Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaisiko joku suositella hyvää pyörää noin 400 euron hintaan? Mitään kauheen laadukasta fillaria en tolla rahalla odota saavani, mutta alkoi taas vituttamaan kun auton tankkaaminen maksoi yli 80 euroa. Koulu- ja työmatkat vois helposti polkee pyörällä autolla ajamisen sijaan, ja muutenki tarkoitus olisi käyttää autoa vain pakollisissa tilanteissa kesän ajan. Enkä halua mitään täysjousitus hirvityksiä, jotka painaa sen 40kg.
Jos ei hiekalle ole mitään tarvetta mennä niin maantiefillari ehdottomasti.
Itsella toimii yhdistelmä maantiefillari + talveksi ja huonoille keleille maastofillari.
Tommonen tuli ostettua, ei ollu kallis, 329e Kärkkäisen sikapäiviltä, ei varmaan hirveän laadukaskaan mutta mulle ihan hyvä lenkkeilyyn.
Joo samaa haen itsekin. Aatellut sellasta 400-600e budjettia, saa olla uusi tai käytetty. Varmaankin joku hybridi olis hyvä mulle kun ajot on aika lyhyitä. 3 kilsaa tästä ajaa salille/keskustaan/töihin suuntaansa ja koko matka asfalttia. Saisi olla sellainen fillari että innostuessaan siihen voisi ostella sitten parempaa osaa mutta alkuun riittää että sillä rullaa kivasti tonne keskustaan ja talveksi saisi talvirenkaat alle.
Näyttää ihan vaihteettomalta pyörältä, helppo huoltaa kun ei ole mitään ylimääräisiä osia, nykyaikaistettu mummonpyörä.Kerro ihmeessä mikä toi on.
Mä en oikein ymmärrä, miksi tuollaiseen tarkoitukseen pitäisi ostaa noinkin kallis pyörä ? Varsinkin jos ei ole vielä varma innostuuko hifistelemään vai ei. IMO tollaseen parin kilsan matkaan ja vielä asfaltilla riittäisi ihan hyvin vaikka joku käytetty alle satasen fillari. Itse hankkisin varmaan jonkun siistin mummopyörän, mutta mä nyt tosin olenkin tyttö
Sit tietty jos on ihan varma että haluaa alkaa ostella osia sun muuta, kannattaa hankkia parempi pyörä.
Meinasin laittaa tämän seuraavan asian tonne mimmien puolelle, mutta kai se tässäkin menee... Eli jos täällä on Jopoilla tai muilla pikkufillareilla ajelevia, miten korkealle laitatte satulan? Mä olen nyt käyttänyt siskon pikkupyörää ja se on aika samanlainen kuin jopot, renkaat ehkä vähän paksummat. Ajelin hetken aikaa satula ihan alhaalla ja ai jumalauta se oli raskasta! Siis ihan tuskaa. Nyt sain laitettua sitä parikymmentä senttiä ylös ja heti parani, vaikka siltikin se on vielä raskas. Mietinkin, että kannattaako nostaa satula ihan kunnolla ylös ja miten paljon se vaikuttaa ajoon? Miten kukaan pystyy ajamaan tollasilla paskoilla millä ei pääse edes eteenpäin kunnolla ja pienessäkin ylämäessä tuntuu että ei vaan saa pyörää liikkeelle? :D
Niin ja kysyn tätä ennen satulan nostamista, koska jos se on nyt hyvällä korkeudella, en jaksa alkaa sitä turhaan säätelemään (siinä on vittumainen systeemi, en halua koskea siihen ennen kuin on pakko).
Satula on hyvällä korkeudella sun käytössä siinä missä tuntuu hyvältä, mitä korkeammalla se on sen enemmän saat voimaa siihen polkemiseen mut vaikeampi röhnöttää siinä satulassa sen jälkeen. Mummonpyörissä on suht turhaa hifistellä minkään satulan kanssa, Elasto voi varmaan kertoa tarinoita mihin se satulan vääntäminen menee ammattiäijillä, se on useamman kuukauden homma ku sitä ruvetaan laittaa niinku se kuuluu :D
Olin jo vahvasti kallistumassa tuohon Meridaan kun oli ihan hyvässä hinnassa (http://www.supersports.fi/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=1981), mutta ei tietenkään sopivaa kokoa. Kovasti tuntuu olevan fillarifoorumilla suosiossa Canyonit tai Roset saksanmaalta tilattuna, mutta katsellaan vielä juuri tuon huollon takia. Osathan noissa ois luokkaa ellei pariakin paremmat kuin mitä suomesta saa vastaavanlaisissa pyörissä samaan hintaluokkaan.Ääni Meridalle multa. Garya ei käsittääkseni enään edes ole, taitaa olla Trek/gary nykyisin. Mut enivei, se ei vaikuta ajettavuuteen. Ostit sitten minkä tahansa niin tohon hintaluokkaan on aika samankaltaisia kaikki. Osasarja ratkaisee, kantsii ostaa hyvillä osilla niin fillarista on iloa pidempään. Ja jos tarkoitus on ajaa läpi vuoden niin cyclo voisi olla hyvä vaihtoehto.
Meridoita on itsella ollut useita, ja on tälläkin hetkellä Cyclocross 3 ja Scultura EVO 905 joka saapui itseasiassa tänään. Meridalla on toimiva organisaatio Suomessa ja tästä on apua jos on jotain murheita sen kanssa. Fillari on sellainen kapistus mitä en itse koskaan ostaisi netistä. Viime kesän kilpurissa oli pari ongelmaa, niiden kanssa oli kiva mennä paikalliseen liikkeeseen joka laittoi jutut päivässä kuntoon. Toinen vaihtoehto olisi ollut toimitella fillaria pitkin eurooppaa huoltoon, tossa pari pointtia mitkä kannattaa huomioida. Ja tietty koko, varmista että ostat oikean kokoisen.
Tossa pari kuvaa omasta kalustosta.
Olin jo vahvasti kallistumassa tuohon Meridaan kun oli ihan hyvässä hinnassa (http://www.supersports.fi/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=1981), mutta ei tietenkään sopivaa kokoa. Kovasti tuntuu olevan fillarifoorumilla suosiossa Canyonit tai Roset saksanmaalta tilattuna, mutta katsellaan vielä juuri tuon huollon takia. Osathan noissa ois luokkaa ellei pariakin paremmat kuin mitä suomesta saa vastaavanlaisissa pyörissä samaan hintaluokkaan.