Fillareista

Luulis että fiksi on suhteellisen halpa peli koota loppujen lopuks? Mistäs kannattais katella osia jos haluaisi itse koota fiksin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menee enemmän arki/työmatkapyöräilyn puolelle, mutta kysäisen silti että kumpaan taipuisitte:
Insera Evolution S8 vaiko Insera MG-8
Toivottavasti linkki toimii.

No ei kumpaakaan! Nyt syksyllä myydään alennuksella ihan oikeitakin fillareita tuohon hintaan tai vielä halvemmalla. Ihan muutama päivä sitten lehtimainoksessa esim Scottin fillareita Intersportissa 40% alennuksella. Bilteman ja fillaritukun kama on ihan oikeasti täyttä sontaa.
 
No ei kumpaakaan! Nyt syksyllä myydään alennuksella ihan oikeitakin fillareita tuohon hintaan tai vielä halvemmalla. Ihan muutama päivä sitten lehtimainoksessa esim Scottin fillareita Intersportissa 40% alennuksella. Bilteman ja fillaritukun kama on ihan oikeasti täyttä sontaa.

On Inseralla ihan laadukkaitakin pyöriä. Työkaveri ajeli Inseran hybridilla 15 000 km ilman mitään ongelmia. Samoista osista se oli kasattu kuin muutkin saman hintaluokan hybridit. Siitä olen samaa mieltä, että ei kumpaakaan noista. Tuossa hintaluokassa napavaihteiset eivät vaan rullaa kunnolla.
 
No hylätään nuo viidensadan Inserat. Millaisia mielikuvia herättää Crescentin ja Rossinin pyörät 500-700€ hintaluokassa?
 
pyr006.jpg


SpeedyG ja muut asiasta ymmärtävät, onko 650e paha hinta kuvan fillarista? Jos muilla pakkislaisilla on dh/fr fillareita, niin postatkaa niistä kuvia tänne.
 
Ja miten raskas tuollainen on polkea vrt. vaikkapa perus mummokonkeliin? Koulumatkoja ja satunnaista dh/fr ajoa olisi tarkoitus harrastaa, koulumatkalla pituutta noin 1km.
 
Ja miten raskas tuollainen on polkea vrt. vaikkapa perus mummokonkeliin? Koulumatkoja ja satunnaista dh/fr ajoa olisi tarkoitus harrastaa, koulumatkalla pituutta noin 1km.

Toi on ihan vitun raskas jos lasket lukkojen painot mitä meinaat kuljettaa mukana et saat ton pysymään siellä koulupäivän ajan. Osta koulumatkoja varten joku halpa räysky ja aja tolla niitä muita ajoja.
 
Joku vanha tunturi on aika kova sana tollaseen 1km kouluun ajeluun. Kestää, toimii eikä kukaan sitä vie! :lol2: Hinnat +20e ja koko vehkeen voi uusia/kunnostaa romuosista.
 
Mulla on tällä hetkellä tommonen yks romu fillarina, mut tekis mieli ostaa kunnollinen täysjousto. Täytynee käydä Helsingissä tuota testailemassa, että millainen polkea, kun sinne näillä näkymin olen 2vko päästä menossa. Ei viitsi koeajamatta ostaa.
 
Mulla on tällä hetkellä tommonen yks romu fillarina, mut tekis mieli ostaa kunnollinen täysjousto. Täytynee käydä Helsingissä tuota testailemassa, että millainen polkea, kun sinne näillä näkymin olen 2vko päästä menossa. Ei viitsi koeajamatta ostaa.

Kuullostaa yhtä järkevältä kuin lähteä sillä mummokonkelilla vetämään DH:ta. Jos nyt maastopyörä pitää olla kulkuvälineenä niin älä nyt kuvittelekaan, että muulla kuin xc-pyörällä on mitään mieltä harrastaa paikasta A paikkaan B siirtymisiä. Ja koulua varten siinäkin on aika rajallisesti sitä järkeä...
 
Jos oman sormen työnnän tähän soppaan ja kerron kokemuksesta...

Aikoinaan tuli harrastettua DH:ta ja niiltä peruilta jäi käyttöpyöräksi nyt tänäpäivänä vanha rupu Kuwahara extreme team -täyjoustopyörä. Joustoa taisi olla edessä ja takana semmoinen 100mm mikä on ilmeisesti nykypyörien mittapuulla on jo vähän. No anyway, käytin tuota pyörää sitten arkipyöränä, koska se oli aikoinaan niin kallis ettei sitä viitsinyt hävittääkään, kun siitä olisi niin vähän saanut myymällä. Mutta joka kerta kun sillä lähti liikkeelle niin vitutti. Vitutti se, ettei siihen saanut kunnon rapakaaria, vitutti se kun sen ajoasento oli niin sporttinen (suurin osa ajoista tulikin sitten ajettua yhdellä kädellä sormien päillä), vitutti kun renkaat eivät rullanneet (hankin sitten ihan ohuet sliksit jotka kyllä rullasivat mutta näyttivät naurettavilta), vitutti kun lukkoa ei saanut mihinkään pyörään kunnolla kiin, vitutti se U-lukon käyttäminen, vitutti kun ei ollut tarakkaa, vitutti kun se pyörä nitkui (täysjousto kun oli), vitutti ne 26 tuuman renkaat. No jouston ansiosta sillä oli hyvä ajaa katukivetyksien yli mutta se nyt oli hyvin pieni plussa tuossa ainaisessa vitutuksessa. Myin pyörän lopulta brodilleni muistaakseni 150 eurolla ja ostin tilalle vissii 200 eurolla Nakamuran perus yksivaihteisen mummopyörän 28 tuuman renkailla. Kriteerinä pyörän valinnalle oli letkeä ja mukava ajoasento. Ja ai että pyöräily on nykyään mukavaa. Eihän tuolla puuhun kiivetä, eikä sillä hirveän lujaa pääse (voisi olla pari vaihdetta) mutta se mukavuus verrattuna tuohon ainaiseen vitutukseen on vain niin mahtavaa, että pyöräilessä melkein naurattaa kun ajattelee sitä vanhaa täysjoustolla nytkyttämistä.

Mikä oli kirjoituksen pointti? Kannattaa ostaa pyörä käyttötarkoituksen mukaan. Onhan nuo DH-pyörät hienon näköisiä mutta arkipyöräksi on paljon parempiakin vaihtoehtoja. Jos ei nyt mummopyörä niin joku hybridi, vaikka ei sellainenkaan mukavuudessa mummopyörälle pärjää.

Edit: ai niin pyörässä vitutti myös se helvetin hieno ja kevyt titaanikiskoilla varustettu satula. Ei se painanut paljoa mitään mutta perse sillä kipeytyi aina.

56365602.jpg

Tällä voi mennä kesällä myös baariin.
 
^^ Samaa mieltä näin siskon pyörää viikon käyttäneenä. Siskolla on siis sellanen pienirenkainen citypyörä, vähän jopon tapainen, ja ai saatana että sillä vituttaa ajaa muualla kuin keskustassa! Matkaa täältä asunnolta keskustaan on n.5km ja kunnon pyörällä se ei olisi matka eikä mikään, mutta tota pientä paskaa saa polkea hiki hatussa eikä se silti tunnu liikkuvan kunnolla pienten renkaiden ansiosta. Musta tuntuu aina sillä ajaessa et olen kuin hamsteri juoksupyörässä...

Damissa fillaroin joka päivä n.20km ja pyöränä mulla oli ihan basic pyörä, aika samanlainen kuin edellisen viestin kuvassa. Takapuoli tykkäsi, ajaminen oli helppoa ja fillari kulki hyvin :) Tollanen perusfillari on IMO paras työmatkoihin ja satunnaiseen ajeluun, jonka tarkoituksena on päästä paikasta A paikkaan B.
 
http://i659.photobucket.com/albums/uu318/kuhajarkko/pyr006.jpg

SpeedyG ja muut asiasta ymmärtävät, onko 650e paha hinta kuvan fillarista? Jos muilla pakkislaisilla on dh/fr fillareita, niin postatkaa niistä kuvia tänne.

Tosiaan niinku erittäin moni on jo sanonut, kannattaa se fillari valita käyttötarkotuksen mukaan. Ei mullakaan ihan syyttä suotta noita fillareita oo kolmea kappaletta.

Mutta jos haluat tuosta Mondrakerista arviota niin kerro toki tarkempaa osaluetteloa ja ikiä yms, kuvasta ei ihan kaikkea osaa tiirata. Tuo Giant nyt tais ollakkin jo myyty...
 
Viimeksi muokattu:
Kumpihan on järkevämpi hankkia? Cyclocrossari vai maantiepyörä? Tällä hetkellä mulla on Trekin hybridi mikä jäisi sitten kakkospyöräksi millä voi ajella sitten kaupungissa kauppareissut jne. Lenkkiajot olisi lähinnä asfalttiteitä, harvemmin hiekkateillä, ja tarkoituksena olisi tehdä kunnon karttuessa pitempiäkin lenkkejä (+100km). Talvella en aja oikeastaan ollenkaan, varsinkaan lenkkejä joten maantiepyörä olisi varmaan järkevämpi valinta? Toisaalta cc:n monikäyttöisyys kiehtoo.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom