Fillareista

^ voi voi mutta onko se miellyttävää.

Ehkä paras työmatkafillari on kevyt jäykkäperäinen maastopyörä lokasuojilla, ohuilla sliksi renkailla ja aika-ajo tangolla. Itellä on tuollainen täysjousto maastopyörän ja maantiepyörän lisäksi ja jos vain yhdellä saisi kulkea työmatkaa niin tuon valitsisin ensimmäisenä. Toki vaihteluksi on kiva polkea matkaa kaikilla pyörillä, myös sillä maantie :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ voi voi mutta onko se miellyttävää.

Ehkä paras työmatkafillari on kevyt jäykkäperäinen maastopyörä lokasuojilla, ohuilla sliksi renkailla ja aika-ajo tangolla. Itellä on tuollainen täysjousto maastopyörän ja maantiepyörän lisäksi ja jos vain yhdellä saisi kulkea työmatkaa niin tuon valitsisin ensimmäisenä. Toki vaihteluksi on kiva polkea matkaa kaikilla pyörillä, myös sillä maantie :)

Jokseenkin samoilla linjoilla. Hybridi on tosin vielä mukavampi tuohon käyttöön samoin varustettuna. Kesällä itselläni on käytössä lisäksi lukkopolkimet. Ostin syksyllä jäykkäperäisen 29:n ja enimmäkseen sillä on tullut ajeltua tänä talvena. Loskakelien aikaan se on tottakai mukavampi, kuin hybridi ja jopa nopeampi, mutta jos yhdellä pyörällä pitäisi pärjätä niin ottaisin tuon hybridin.
 
Ihan turhaa vääntämistä toi, että mikä on paras työmatkapyörä. Ei sellasta olekaan. Kaikki riippuu kaikesta ja jokaisella on tosiaan esim. erilainen työmatka. Pituus vaihtelee, teiden pintamateriaali ja kunto jne. Jotkut polkee vaan kesällä ja toiset ympäri vuoden. Yksi asia mikä kannattaa myös ottaa huomioon on se paljonko tavaraa täytyy kantaa mukana ja missä ne meinaa kantaa. Mulla on reppu selässä, jossa on eväät, vaihtovaatteet ja jotain muuta pientä. Ei kovin painava ja mun työmatka on vaan noin 10km, mutta jos pitäisi enempi tavaraa esim. repussa kantaa ja olisi pidempi työmatka, niin selkähän siinä hajoisi makaavammalla maantiepyörän ajoasennolla pidemmän päälle vaikka matka olisi pelkkää juuri valettua maantietä.
 
Täällä pyörii myös pyöräilyharrastajia, hyvä. Omaatteko kokemuksia Bianchi-maantiepyöristä? Tuollaista kävin koeajamassa: http://www.lundberg.fi/node/868 . Ekaa maantiepyörää olen nyt hankkimassa, pääsisikö tuolla asiallisesti liikkeelle?

Lenkkifillaria olen hankkimassa, hieman olen funtsinut myös cyclocrossaria, mutta koeajojen jälkeen maantiepyörä miellyttää enemmän. Työmatkoja en tule ajelemaan - hybridillä ne hoitelen + pyöritysajot.
 
Näköjään parikin ketjua fillaroinnista.

Omat kesän kilpurit alkaa olla valmiina. Reacton asento vielä pientä hienosäätöä vaille. Tarvii alle sen 4-5 sataa km kun kaikki on niinkuin tykkää uuden konkelin kanssa.

TT-pyörää en noilla kiekoilla ole punninnut, Reacto n. 7,3 polkimilla. Noiden lisäksi vielä Commencal täpäri mutta niin rapaisen konkelin tuomista ei edes mun vapaamielinen vaimo ymmärrä.

IMG_0656.JPG
IMG_0634.JPG
 
Täällä pyörii myös pyöräilyharrastajia, hyvä. Omaatteko kokemuksia Bianchi-maantiepyöristä? Tuollaista kävin koeajamassa: http://www.lundberg.fi/node/868 . Ekaa maantiepyörää olen nyt hankkimassa, pääsisikö tuolla asiallisesti liikkeelle?

Lenkkifillaria olen hankkimassa, hieman olen funtsinut myös cyclocrossaria, mutta koeajojen jälkeen maantiepyörä miellyttää enemmän. Työmatkoja en tule ajelemaan - hybridillä ne hoitelen + pyöritysajot.

Ei toimi linkki, mutta jos ei tarvi talvella ajella eikä kestopäällysteen ulkopuolella niin ehdottomasti maantiepyörä.
 
Kyllähän Jopo on aika lyömätön työmatkapyöränä. Oikeastaan muutenkin. Vituttaa yli kaiken nuo perse pitkällä poljettavat pyörät.
Taidan ostaa Jopon täksi kesää.
 
Ridley X-Fire

Olis hakusessa fillari kuntoiluun ja työmatka-ajoon. Ajattelin ostaa cyclocrossin. Ykkösvaihtoehtona on tälä hetkellä Ridley X-Fire Shimano 105 takavaihtajalla. Mallissa hiilikuiturunko ja -etuhaarukka. Hinta 1699€. Ei ole kokemuksia cc-fillareista - tuntuvat vähän hennoilta kun oma paino on reilu 110 kiloo. Kestävätköhän renkaat ja vanteet miten? Olisko Ridley hyvä valinta?
 
Itellä on työmatkapyöränä (7km) pari vuotta sitten ostettu Rossanon hybridi, vähän alle tonnin taisi maksaa. Talvella oli nastarenkaat alla, ja toispuoleiset lukkopolkimet löytyy niin voi ajella välillä ihan sunnuntaiajeluakin :D Näppärä ja kevyt fillari, ajaa asiansa :thumbs: Pitäis varmaan taas alkaa tekemään kunnon lenkkiä, kun kesällä olis tarkoitus tehdä taas parin päivän reissu pyörällä, täytyy saada perseelle oikea tuntuma ettei paikat hajoo :rolleyes:
 
Pitääpä lähteä hakemaan fillari talvisäilytyksestä tuolta ostoskeskuksen edestä. :D
 
Mikä on todennäköisyys, että se on vielä paikoillaan? :D
Sielläpä se odotteli... joskus marraskuussa jäänyt sille tielleen. Renkaissakin oli ilmat tallella! :D

Täytyy sanoa että ne 2000mk mitä tuo Tunturi maksoi aikanaan olivat loistosijoitus. Alkuperäisosilla mennään vieläkin, pl. jarrupalat. :)
 
Eilen kevään ensimmäinen lenkki fitnesspyörällä, tähän asti ajettu täpärillä ja nastoilla. Paikoin oli vaan niin liukasta että talutteluksi meni.. No eiköhän nuo jäät nopeasti sula lopuistakin kohdista kunhan aurinko lämmittää asvalttia :) On se vaan kevyttä tuolla ajella kun täpäriin vertaa, vaikka tuokin painaa paljon niin rullaavuus ihan eri luokkaa :) Ja kiihdyttelyissä ei tehot huku joustoihin vaan menee tiehen, vieläkun saisi joskus irti ihan aidon maantiepyörän...
 
Hitto kun jostain iskeny päähän ajatus, että pitäs saada fillari ja päästä polkemaan :D Ei vaan mitää tietoa, että minkälaista kannattas katella, kun mitään älyttömiä sijotuksia en kuitenkaan viiti tehdä. Tommonen Meridan Ride 88-24 olis suht edullinen vehje, mutta onko kannattava sijoitus? Tai kannattaako sitä katella ylipäänsä suoraan maantiepyöriä vai cycklocrosseja? Pääasiassa ajot tulis kuitenki asfaltilla ehkä pieniä sorapätkiä lukuunottamatta.
 
^ Hmm... riippuu paljolti mihin tähdätään pyöräilyssä. Maantiepyörä on soivin peli, jos lenksuilee esim. 40 km + -lenkkejä asvaltilla (pääosin). Kyllähän maantiepyörän kumit jonkinverran kestävät hiekkaa/soraa, mutta rengas on kapeampi kuin CC:ssä. CC:ssä on myös pystympi ajoasento, jolloin pyörän hallinta on helpompi (poluilla, hiekalla jne). Renkaat ovat myöskin leveämpiä.

Merida on hyvä merkki (varsinkin CC-puolella suosittukin), mutta tuota kyseistä en ostaisi. Shimanosta en itse "huoli" kuin 105:n osasarjat vähintäänkin. Soran osasarja on varmaankin ihan toimiva, mutta 105 parempi... Totta on, että hyvää ja halpaa ei ole samassa paketissa.

Tietenkin raha tulee vastaan, eikä ole järkevää hommata esim. 3000 euron pyörää, jos kesällä ajelee yhteensä 500 km. Aina kannattaa myöskin muistaa pesut/huollot jne. Kunnon ajokamppeet (esim. "succikset", hyvät kengät) tuovat lisää mielekkyyttä hommaan.

Tässä lyhyt naisellinen mielipide ;)
 
^ Hmm... riippuu paljolti mihin tähdätään pyöräilyssä. Maantiepyörä on soivin peli, jos lenksuilee esim. 40 km + -lenkkejä asvaltilla (pääosin). Kyllähän maantiepyörän kumit jonkinverran kestävät hiekkaa/soraa, mutta rengas on kapeampi kuin CC:ssä. CC:ssä on myös pystympi ajoasento, jolloin pyörän hallinta on helpompi (poluilla, hiekalla jne). Renkaat ovat myöskin leveämpiä.

Merida on hyvä merkki (varsinkin CC-puolella suosittukin), mutta tuota kyseistä en ostaisi. Shimanosta en itse "huoli" kuin 105:n osasarjat vähintäänkin. Soran osasarja on varmaankin ihan toimiva, mutta 105 parempi... Totta on, että hyvää ja halpaa ei ole samassa paketissa.

Tietenkin raha tulee vastaan, eikä ole järkevää hommata esim. 3000 euron pyörää, jos kesällä ajelee yhteensä 500 km. Aina kannattaa myöskin muistaa pesut/huollot jne. Kunnon ajokamppeet (esim. "succikset", hyvät kengät) tuovat lisää mielekkyyttä hommaan.

Tässä lyhyt naisellinen mielipide ;)

Tuskin sillä tosiaan tulisin sorateillä sen kummempia lenkkejä tekemään, mutta saattaahan sitä aina jossain pieniä sorapätkiäkin vastaan tulla.

Toinen suht edullinen mitä noissa maantiepyörissä tuli vastaan oli Feltin Z95, mutta ei siinäkään vielä ole noita 105:n osia. Taitaa kaikki semmoset mennä jo sinne 1500e hintaluokkaan ja se on kyllä vähän liian iso sijoitus opiskelijalle etenkin kun ei tosta pyöräilystä varmaan mitään ykköslajia olis tulossa :D
 
Tuskin sillä tosiaan tulisin sorateillä sen kummempia lenkkejä tekemään, mutta saattaahan sitä aina jossain pieniä sorapätkiäkin vastaan tulla.

Toinen suht edullinen mitä noissa maantiepyörissä tuli vastaan oli Feltin Z95, mutta ei siinäkään vielä ole noita 105:n osia. Taitaa kaikki semmoset mennä jo sinne 1500e hintaluokkaan ja se on kyllä vähän liian iso sijoitus opiskelijalle etenkin kun ei tosta pyöräilystä varmaan mitään ykköslajia olis tulossa :D

Juu, tottakai mennään kukkaron mukaan :) CC on sinänsä näppärä, että talveksi vaan nastakumit alle ja eiku menoksi. CC:n plussapuolena on myös rappikset, jotka on tietenkin poisotettavissa (katu-uskottavuusasia).
 
Tuskin sillä tosiaan tulisin sorateillä sen kummempia lenkkejä tekemään, mutta saattaahan sitä aina jossain pieniä sorapätkiäkin vastaan tulla.

Toinen suht edullinen mitä noissa maantiepyörissä tuli vastaan oli Feltin Z95, mutta ei siinäkään vielä ole noita 105:n osia. Taitaa kaikki semmoset mennä jo sinne 1500e hintaluokkaan ja se on kyllä vähän liian iso sijoitus opiskelijalle etenkin kun ei tosta pyöräilystä varmaan mitään ykköslajia olis tulossa :D

Jos sen pyörän tohdit tilata, niin saksasta saa kyllä kohtuu hintaan varsin pätevääkin laitetta. Rose ja Canyon esimerkiksi, näin keväällä toimitusajat saattaa olla tietty pitkät mutta luulis kesäksi ehtivän.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom