Fillareista

Mites jos rahaa laittais vaikka sen 300 € tuohon lisää? Mun mittakaavassa tuo 12 km on aika pitkä matka ja se pitäis saada pyöräiltyä mukavasti. Matkat taitais pääasiassa olla asfalttia ja mietinkin, että pitäiskö sittenkin saada kaposemmat renkaat. Tällaisen bongasin tuolta edellisestä linkistäni: http://www.bikeplanet.fi/n_roadmaster.html
Mielipiteitä tämän suuntaiseen malliin ja hintahaarukkaan? Mun budjetointi on vielä ihan auki. Oon kuitenkin ajatellu, että 1000 € olis jo ihan liikaa meikäläisen tarpeille.

En osaa oikeen sanoa noista maantiepyöristä et missä on hyvä hintalaatu suhde... Ehdottomasti kapeat renkaat jos melkeempä asfalttia vaan ajat.. taittuu matka vähän mukavammin. Googlettamalla saa helposti vähän yleiskuvaa mitä on tarjolla. Valitset jonkun mielenkiintoisen, googletat merkin ja mallin suomeksi ja englanniksi niin saat käyttökokemuksia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
e. Hmm ai speksiin menevät.. kuinka paljon haluisit sitten nostaa? Mimmosta stemmia / headsettia sulla on nyt kiinni?

Nyt on jokseenkin tuollainen, kunnon ape hanger olisi haussa. ks kuva

ape+hangers.JPG
 
Jos ajatellaan yleisesti niin tuleeko fillarin ostaminen halvemmaks kasaamalla erillisistä osista vai ostamalla koko paketti valmiina hintaluokan ollessa alle 1000e? Omalla kohdalla kun tuntu ylempien postien perusteella suositeltavin olla tommonen cyclocross (koskaan kuullutkaan) tai vaihtoehtoisesti hybridi niin ainaki toi cyclo näyttäs olevan aika tarkasti tonni tai enemmänkin joka rupee vähä kirpasemaan ellei sais halvemmalla ite kasaten tai jostain ulkomailta...
 
Acera on aivan suolesta. Jos vähänkään enemmän ajat, niin kannattaa varautua kejujen ja takarataspakan vaihtoon vähintään kerran vuodessa. Systeemi ei myöskään pysy säädöissään hetkeäkään, joten sitten kun vaihteita haluat käyttää, kannattaa olla työkalut mukana. Shimanolta ei missään nimessä kannata hankkia maastopuolella Deorea halvempaa sarjaa, jota sitäkään ei voi suositella, ellei ole masokisti...

Omassa hybridissä on takavaihtajana Deore ja se on kyllä toiminut moitteetta. Pyörä on ollut ympärivuotisessa käytössä vuosia, olen ajanut sillä ehkä 20 000 km ja vielä ei ole tarvinnut säätää takavaihtajaa. Ketjuja ja takapakkoja on tottakai pitänyt vaihtaa, mutta niiden vaihtotarpeeseen ei takavaihtaja vaikuta. Acerasta olen sinänsä samaa mieltä, joskus oli ja se ei pitänyt säätöjään.
 
Jos ajatellaan yleisesti niin tuleeko fillarin ostaminen halvemmaks kasaamalla erillisistä osista vai ostamalla koko paketti valmiina hintaluokan ollessa alle 1000e?

Tostakin on eri kuppikuntia, mutta mutuna säästät kun ostat valmiin paketin. Riippuu tietenkin mistä ja keneltä. Saksasta ja irlannista moni tilaa.
 
Omassa hybridissä on takavaihtajana Deore ja se on kyllä toiminut moitteetta. Pyörä on ollut ympärivuotisessa käytössä vuosia, olen ajanut sillä ehkä 20 000 km ja vielä ei ole tarvinnut säätää takavaihtajaa. Ketjuja ja takapakkoja on tottakai pitänyt vaihtaa, mutta niiden vaihtotarpeeseen ei takavaihtaja vaikuta. Acerasta olen sinänsä samaa mieltä, joskus oli ja se ei pitänyt säätöjään.
Mulla kesti Deoren takavaihtaja viitisen vuotta ympärivuotista ajoa ja nyt meni etuvaihtaja pari vuotta myöhemmin. Rattaistossa ja ketjuissa siirryin Deoresta XT:hen jo aikaisemmin, kestävät mulla noin 3x pidempään eli tulevat halvemmaksi.
 
Tostakin on eri kuppikuntia, mutta mutuna säästät kun ostat valmiin paketin. Riippuu tietenkin mistä ja keneltä. Saksasta ja irlannista moni tilaa.
Komps. Pyöränvalmistajat saavat noita osia ihan eri hintaan kuin yksittäiset kuluttajat. Jos on runko valmiina, niin tarjouksia kyttäämällä siihen saa osat halvimmalla ostamalla halutut osat sisältävän toisen pyörän, josta palat siirretään omaan runkoon...
 
Mulla kesti Deoren takavaihtaja viitisen vuotta ympärivuotista ajoa ja nyt meni etuvaihtaja pari vuotta myöhemmin. Rattaistossa ja ketjuissa siirryin Deoresta XT:hen jo aikaisemmin, kestävät mulla noin 3x pidempään eli tulevat halvemmaksi.

Voisi koittaa samaa vaihdosta itsekin seuraavalla kerralla. Nyt on joku bilteman muutaman euron ketju ja Shimanon halvemman pään takapakka ja vauhdilla kuluvat. Jos tuo 3x kesto toteutuisi omallakin kohdalla niin säästäisihän siinä myös aikaa ja vaivaa.
 
Minkälaista pumppua porukka pitää mukana lenkeillä? Pitäs löytää hyvä pikkupumppu jonka saisi kiinni esim. juomapullotelineeseen. Tänään kävi vuoden eka rengasrikko ja varasisuri oli mukana muttei tietenkään pumppua mutta onneks kaveri pelasti niin ei tarvinu taluttaa 15km kotiin :D Spessulla olis tämmönen mitä kattelin: http://www.suomenurheiluaitta.fi/tuote/137.
 
Onko kenelläkään kokemusta Rockshox Sektor iskareista? Tilasin tollasen solo air mallin maasturiin. Entisen XC 30 tilalle.
 
Tarttis pikaisesti jonkinlaista lukitusta fillariin. U-lukko on jees, mutta ei se yksinään riitä. Niitä pitäisi olla 2kpl(en ala kantamaan mitään mukana joten ei mahdu runkoon molemmat). Eli varmaan jokin ketju+vaijeri tai U-lukko+vaijeri/ketju. Ketjut vaan painavat turhan paljon. Saako noita ketjuja mahtumaan johonkin pyörälaukkuun mikä olisi rungossa kiinni? Ehdotuksia? Ei mitään älyttömän hintasta ja painavaa.
 
Tarttis pikaisesti jonkinlaista lukitusta fillariin. U-lukko on jees, mutta ei se yksinään riitä. Niitä pitäisi olla 2kpl(en ala kantamaan mitään mukana joten ei mahdu runkoon molemmat). Eli varmaan jokin ketju+vaijeri tai U-lukko+vaijeri/ketju. Ketjut vaan painavat turhan paljon. Saako noita ketjuja mahtumaan johonkin pyörälaukkuun mikä olisi rungossa kiinni? Ehdotuksia? Ei mitään älyttömän hintasta ja painavaa.

Pari alle viisi euroa maksavaa lukkoa Class Ohlsonilta. Molempia pystyy kuljettamaan rungossa kiinni, eikä edes paina paljon. Pistä toinen kiinni pyörään ja toinen vaikkapa katutolppaan tai johonkin. Se riittä. Turha ruveta hifistelemään...
 
Olis hakusessa hybridi-pyörä max 900 euroa ja saada mahdollisimman hyvillä osilla varusteltuna :) P.S mitä eroa on deorella/deore xt tai deore slx kampi- ja vaihtajasarjoilla?? :) Kiitos jos joku voisi suositella hybridijä.
 




Tää nyt onki aerobisen puolen ketjussa mutta menköön tännekin. Kynäkamerasta on kyllä moneksi, laitoin se tt että maantiepyörään kiinni ja ajoin pikku lenkit.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tää poika painelee huomenna kivijalkakauppaan ja ostaa nyt ne satasen Miseliinit. Meni nyt toisen kerran 1000 kilsan sisään Schwalbe Lugano puhki. Takarengas on ihan seula ja reunasta rispaantunut. On kyllä vitun paska rengas. Ei kyllä ollu odotuksetkaan kovin korkealla kun ostin noi talvella halvalla jostain nettikaupasta mutta kyllä nyt renkaan pitää kestää yli tuhat kilsaa. Spessun alkuperäisrenkaatkin on 10x paremmat kun noi lerjut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom