Fillareista

Nyt vaikuttaa siltä että uskolliseen -97 Tunturi Amiraliini pitäisi vaihtaa eturattaat ja ketju. Onhan noilla alkuperäisilläkin jo toki ikää ja kilometrejä takana. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
https://www.youtube.com/watch?v=_2vLtpVPqhI vanha mutta ajankohtanen.

Mites toi pyrien huolto, pitäs kunnostaa vanha miesten pyörä ja kromi osat, stonga ja lokarit on ruosteessa. Mulla on akkukoneeseen tollanen metalliharja laikka jolla ruoste lähtee tosi kiitettävästi, ainut huono puoli on että lähtee kiilto pinnasta, saisko sen jollain rättilaikalla takas ja kiillotusaineella?? onko kellään kokemuksia? Myös kiinnostais tietää myydäänkö jossain nettikaupoissa tollasia klassisia vanhan tyylisiä osia pyöriin. Lokareita, ketjusuojia,lamppuja (dyno) ym. vaihto osaa vanhaan miesten mankeliin.

Onko Trek 3700 etujousitettu maastopyörä millanen? Noin 4 vuotta vanha ja pitäis tietää kannattaako ostaa ja minkä verran hintaa tarjoaisi. Pyörällä on noin 100 km satunnaista ajoa tehty.

Hyvin vähän näistä tiedän, mutta onko siinä Suntourin keulalla? Olen pyrkinyt "halppis"-malleja väistelemään keuloissa. Ja eiköhän tuohon saa uutta vaihtajaa ja muuta palikkaa mukavasti kiinni sitten, kun antavat myöten..
3700 Disc ? Trek Tuossa taitaa olla tämän vuoden malli(?) ja hintaa sen 479e.

Itsellä tällä hetkellä Scott Scale 70 jäykkäperä ja sitten täpäri rakennettu Raadon QLT team:n ympärille..

Olis hakusessa jonkinlainen minipumppu, jotta uskaltais paremmin lähtee pidemmille reissuille, vaikka noi 32 mm leveet pistosuojatut renkaat ei ihan helposti puhkeakaan. Vähän tuossa googlettelin ja ilmeisesti Lezynen pumput ois hyviä, kun niissä on se "letku", jolloin siihen venttiiliin ei aiheudu niin pahasti vääntöä. Kysymys kuuluukin, että miten pieni pumppu on jo liian pieni? Eli katselin esim. noita 170 mm pitkiä, jotka mahtuisi satulalaukkuun: Wiggle | Lezyne HP Drive ABS Pump | Manual Pumps, mutta onkohan noilla hirveetä tuskaa pumpata näinkin leveisiin kumeihin 5,5-6 bar.

Toisaalta, jos tyytyy kuljettamaan pumppua omassa telineessä, niin varmaan kannattaa ottaa joku reilun kokonen, esim. tästä L-koko: Wiggle | Lezyne Road Drive Mini ABS Pump | Manual Pumps. En tosin osaa arvioida, miten paljon tuolle satulalaukkuun mahtumiselle antais painoarvoa. Suolaisen hintaisia kyllä nää..

Näkemyksiä?

Olis hakusessa jonkinlainen minipumppu, jotta uskaltais paremmin lähtee pidemmille reissuille, vaikka noi 32 mm leveet pistosuojatut renkaat ei ihan helposti puhkeakaan. Vähän tuossa googlettelin ja ilmeisesti Lezynen pumput ois hyviä, kun niissä on se "letku", jolloin siihen venttiiliin ei aiheudu niin pahasti vääntöä. Kysymys kuuluukin, että miten pieni pumppu on jo liian pieni? Eli katselin esim. noita 170 mm pitkiä, jotka mahtuisi satulalaukkuun: Wiggle | Lezyne HP Drive ABS Pump | Manual Pumps, mutta onkohan noilla hirveetä tuskaa pumpata näinkin leveisiin kumeihin 5,5-6 bar.

Toisaalta, jos tyytyy kuljettamaan pumppua omassa telineessä, niin varmaan kannattaa ottaa joku reilun kokonen, esim. tästä L-koko: Wiggle | Lezyne Road Drive Mini ABS Pump | Manual Pumps. En tosin osaa arvioida, miten paljon tuolle satulalaukkuun mahtumiselle antais painoarvoa. Suolaisen hintaisia kyllä nää..

Näkemyksiä?

Mulla on sellainen 10cm pitkä minipumppu, ihan pätevä mutta sen kaverina on co patruunallinen pumppu jolla saa 12 Bar tarvittaessa. Kulkee nätisti mukana.

Mulla on joku motonetistä ostettu pumppu, pituudeltaan noin 25cm. Virittelin sen kuminauhalla maantiepyörän vaakaputkeen juomapullotelineen viereen. Ei ehkä maailman tyylikkäin viritys mutta kulkee siinä hyvin mukana. Vararengas yms. tarvikkeet sitten satulalaukussa.

Enpä ole vielä tänä kesänä päässyt ko. pumppua käyttämään kun renkaat on kestäneet. Toista se oli viime kesänä kun joka viikko sai olla jossain tien reunassa vaihtamassa sisuria kesken lenkin.

Mulla on joku motonetistä ostettu pumppu, pituudeltaan noin 25cm. Virittelin sen kuminauhalla maantiepyörän vaakaputkeen juomapullotelineen viereen. Ei ehkä maailman tyylikkäin viritys mutta kulkee siinä hyvin mukana. Vararengas yms. tarvikkeet sitten satulalaukussa.

Enpä ole vielä tänä kesänä päässyt ko. pumppua käyttämään kun renkaat on kestäneet. Toista se oli viime kesänä kun joka viikko sai olla jossain tien reunassa vaihtamassa sisuria kesken lenkin.

Ja heti poksahti takakumi kun pääsi kehuskelemaan :D Vaihdoin vielä toissapäivänä etu- ja takarenkaat päittäin, eli nyt oli takana vähemmän kulunut kumi. Pieni terävä lasinsiru oli rengasrikon aiheuttaja.

Pumppu ainakin toimi hyvin...mutta tuo kuminauhaviritelmä ei toimi enää kun kuminauha on mennyt niin haperoksi että se meni poikki, no pumppu kulki paidan takataskussakin mutta pitää joku parempi viritelmä kehitellä.

^ Nishikin Road Masterista rakennettu. Tuossa kuva lähtötilanteesta:

IMG_7122.jpg

Sori, mut mikä on paidan takatasku?

Varsinkin maantiefillarointiin tehdyissä ajopaidoissa on useimmiten taskuja selkäpuolella.

Mitä tollasen fiksin rakentamiseen menee rahaa? Tekis mieli itekin jonkinlainen projekti ottaa iltojen ratoksi, en vaan tosin tiedä fillareista juuri mitään.

Halpojahan nuo pyörän osat on, mulla taisi mennä osiin jotain pari-kolme hunttia. Sillä summalla ei saa aina edes pelkkiä vanteita. Ebaysta tekee paljon löytöjä kun jaksaa selata.

Osta tarranauhaa ja sillä kiepsautat ympäri.

Hyvä idea. Jossain kodin jemmoissakin vois olla tuollaista.

Sori, mut mikä on paidan takatasku?

Tähän tulikin jo vastaus, eli tosiaan pyöräilypaidoissa on useimmiten muutama takatasku, joissa itselläni kulkee mukana kännykkä, energiapatukoita/geeliä, rahaa yms. mitä saattaa tarvita lenkin aikana.

e: mitä helvetin popuppeja tähän viestikenttään oikein ilmestyy välillä?

Kertokaas arvon pakkislaiset vähän hjelppiä.

Hakusessa olisi siis maastopyörä. Ei mihinkään kilpa-ajoon eli ei tarvitse olla mikään hig end pyörä. Hintaa voisi pyörälle olla vaikka max. 1 000€ Saakohan tuolla minkälaista pyörää?
Itse olen ihan peukalo keskellä kämmentä näissä pyörä asioissa. Mitä pitää lähteä ottamaan huomioon, kun ruvetaan miettimään maastopyörää? Tarkoitus pärjätä pyörällä myös talvella työmatkat 3km

Noniin, tämänhetkinen mummokonkeli alkaa räjähtää käsiin ja tekisi mieli ostaa fiksi. Osista kasaamalla saisi toki "Uniikin", mutta tällaiselle kääpiölle (166cm) vähän vaikea löytää oikeankokoisia runkoja. Mitä mieltä tuollaisesta, ajaako asiansa:

SE Bikes Draft Lite

Fillari tulisi kaupunkipyöritykseen, parin kilsan matkat pisimpiä mitä tulisi ajeltua. Jos nyt tuon tilaisin, oikea runkokoko mulle lienee tuo 49cm?

Tuli ostettua fillari, halvimmista päästä kun tulee käytännössä vain huviajeluun/urheiluun. Kona dew black, ei pitäis olla mitään erityistä kilkettä. Miten noita voi "päivitellä" myöhemmin jos näkee tarpeelliseksi? Talveksi kuulemma pitäis hyvin mahtua leveämmät kumit alle, miten jos vaikka v jarrut haluis vaihtuu levyjarruihin niin meneekö pyörä vaihtoon vai onnistuuko? Tai vaikka vaihteisto uusiksi?

Kona Dew 2013 Hybrid Bike | Cycle Solutions

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom