Fillareista

Tekisi mieli lyödä lukkopolkimet meikän citymaasturiin. Millasta peruslukot+kengät kannattaisi katella? Jotain max. tunnin hupilenkkejä tuolla tulee heitettyä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tekisi mieli lyödä lukkopolkimet meikän citymaasturiin. Millasta peruslukot+kengät kannattaisi katella? Jotain max. tunnin hupilenkkejä tuolla tulee heitettyä.

Katteles vaikka sellaset esim. Shimanon polkimet, joissa on toisella puolella SPD-lukot ja toisella puolella tavallinen flättipoljin, jotta voit ajaa myös tavallisilla kengillä. Kengiks käy hyvin jotkut perusperusperus popot, joilla pitää olla hyvä kävellä. Mulla on shimanon peruskengät ja hyvin ne on 15 000 km kestäny.
 
Minkä ikäinen olet?

Asiaan -> Oon tässä nyt jo vuoden verran funtsinut fillarin ostoa ja nyt töiden takia sellaisen voisi vihdoinkin ostaa (tai ainakin jatkaa suunnittelua). Käyttö tulee olemaan kaupunkiajoa ja 5km suuntaansa olevat duunimatkat. Haluaisin täysjouston, passeli joustomatka tollaseen käyttöön varmaan lienee jotain 100-130mm väliltä? Onko tollaisella lyhyehköllä joustomatkalla varustetut fillarit ihan hirveitä ajaa kadulla, miten kevyitä polkea? Ajatuksena pistää kesäksi lähes sliksit katukumit alle, talveksi sitten jonkinlaiset nappulat. Hintahaitari 500-700e. Onko esim. noista allaolevista vaihtoehdoista kumpikaan millään tavalla järkevä ostos tuollaiseen käyttöön?

http://www.nettimarkkina.com/giant-reign-3/924280

http://www.ridefree.fi/forum/viewto...p=436867&sid=b09a200f7644e3ab141183d040cb3312

Toi Iconi on ihan hirveetä kuraa.

Ensinnäkin kannattaa vähän tutkiskella, että onkohan se täykkäri nyt se ihan paras juttu. Siinä on iskaria ja linkkua sun muuta, jotka vaativat huoltoa yms. Jos välttämättä haluaa täykkärin, niin mielestäni mitä vähemmän juustoa, sitä parempi. 100mm on varmasti aivan riittävästi...
 
Tekisi mieli lyödä lukkopolkimet meikän citymaasturiin. Millasta peruslukot+kengät kannattaisi katella? Jotain max. tunnin hupilenkkejä tuolla tulee heitettyä.

Polkimiksi esim. nämä:
http://www.bike-components.de/products/info/p987_Plattform--Klickpedale-PD-M324-.html

Omassa työmatkahybridissä olleet käytössä pari vuotta.


Käyttö tulee olemaan kaupunkiajoa ja 5km suuntaansa olevat duunimatkat. Haluaisin täysjouston

Missä kaupungissa kadut ovat niin huonossa kunnossa että pitää täysjousto olla? :)
Jos työmatka ei ole metsäpolkua, ei kannata tuohon käyttöön harkitakaan mitään jousitusta. Kumit kyllä joustaa sen, mitä kadulla joustoa tarvitsee.
 
Missä kaupungissa kadut ovat niin huonossa kunnossa että pitää täysjousto olla? :)
Jos työmatka ei ole metsäpolkua, ei kannata tuohon käyttöön harkitakaan mitään jousitusta. Kumit kyllä joustaa sen, mitä kadulla joustoa tarvitsee.

Itselläni oli joskus joku halpis ideal-täysjousto ja varmaan aika kultaa muistot, mutta letkeä sillä oli ajella slikseillä katukumeilla. Jäykkäperäiset ei oikein iske. Pitäisi päästä testaamaan esim. tollaista Giantia niin pääsisi toteamaan, että onko täpärillä ajaminen niin mukavaa kuin muistan.
 
Itselläni on Feltin hybridi ja mietin, että talvellaki pitäisi päästä eteenpäin ilman, että joka toisessa mutkassa ollaan kumossa. Liikkeessä sanoivat, että talveksi saa nastat kiinni tai jopa kokonaan maastopyöriin vaihtokin onnistuu, mutta mitä te täälä sanoisitte?
 
Nämä 42-622 kokoisina oli viime talven omassa hybridissäni ja kertaakaan en kaatunut.
Kuvio saisi olla syvempi paksumpiin lumihankiin, mutta ainakin osittain auratuilla jä jäisillä pyöräteillä hyvä rengas.
(Ja Saksasta sai kaksi rengasta kotiovelle toimitettuna samaan hintaan kuin Suomen kaupoista yhden.)
 
Pitäs miettiä uuden pyörän ostamista työmatka-ajoon. 15km suuntaansa kaupunkiajoa, joten mitään maastopyörää ei voi edes ajatella.
Cyclocrossia kaveri on kehunut, mutta ei viitsisi laittaa tonnia fillariin, kun ei oikeastaan tiedä kuinka kovasti tuo pyöräilykipinä iskee sitten lopulta.
Mitä muita järkeviä vaihtoehtoja olisi?
 
Saa alle tonnillakin hyviä pyöriä, varsinkin työmatkakäyttöön. Sinuna ostaisin käytetyn CC:n tai maantiepyörän, riippuen milloin ja minkälaisilla teillä ajat. Jos pyöräilykipinä ei iskekkään niin saa myytyä melkein samalla rahalla eteenpäin.
 
Mulla olis taas fillari kuumetta, tekis mieli 29" jäykkäperää ja kunnon maantiekonkelia..:D No onneksi ei oo nyt ainakaan rahaa niin ei tarvi sen enempää murehtia minkä ostais... Jos sen ajan kurvailis tolla täpärillä ja fitness pyörällä...

Tuohon ylläolevaan niin kyllä mä tohon käyttöön nimenomaan sitä cyclocrossia kattoisin, ainakin tuossa omassa fitness pyörässä vituttaa nuo suorat sarvet vaikka ne pelkässä kaupinkoajossa nousukahvoilla ihan ok onkin, niin ei sillä oikeen pitkiä lenkkejä huvita heittää kun kovin on käsille vähän asentoja tarjolla... Eli osta se cyclocross, siihen sopii nastatkin ja kesäksi vaikka 28mm sliksit tms, tosi monipuolinen ja varmasti syttyy se kipinä ajeluun ;)


Edit. Art Vandalay ehtikin jo väliin, mutta samoilla linjoilla :)
 
Alkaa tuon CC:n suuntaan kääntymään melko paljon omakin mieli.
Pääsääntöisesti duunimatka tulee olemaan asfalttia, mutta paikoin matkalla on hiekkaosuutta. Sekä sekin ongelma, että viimeiset hiekoitushiekat tuntuvat katoavan vasta joskus toukokuussa.
 
cc:hen saat myös lokasuojat kiinni. Kysyy aika paljon työmatka pyöräilyintoa että viitsii ottaa ravat selkään ja naamalle jos tie on märkä :)
 
Mä oon ajellut pari talvea cc:lla 8 kilsan työmatkaa. Jos nyt lähtisin speksaamaan pyörää itselleni, hankkisin täysjäykän 29'erin, napavaihteilla ja levyjarruilla.
 
cc:hen saat myös lokasuojat kiinni. Kysyy aika paljon työmatka pyöräilyintoa että viitsii ottaa ravat selkään ja naamalle jos tie on märkä :)

Kyllä maantiepyöräänkin saa lokarit, esim. Crud Road Racer MK2. Minäkin suosittelen kuitenkin crossaria. Itse ajelen työmatkaa sillä.
 
Kyllä maantiepyöräänkin saa lokarit, esim. Crud Road Racer MK2. Minäkin suosittelen kuitenkin crossaria. Itse ajelen työmatkaa sillä.

Itekin liputan CC:lle työmatka ajoon. Maantiepyörää ei kannatta missään tapauksessa työmatka-ajoon hankkia, vaikka siihen lokarit saisikin. No ehkä siinä tapauksessa maantiepyörä on suositeltava, jos työmatka on tosiaan pelkkää maantietä, mutta kaupunkiajossa siihen joka ainoan montun, katukivetyksen ja irtokiven kyttäämisen menee vain hermo. Otin joskus aikaa entisellä työmatkalla, että kuinka kauan maantie- ja maastopyörällä matkaan menee. 10km matka johon sisältyi pääasiassa pk-seudun pyöräteitä kesti maastopyörällä vain pari minuuttia pidempään. Syynä juuri se, että maantiepyörällä saa vanteita varoa joka ainoan pienenkin epätasaisuuden kanssa. Maastopyörällä matka tuntui itseasiassa mukavammalta, kun sai tasaisella nopeudella jyrätä eteenpäin. Uskon, että nykyisellä CC:llä tuo matka taittuisi nopeiten sillä CC:ssä yhdistyy melko hyvin maasto- ja maantiepyörän ominaisuudet.
 
^Ei maantiepyörä heti käsiin hajoa vaikka välillä poikkeaisikin sieltä autotien reunalta muuallekin. Se on kyllä totta ettei vartavasten työmatkoja varten kannata maantiefillaria hankkia.
 
Itekin liputan CC:lle työmatka ajoon. Maantiepyörää ei kannatta missään tapauksessa työmatka-ajoon hankkia, vaikka siihen lokarit saisikin. No ehkä siinä tapauksessa maantiepyörä on suositeltava, jos työmatka on tosiaan pelkkää maantietä, mutta kaupunkiajossa siihen joka ainoan montun, katukivetyksen ja irtokiven kyttäämisen menee vain hermo. Otin joskus aikaa entisellä työmatkalla, että kuinka kauan maantie- ja maastopyörällä matkaan menee. 10km matka johon sisältyi pääasiassa pk-seudun pyöräteitä kesti maastopyörällä vain pari minuuttia pidempään. Syynä juuri se, että maantiepyörällä saa vanteita varoa joka ainoan pienenkin epätasaisuuden kanssa. Maastopyörällä matka tuntui itseasiassa mukavammalta, kun sai tasaisella nopeudella jyrätä eteenpäin. Uskon, että nykyisellä CC:llä tuo matka taittuisi nopeiten sillä CC:ssä yhdistyy melko hyvin maasto- ja maantiepyörän ominaisuudet.

Samalla tavalla CC:llä saa varoa kanttareita kuin maantiepyörälläkin. Vanteet on samat kuin maantiefillareissa. Kumet on paksummat, mutta ei niin paksut että voisi huoletta ajella kanttareista ja montuista.

Jos on tarvetta työmatkalla roudata mukana painavaa kamaa kuten läppäriä niin en ostaisi cc:tä enkä maantiepyörää. Aika vittumaista ajaa selkä kyyryssä ja viiden kilon läppäri selässä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom