Fillareista

TheSami sanoi:
Paljon jos asfaltilla ajelet niin 28" hybridi rullaa huomattavasti kevyemmin.

Tää on aivan totta, eli oman kokemuksen mukaan maastiksella jää tuntivauhti muutaman kilometin pienemmäksi verrattuna hybridiin... :eek: :)
Asiaan tietysti vaikuttaa renkaan karkeuskin mut onhan nuissa eroa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TheSami sanoi:
Paljon jos asfaltilla ajelet niin 28" hybridi rullaa huomattavasti kevyemmin.
Minulla on nyt alla vanha kilpapyörä ja ajoa se 30km/vrk, joten asia on tullut huomattua. Olen kuitenkin ostopäätökseni tehnyt ja aion maastofillarin hommata. Ei mitään rationaalisia syitä tähän päätökseen - fiilis on nyt vaan maastopyörämyönteinen :)

Osaako kukaan vastata tuohon lukkopoljin- & kenkäkysymykseen?

Hyvät tietysti..
Kauppaveljet on avannut Mannerheimintielle Helsinkiin uuden liikkeen, ja oli 100+e kenkiä alle 50e:llä, ja lukkopolkimiakin monen laisia. Deore XT takavaihtaja 47e (norm 93), piti poistaa.. Perjantaina sitten "pomminkestävä" downhill-vanne, niin pääsee taas ajelemaan :)

Cartdude, laitas infoa muista osista (jarrut, vivut, vaihteet, kammet ym), nuo kuumat pyörät nimittäin laitetaan hyvin usein osiksi ja myydään siten

Nyt on ihan pakko kysyä että eikö hyvää hybridiä tosiaan saa halvemmalla? :eek: Katselin tuossa Tunturi H320 ja voi jösses ~700€ Ja onko tuo edes se paras vaihtoehto tuohon hintaan? Olen lukenut tämänkin ketjun kymmeniä kertoja ja selaillut noita fillareita, mutta ei oikein uppoa. :)

Toi 700 e kuulostaa suolaiselta. Itse ostin paikallisesta pyöräliikkeestä
juuri Nishiki 407 Hybridin 400 e , oli alennus hinta kuten tuntuu nyt
olevan useissa liikkeissä. Erittäin hyvän oloinen pyörä tuskin tartet
parempaa jollet ole tosi harrastaja. Muutenkin tuntuu olevan melkoistä
välineurheilua nää fillari hommat nykyään.

J.EdgarHoover sanoi:
Toi 700 e kuulostaa suolaiselta. Itse ostin paikallisesta pyöräliikkeestä
juuri Nishiki 407 Hybridin 400 e , oli alennus hinta kuten tuntuu nyt
olevan useissa liikkeissä. Erittäin hyvän oloinen pyörä tuskin tartet
parempaa jollet ole tosi harrastaja. Muutenkin tuntuu olevan melkoistä
välineurheilua nää fillari hommat nykyään.
Kerroppa ihmeessä mistä moisen löydön teit =) Katselin hitoja, niin nehän olivat tuolla +600€ :eek: Soittelin tuossa yhteenkin liikkeeseen ja siellä oli huippu ale 351malli 440€ :D

itellä "alamäki" pyörä,mutta matkaa poljen..nopein 21km 48min,kun renkaat nokian läskärit..tosin vituttaa noi fillarit,kun vaihteet ja laakerit leipoo tasaseen tahtiin..

Mulla ois myynnissä piakoin (lue: huollan ensin jokaikisen osan) Kuwaharan 28" hybridi, Shimanon Nexave-vaihteilla ja Tektron jarruilla. Jos on jollain kiinnostusta, niin pistäkääpä privaa.

Pyörä-sport Porista Eteläpuisto 14 http://www.hyper-bike.fi

Oli siellä ainakin muita nishikejä muistaakseni 450.
Joo katsoin jostan nettikauupasta hinnaksi 650 e joten
diili oli hyvä tai sitten kauppias hyvä ja mä tyhmä.
Vuosimallista en tiedä ? Kuinka paljon perus hybridin
ominaisuuden muuttuu vuodessa ? tuskin paljoa

Lampunjalka sanoi:
Nyt on ihan pakko kysyä että eikö hyvää hybridiä tosiaan saa halvemmalla? :eek: Katselin tuossa Tunturi H320 ja voi jösses ~700€ Ja onko tuo edes se paras vaihtoehto tuohon hintaan? Olen lukenut tämänkin ketjun kymmeniä kertoja ja selaillut noita fillareita, mutta ei oikein uppoa. :)

Itsekin tuossa metsästelin fillaria ja tuotakin koeajoin, ihan ok, mutta löysin sen oman ihqun muualta (kts. ylempää). Manskun Kauppaveljillä on jotain Wheeleriä ja Gary Fisheriä tarjouksessa, ja eilisessä Hesarissa oli Mountainbike shopin mainos ale-Trekeistä. Olarin pyörässäkin on ale, siellä kattelin joitain Marinin malleja.

Bilteman pyörät ovat myös parin tutun mukaan ihan hyviä hinta/laatusuhteensa osalta. Tietysti, jos halpaa haluaa, ei voi odottaa jarrujen ja vaihteiden olevan xtr:ää ja rungon höyhenen kevyt.

Kaverini hankki itselleen tuon Yosemiten Lembert Domen (yleiskäyttöön), ja on ollut hyvin tyytyväinen. Aion itse myös hankkia Bilteman levyjarrut, niitä on kehuttu monia huomattavasti arvokkaampiaan paremminki, eikä hinta tosiaan ole päätä huimaava (45e/kpl).

Lohdullista ajatella, että olen oman kämäsen maastopyöräni korjaamiseen (kiekot, maastorenkaat, vaihtajat, jarrut, jarrukahvat, satulatolppa, levypakka ja loputon määrä sisäkumeja ja muita tarvikkeita) käyttänyt kesän aikana enemmän valuuttaa kuin mitä tuo Lembert dome maksaa.. maastopyöräily on halpa harrastus :D

Itsellä on kymmenisen vuotta vanha Kona Fire Mountain, mitä olen pitänyt ajokunnossa mahdollisimman vähillä huolloilla ja kustannuksilla. Käytännössä olen Biltemasta hakenut varaosia (seisontakahvat, varvaskoukut, ketjut, öljyjä, jne.). Pyörässä on Shimanon Alivio grip shift vaihteet, joita ei enää saa kunnolla vaihdettua pienemmälle: siis 4->5 menee kohdalleen säädön jälkeen hyvin sisään, mutta 4->3 pitää viedä 4->2->3.

Auttaisko vaihdevaijerin vaihto vai mistä voisi moinen johtua? Rattaat on tietty kanssa aika entiset ja mutta en viitsi talveksi laittaa uusia. Mitään aitoa tietotaitoa ei itsellä näistä ole, lähinnä yritys-erehdys metodilla on tullut remontoitua.

Pirun pykälävaihteet, ei ollut moisia säätöprobleemeja vanhassa portaattomilla vivuilla varustetussa fillarissa...

Öljyä ja puhdista takavaihtaja (tai jos raaskit, niin vaihda uuteen ja parempaan, Kauppaveljet myy XT takavaihtajaa liikkeissä tällä hetkellä hintaan 47e) ja vaihda vaihdekaapelit. Itselläni oli tuo samainen ongelma, vaihdoin tuohon XT:hen ja nyt vaihtuu vaihteet kepeästi, ainoastaan 2. ratas tuottaa ongelmia, jos edestä on isoin ratas käytössä (eihän näin edes saisi vaihteita pitää..). Jos vaijerien ja putkien väliin on päässyt jotain möhnää, ei vaijeri välttämättä löysty yhtä nopeasti kuin sen olisi tarkoitus. Uusi vaijeri maksaa sen 2e (biltema/prisma/citymarket), niin eipä paljoa kannata vanhoja yrittää käyttää edes. Puhdista samalla myös nuo suojaputket.

Olisi tänään vuorossa itsellänikin vaijereiden vaihto, jos vaan löytäisin jostain noita purkautumissuojia vaijerien päähän.

setae sanoi:
Öljyä ja puhdista takavaihtaja (tai jos raaskit, niin vaihda uuteen ja parempaan, Kauppaveljet myy XT takavaihtajaa liikkeissä tällä hetkellä hintaan 47e) ja vaihda vaihdekaapelit.
Kiitokset neuvoista!

EDIT: Siellä näkyy myös olevan Konan 2005 kaupunkimaasturit kaupan vähän reiluun 400€ hintaan, joten oman vastaavan 10 vuotta vanhan huoltoon ei kannata paljoa investoida.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom