Fillareista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikenlaisia pyöriä tullut lähiaikoina katseltua, mietittyä ja muutamaa on käyty kokeilemassakin. Kovin vaihtoehto tällähetkellä tuntuisi olevan tuo Focus MARES DISC 2010. Ainut mikä siinä mietityttää on et jos siihen laittaa kunnon maantierenkaat ja vanteet alle niin ilmeisesti alumiinihaarukka jonkin verran täryttää? Muutamia kauppoja yritellyt katsella ja missään ei ole osunut silmään kuituhaarukkaa jossa olisi paikat levyjarruille..? Ajotuntuma tuolla on kyllä ollut mielestäni tähän mennessä paras ja muutenkin tuntuu sopivan kokoiselta. Ihan puhdasta maantiepyörää ei oikein viitsisi ostaa, koska tarkoitus olisi tuota 20km työmatkaa pyörällä taittaa kesät ja talvet.

Nyt olis fillari hakusessa 181cm pitkälle ja 87 kiloiselle kynikselle. Näin kesäisin minulla on ollut tapana mennä töihin pyörällä mutta kesätyöpaikan vaihduttua matkaa kertyisi yhteen suuntaan 17km joten nykyinen mummo-pyörä ei enää oikein aja asiaansa. Ajaminen tapahtuisi pääasiassa asfaltilla mutta pyörä saisi kestää myös satunnaiset (kuoppaset) hiekkatie lenkit. Millaisen pyörän SINÄ ottaisit minun tapauksessani ja miksi.

Olisiko esimerkiksi trekin 7,6 fx minulle sopiva pyörä?

Riippuu kuinka kuoppaisia ne hiekkatiet on, mutta kuulostaisi vähän siltä, että cyclocrossari voisi sopia tohon tarkoitukseen aika hyvin. Mulla on itellä crossari työmatkafillarina ja mulla on osa matkasta myös hiekkatietä. Muuten ajelen vapaa-aikana sitten kisaa/treenaan maastossa maastofillarilla. En kuitenkaan ehkä lähtisi maastofillarilla polkemaan mitään työmatkaa jos suurin osa on kuitenkin asfalttia.

Riippuu kuinka kuoppaisia ne hiekkatiet on, mutta kuulostaisi vähän siltä, että cyclocrossari voisi sopia tohon tarkoitukseen aika hyvin. Mulla on itellä crossari työmatkafillarina ja mulla on osa matkasta myös hiekkatietä. Muuten ajelen vapaa-aikana sitten kisaa/treenaan maastossa maastofillarilla. En kuitenkaan ehkä lähtisi maastofillarilla polkemaan mitään työmatkaa jos suurin osa on kuitenkin asfalttia.

Matkasta tosiaan 500m kuoppaista hiekkatietä. Missä hinnoissa noi cyclocrossarit liikkuu. Minkä merkkisiä tai mallisia...

Matkasta tosiaan 500m kuoppaista hiekkatietä. Missä hinnoissa noi cyclocrossarit liikkuu. Minkä merkkisiä tai mallisia...

Joo 500m menee ihan heittämällä cc:llä vaikka olisi kuinka kuoppainen. Noin 1000 eurolla saa ihan hyvä crossarin eli samoissa hinnoissa liikkuvat mitä etujousitetut maastopyörätkin. Noin 1000 euroa joutuisi sellaiseenkin laittamaan jos haluaa toimivan. Saksasta tilaamalla melkeinpä saa halvimmalla jos ei mikään palava kiire ole. Itse tilasin Bornmannilta CicliB:n 105 osilla hintaan 875€ + postikulut 45€. Myös roselta saa ihan päteviä crossareitä hyvään hintaan. Suomestakin taitaa saada esim. Focusta ihan kohtuuhintaan, kannattaa pitää silmät auki ja katsella vähän tarjontaa täälläkin.

http://www.ciclib.de/Raeder/Cross.htm?shop=bornmann&SessionId=&a=catalog&t=98&c=1023&p=1023
http://roseversand.com/bikes/racing...ompact.html?cid=156&detail=1000&detail2=30663

Nyt on fillari valmiina ensi viikonlopun Tahkon MTB marathonia varten.

16.jpg

Hybridithän on omillaan hiekkateillä, ja miksi se ei tykkäisi katukiveyksellä ajamisesta? Jos tarkoitat reunakiveystä, niin ei siihen ajamisesta tykkää mikään pyörä.

Tuskin täällä nyt kenenkään tarvitsee ostostaan pyydellä anteeksi muilta pakkislaisilta. Jokainen ostaa sellaisen pyörän kuin haluaa ja millaiseen rahat riittävät. Itsekin olen ostamassa uutta pyörää ja vaikka pyörällä tehtävä hyötyajo onkin 90%:sti asfalttiteitä, niin ostanen silti kunnon maastopyörän, koska vapaa-ajalla tykkään päästellä rinteitä ja pöpelikköjä alas, eikä siihen hommaan taas hybridistä ole. Tiedän kyllä, että maasturi on raskas polkea asfaltilla, mutta en koe ainakaan itse sitä ongelmaksi, koska olen tottunut ennestään siihen raskauteen vanhalla maasturilla. :D Tietenkin jos olisi pätäkkää, niin ostaisin vaikka kaksi pyörää, mutta kun ei ole.

Etkös sä käy salilla. Kyllähän sun voimilla vaikka vähän raskaampaakin pyörää polkis. Tottapuhuen on pistetty maastis laihikselle :D
Jep, mutta ajattele kuinka kovaa noin kevyt fillari kulkee niillä voimilla. ;) Kiihtyy kyllä aika eläimellisesti toi fillari...

Suositut

Back
Ylös Bottom