Fillareista

Kattelin tuota lehestä ja se kyllä vaikuttaa ihan passelilta ainakin osien puolesta hintaansa nähden. Inseran pyöristä muuten pelkkiä huonoja kokemuksia työn kautta, mutta emt onko tuo sitten samaa kuraa kuin halvemmat. Raahaat vaan jonkun paskakasan sinne vaihdossa ni on hyvä. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei! Apua tarvisin oikeanlaisen fillarin löytöön. Eli siis pyöristä en tiedä mitään. Pyöräkuume kuitenkin iski ja ajattelin ostaa kulkupelin. Miksei, onhan se hyvää vaihtelua autoilulle ja kunnonkin päälle tekee hyvää, joten järkevä sijoitus.

Millaisella budjetilla lähteä liikkeelle? 400-600? Lähinnä asfalttiajoa/ hiekkateitä, joten millainen malli olisi järkevä?
 
Edelleen suosittelen Kona Dew plussaa, voit tsekata fillarifooruminkin, siellä on tuo Kona nostettu muiden yli tuossa hintaluokassa. Laadukkaammat osat kilpailijoihin nähden.
 
Uijui... tuli laitettua maantiefillari tulille parin vuoden tauon jälkeen ja kyllä on ihanata pyöräily asfaltti teillä verrattuna täysjousto trek panssarivaunuuni. Nyt sormet syyhyten aloin katselemaan cyclo-crossia kunhan kelit huononee :)

Sellanen mielipide kaikille työmatkapyöräilijöille jotka polkee pääasiallisesti asfaltilla ja jonkin verran soralla että kaikki joustokeulat yms hemmettiin ja vähintään fitness pyörä tai joku cyclo-crossi alle niin johan alkaa pyöräily maistumaan. Maastopyörä ei ihan oikeasti ole hyvä kuin maastossa (ja ehkä jossain kaupungin keskustassa).
 
Sellanen mielipide kaikille työmatkapyöräilijöille jotka polkee pääasiallisesti asfaltilla ja jonkin verran soralla että kaikki joustokeulat yms hemmettiin ja vähintään fitness pyörä tai joku cyclo-crossi alle niin johan alkaa pyöräily maistumaan. Maastopyörä ei ihan oikeasti ole hyvä kuin maastossa (ja ehkä jossain kaupungin keskustassa).

Jossei fillarointia oikeesti harrasta (= 99% polkupyörän käyttäjistä), niin peruspyörällä pärjää monasti todella hyvin. Napavaihteet, jalkajarru jne. lisää huoltoväliä aika reilusti.

Maasturit, maantiepyörät, cyclot, bemaxit jne. on sitten enemmän harrastajille. Harrastajiksi lasken ne, jotka ajavat säännöllisesti porukassa muutakin kuin työmatkaa ja yleensä käyvät kuntoajoissa tms. joukkotapahtumissa tai kisoissa.
 
Jossei fillarointia oikeesti harrasta (= 99% polkupyörän käyttäjistä), niin peruspyörällä pärjää monasti todella hyvin. Napavaihteet, jalkajarru jne. lisää huoltoväliä aika reilusti.

Maasturit, maantiepyörät, cyclot, bemaxit jne. on sitten enemmän harrastajille. Harrastajiksi lasken ne, jotka ajavat säännöllisesti porukassa muutakin kuin työmatkaa ja yleensä käyvät kuntoajoissa tms. joukkotapahtumissa tai kisoissa.
OnX harrastaja jos ajaa yXin tai vaan yhen kaverin kanssa mut ei porukassa? :nolo:
 
Jep ja 99% puntilla käyvistäkin voi treenata voimia ihan omaa kehoa käyttämällä tekemällä punnerruksia, leukoja, vatsoja jne mutta on se paljon hauskempaa ja motivaatio säilyy kauemmin jos kuitenkin ostaa sen kausikortin paikalliselle salille ;)
 
OnX harrastaja jos ajaa yXin tai vaan yhen kaverin kanssa mut ei porukassa? :nolo:

Heheh, kai sitä voi ajaa itekseenkin. Useilla loppuu motivaatio, jos ajelee vain yksikseen, joten porukkalenkeistä saa aika paljon lisää motivaatiota harrastamiseen.
Joutuuhan tuota ajelee paljon ihan omassa seurassa, kun ei välttämättä oo ketään lähössä lenkille aina samoihin aikoihin.
 
Jep ja 99% puntilla käyvistäkin voi treenata voimia ihan omaa kehoa käyttämällä tekemällä punnerruksia, leukoja, vatsoja jne mutta on se paljon hauskempaa ja motivaatio säilyy kauemmin jos kuitenkin ostaa sen kausikortin paikalliselle salille ;)

Jokainen tietysti vetää sellaisilla vehkeillä, kun haluaa. On siinä mun mielestä iso ero, harrastaako 2-4 kertaa viikossa punttia/fillarointia vai käykö 2-4 kertaa kesässä puntilla/fillarilenkillä. Iso osa fillarin omistajista ei käy 2-4 kertaa viikossa lenkillä.
 
Itse käyn keskimäärin noin kerran viikossa kesällä ajamassa 1,5-2h lenkin maastossa ja kyllä se on aika paljon mukavampaa "kunnon" maastopyörällä, kuin peruspyörällä. Ja lasken kyllä tuonkin jo maastopyöräilyharrastukseksi.
 
Itse käyn keskimäärin noin kerran viikossa kesällä ajamassa 1,5-2h lenkin maastossa ja kyllä se on aika paljon mukavampaa "kunnon" maastopyörällä, kuin peruspyörällä. Ja lasken kyllä tuonkin jo maastopyöräilyharrastukseksi.

Osa laskee kerran kesässä/kuukaudessa/viikossa/päivässä fillaroinnin harrastukseksi, joten kyse lienee lähinnä itse kunkin tulkinnasta.
 
En mäkään käy yleensä ku kerran viikossa maastolenkillä, koska ei vaan aika ja energia oikeen riitä. Tosin mun lenkit on 2-6h yleensä. Kesälomalla tulee tietysti käytyä maastolenkeilläkin enemmän ja alkukesästä kävin useammin viikossa maastolenkeillä kun harjoittelin Tahkoa varten. Tulee kuitenkin crossarilla huristeltua työmatkaa 5 päivää viikossa ja siihen päälle vielä punttitreenit. Puntilla on kyllä tullut käytyä vaan kerran viikossa kesäisin viimeaikoina, talvella sitten 3-4 kertaa viikossa. Yksi kesä taisin kyllä sinnitellä 5 kertaa viikossa työmatkat fillarilla, 3 punttia viikossa ja yksi tollanen pidempi maastofillarilenkki. Tää on aina sellasta tasapainottelua kahden harrastuksen kanssa kun ei millään riitä aika ja energia harrastaa molempia 100% täysillä. Sen takia mulla painottuu kesään enempi toi fillarointi ja talveen salitreeni. Tässä kun on joskus tullut haaveiltua kolmannesta fillarista niin se ajatus on aina kuollut viimeistään siihen, että ei millään riitä aika enää kolmannelle fillarille. Crossarilla työmatkat, harrastefillarina maastofillari ja silläkin tulee yleensä ajettua vaan kerran viikossa...
 
En mäkään käy yleensä ku kerran viikossa maastolenkillä, koska ei vaan aika ja energia oikeen riitä. Tosin mun lenkit on 2-6h yleensä. Kesälomalla tulee tietysti käytyä maastolenkeilläkin enemmän ja alkukesästä kävin useammin viikossa maastolenkeillä kun harjoittelin Tahkoa varten. Tulee kuitenkin crossarilla huristeltua työmatkaa 5 päivää viikossa ja siihen päälle vielä punttitreenit. Puntilla on kyllä tullut käytyä vaan kerran viikossa kesäisin viimeaikoina, talvella sitten 3-4 kertaa viikossa. Yksi kesä taisin kyllä sinnitellä 5 kertaa viikossa työmatkat fillarilla, 3 punttia viikossa ja yksi tollanen pidempi maastofillarilenkki. Tää on aina sellasta tasapainottelua kahden harrastuksen kanssa kun ei millään riitä aika ja energia harrastaa molempia 100% täysillä. Sen takia mulla painottuu kesään enempi toi fillarointi ja talveen salitreeni. Tässä kun on joskus tullut haaveiltua kolmannesta fillarista niin se ajatus on aina kuollut viimeistään siihen, että ei millään riitä aika enää kolmannelle fillarille. Crossarilla työmatkat, harrastefillarina maastofillari ja silläkin tulee yleensä ajettua vaan kerran viikossa...

Näinhän se on, tasapainoilua joutuu itsekin harrastamaan, etenkin kun työ vie lähes joka viikko ulkomaille. Reissun jälkeen vaatii yleensä kohtuullista tsemppausta, että pystyy tekemään kunnon treenin.
Mulla treenit on kesällä fillari- ja talvella hiihtopainotteisia, punttia teen 1-3 kertaa viikkoon näiden lisäksi ympäri vuoden. Tallista löytyy 4 fillaria, jotka saa olla keskimäärin aika rauhassa, koska aika ei tosiaan riitä välttämättä edes viikottaiseen ajoon per pyörä.
 
1316791342869p.jpg

Uudet kiekot maantiekonkeliin. Käsittämätön ero kun pyörivä massa keveni.
 
Tuli ostettua Jopo talouteen, mahtava pyörä! Alko tehdä mieli kunnon cruiser-pyörää itellekin, onko hyviä ehdotuksia? Oiva olis ehkä kova. Tai sitten vois laittaa tohon hybridiin kunnon enkelisarvet, jos jostain löytyis. Alko oikeesti vituttamaan nyt tuo perse pitkällä polkeminen.
 
yoker_hpd320j-mr9.jpg

itellä tollanen, paitsi renkaat taitaa olla isommat ja molemmissa pyörissä levyjarrut
Minkä ikäinen olet?

Asiaan -> Oon tässä nyt jo vuoden verran funtsinut fillarin ostoa ja nyt töiden takia sellaisen voisi vihdoinkin ostaa (tai ainakin jatkaa suunnittelua). Käyttö tulee olemaan kaupunkiajoa ja 5km suuntaansa olevat duunimatkat. Haluaisin täysjouston, passeli joustomatka tollaseen käyttöön varmaan lienee jotain 100-130mm väliltä? Onko tollaisella lyhyehköllä joustomatkalla varustetut fillarit ihan hirveitä ajaa kadulla, miten kevyitä polkea? Ajatuksena pistää kesäksi lähes sliksit katukumit alle, talveksi sitten jonkinlaiset nappulat. Hintahaitari 500-700e. Onko esim. noista allaolevista vaihtoehdoista kumpikaan millään tavalla järkevä ostos tuollaiseen käyttöön?

http://www.nettimarkkina.com/giant-reign-3/924280

http://www.ridefree.fi/forum/viewto...p=436867&sid=b09a200f7644e3ab141183d040cb3312
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom