Fillareista

Suositelkaas jotain hyvää keskiö ja kampisarjaa Trek 4300 Disc ? Ei kauaa kestäny toi alkuperänen, takuuta ois viellä, mut en välttämättä halua niitä samanlaisia paskoja :(.

Esim. Shimano SLX. En kyllä tiedä kannattaako tuon tasoiseen fillariin päivitellä kovin paljoa parempia osia. Loputkin osat on samanlaista kuraa ja todennäköisesti seuraavaksi hajoaa joku toinen osa. Halvemmaksi tulisi varmaan ostaa kerralla parempi fillari.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai se on se oranssi väri? On aika varkausherkkä. :D Nimim. 2008 varastettiin enkä ole vieläkään tapauksesta täysin toipunut. Vakuuttamaton oli kaiken muun hyvän lisäksi.

Tämmönen sinkulapäristin osui silmään, mahtaisko tuosta olla iloa?
Harmaa, ja tää on jo kerran varastettu, ostin poliisihuutokaupasta 150 eurolla. Tän vuoden malli kuitenkin joten ihan kohtuu rahalla sain sen :)
 
Of course, juuri huoltovapauden takia. Eihän noita voi silti verrata muihin halpiksiin kun noissa on puolet vähemmän osia kiinni kun vaihteellisissa. Melkein. ;)
 
Yksivaihteesta muistelisin lukeneeni, että varteenotettavimpia fillareita halpiskategoriassa.

Of course, juuri huoltovapauden takia. Eihän noita voi silti verrata muihin halpiksiin kun noissa on puolet vähemmän osia kiinni kun vaihteellisissa. Melkein. ;)

Tässä djsfh varmaankin tarkoitti varteenotettavimpia fillareita yksivaihteisten halppiskategoriassa. Kun nykyään noita yksivaihteisiakin saa jo ties mistä NettiAnttilasta muutamalla roposella.
 
Tällä viikolla kävin pyöräilemässä yhden kisapyöräilijän kanssa. Säädettiin vähän asentoa ja muutenkin harjoiteltiin pyöräilyn saloja. Totesi vain että muuten hyvä pyörä, mutta valitettavasti liian pieni... Bike planetista ostettu pyörä viime vuonna ja myyjän mukaan tämä oli "oikea" koko. Myyjä vielä markkinoi itseään ammattipyöräilijänä. Noh.. Tänään kävin sitten tilaamassa Spezializedin Tarmac Comp SL2 rungon oikean kokoisena ja vanhasta pyörästä siihen osat kiinni. Ensi viikolla pitäisi pyörän tulla ja osat saada kiinni. Sitten vielä säädöt sun muut kohdilleen. Parin viikon päästä pääsee taas polkemaan =)
 
Tällä viikolla kävin pyöräilemässä yhden kisapyöräilijän kanssa. Säädettiin vähän asentoa ja muutenkin harjoiteltiin pyöräilyn saloja. Totesi vain että muuten hyvä pyörä, mutta valitettavasti liian pieni... Bike planetista ostettu pyörä viime vuonna ja myyjän mukaan tämä oli "oikea" koko. Myyjä vielä markkinoi itseään ammattipyöräilijänä. Noh.. Tänään kävin sitten tilaamassa Spezializedin Tarmac Comp SL2 rungon oikean kokoisena ja vanhasta pyörästä siihen osat kiinni. Ensi viikolla pitäisi pyörän tulla ja osat saada kiinni. Sitten vielä säädöt sun muut kohdilleen. Parin viikon päästä pääsee taas polkemaan =)

Uskaltaisitko laittaa sun ja pyörän mittoja. Noin vertailumielessä.
 
Bianchi Via Nirone 7 Alu-Carbon Ultegra 53cm ( vanha )
Spezializedin Tarmac Comp SL2 56cm ( uusi )
Omat mitat: 178cm ja 85kg

Erohan noilla pyörillä ja käyttötarkoituksella jonkin verran on, et ei ihan suoraan voi verrata. Bianchi leppoisampi pyörä ja Spessu suht kisakireä fillari.
 
Tolla painollahan ei noissa sun mitoissa tee yhtään mitään. Yleensä näissä asioissa mittoja ilmoittamalla kerrotaan oma pituus ja inseam. Ne kertoo jo aika paljon. Nyt on vaikea sanoa ootko pitkäjalkainen vai -selkäinen vai perusjamppa, mutta kyllähän tuo 56cm kuulostaa ehkä paremmalta kisakireään maantiefillariin tolla pituudella.
 
Edellinen pyöräni olisi aika lyödä paaliin ja pyöräkuume alkoi kasvaa kovasti kun katselin pyöriä netistä... Tarkoitus ois ostaa kuitenkin käytettynä hintaluokkaan >200e, mutta tietty pientä joustoo voi olla jos joku mieluinen löytyy. Ongelmana tosin on että en tiedä juuri mitään pyöristä, mitä nyt randomisti olen lukenut jotain. Ilmeisesti noita halppis täysjousitettuja kannattaa ainakin välttää. Omaan lievän viirauksen reiän päässä joten saatan joskus jos hyvä paikka tulee niin vähän hyppiä pyörällä jne, joten mimmoista pyörää kannattais ostaa? Maantietä pääosin siis kuitenkin ajan lukuunottamatta jotain pieniä rallipolkuja jota saattaa matkanvarrella olla.

Tarkoituksena ois laittaa hybridi/jousitettu pyörä, mutta eihän noi jousittamattomatkaan ihan pois suljettuja ole. Mitä merkkejä kannattais esim katsella? Aikoinaan omistin Scott:n maastopyörän joka sitten joskus varastettiin ja sen jälkeen minulla ei kummoista pyörää ole ollutkaan... Pyörän tärkein ominaisuus on että se kestäisi jotain koska en jaksa rassata vähänväliä pyörää!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
http://fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=2090

Tässä ois kahelle aikasemmalle kysyjälle eräs vaihtoehto joka tuli pikaisella etsiskelyllä vastaan. Imo tuohon hintaluokkaan suorastaan mainio. Miksei tuo Giantkin, vähän epäilyttää kun ei ole vaihteistosta mainittu halaistua sanaa ja kuva on otettu vasemmalta puolelta. Eli en yhtään ihmettelisi jos olisi aivan finaaliin ajettua Tourneytä tms, eli itku saattaa tulla.
Itse en lähtisi edes miettimään jousitettua fillaria tuossa hintaluokassa.
 

Liitteet

  • 1310725207805p.jpg
    1310725207805p.jpg
    452,9 KB · Katsottu: 379
  • 1310725489325p.jpg
    1310725489325p.jpg
    333,3 KB · Katsottu: 406
Pukkas ihmeen pyöräkuumeen päälle. Saako max 500 eurolla kohtuu laadukasta joustokeulallista hybridiä uutena? Käytettykin saattais mennä. Tartteis pyörää lähinnä työ/koulumatkoille ja silloin tällöin max 20km. lenkkejä joihin saattaa sisältyä polkuja ja sorateitä. Minkä kokoinen runko on 174cm pitkälle miehelle passeli?
Onko tästä mihinkään?

nimim. Kulkuriin kyllästynyt
 
No jos kohtuu laadukkaasta puhutaan ni kannattaa tuo unohtaa. Mutta jos hintakatto on 500e niin tuon tasoisesta pyörästä puhutaan. En kyllä ihan periaatteesta ostaisi tuolta budgetsportista mitään, ilmoittavat pyörän spekseissä "Shimano hydrauliset levyjarrut", kuvassa on mekaaniset ja vielä kuvauksessakin puhuvat jarruvaijerista. En tiedä yrittävätkö viilata tietämättömiä kuluttajia linssiin, onko tuo vaan erehdys vai onko noiden tekstien kirjoittaja vaan täysi idiootti.

Selvennykseksi että kohtuu laadukkaana fillarina pidän vähintään Deore tasoa. Ja suosittelisin kyllä jättämään joustokeulat pois mielestä katupyörissä ylipäätään. Maastoon sitten maastopyörää ja joustokeulaa.
 
500e on siinä rajoilla oleva budjetti, että saako sillä kuraa vai ok-tasoa olevan pyörän. Koeta raapia satku tai pari lisää niin vaihtoehdot karttuvat huimasti. Tuossa hintaluokassa (ja pyörätyypissä) kannattaa jättää joustokeulat kauppaan. Eli etsit jäykkäkeulaisen menevähköllä geometrialla olevan hybridin. Deore on ookoo kamaa takavaihtajaksi, eteen kelpaa heikompikin (ei sitä pienempää eturieskaa kuitenkaan käytetä :) ) Esimerkkinä Konalta löytyy Dew-hybridimallisto, kannattaa tutustua. Ja budjetoithan myös pyöräilykamoihinkin vähä rahhoo? Etenkin kypärään :)
 
Pukkas ihmeen pyöräkuumeen päälle. Saako max 500 eurolla kohtuu laadukasta joustokeulallista hybridiä uutena? Käytettykin saattais mennä. Tartteis pyörää lähinnä työ/koulumatkoille ja silloin tällöin max 20km. lenkkejä joihin saattaa sisältyä polkuja ja sorateitä. Minkä kokoinen runko on 174cm pitkälle miehelle passeli?
Onko tästä mihinkään?

nimim. Kulkuriin kyllästynyt
Osta Kona Dew tai Dew plus jos saat siihen rahat kasaan. Tossa hintaluokassa ylivoimaisesti paras. Varustelutasoltaan vastaa jotain 700-800 trekkejä/nishikeitä.
 
Tuo jousitus on nyt lähinnä se syy miksi uutta pyörää kattelen, nykysellä pyörällä joutuu kiertään kaikki pienimmätkin kolot ja muutenkin tärrää käsille. Mitenkä ois tuo Insera x-cross? 599€ suomenpyörätukussa kun vie vanhan vaihdossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom