Fillareista

Komia peli, pöllitään tänä kesänä :) No ei, onnea uuden fillarin johdosta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän tolla MHK kaljat saa tuotua kotia. Tämmönen on itellä:

8298-30_GLB_SanFran_2_Black_d.jpg

Hakusessa on jollain aikavälillä maasturi kun haluttas ajella pusikossa + tietty vielä on pitäny alkaa haaveileen vähän pidemmän lenkin ajamiseen soveltuvaa pyörää, varmaankin joku cyclocrossimankeli. Toistaiseksi on vielä onneksi järki voittanu, katellaan tässä rauhassa. Ylläoleva rakkine lähtee myyntiin jos cyclo tulee ostettua.

ostin tollasen naisten spessun vita sportin eilen.... tänään tyyppäsin ja täytyy sanoa, että kulkihan se jos jakso polkea :) hyvä pyörä. ensisijaisena valintakriiterinä myös se sisustukseen sopiminen. ei ole aikaa joka viikkoa hakea uutta ja jotainhan se omavastuukin maksaa.

ostin tollasen naisten spessun vita sportin eilen.... tänään tyyppäsin ja täytyy sanoa, että kulkihan se jos jakso polkea :) hyvä pyörä. ensisijaisena valintakriiterinä myös se sisustukseen sopiminen. ei ole aikaa joka viikkoa hakea uutta ja jotainhan se omavastuukin maksaa.

Tämän täytyy olla vitsi?

Jos sitä fillaria haluaa varkaiden pelossa olohuoneessa säilyttää niin mun mielestäni on ihan asiallista etsiä jotain hienompaa pyörää eikä ihan mitä tahansa ruosteista munamankelia :)

ei nyt varmaan kukaan ole oikeasti niin dille, että kuvittelee sen olleen minkään sorttinen valintakriteeri. edellä vaan joku sen saman asian vitsinä mainitsi, joten jatkoin samalla linjalla. tokihan valkoinen spessu sopii valkoiseen sisustukseen, eikä siitä ainakaan kaupassa haittaa ollut päätöksenteossa ;)

oikein kyrpii selitellä taas, mutta minkäs teet.

ja joo, kyllä näillä hoodeilla ainoa keino pitää fillari edes jonkin aikaa omassa hallussa on kantaa se keskelle olohuonetta. valitettavasti. eilen tosin jotkut notkui tossa ovella ja tsiigasivat fillarin siihen malliin, että odotin jo milloin ovikello soi. että josko tulevat sen kuitenkin ihan sisältä asti hakemaa :D

pitänee laittaa tohon omaan oveeni bodariystävän "täällä vartioin minä"-tarra.

Eiköhän tolla MHK kaljat saa tuotua kotia. Tämmönen on itellä:

http://www.specialized.com/OA_MEDIA/2009/bikes/8298-30_GLB_SanFran_2_Black_d.jpg

Hakusessa on jollain aikavälillä maasturi kun haluttas ajella pusikossa + tietty vielä on pitäny alkaa haaveileen vähän pidemmän lenkin ajamiseen soveltuvaa pyörää, varmaankin joku cyclocrossimankeli. Toistaiseksi on vielä onneksi järki voittanu, katellaan tässä rauhassa. Ylläoleva rakkine lähtee myyntiin jos cyclo tulee ostettua.

Täällä kans Spessun San Fransisco 3 :kippis1:

Nyt on kyllä tosissaan ruvennut kuumottamaan jos rakentais vanhasta herrasmies-Crescentistä jonkinlaisen cityraaserihärpäkkeen. Jonkin verran olen kyllä menopelejä ruuvaillut mutta en fillareita. Että pitääkin olla ihan käsi näiden vehkeiden kanssa. :D Jospa tänään repeäisi pyöräliikkeeseen vähän kyselemään mitä tulisi hinnaks laittaa kaikki uusiksi paitsi runko... :jahas:

Fillarit on vaan niin koukuttavia. Tällä hetkellä meillä on varastossa Bianchin maatiepyörä, breezerin teräsrunkoon rakennettu jäykkäperä xc fillari ja cuben jäykkäperä xc. Se ongelma parisuhteessa on että en oikein osaa perustella vaimolle miksi minun pitäisi saada se sinkula ja hiilikuiturunkoinen maasturi, puhumattakaan +3000 euron maatiefillarista.

Ja fillarit kuuluu ainakin minun mielestä olohuoneeseen, ehdottomasti.

Älä missään nimessä osta pyörää kokoa "vähän sinnepäin". Se on varmin tapa tappaa orastava pyöräilyharrastus. Koeaja ennen kun ostat. Vähän liian pieni runko on parempi kun vähän liian iso.

edit: Äh, viittasin tässä sen kaverin meiliin joka oli ostamassa Meridaa ja pähkäili josko sittenkin 55cm on jees koko, mutta lainaaminen ei jostain syystä onnistunut.

Hohhoijaa, osaisko joku neuvoa 3-vaihteisen napavaihteiston kasaamisvaihetta. En tiedä minkä merkin mutta se itse vaihdesäätövaijeri/ketju menee akselin sisälle ja ruuvataan kiinni semmoseen pieneen 15x3mm palaan missä on keskellä reikä kierteillä. Takaratasta vaihtaessani piti avata tota vaihteistoa hieman ja kun kiristin paketin kasaan niin toi pieni pala meni katki. Hain kaupasta uuden ja meni taas katki. Hyvä ettei päästä katkennut mitään, vittu kun vitutti. Muutenkin oon hieman hämilläni tuon toiminnasta. Jos sitä koko paskaa ei kiristä tarpeeksi, niin se heiluu muutaman asteen akselin ympärillä. Eli kireäksi pitäisi saada, kuitenkin niin että navan molemmat puolet voi liikkua erikseen... Kyllä yleensä pysyy työkalut hanskassa mutta nyt en kyllä ihan snaijaa ton vaihteiston toimintaa. :D

Vähän arvelin ettei kukaan välttämättä ymmärrä mitä tarkoitan. Tässä räjäytyskuvassa näkyy toi pieni ketju/vaijeritsydeemi, ja ihan kuvan keskellä on se pieni osa josta puhuin aiemmin. Ketju siis ruuvataan siihen kiinni sillon kun toi pieni pala on tungettu itse vaihteiston sisälle, jolloin vetämällä ja työntämällä sitä vaijeria itse vaihde vaihtuu. Ongelma on siis että tuo pieni pala katkeaa kun kiristän koko pakkaa kiinni.

Älä missään nimessä osta pyörää kokoa "vähän sinnepäin". Se on varmin tapa tappaa orastava pyöräilyharrastus. Koeaja ennen kun ostat. Vähän liian pieni runko on parempi kun vähän liian iso.

edit: Äh, viittasin tässä sen kaverin meiliin joka oli ostamassa Meridaa ja pähkäili josko sittenkin 55cm on jees koko, mutta lainaaminen ei jostain syystä onnistunut.
Myöhäistä. Pyörä saapui juuri tänään kotia. :D Asun vielä niin pienellä paikkakunnalla, että melkeinpä saa sen 100km ajaa suuntaansa että pääsee jotain ehdokasta edes koeajamaan.
Hyvin tuo koko näytti onneksi osuvan kohdalleen. Ajoasennon sain erittäinkin hyväksi pienellä säätämisellä. Ainakin siis vielä reilun kymmenen kilometrin testilenkin jälkeen tuntemukset on näinkin hyvät, katsotaan sitten lisää kun saa enemmän kilometrejä alle. Erittäin positiivinen yllätys oli tuon vehkeen satula. Ennakkoon hämmästeltynä vaikutti kovalta kuin mikä, mutta ajaessa koko kapistukseen ei kiinnittänyt huomiota millään tavalla. Canyonin kokolaskuri näytti muuten minulle runkokooksi 54:ää, joten ei tuo lopulta hirmuisen iso ero ole siihen. Eri merkeillä tietysti erilaiset mitoitukset. Ainut vaan että kassituksen vaara on ilmeinen jos sattuu jalat polkimilta lipeämään, mutta auttaapahan keskittymään enemmän itse ajamiseen.. ;)

Fillarin sisäsäilytyksestä... Hirvensarvet pianon päällä on niin -80 lukua...

Liitteet

• 207449_10150173865450909_530795908_6726109_6329055_n.jpg
    207449_10150173865450909_530795908_6726109_6329055_n.jpg
    61,5 KB · Katsottu: 696

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom