeksi, johtuu se sitten kuvitteellisesta hohdokkuudesta tai jostain muusta.

Noista pörssikursseista itkeville haluan sanoa senverran, että jos kerran olet varma että ne irtisanomiset = pörssikurssien nousu, niin miksi helvetissä et sijoita kyseiseen yhtiöön? En mä ainakaan viitsisi vastustaa ilmaista rahaa. ;) Mutta ongelma vaan onkin se, että nuo yritysten säästötoimet ei aina onnistu ja sitten tullaakin alas ja kovaa myös siellä kurssipuolella.

Noista pörssikursseista itkeville haluan sanoa senverran, että jos kerran olet varma että ne irtisanomiset = pörssikurssien nousu, niin miksi helvetissä et sijoita kyseiseen yhtiöön? En mä ainakaan viitsisi vastustaa ilmaista rahaa. ;)

Juu, toihan on vallan erinomainen idea. Siitä vaan kaikki vasta osa-aikatyönsä minimipalkalla leikkausten vuoksi menettäneet sijoittamaan toisen euroistaan... :D

Noista pörssikursseista itkeville haluan sanoa senverran, että jos kerran olet varma että ne irtisanomiset = pörssikurssien nousu, niin miksi helvetissä et sijoita kyseiseen yhtiöön? En mä ainakaan viitsisi vastustaa ilmaista rahaa. ;) Mutta ongelma vaan onkin se, että nuo yritysten säästötoimet ei aina onnistu ja sitten tullaakin alas ja kovaa myös siellä kurssipuolella.

Niinpä. On jotenkin hölmöä itkeä siitä kuinka duunaria riistetään ja omistajat keräävät voitot, kun kukaan ei estä ryhtymästä omistajaksi. Osakkeet ostoon vaan ja sitten on jopa mahdollista olla tyytyväinen, kun firma suorittaa toimenpiteitä, jotka parantavat sen kannattavuutta ja tulosta.

Suomessa on muutenkin osakesijoittaminen täysin lapsenkengissä verrattuna vaikka Yhdysvaltoihin. Siellä sijoittamista harrastavat kaikki kansankerrokset, myös duunarit.

Pankeista saa lainaa kun vaan pyytää. Nykyään irtoaa ilman takuitakin mukavia summia.
Kun työpaikalla näyttää siltä, että YT:t on tulossa niin iskee lainapääoman firman osakkeeseen ja odottelee sitä kurssinousua. Sitten vaan rahat pois ja nauretaan koko matka pankkiiin.

Mä joskus heitin eräässä asiaa koskeavassa tilaisuudessa ehdotuksen, että kehitetään vuoden mittainen irtisanomis-optio. Tällöin tiedetään, oliko irtisanominen todellisesti kannattavaa vai ei. Jos se oli, eli pörssikurssi nousee, niin irtisanottu hyötyy siitä ollen oikeutettu ostaan irtisanomisajan hinnalla osakkeita, vaikkapa irtisanomista edeltävän vuoden palkkatulonsa summalla. Tietenkin päivastaisessa tapauksessa tuloa ei tule.

Mä joskus heitin eräässä asiaa koskeavassa tilaisuudessa ehdotuksen, että kehitetään vuoden mittainen irtisanomis-optio. Tällöin tiedetään, oliko irtisanominen todellisesti kannattavaa vai ei. Jos se oli, eli pörssikurssi nousee, niin irtisanottu hyötyy siitä ollen oikeutettu ostaan irtisanomisajan hinnalla osakkeita, vaikkapa irtisanomista edeltävän vuoden palkkatulonsa summalla. Tietenkin päivastaisessa tapauksessa tuloa ei tule.

Ehkä kaunis ajatus mutta voisi silti lakonisesti kysyä: miksi?
Ihan karkeansuorasti sanoen ei se ole työntekijän asia eikä huoli, oliko se irtisanominen kannattavaa vai ei. Se on yrityksen omistajien ja näiden edustajien päätös jonka seurauksista he vastaavat a) toimiva johto omistajille pahimmassa tapauksessa niin ikään työpaikkansa menettäen b) omistajat OMALLA kukkarollaan.

Ai niin, meillä muuten vierekkäin istuvat, samalla nimikkeellä olevat ja samaa työtä tekevät koodiapinat tienaa sitten saman verran palkkaa: [ ] Näinhän se menee [ ] Eipä taida mennä. Valitse oikea vaihtoehto?

Tämän takia kaikkien [ ] pitää [ ] ei pidä suostua samanlaiseen kohteluun :rolleyes: Valitse oikea vaihtoehto.

Training addict: voidaanhan tuosta laittomasta lakosta tuomita syylliset vaikkapa teloitettavaksi, niin loppuu sekin pelleily. Ihan oikeasti ajateltuna lakko-oikeus pitää olla ja nytkin työtuomioistuin on tuomionsa jakanut, joten oikeusvaltioperiaatteella homma on klaari. Jos haluat vaikuttaa asiaan, niin äänestä eduskuntaan edustaja joka blaa, blaa, blaa jnejne. ;)

Kevennyksenä, hieman parempi päivä duunissa http://www.break.com/index/toughest_job_in_north_korea.html

Juu, toihan on vallan erinomainen idea. Siitä vaan kaikki vasta osa-aikatyönsä minimipalkalla leikkausten vuoksi menettäneet sijoittamaan toisen euroistaan... :D

Sanoinko mä jossain että just sen pihallepotkitun tulee näin tehdä? Tarkoitin että yleensäkin sijoita yhtiöön joka suunnittelee irtisanomisia jos kerran olet sitä mieltä että se kurssinousu lähtee rakentinlailla ylöspäin. Pointin varmaan tajusitkin, mutta kuhan nyt halusit viisastella. ;)

Tämän takia kaikkien [ ] pitää [ ] ei pidä suostua samanlaiseen kohteluun :rolleyes: Valitse oikea vaihtoehto.

Heti sen jälkeen kun näytät kohdan TESistä, lakikirjasta tai mistään muustakaan säädoksestä joka pakottaa sen tyytymättömän duunarin suostumaan samanlaiseen kohteluun. En edes pyörittele silmiäni.

Heti sen jälkeen kun näytät kohdan TESistä, lakikirjasta tai mistään muustakaan säädoksestä joka pakottaa sen tyytymättömän duunarin suostumaan samanlaiseen kohteluun. En edes pyörittele silmiäni.

Voin näyttää vaikka heti oman TES:in jossa määritellään ryhmäohjepalkat, sekä niiden määräytymisperusteet, ikälisät ja niiden määräytymisperusteet, työajanlyhennysvapaat sekä niiden määräytymisperusteet jne. Mihin pyrit?

Jos työnantaja tarjoisi työtä tässä firmassa alle noiden perusteiden, nousisi siitä melkoinen haloo? Mikä probleemi tässä on?

Sä ilmeisesti ajattelet, että kun firmaan on tarpeeksi halukkaita tulijoita, tai jos työ ei olekaan niin raskasta/vaativaa, niin tolla TES:illä pitäis pyyhkiä p**seensä? Pyöräytän silmiäni vielä kerran kiellon päälle.

Ehkä kaunis ajatus mutta voisi silti lakonisesti kysyä: miksi?
Ihan karkeansuorasti sanoen ei se ole työntekijän asia eikä huoli, oliko se irtisanominen kannattavaa vai ei. Se on yrityksen omistajien ja näiden edustajien päätös jonka seurauksista he vastaavat a) toimiva johto omistajille pahimmassa tapauksessa niin ikään työpaikkansa menettäen b) omistajat OMALLA kukkarollaan.

Lakonisesti voi tuohon vastata, että miksi se irtisanottujen ihmisten tuottama etu pitäisi jakaa työtaakkana jäljelle jääville ja elämän hajoamisena irtisanotuille ?

Pitäis kuitenkin muistaa, että näissä hommissa on aina 2 osapuolta. Se johto ei yksin niitä tuloksia tee, eivätkä omistajat tai omistajien rahat. Tarvitaan motivoitunut ja tuloshalukas suorittava porras.

Aina näissä hommissa muistetaan vain raha ja kuinka se raha tekee rahaa, mutta ei tule kuuloonkaan, että sillä suorittavalla portaalla olisi jotain tekemistä sen hyvän tuloksen kanssa. Esimerkiksi palvelualoilla (kuten Finnair) tuo tulos on suoraan johdannainen näihin lentohenkilökuntaan ja heidän palveluunsa. Iso osa se ei esim. kerosiinin hintaan nähden ole, mutta osa kokonaisuutta.

Jos saat paskaa palvelua, haet palvelun aivan toisesta yrityksestä aikas pian... ainakin itse teen niin. Kaupan ala on vielä enemmän sidoksissa ruohonjuuritason tekijöihin. Teollisessa tuotannossa se tyytyväinen työntekijä tuottaa takuuvarmasti enemmän, kuin se vittuuntunut.

Ihmisiltä ruukkaa unohtua ns. pehmeät arvot, jotka tuo sitä kovaa käteistä loppupelissä jokaisen yrityksen kassaan. Jos asiat ois yksioikoisia, kuten tässäkin monen suulla puhutaan, niin näitä lakkoja ja sulkuja ei esiintyisi, diktatuurissa kun elettäisiin.

En ollenkaan väitä, etteikö se omistajaporras ole tärkeä, johto mukaan luettuna, tosin yhtään sen vähemmän tärkeäksi en tätä 'ruohonjuuritasoakaan' lue. Paras asiahan ois, että kaikilla on kivaa ja kaikki ansaitsee... nykysuunta vaan tuntuu olevan hieman erilainen, koventuneine arvoineen. 'Ahneella on paskanen loppu' sananlasku pätee jokaiseen osapuoleen, mitä yllä on mainittu.

Voin näyttää vaikka heti oman TES:in jossa määritellään ryhmäohjepalkat, sekä niiden määräytymisperusteet, ikälisät ja niiden määräytymisperusteet, työajanlyhennysvapaat sekä niiden määräytymisperusteet jne. Mihin pyrit?

Siihen että tuo TES lakkaa vaikuttamasta kun otat viimeisen palkkakuittisi firmasta. Ei siellä duunissa kukaan pallo jalassa ole, ja jos henkilökohtainen laskelma osoittaa että palkka on täyttä paskaa niin menoksi sitten. Ja jos se palkka on työmarkkinoiden mielestä muutenkin täyttä paskaa niin ei sinne ole uusia tarjokkaitakaan tilallesi. Ainakaan sellaisia jotka pitkään viihtyisivät ja kertyvällä kokemuksellaan firmaa hyödyttäisivät.

En mä oikeasti näin kapitalistipaska irl ole, mutta mitä enemmän demariretoriikkaa kuulee sitä enemmän toiseen suuntaan kallistuu...itse asiassa olen halpisduunari noin eurooppalaisessa mittakaavassa itsekin.

Oikeasti, on sairaan kaksinaamaista huutaa firmojen ahneudesta kun ne toimivat palkkapolitiikankin suhteen samojen sääntöjen mukaan kuin mitä kallekuluttaja maitohyllyllä. Halvin maito lähtee useiten kauppakassiin, eikä juurikaan vaikuta vaikka vieressä olisi tuottajan edustaja vääntelemässä ranteitaan kun tuottaminen on niin kallista että olisi reilua saada enemmän rahaa. Korvatkaa sana "maito" sanalla "työsuoritus". Ai niin joo, ja Blue1:ltä saa halpoja lentoja. Lidlistä tosi halpaa ruokaa.

Sanoinko mä jossain että just sen pihallepotkitun tulee näin tehdä? Tarkoitin että yleensäkin sijoita yhtiöön joka suunnittelee irtisanomisia jos kerran olet sitä mieltä että se kurssinousu lähtee rakentinlailla ylöspäin. Pointin varmaan tajusitkin, mutta kuhan nyt halusit viisastella. ;)

Et, mutten keksinyt muita jotka pruikuttaisivat tuloksen parantamisesta leikkaamalla työpaikkoja. Tai no, veronmaksajat tietenkin, heillehän tulee lisälaskua maksella koko ajan harventuvalla porukalla koko ajan kasvavan työttömän väestön uudelleenkoulutuksia ja sohvalla makaamisia. Liikemiehiltäkin loppuu kohta kenen kanssa käydä kauppaa, kun väestö köyhtyy.

Sijoitusvinkkinä toi vois toimiakin...

Oonko mä TLP:n ignoressa? :hyper:

H.R. sanoi:
Training addict: voidaanhan tuosta laittomasta lakosta tuomita syylliset vaikkapa teloitettavaksi, niin loppuu sekin pelleily. Ihan oikeasti ajateltuna lakko-oikeus pitää olla ja nytkin työtuomioistuin on tuomionsa jakanut, joten oikeusvaltioperiaatteella homma on klaari. Jos haluat vaikuttaa asiaan, niin äänestä eduskuntaan edustaja joka blaa, blaa, blaa jnejne.
Hehee...aika koomista vedota oikeusvaltionperiaatteisiin, kun kaverit ilmottaa jo etukäteen, että niillä oikeuden tuomioilla pyyhitään persettä. Siinä mielessä oot tosin oikeassa, että lainsäätäjä tän kyllä mahdollistaa, mutta varsinaisena pointtina mulla nyt olikin, että siinä pyyhitään siis myös sillä ITSE tehdyllä sopimuksella persettä. Sillon kun omasta pienestä perspektiivistä katsotaan oikeutetuksi. Laiton -> sopimusrikkomus, oli ne saktiot sitten mitä hyvänsä.

Kuten aiemmin TLP:ltä kysyin, mitä järkeä niitä sopimuksia on tehdä ollenkaan ja mitä te oikeastaan lupaatte, jollette työrauhaa? Tilannehan on se, että lakkoon mennään, kuten mm. IsoDino on useaan kertaan mainostanut, ihan vaan huvikseen ja periaatteesta. Se tässä on naurettavaa. Naurettavuutta lisää potenssiin n se, että poikkeuksetta itketään AINA, että työnantaja riistää ja rikkoo sopimuksia. Sitä omaa kaksnaamasuutta ei vaan myönnetä millään. Todistakaa, että oon väärässä. Seuraavan kerran kun 3000 rulla-apinaa saa viimesen päälle pykälien mukaan kenkää, niin olkaa rikkomatta niitä tekemiänne sopimuksia. Sitten toi itkeminen ei ehkä vaikuttais niin saatanan naurettavalta.

Ei tässä lakko-oikeutta ole kukaan kieltämässä, mikä sunkin pitäis tajuta.

Oonko mä TLP:n ignoressa? :hyper:

Et ole, eikä ole kukaan muukaan... tuskin edes joutuu, sillä mun herneet on pakkasessa :D

Kuten aiemmin TLP:ltä kysyin, mitä järkeä niitä sopimuksia on tehdä ollenkaan ja mitä te oikeastaan lupaatte, jollette työrauhaa? Tilannehan on se, että lakkoon mennään, kuten mm. IsoDino on useaan kertaan mainostanut, ihan vaan huvikseen ja periaatteesta. Se tässä on naurettavaa. Naurettavuutta lisää potenssiin n se, että poikkeuksetta itketään AINA, että työnantaja riistää ja rikkoo sopimuksia. Sitä omaa kaksnaamasuutta ei vaan myönnetä millään. Todistakaa, että oon väärässä. Seuraavan kerran kun 3000 rulla-apinaa saa viimesen päälle pykälien mukaan kenkää, niin olkaa rikkomatta niitä tekemiänne sopimuksia. Sitten toi itkeminen ei ehkä vaikuttais niin saatanan naurettavalta.

En usko, että lakkoon mennään huvikseen tai periaatteesta. Kyllä fakta on sellainen, ettei työntekijällä oikein muuta asetta ole käytettävissä, kun tiukka paikka tulee.

MITÄ kohtaa esim. Finnairin työntekijät on nyt rikkoneet, paitsi tietenkin ainoana mahdollisena aseenaan käyttänyt lakkoa, johon on aivan perusteltu syy olemassa.

MITÄ kohtaa esim. paperiliitto rikkoi männävuoden 2:n päivän lakossaan ?

Tuo -30% palkanalennus jos meille tuupattaisiin, niin olisin aivan vimeistä päivää töissä paperiteollisuudessa sen voimaan astuessa. Ei näissä hommissa ainakaan allekrijoittanutta työ palkitse, vaan se joka 2:n perjantai käteen tuleva summa. Siitä jos raapastaan yli neljännes pois, niin ne hommat loppu siihen.

Yo. tekstejä kun lukee, niin tuntuu että jokaisella on joku oma lehmä ojassa... ja aikas syvällä. Asioista pitää pystyä keskustelemaan nimittelemättä, jonkin näköisillä perusteilla ja asiallisesti. Jollei tähän pysty, niin ehkä on parempi pysytellä hiljaa, vaikka kiivasluontoista sakkia olemmekin. Tässä muuten eräs peruste käyttää neuvotteluissa sitä 3:tta osapuolta, sillä tunnekuohuisten ihmisten kesken ei sopimuksia synny.

Siihen että tuo TES lakkaa vaikuttamasta kun otat viimeisen palkkakuittisi firmasta. Ei siellä duunissa kukaan pallo jalassa ole, ja jos henkilökohtainen laskelma osoittaa että palkka on täyttä paskaa niin menoksi sitten. Ja jos se palkka on työmarkkinoiden mielestä muutenkin täyttä paskaa niin ei sinne ole uusia tarjokkaitakaan tilallesi. Ainakaan sellaisia jotka pitkään viihtyisivät ja kertyvällä kokemuksellaan firmaa hyödyttäisivät.

Lähteminen ei aina ole helppoa. Ihmiset tyytyvät liian helposti siihen olemassa olevaan. Pelkästään palkan perässä juokseminen, ei välttämättä edes nosta elämän laatua.

En mä oikeasti näin kapitalistipaska irl ole, mutta mitä enemmän demariretoriikkaa kuulee sitä enemmän toiseen suuntaan kallistuu...itse asiassa olen halpisduunari noin eurooppalaisessa mittakaavassa itsekin..

Joo, en itsekään tykkää tuosta demarilinjasta, mutta välillä nää jutut ihan oikeasti huvittavat (tai itkettävät?). Tartutaan niihin samoihin fraaseihin, mitä väsyneet TT:n ja TA:n edustajat mediassa heittää. Todellisuus on hieman monimutkaisempaa.

Oikeasti, on sairaan kaksinaamaista huutaa firmojen ahneudesta kun ne toimivat palkkapolitiikankin suhteen samojen sääntöjen mukaan kuin mitä kallekuluttaja maitohyllyllä. Halvin maito lähtee useiten kauppakassiin, eikä juurikaan vaikuta vaikka vieressä olisi tuottajan edustaja vääntelemässä ranteitaan kun tuottaminen on niin kallista että olisi reilua saada enemmän rahaa. Korvatkaa sana "maito" sanalla "työsuoritus". Ai niin joo, ja Blue1:ltä saa halpoja lentoja. Lidlistä tosi halpaa ruokaa.

Kapitalismi toimii

training_addict sanoi:
Hehee...aika koomista vedota oikeusvaltionperiaatteisiin, kun kaverit ilmottaa jo etukäteen, että niillä oikeuden tuomioilla pyyhitään persettä. Siinä mielessä oot tosin oikeassa, että lainsäätäjä tän kyllä mahdollistaa, mutta varsinaisena pointtina mulla nyt olikin, että siinä pyyhitään siis myös sillä ITSE tehdyllä sopimuksella persettä. Sillon kun omasta pienestä perspektiivistä katsotaan oikeutetuksi. Laiton -> sopimusrikkomus, oli ne saktiot sitten mitä hyvänsä.

Arvasin että tykkäät tosta mun postauksesta. Sopimukset on niin kuin ne luetaan. Joskus lakonuhkaa käytetään peloitteena esim. YT-neuvottelujen ja irtisanomis uhkan alla. Laitetaan niin kovat kortit pöytään, että toinen joutuu miettimään siirtojaan. Suomessa on niin helppoa potkia duunarit mäkeen, kunhan ensin käydään muutaman kerran YT-pöydässä istuksimassa, juomassa kahvia ja "neuvottelemassa". Tämän jälkeen työnantajalla on täydet valtuudet laittaa kengän kuvaa persauksille.
On tapauksia (olen itsekin ollut näkemässä lähietäisyydeltä), että TA uhkaa esim. ammattiosastoa/liittoa työtuomioistuimella, mutta jättää jutun sikseen. Miksi? Siksi että työnantajakin on peluri tässä pelissä. Ei valella bensaa liekkeihin, että saadaan asiat hoitumaan jatkossakin.
Kyllähän noi asiat melko tarkkaan lasketaan ja laiton lakko on aina laiton lakko. Työtuomioistuin tuomitsee ja asettaa semmoiset sanktiot kuin lainsäädäntö määrittelee.

...ja seuraavan kerran kun on lakko, saadaan tännekin taas monta kymmentä sivua laadukasta luettavaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom