Fillareista

Olisko suosituksia opiskelijabudjettiin (300-400e) sopivista maastopyöristä? Ei mitään hardcorea vaan perusmaastopyörä :) Tähänasti vai huonoja kokemuksia, edellisestä markettimaastopyörästä vuoden sisään ruostui vaijerit jumiin ja muutenki kiersivät pyörää epäloogisesti. Nyt sitte hintaa 4x enemmän ni pitäs saada laatua. Arvostaisin apua!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun pitäis viedä fillari huoltoon kun takanapa naksuu rasituksen alla. Ollut uudesta asti mutta en saanut aikaiseksi viedä "takuuhuoltoon" joten pitää nyt itse maksaa siitä. Samalla voisi laittaa fiksirattaan kiinni kun pyörässä on 2-puoleinen napa.

Tällainen peli on siis:
Trek Soho S
trek_soho.jpg

crosscheck.jpg

Tässäpä on mun fillari. Ei sama, mutta vastaava. Otin pöljä pois juomatelineen, mutta ruuvaan huomena takasin että saan sheikkerin siihen kiinni :)

Olisko suosituksia opiskelijabudjettiin (300-400e) sopivista maastopyöristä? Ei mitään hardcorea vaan perusmaastopyörä :) Tähänasti vai huonoja kokemuksia, edellisestä markettimaastopyörästä vuoden sisään ruostui vaijerit jumiin ja muutenki kiersivät pyörää epäloogisesti. Nyt sitte hintaa 4x enemmän ni pitäs saada laatua. Arvostaisin apua!

En tiedä onko paljoakaan eroa noissa tuon hintaluokan pyörissä mutta itellä on joku 4500 trek ollu monta vuotta, mahtuu about tuohon hintaluokkaan ja on kyllä perusvarma fillari...

Oiskohan viides tai kuudes kesä alkamassa Felt q800-pyörällä. Pyöräily on kivaa, mutta perse kipeytyy. Penkki on kapea ja kova kuin vasaran alasin. Olen odotellut josko tuohon penkkiin tottuisi, mutta enpä muista yhtään kesää, jolloin pyöräillessä ei tuntuisi perseessä kipua kun penkki muovaa persluita samaan muottiin.

Onko kukaan itseasissa tottunu noihin kapeisiin ja koviin penkkeihin? Onko niistä edes mitään konkreettista hyötyä vs pehmeämpi penkki? Miksi helvetissä tehdään penkkejä joilla istuminen sattuu? Oma perse ei ainakaan tuota tunnu kestävän tai siihen tottuvan, niin pitänee varmaan ostaa pehmeämpi pena.

^ Ootko kokeillut jotain muuta kapeaa penkkiä. Oman kokemuksen mukaan kapeillakin penkeillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Ja vielä siten että pyörän orkkis penkki on melkein ala-arvoinen.

Käy ostamassa tarvike geeli penkki, halvimmat ei maksa mahdottomuuksia ja ainakin omat kokemukset on positiivisia, vaikka penkki kapea onkin. Ja toki pyöräilyhousutkin auttaa asiaa, tosin typerä niitä on normaali arki reissuilla pitää...

^ Ootko kokeillut jotain muuta kapeaa penkkiä. Oman kokemuksen mukaan kapeillakin penkeillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Ja vielä siten että pyörän orkkis penkki on melkein ala-arvoinen.

Käy ostamassa tarvike geeli penkki, halvimmat ei maksa mahdottomuuksia ja ainakin omat kokemukset on positiivisia, vaikka penkki kapea onkin. Ja toki pyöräilyhousutkin auttaa asiaa, tosin typerä niitä on normaali arki reissuilla pitää...
Pyörässä taitaapi olla orkkispenkki, sen verran huono se on mukavuuden puolesta.
En ole kokeillu muuta kapeaa penkkiä.
Pitänee ostaa jostain ehdottomasi geelipenkki, josko ne olisivat hiukan mukavampia.

Kiitos neuvoista!

Jos jollain kiinnostaa maastosinkula, niin multa löytyis uus (ajamaton) On-One Inbred jonka rakentelin tossa talven aikana. Pitää vielä heittää kammet ja jarrut paikoilleen, ja sitten alkais olla valmista niin pyörän kuin kelienkin puolesta :) Vaikka kylläpä tuolla ajaa missä/millon vaan. Voisin tosiaan luopua siitä jos jollain kiinnostaa.

Tämmönen.

Satuloissa on eroja, myös kapeissa. Itseasiassa liikkeissä joissa mitoitetaan on laitteita millä mitataan istumalihasten väli = persvakomittari ;)

Mutta ennemmikin jos sun satula sattuu niin voisko vika olla ajoasennossa jossain muualla? Ja satulan lisäksi toki geelihousut on iso apu jos ajaa pidempiä lenkkejä.

Satuloissa on eroja, myös kapeissa. Itseasiassa liikkeissä joissa mitoitetaan on laitteita millä mitataan istumalihasten väli = persvakomittari ;)

Mutta ennemmikin jos sun satula sattuu niin voisko vika olla ajoasennossa jossain muualla? Ja satulan lisäksi toki geelihousut on iso apu jos ajaa pidempiä lenkkejä.

En oo pyöräilijä sen kummemmin mut oon kuullut ettei missän tapauksessa geelihousuja eikä satuloita pitemmille lenkeille. Kova satula paras, tiukat fillarihousut ja kunnon rasvaus!!

Jopo on se ainut ja oikea!! Multa löytyy -09 hankittu erikoisväri ruskea/beige. :)
jopokerma.bmp

aivan suunnaton vitutus tosin kun penkki varastettiin. soittelin liikkeitä läpi eikä mistään löytynyt tollasia samallaisia. :curs:
joutuu käyttämään mustaa penkkiä :itku:

Noista satuloista vielä sen verran, että itse ajelen kapeilla ja kovilla satuloilla. Tosiaan se oikea satulan leveys riippuu siitä kuinka kaukana kenelläkin on istumaluut toisistaan. Mukavuuden puolesta oon melkeinpä huomannut, että mitä kovempi satula, sen parempi pidemmillä lenkeillä. Kunnon säämiskällä varustetut pyöräilyhousut vaan jalkaan, ei niillä kovilla satuloilla muuten pysty ajamaaan. Kuitenkin tuntuu paremmalta, kun se pehmuste on siellä housuissa eikä satulassa. Tässä vielä mun fillarit:

35.jpg

01.jpg

Noista satuloista vielä sen verran, että itse ajelen kapeilla ja kovilla satuloilla. Tosiaan se oikea satulan leveys riippuu siitä kuinka kaukana kenelläkin on istumaluut toisistaan. Mukavuuden puolesta oon melkeinpä huomannut, että mitä kovempi satula, sen parempi pidemmillä lenkeillä. Kunnon säämiskällä varustetut pyöräilyhousut vaan jalkaan, ei niillä kovilla satuloilla muuten pysty ajamaaan. Kuitenkin tuntuu paremmalta, kun se pehmuste on siellä housuissa eikä satulassa. Tässä vielä mun fillarit:

35.jpg

01.jpg

Käytätkö momenttiavainta hiilaritolpan kiristämiseen vai pistätkö korvakuulolta. Itse en uskalla kovin tiukkaan pistää ja tuntuu että satula putoaa vaikka on tiukallakin. Kitkatahna tietty olisi vaihtoehto.

En oo pyöräilijä sen kummemmin mut oon kuullut ettei missän tapauksessa geelihousuja eikä satuloita pitemmille lenkeille. Kova satula paras, tiukat fillarihousut ja kunnon rasvaus!!

Erikoinen kommentti, empä tiedä yhtään kilpa/harrastepyöräilijää ketä ei käyttäisi pehmusteellisia pyöräilyhuosuja.

Käytätkö momenttiavainta hiilaritolpan kiristämiseen vai pistätkö korvakuulolta. Itse en uskalla kovin tiukkaan pistää ja tuntuu että satula putoaa vaikka on tiukallakin. Kitkatahna tietty olisi vaihtoehto.

Käytän momenttiavainta ja on tahnaa välissä. Ilman tahnaa ei pysy mulla ainakaan hiilaritolppa hiilarirungossa ylhäällä vaikka vääntäisi maksimimomenttiin. Tosin tossa pannassa on titaanipultti ja sitäkään ei voi vääntää kovin tiukkaan. Olikohan 4-5nm max tuossa.

Onko moni kokeillut rakentaa/rakentanut single-speedin? Kiinnostaisi ottaa projektiksi mutta vähän tuntuu etten tiedä mistä edes aloittaisin. Joku kevyt ja helposti huollettava olis kyllä kiva kesäpyöräksi.. ei välttämättä täksi kesäksi mutta ensi kesäksi :)

Kovasti tekisi mieli sinkulaa (jotain On-Onea) vaikka) mutta eipä ole lähettyvillä koeajoon. Mitäs mieltä tällaisesta ylivuotisesta Konasta (nyt alle tonnin)? Huomenna koeajoon ja alle mitä ilmeisimmin samantien. Täsmälleen saman hintaluokan Meridaa kävin polkemassa tänään mutta geometria ei miellyttänyt. Kona vaikuttaisi vähemmän agressiiviselta kuvien perusteella? Tarkoituksena lähinnä noutaa päivittäin alepasta mäyräkoiraa ja satunnaisesti myös piipahdella kallun grillillä, joten verta ja hikeä ei ole varsinaisesti tarkoitus hakea.

kona-kula-29-2008.jpg

Onko moni kokeillut rakentaa/rakentanut single-speedin? Kiinnostaisi ottaa projektiksi mutta vähän tuntuu etten tiedä mistä edes aloittaisin. Joku kevyt ja helposti huollettava olis kyllä kiva kesäpyöräksi.. ei välttämättä täksi kesäksi mutta ensi kesäksi :)

Jokunen tullut kasattua ja tälläkin hetkellä yksi vanha runko odottamassa purkua ja uudelleen kasausta.
Jos et jo ole käynytkin niin yksivaihde.netistä löytyy apuja tuollaisen rakentamiseen. Foorumi on nimensä mukaisesti keskittynyt juurikin yksivaihteisiin (fixi, single-speed) ja kaikkeen niihin liittyvään, mm. rakentamiseen.

Mustana hevosena tuli mukaan Spessun mankeli ja sehän se veti pisimmän korren, tilaus lähti liikkeelle. Lähinnä koska mätsää olohuoneen nurkassa seisoessaan myös muuhun sisustukseen, Paulmannin kattolamppuihin sekä italialaisiin nappanahkakenkiin. Speksitkin on sunnuntaiajeluun riittävät. Mitäs mieltä?

orig_RockhExp.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom