Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä muuta tolle voi tehdä keventääkseen ajamista? Vai onko ratkaisu sliksien renkaiden jälkeen mallia "Kaikki uusiksi"? Ja millanen fillari tollaseen työmatka/maantieajo/kaupunkiajo -käyttöön? Ihan kaupunkipyörä, maantie/cyclocross vai hybridi?
Hohhoijaa. Pitäisi pyörän takakumi paikata, mutta ei saa takarenkaan kuusikulmaista pulttia auki millään. 2 jakoavainta jo katkennut vääntäessä. Ihan tavallisesti vastapäivään koitan vääntää. Pitääköhän viedä paska takaisin liikkeeseen, ei ole kuin viikon vanha pyörä .
Pitkään selasin kaikenmaailman foorumeja ja kuuntelin toinen toistaan viisaampien miesten vinkkejä pyörän hankinnasta. Loppujen lopuksi ostaa täräytin nahkahousujen maasta tällaisen keksinnön : Klik On ainakin speksien mukaan ihan laatukilkettä kiinni, enkä ainakaan minä löytänyt tuohon hintaan vastaavalla tekniikalla olevaa uutta mistään muualta. Rungot tulevat kaiketi samalta hihnalta kuin Cuben rungot.
Nyt sitten vaan odotellaan Itellamiestä kiihkeästi.
Vähän myöhäinen vastaus, mutta sen pinnojen löystymisen kyllä huomaa kun kokeilee niiden jäykkyyttä siten että puristaa kahta pinnaa peukalo-etusormiotteella (ikäänkuin painaa toisiaan kohden). Kun käy niitä pareittain läpi, niin huomaa onko eroja. Toinen tapa on pyörittää vannetta ja katsoa onko heittoa.Miten usein pinnat kannattaa käydä kiristelemässä ammattimiehellä?
Kevätauringon houkuttelemana vois herätellä tätä threadia eloon! Tarttis fillarin, jolla on suht kevyttä polkea, jotta vois kiskoa pidempiäkin matkoja. Suunnitelmissa ainakin Tour de Helsinki, eli 140km reissu kesällä kaupunki- ja maantieajoa. Muutenkin käyttö ois lähinnä samaa, tosin työ- ja koulumatkojen ym. arkiliikunnan parissa.
Pituutta mulla on 188cm ja painoa 115kg, tosin se tulee putoamaan n. 90 paikkeille. Löytyy tallista Kona Hoss Deluxe ja mietin, että pitäskö sillä kuitenkin ajella kunnes saa painoa ton 25kg alaspäin? Siinäkin meni originaalivanteet hetkessä solmuun, vaikka piti olla isolle ukolle tarkoitettu. Nyt on DH-kiekot alla. Oliskohan paljonkin apua, jos vaihtais noi kohokuvioidut suht leveet maastonakit johonkin kapeampiin hyvin rullaaviin sliksirenkaisiin? Ideoita?
Uus lelu :haart: wanhan (ks. http://www.pakkotoisto.com/showthre...in-ankarasti&p=2831918&viewfull=1#post2831918 ) tilalle.
Ja vauhtia siihen lumen sulamiseen :D
E: 3:lla lukolla aattelin iskeä paikasta riippumatta kiinni, saas nähä kauan tämä yksilö säilyy. Onneks koulu loppu tuolla Vantaan Myyrmäessä niin ei sinne oo enää asiaa. 1½v sitten samasta paikasta pöllittiin kahella paksulla vaijerilukolla (joo tiedän, U-lukko uupui) ollut täysjousto keskellä kirkasta päivää. Ja tosiaan tossa jokunen viikko sitten renkaat ja jarrut edeltäjästä. Että vinkkinä polkupyöräilijöille: välttäkää Myyrmäkeä.
Tuossa on jo sen tasoista palikkaa kiinni, etten säilyttelisi kyllä filoa yhtään missään julkisessa paikassa, vaikka olisi kolmekin lukkoa kiinni pitämässä.
Oon tätäkin kyllä miettiny. Ainakin pyrin mahdollisimman vähän jättämään tota yhtään mihinkään, varsinkaan muutamaa varttia pidemmäksi ajaksi. Sen verran kummittelee kyllä nää kaks edellistä tapausta. Duuniin luulen tuolla kyllä meneväni, sillä siinä on vartijat päivystämässä 24/7 oven vieressä. Tai sitten pelaan vielä varmemman päälle ja pyydän saada viedä sisätiloihin jemmaan.
Kuinkahan helposti tollasen U-lukon sitte saa paskaks tai tiirikoitua? Luulis nyt ainaki että 2-3 U-lukkoa ja vaikka vaijeri päälle pitäis, ellei nyt sitten Venäjän mafia ole kyseessä.
Vähän myöhäinen vastaus, mutta sen pinnojen löystymisen kyllä huomaa kun kokeilee niiden jäykkyyttä siten että puristaa kahta pinnaa peukalo-etusormiotteella (ikäänkuin painaa toisiaan kohden). Kun käy niitä pareittain läpi, niin huomaa onko eroja. Toinen tapa on pyörittää vannetta ja katsoa onko heittoa.
Jos löytyy heittoja jäykkyydessä tai vanteen muodossa, niin huoltoon.
Erityisesti uusia vanteita kannattaa seurata, ja ohje taitaa olla käyttää ne rihtauksessa 500 kilometrin jälkeen.
Ja mitähän mahtaa 3 U-lukkoa painaa? Ei niitä ainakaan mukana viitti kantaa.
Käyttöpyörät sitten erikseen. Ensi kesäksi pitäis hommata työmatkoille cc. Tällasta ajattelin: http://www.ciclib.de/Raeder/Cross/C...Id=&a=article&ProdNr=A3168&t=98&c=1023&p=1023