Fillarin osto edessä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rocket
  • Aloitettu Aloitettu
Älkää nyt hyvät ihmiset hehkuttako niitä Piilhelvetin tuotteita! Hei ihan oikeesti.. metalliosat on niin heikkoa valua, ettei ne kestä yhtään mitään. Kiva sitten sotkea fillarilla, kun menee runko poikki. Ainoa käyttökelpoinen tuote Piilhelvetissä on hiekkapuhallushiekka, sitä ne ei ole vielä onnistunut sössimään.

Suosittelisin fillariostoksiin kyllä ihan alan liikettä, enkä mitään vinkuintiiani-harakiri-halpisputkaa. Jos sen pyörän olisi tarkoitus kestää vielä syksylläkin. Ja jos kestävää haluaa, niin armeijan ylijäämävarastosta saa käsittääkseni wanhoja kunnon 1-vaihteisia halvalla... ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by kilkkinen
Paska tsäkä, osat on silti samat kuin kalliimmissakin.

EDIT: jos viitsit nähdä vähän vaivaa niin käy katsomassa bilteman sivut ja jonkun merkkivalmistajan sivut. Sitten vertaile osia ja hintaa.

Onhan ne halpoja,sen takia sen varmaan ostikin.. Ja veikkaan että sen käytössä ei olisi kylläkään kalliimpikaan pyörä kestäny..:rolleyes: Mutta epäilyttää silti toi biiiltema..
 
no tuota pyöristä varmaan kannattaa miettiä et käyttääkö maasto ajoon vai normi kaupunki/pitkä matkan ajoon, eli hybridi olisi tuohon kaupunki/pitkämatkan ajoon paras hinnat pyörivät jossain 2500-3000mk mutta kannattaa aina testata pyörät ennnenkö ostaa ja varsinkin kattoo kaikki vaihteet läpi kun koe ajaa.
 
Originally posted by kilkkinen
Paska tsäkä, osat on silti samat kuin kalliimmissakin.

EDIT: jos viitsit nähdä vähän vaivaa niin käy katsomassa bilteman sivut ja jonkun merkkivalmistajan sivut. Sitten vertaile osia ja hintaa.
Bilteman polkupyörät on perseestä. Kaikki markettien halpispyörät on perseestä. Kannattaa ostaa oikeasti merkkipyörä, jossa on laadukkaat osat. kilkkisen mielestä varmaankin mikä tahansa Shimanon vaihteisto on sama asia kuin paremmissa pyörissä olevat Shimanon vaihteistot?

Alle 400 eurolla ei saa hyvää pyörää. Joka muuta väittää, ei oikeasti tiedä pyöristä yhtään mitään tai ostaa varastettuja polkupyöriä.
 
Originally posted by Tomi
Alle 400 eurolla ei saa hyvää pyörää. Joka muuta väittää, ei oikeasti tiedä pyöristä yhtään mitään tai ostaa varastettuja polkupyöriä.
Samaa mieltä. Hyvää ja halpaa ei ole olemassa. Jos pyöräily on satunnaista saattaa halpispyörä ajaa asiansa vähän aikaa mutta laadukkaasta pyörästä on hyvin hoidettuna (pesu ja rasvaus - usein) iloa pitkään. Halpis pyörä ei loppujen lopuksi ole sitten nii kovin halpis kun osaa alkaa hajoamaan.

Myöskään en suosittele mitään rumpuvaihteita (hankala huoltaa), jalkajarruja, kahvavaihteita yms. "helppoja juttuja".
 
Originally posted by Tomi

Alle 400 eurolla ei saa hyvää pyörää. Joka muuta väittää, ei oikeasti tiedä pyöristä yhtään mitään tai ostaa varastettuja polkupyöriä.

Mun mielestä hyvä on 10v vanha 1-vaihteinen perustsygä. :) Eli mun tapauksessa saa alle 400 eurolla.

Nuorempana ajelin maastopyörällä sekä puunasin ja fiksasin sitä aparaattia viikottain. Oli se kiva ajaa, mutta helvetinmoinen huoltaminen. Sen lisäksi stadissa ei nykyään oikein voi järkevästi pitää kallista pyörää, kun se kuitenkin pöllitään ennemmin tai vielä ennemmin. :(
 
Osta Tunturi, tai osta vaikka kaksi. Toista et tosin koskaan tarvitse, sillä yksikin riittää loppuelämäksi. Mikäli varressa riittää mittaa, etkä kruisaile koko aikaa aivan ydinkeskustoissa, niin valitse 28-tuumaisilla pyörillä varustettu menopeli.

Itse poljen kolmatta kesää H300 Trekkingillä. Mittariin on tullut useampia tonneja ja pyörä on edelleen kuin kelmuista kuorittu. Kertakaikkisen nerokas laite ja sitä paitsi mate in vinland.

Naisten malli tuosta h300:sesta löytyy tuolta:
http://www.tunturi.com/php/fillarit_2002.php?tuoteryhma_id=2&sex=F. Ja kirjastosta löytynee se pari vuotta vanha tekniikan maailma/fillari-lehti, jossa on ko. mankelin testit.

Äläkä nyt vain hyvä ihminen mene karahtamaan niihin bilteman pyöriin. Niillä pärjää varmasti hyvin kesän tai kaksi, jos on tarkoitus kurvata lähimmällä terassille ja taluttaa se pyörä yöllä takaisin. Mutta jos aiot nauttia maisemien vauhtumisesta vuodesta toiseen ilman ruosteläikkiä ja katkenneitä stongia, niin osta kerralla kunnon pyörä. Niin ja kunnon kypärä kanssa :)
 
Halpispyörät on tosiaan jostain hyvin syvältä. Ostin tossa Citymarketin jonkun tarjouspyörän ja ajattelin että kaipa sillä ajaa pystyy, no, ekassa mäessä polkasin vähän lujempaa niin katkes ketjut. Ketjut kun sai kuntoon seuraavana päivänä ja samanpainonen ukko otti kojareita niin kummatkin vanteet heitti rullalle alta. Tiiä sitten missä päin Kiinaa joku nauraa ja lujaa, mutta fillareita ne ei osaa tehdä.
 
Toinen ääni Tunturille. Eka ostamani pyörä oli Tunturin hybridi ennenkuin tätä H/T-sarjaa oli olemassa, ja se on vieläkin päivittäisessä käytössä ja matka etenee kevyesti. Tietty kuluvia osia on joutunut vaihtamaan (takapakka, ketjut, jarrupalat tms.), mutta käyttöä on jo kuutisen vuotta myös syksyn loskakeleillä. Pyörä on hyvin kokoonpantu ja osat eivät olleet niitä ihan halvimpia. Runko on terästä, eli painava, mutta toisaalta aika ikuisen tuntoinen. Tämä on mulla nyt käyttöpyöränä, eli lähinnä putsailen voimansiirtoa ja muita olennaisia osia mutta en jaksa puunata ja puleerata.

Tykästyin runkogeometriaan ja laatuun niin että hankin kesäpyöräksi tuollaisen H300 -hybridin, tällä kertaa alumiinirungolla. Eikä taaskaan mitään valittamista (keskiöstä kuuluu kevyttä ääntä, mutta se on kuulemma Shimanon kasettikeskiön vika). Heitin parikin pidempää retkeä lyhyen lenkkeilyn lisäksi, eikä pyörästä mitään bugia ole löytynyt. Satula on kyllä ihan infernaalinen, meni vaihtoon heti.

Jos olet laiska huoltamaan niin unohda ylläolevat ohjeet ja hanki joku 1- tai 3-vaihteinen lousku jonka koneisto ei ala rutisemaan ja tökkimään heti kun kuraa kertyy. Ketjuvaihteinen tuo mukanaan kivasti säädön ja puhdistuksen tarvetta.
 
FINNPEAK

Ainoat oikeat polkupyörät!! Jos ei valmiit mallit miellytä niin kyseinen herra tekee myös mittatilaustyönä.

Itse olen tuolla teettänyt oman pyörän rungon, hintaa tuli 4500mk.

Hyvin kestää, kerran oli hiusmurtuma rungossa mutta 300 markalla korjattiin ja taas toimii.

Älkää ostako KONA merkkisiä pyöriä lahoaa käsiin, itse hajotin (poikki, katki etuosasta) 2 runkoa 2 kuukaudessa. Cannondalesta veny runko ohjailaakerin alakupin kohdalta.

Peruspyöräilyyn ostakaa tunturi, naiselle 300H hydridi on hyvä.

Ja älä hyvä ihminen osta pyörää biltemasta.
 
En itekkään ostas biltemasta :)

Peruspyöräilyyn ostasin kotimaisen sykkelin, on huolto aina lähellä ja takuuvarmasti laadukkaita peruspyöriä.
Jos haluaa paremman maastovehkeen niin sittenhän merkkejä löytyy paljonkin, mutta edelleen tärkeää on komponenttien laadukkuus, hinta/laatu suhde ja huolto.
 
Originally posted by JSmith
Jos olet laiska huoltamaan niin unohda ylläolevat ohjeet ja hanki joku 1- tai 3-vaihteinen lousku jonka koneisto ei ala rutisemaan ja tökkimään heti kun kuraa kertyy. Ketjuvaihteinen tuo mukanaan kivasti säädön ja puhdistuksen tarvetta.

Mukavaa, että Tunturi on sielläkin päässä pelittänyt. Omaan pyörääni en ole tehnyt ketjujen rasvausta lukuunottamatta ensimmäistäkään huoltoa/säätöä/tuuningia, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tahtoo siis sanoa, että sormien rasvaantumisen pelossa ei mammapyöriin tarvitse sortua.
 
Originally posted by metalman
Peruspyöräilyyn ostasin kotimaisen sykkelin, on huolto aina lähellä ja takuuvarmasti laadukkaita peruspyöriä.

Tuossa saa sitten olla tarkkana, sillä ainakin Helkama valmistetaan käsittääkseni nykyään aavan meren tuolla puolen. Nöyrä anteeksipyyntöni, jos satun olemaan väärässä.
 
Originally posted by Jortsu
Samaa mieltä. Hyvää ja halpaa ei ole olemassa. Jos pyöräily on satunnaista saattaa halpispyörä ajaa asiansa vähän aikaa mutta laadukkaasta pyörästä on hyvin hoidettuna (pesu ja rasvaus - usein) iloa pitkään. Halpis pyörä ei loppujen lopuksi ole sitten nii kovin halpis kun osaa alkaa hajoamaan.

Näin on. Jos haluaa hyvää ja halpaa, niin täytyy todella varautua rahanmenoon, sillä kaupasta joutuu kantamaan sekä sen halvan että hyvän pyörän. Ja viehän kaksi pyörää enemmän tilaakin kuin yksi. :D
 
Originally posted by maolpa
Tuossa saa sitten olla tarkkana, sillä ainakin Helkama valmistetaan käsittääkseni nykyään aavan meren tuolla puolen. Nöyrä anteeksipyyntöni, jos satun olemaan väärässä.

Helkaman pyörätehdas sijaitsee Hangossa, joka on toki lähellä aavaa merta, muttei tuolla puolen. :D
 
Katsoin nuo Bilteman sivut läpi ja olihan siellä nyt yksi ihan ok-pyörä. Malli on "Yosemite El Capitan", jossa todellakin on Shimano Deore -rojut, alumiinivanteet ja -runko. Tosin hintaakin on jo 498 € ja tuo 500 € on sellainen kipuraja, millä alkaa saada jo ihan kohtuullisia merkkipyöriäkin.

Mutta nuo kaikki muut Bilteman pyörät: :lol2:
 
Mutta, runko on fillarin sielu, ja siihen kannattaa panostaa, eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä että ostaa fillarin AINOASTAAN sellaisesta liikkeestä mikä myy PELKÄSTÄÄN fillareita (pl. Lauttasaaren pyörä). Deore ja Yosemite on siis paskempi yhdistelmä kuin vaikka Alivio ja Tunturi. Älkää kysykö miksi, tämä vaan täytyy sisäistää (aivan kuten punttisalillakin pitää sisäistää miksi kolme kertaa viikossa on parempi kuin kuusi, sen tajuaa vasta myöhemmin ;) ). Muistakaa siis: BILTEMA MYY ROSKAA!

Aluvanteet saattavat kuulostaa hyvältä, mutta kun se materiaali ei vanteessa ole painavin tekijä. Saumaus ja rakenne määräävät enemmän, eli se kuka sen vanteen on tehnyt. Ja myös rungoissakin pätee sama homma: pelkkä runkomateriaali ei ratkaise peliä, myös geometria, kulmat, paino, saumat jne. vaikuttaa.

Jortsu: noita foorumeita on kuulemma kaksi samalla palvelimella, sen takia hitaus..
 
Joo kannattaa ilman muuta sijoittaa ainaskin 500€--->.
kuitenkin jos esim. bodaat ja jalkoihinkin on tullut habaa, niin ilmeisimmin käytät paljon isoja vaihteita ja itsellä on jo 2 fillarii mennyt polkimien keskiöstä paskaksi, kun eivät kestä kunnon voimaa.
Merkki on yleensä laatuu, ikävä kyllä se maksaa...
Kerralla kunnon fillari, vaikka hinta kirpasee, ja kestää vuosii, kunhan on kunnon lukko.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom